Pagina 21 van 29 Eerste ... 11171819202122232425 ... Laatste
    hey69's schermafbeelding
    iTrader
    363 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheCeet Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ivm vak 255 "Terugbetaling woon-werkverkeer: vrijstelling".
    Ik heb bedrijfswagen die ook in privé mag gebruikt worden. Vak 254 is ingevuld bedrag 631,33€.
    Moet ik nu in vak 255 het bedrag 410€ vermelden?
    Jawel. Doe k al jaren
    ...

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
    Dus ik kan bij mij het bedrag van de oude lening invullen in vak 3370 en mijn vrouw het maximumbedrag van de nieuwe lening in vak 4334? Dan staat het wel goed ingevuld, want er is geen sprake van een combinatie als we dit per persoon bekijken. Dit is ook maar een eenmalige situatie, volgend jaar is er maar 1 lening in te geven en kan die wel vrij worden verdeeld tussen ons beiden.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Taxman Bekijk bericht
    Klopt helemaal dan!
    Ik heb de oefening eens gemaakt om te zien hoeveel ik zou terugtrekken als ik mijn huidige lening opsplits tussen het deel van mijn vrouw en dat van mij (rubriek 3334 en 4334 elk 1140 euro), maar daar krijg ik de foutmelding dat je die rubrieken niet tegelijk kan invullen. Je kan dus niet opsplitsen en moet dus kiezen? Maakt het überhaupt iets uit of je dat opsplitst of niet? Als ik mijn oude lening weghaal en enkel de nieuwe lening ingeef heb ik uiteraard een stuk minder dan dat ik beide leningen ingeef op de aangifte.

Mijn vrouw heeft ook nog een life home plan, maar dat kan enkel ingevuld worden op vak 3351 en niet op vak 4351, omdat die laatste botst met rubriek 4334. Of maakt het helemaal niet uit in welke rubriek je dat zet?

EDIT: blijkbaar lukt het nu wél, maar dan elkeen 2280 euro per persoon. Vorige keer botste dat met x aantal codes, de ene keer omwille van de overschrijding van het maximumbedrag, de andere keer omdat je beide vakken (3334 en 4334) niet mag combineren. Héél gek (en frustrerend). Het life home plan mag niet worden gecumuleerd met ingevulde codes 3334 en 4334.

Het is 25 euro voordeliger om mijn oude lening en nieuwe lening te gebruiken dan enkel de nieuwe lening.

TheCeet's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hey69 Bekijk bericht
    Jawel. Doe k al jaren
    Thanks!
    Dacht al dat het correct was maar wou toch even verifiëren
    PS Vita - 320GB Fat PS3 - 2TB PS4 Pro
    Trophies
    Next game(s): The Last of Us 2
    Macbook Pro Retina 15" (late 2013) ~ Windows 10 Desktop ~ Iphone 11 Pro

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
    Ik heb de oefening eens gemaakt om te zien hoeveel ik zou terugtrekken als ik mijn huidige lening opsplits tussen het deel van mijn vrouw en dat van mij (rubriek 3334 en 4334 elk 1140 euro), maar daar krijg ik de foutmelding dat je die rubrieken niet tegelijk kan invullen. Je kan dus niet opsplitsen en moet dus kiezen? Maakt het überhaupt iets uit of je dat opsplitst of niet? Als ik mijn oude lening weghaal en enkel de nieuwe lening ingeef heb ik uiteraard een stuk minder dan dat ik beide leningen ingeef op de aangifte.

Mijn vrouw heeft ook nog een life home plan, maar dat kan enkel ingevuld worden op vak 3351 en niet op vak 4351, omdat die laatste botst met rubriek 4334. Of maakt het helemaal niet uit in welke rubriek je dat zet?

EDIT: blijkbaar lukt het nu wél, maar dan elkeen 2280 euro per persoon. Vorige keer botste dat met x aantal codes, de ene keer omwille van de overschrijding van het maximumbedrag, de andere keer omdat je beide vakken (3334 en 4334) niet mag combineren. Héél gek (en frustrerend). Het life home plan mag niet worden gecumuleerd met ingevulde codes 3334 en 4334.

Het is 25 euro voordeliger om mijn oude lening en nieuwe lening te gebruiken dan enkel de nieuwe lening.
    Let wel op, zo'n "life home plan" kan enkel in de code 3351/4351 indien het is omgezet in een schuldsaldoverzekering die werd aangegaan voor de eigen woning vóór 2005, aangezien dit een code is die betrekking heeft tot het bouwsparen. Als dit (nog) niet dient als schuldsaldoverzekering, dan is het code 2353 voor uw partner. Enkel kapitaal- en interestaflossingen mogen vrij verdeeld worden, schuldsaldo- en levensverzekeringen zijn persoonsgebonden en mogen niet vrij worden verdeeld.

