Pagina 1 van 36 1234511 ... Laatste

Discussie: Corona en geld

iTrader
    12 (93%)
    Mentioned
    8 Post(s)

Corona en geld

Denken jullie dat geld minder zal waard zijn na deze corona crisis? Zal de vastgoedmarkt gedaald zijn bv? Stel je voor dat jouw huis nu te koop staat, dan gaat niemand dat toch kopen momenteel?

Maar stel dat die persoon het geld nodig heeft omdat hij een ander huis al gekocht heeft... het is misschien juist wél het moment (om kloppen te doen)

Ik denk ook dat de vakmannen die nu zonder werk zitten zullen zakken in prijs, om opnieuw veel werk te hebben. Denk maar aan een schilder of loodgieter. Neen?

Iedere zaak die enkele slechte maanden achter de rug heeft, zal toch ook met korting komen denk ik. Ik verwacht het alleszins van kledij winkels etc

Ik verwacht ook dat we allemaal meer belastingen zullen moeten betalen om dit verlies terug in orde te brengen. De overheid mist per maand 1 miljard euro, alleen al door hun maatregel van ‘technisch economisch werkloos’

Maar het is veel meer kwijt dan dat. Denk maar aan minder tanken, veel minder btw, ...

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    27 Post(s)
    Vastgoed: weinig impact imo, dat wordt bepaald door vraag & aanbod en daar heeft Corona geen impact op
    Obligaties en spaarrekeningen: zullen nu nog minder opbrengen, de rentes zijn verlaagd
    Aandelen: sterk verlaagd in waarde (sommigen meer dan anderen), maar imo het meest aantrekkelijke alternatief momenteel

iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)
    Ik weet alvast dat wij de kleine zelfstandige zeker gaan steunen eens de economie terug aan mag zwengelen en ik hoop dat wij niet de enigste zullen zijn.
    Gaan winkelen in de lokale winkels deden we al, maar er zal bvb al eens extra naar de kapper, restaurant, schoonheidsinstituut, bakker,... Gegaan worden.
    Klussen in huis stonden sowieso al gepland MAAR als de prijzen van de zelfstandige lager zullen uitvallen, wil dat voor ons gewoon zeggen dat we meer gaan laten uitvoeren dan gepland, we gaan ons budget niet verlagen. We gingen bvb een terras laten aanleggen, als die prijs plots 1000 euro goedkoper uit zou vallen dan gebudgetteerd, mag die tuinman gerust onze tuin uitfrezen en nieuw gras zaaien voor die 1000 euro extra bvb.

RubbaN's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Negatieve rentes.
    (Hyper)inflatie.
    Revisie monetair systeem.

(Corona veroorzaakt dit niet maar versnelt bovenstaande gewoon)
    fml, i run so bad, flopped a set and turned 2 pair.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Ik betwijfel dat de kleine zelfstandige ineens goedkoper en meer aanbod zal hebben dan online retailers.
    *** Also sprach Zarathustra ***

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Als een huis zakt in waarde is uw geld meer waard he, uw koopkracht stijgt.
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik zou niet weten waarom vakmannen plots goedkoper zullen worden. Ik zou eerder verwachten duurder sinds dat sommige bouwprojecten hun achterstand willen inhalen en daarvoor bereid zullen zijn om een premie te willen betalen om de verloren tijd in te halen.

Slachtoffers zullen vooral horeca/toerisme/entertainment zijn: Festivals die niet zullen doorgaan, horeca die 3.000€ huur moeten betalen zonder een cent inkomen, verloren inkomsten worden niet ingehaald, toerisme zal waarschijnlijk nog lang schade ondervinden (Heeft ook een tijdje geduurd voordat het effect van de terroristische aanslagen verdwenen zijn.),... In die categorie zal je nieuwe werklozen hebben die niet zo snel inzetbaar zijn voor andere knelpuntberoepen. Daarnaast zullen zulke sectoren wel hun investeringen uitstellen.

Vastgoed zie ik nauwelijks veranderen buiten sommige categorieën van bedrijfsvastgoed die misschien wat goedkoper wordt. Woningen: vraag en aanbod zullen nauwelijks veranderen. Zeker omdat interesten nog lang laag gaan blijven.

