Pagina 36 van 36 Eerste ... 263233343536

Discussie: Corona en geld

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik vind dat je een serieus pak te kort door de bocht gaat door een voorbeeld te schermen dat waarschijnlijk maar in een kleine minderheid van de gevallen toepasselijk is (dikke wagens) en dat als speerpunt te gebruiken voor de redenering dat bedrijven niet genoeg reserves hebben.

Ik heb geen cijfers over het percentage zaken dat teveel geld naar buiten gooit aan wagens, maar ik denk dat je hier toch een valse redenering mee opbouwt en dat dat voor de meerderheid van de zaken die nu in zwaar weer zitten echt niet DE reden is. Dan denk ik toch echt eerder aan hoge concurrentie, lage marges, torenhoge huurprijzen, nodige investeringen, etc etc etc. De kostprijs van een AMG valt toch in het niets bij wat bvb. een handelspand op een dergelijke locatie al kan kosten.

Toch wat meer nuance aan de dag leggen.
    Om nog maar te zwijgen van al dat "zwart geld", dat hier op 1 pagina al elvendertig keer is bovengehaald.

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    En als het dan toch om boekhouden gaat, de boekhouding van een gezin/natuurlijk persoon is in sé eigenlijk gewoon hetzelfde als van een vennootschap. Iets met inkomsten en uitgaven en zo...
    In jouw redenering liet je het loon van de zaakvoerder gewoon doorlopen.
    Als je in zwaar weer komt met uw zaak, zou dit het eerste zijn dat ik probeer tot een minimum te beperken om mijn zaak te redden.

Naast zaakvoerder zijn dat ook natuurlijke personen, doorgaans voorzie je toch ook wat buffer...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Om nog maar te zwijgen van al dat "zwart geld", dat hier op 1 pagina al elvendertig keer is bovengehaald.
    Dat is idd ook volledig weggevallen, misschien daarom dat zelfstandigen nu zo hard aan het klagen zijn...
    Daarom waarschijnlijk dat de premies forfaitair bepaald zijn en onredelijk hoog voor kleinere zaken, die premies vangen het verlies aan inkomsten uit zwart geld op.
    Goed gezien van onze regering!

Nee, sommige zelfstandigen zien nu zwarte sneeuw en dat is erg voor die mensen.
    Maak de premies afhankelijk van voorwaarden en geef het geld dat je daarmee uitspaart aan bedrijven die het écht nodig hebben.
    Laatst gewijzigd door TNTim; 8 mei 2020 om 13:51

scriptkiddie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik word zot van mijn vriendin haar eerlijkheid en soms naïviteit op gebied van belastingen en nu ook weer met die compensatiepremie. Ze heeft recht op de compensatiepremie van de Vlaamse overheid, maar ze gaat die niet aanvragen omdat ze het ook zonder die subsidie wel kan trekken.

Over enkele maanden is het dan weer wenen dat ze zo veel belastingen moet betalen. Ah ja, die miljardensubsidies moeten door iemand gaan verdiend en betaald worden, i.e. "de sterkste schouders", waar zij tegen dan (hopelijk) opnieuw bij hoort. Ik zou nu gewoon dat geld aanvragen, en over enkele maanden met de glimlach de belastingverhoging slikken, maar het is niet mijn zaak...

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door scriptkiddie Bekijk bericht
    Ik word zot van mijn vriendin haar eerlijkheid en soms naïviteit op gebied van belastingen en nu ook weer met die compensatiepremie. Ze heeft recht op de compensatiepremie van de Vlaamse overheid, maar ze gaat die niet aanvragen omdat ze het ook zonder die subsidie wel kan trekken.
    Top wijf uw vriendin, eerlijk waar. Zo moest iedereen denken.

Solidair zijn is niet enkel geld geven, maar ook weigeren als je het niet nodig hebt ook al kan je het krijgen.

mazzi's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je draagt op andere momenten toch bij aan het systeem neem ik aan? Dan zie ik niet in waarom je, wanneer je er recht op hebt, er geen gebruik van zou maken.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Omdat dat systeem eigenlijk helemaal niet bedoeld is om gebruik van te maken als je het niet nodig hebt.
    Dus in deze vertrouwen we soms wel eens op de goedheid van de mensen, zoals scriptkiddie's vriendin.

Als je alles er moet uit halen wat je er ooit in gestoken hebt, staan we nergens.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Skyscraper's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    De coronapremies zijn niet belastbaar hé.
    https://www.tijd.be/opinie/algemeen/.../10219516.html

S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    261 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Gewoon geld bij drukken
    make america great again
    #build the wall, crime will fall #promises made, promises kept #2020:make democrats cry again #no more bullshit

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skyscraper Bekijk bericht
    De coronapremies zijn niet belastbaar hé.
    https://www.tijd.be/opinie/algemeen/.../10219516.html
    De premies zijn niet belastbaar, maar het geld zal wel ergens van gehaald moeten worden...
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Regels voor berichten