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Let wel op, zo'n "life home plan" kan enkel in de code 3351/4351 indien het is omgezet in een schuldsaldoverzekering die werd aangegaan voor de eigen woning vóór 2005, aangezien dit een code is die betrekking heeft tot het bouwsparen. Als dit (nog) niet dient als schuldsaldoverzekering, dan is het code 2353 voor uw partner. Enkel kapitaal- en interestaflossingen mogen vrij verdeeld worden, schuldsaldo- en levensverzekeringen zijn persoonsgebonden en mogen niet vrij worden verdeeld.
    Dan hebben we het goed gedaan en die er uit gelaten, want die wordt inderdaad gebruikt als schuldsaldoverzekering. Bedankt voor je raadgeving!

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    27 Post(s)
    In welk vak moet je een beurstax aangeven (0.35%) op beurstransacties bij een buitenlandse broker?

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    In welk vak moet je een beurstax aangeven (0.35%) op beurstransacties bij een buitenlandse broker?
    Dit gaat niet via de aangifte in de personenbelasting. Aangezien ik hier niet 100% van op de hoogte ben, kan je hier meer info vinden: https://financien.belgium.be/nl/expe...sverrichtingen. Ook de gedetailleerde FAQ staat daar gelinkt.

FYI, Degiro doet dit automatisch in jouw plaats voor Belgische klanten tenzij je dit deactiveert.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Een ander vraagje, aangezien jij bij de belastingen werkt:
    Moet je een account aangeven op een cryptobeurs (coinbase, kraken, etc) bij het CAP en op je belastingsaangifte? Indien ja, moet je dat aangeven op je belastingsaangifte onder effectenrekening of buitenlandse rekening?
    Laatst gewijzigd door whirlpool123; 18 mei 2020 om 15:15

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door whirlpool123 Bekijk bericht
    Moet je een account aangeven op een cryptobeurs (coinbase, kraken, etc) bij het CAP en op je belastingsaangifte? Indien ja, moet je dat aangeven op je belastingsaangifte onder effectenrekening of buitenlandse rekening?
    Momenteel nog een grijze zone. Interessant artikeltje misschien:
    https://legalnews.be/fiscaal-recht/i...geven-aternio/

Als je safe wil zitten zou ik het aangeven als buitenlandse rekening bij het CAP en op de aangifte personenbelasting, maar een duidelijk zwart-wit wettelijk kader is er momenteel niet echt.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Momenteel nog een grijze zone. Interessant artikeltje misschien:
    https://legalnews.be/fiscaal-recht/i...geven-aternio/

Als je safe wil zitten zou ik het aangeven als buitenlandse rekening bij het CAP en op de aangifte personenbelasting, maar een duidelijk zwart-wit wettelijk kader is er momenteel niet echt.
    Zou je het aangeven onder "effectenrekening" of "buitenlandse rekening"?

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Zou je het aangeven onder "effectenrekening" of "buitenlandse rekening"?
    Ik zou buitenlandse rekening kiezen, in de praktijk gaat het niets uitmaken welk van de 2 je kiest.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    ja als buitenlandse rekening. Diegene die een account bezitten van Degiro en nooit een CAP gedaan hebben, kregen vorig jaar een waarschuwingsbrief.

:unsure:'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb bij de verkoop van warrants roerende voorheffing moeten betalen (ongeveer 50+%).
    Kan ik dit aangeven op mijn belastingbrief, of geldt dat enkel voor dividenden?

EDIT: lijkt misschien om bedrijfsvoorheffing te gaan? Op de trade details stond nochtans 'witholding tax', wat volgens mij als RV vertaald wordt?
    Laatst gewijzigd door :unsure:; 19 mei 2020 om 10:31

Tammiej's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Even een vraagje voor alle duidelijkheid: je mag de kosten van kinderopvang toch ook aangeven als je werkt met een opvang die berekend is op inkomenstarief he?

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door :unsure: Bekijk bericht
    Ik heb bij de verkoop van warrants roerende voorheffing moeten betalen (ongeveer 50+%).
    Kan ik dit aangeven op mijn belastingbrief, of geldt dat enkel voor dividenden?

EDIT: lijkt misschien om bedrijfsvoorheffing te gaan? Op de trade details stond nochtans 'witholding tax', wat volgens mij als RV vertaald wordt?
    "Witholding tax" is gewoon ingehouden belastingen hoor. Kan roerende voorheffing, bedrijfsvoorheffing, ... zijn. In uw geval zal dit geen RV zijn, maar BV. In principe zou dit allemaal reeds opgenomen moeten zijn in uw fiches 281.10. De vrijstelling geldt enkel voor dividenden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tammiej Bekijk bericht
    Even een vraagje voor alle duidelijkheid: je mag de kosten van kinderopvang toch ook aangeven als je werkt met een opvang die berekend is op inkomenstarief he?
    Ja, zolang je het bedrag maar beperkt tot maximaal 11,20 euro per dag per kind.

Regels voor berichten