Het lijkt ook niet dat mensen plots massaal minder uitgeven: bol.com, amazon, netflix, coolblue, deliveroo,...

Overheidsfinanciën is grote miserie maar dat was al grote miserie. Ik zou verwachten dat men bijvoorbeeld de beloofde pensioenhervorming zal willen uitstellen. Partijen hebben toch nog drie-vier jaar tegen de volgende verkiezingen. Zolang er lage interesten zijn, hebben overheden nog een beetje slagkracht. Corona is in principe een grote éénmalige uitgave dus ergens kunnen sommige landen zoals België ermee weggeraken maar zou wel kunnen leiden tot een overheidsschuldencrisis over gans de wereld. Italië zal dan waarschijnlijk de eerste dominosteen zijn die valt, in Europa.
    o/

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Kameraad van mij heeft zijn huis te koop staan omdat hij al een ander huis gekocht had.
    Hij dacht dat dit snel verkocht zou zijn... maar dan was er Corona.
    Ik vrees nu voor hem dat na de Corona crisis hij een pak minder geld voor dat huis zal kunnen vangen.

Waarom? Mensen gaan banger zijn om grote investeringen te doen, mensen gaan minder budget hebben omdat men (tijdelijk) werkloos is geweest of minder beursopbrengsten had, er gaan mensen zijn dat hun lening niet meer konden afbetalen, er gaan meer huizen te koop staan tegelijkertijd, waardoor het aanbod hoger ligt enz enz.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik weet alvast dat wij de kleine zelfstandige zeker gaan steunen eens de economie terug aan mag zwengelen en ik hoop dat wij niet de enigste zullen zijn.
    Gaan winkelen in de lokale winkels deden we al, maar er zal bvb al eens extra naar de kapper, restaurant, schoonheidsinstituut, bakker,... Gegaan worden.
    Denk je dat de gemiddelde kapper, schoonheidsinstituut, café -eigenaar, restaurant -eigenaar, .... met 4000 € netto veel verlies zal geleden hebben? Ik ben zelfs zeker dat er velen zijn die meer gaan overhouden dan gewoonlijk.

Grote zaken en zaken met significante huurkosten gaan het wel tijdelijk wel moeilijker hebben, gezien bepaalde sectoren (kappers, horeca, ...) massaal veel zwarte inkomsten hebben kan men op zijn minst in vraag stellen waarom deze op de eerste plaats staan bij het uitdelen van de belastinggelden. De werknemer met een loon van 3500 € bruto valt terug op +/- 1650 € bruto,

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht
    Ik zou niet weten waarom vakmannen plots goedkoper zullen worden. Ik zou eerder verwachten duurder sinds dat sommige bouwprojecten hun achterstand willen inhalen en daarvoor bereid zullen zijn om een premie te willen betalen om de verloren tijd in te halen.
    In vele sectoren zijn grote aantallen veelal goedkope arbeiders terug naar hun land - een niet te onderschatten impact.

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door contextbinder Bekijk bericht
    In vele sectoren zijn grote aantallen veelal goedkope arbeiders terug naar hun land - een niet te onderschatten impact.
    die komen wel terug hoor

iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Japser Bekijk bericht
    die komen wel terug hoor
    Dat zou ik nog niet durven zeggen als je weet dat daar ook volk tekort is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Die Polen bv kunnen hier nog altijd 3x zoveel verdienen als ik Polen. Die werken hier 10 maanden en zijn er dan 3 in totaal in vakantie (kerstmis, pasen en zomer telkens 1 maand Polen)

Zelfde voor Portugezen, Bulgaren, Roemenen,...

iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Japser Bekijk bericht
    Die Polen bv kunnen hier nog altijd 3x zoveel verdienen als ik Polen. Die werken hier 10 maanden en zijn er dan 3 in totaal in vakantie (kerstmis, pasen en zomer telkens 1 maand Polen)

Zelfde voor Portugezen, Bulgaren, Roemenen,...
    Ter uwer info, het salaris voor lassers in polen is gelijkaardig voor belgie. Enkel de materiaalkost ligt daar veel lager.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Verdienen die daar zo veel als lasser dan? Waarom zijn ze dan niet allemaal lasser? De bouwvakkers en truckers verdienen alleszins een heel pak meer hier dan ginder.

Regels voor berichten