Pagina 22 van 36 Eerste ... 1218192021222324252632 ... Laatste

Discussie: Corona en geld

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dadels Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik begrijp ergens wel dat je mijn stelling niet kunt aanvaarden, want je zit te veel in uw cocoon. Maar lees je dan ook geen kranten of zo?
    https://www.standaard.be/cnt/dmf20180208_03347147

alleenstaande in steden
    Brussel:https://www.bruzz.be/samenleving/bru...ens-2019-02-08
    https://www.hln.be/nieuws/binnenland...-uit~af40d45d/
    https://www.hln.be/in-de-buurt/antwe...gles~a84514f8/
    Kunt ge aub stoppen met op de persoon af te gaan?

Uw eerste artikel stelt dat 40% van de bevolking niet genoeg SPAARGELD heeft. Wat heeft dat te maken met dat mensen niet kunnen rondkomen met hun loon? Het spaargeld dat nodig is wordt berekend op je leeftijd, huidig inkomen en de sterftetabellen om te kijken wat je nodig zal hebben op pensioenleeftijd van 67j om geen levenskwaliteit in te boeten. Daarmee kan je berekenen hoeveel EUR je nu reeds zou moeten hebben en hoeveel je maandelijks zou moeten sparen om je target van 67j te halen. Zegt helemaal niets over dat mensen vandaag de dag niet rond komen dus haal je hier weer iets totaal anders te voorschijn.

Uw artikels zeggen niets over Gent en alleen over Brussel-stad kan ik terugvinden dat 50% een alleenstaand huishouden is, in Antwerpen is dit 45%. Gezien jij nogal gemakkelijk buiten uw cocoon zit, heb je ook enig idee over hoeveel van die 50% en 45% respectievelijk de hoge inkomens zijn? Weet niet of je dat van buiten je Wetterse cocoon al is opgevallen maar wonen in Antwerpen-stad en Brussel-stad is een pak duurder dan erbuiten gaan wonen, dit zijn meestal ook de goede verdieners, zij het single of als gezin.

Dus ook dat detail van het aantal singles in grootsteden stel ik mij weer de vraag wat dat in hemelsnaam te maken heeft met uw (krankzinnig) betoog dat iedereen moet volgen dat de lage lonen in België omhoog moeten.

-edit- Alé, in Gent is het dus 36% dat alleenstaand is, ge neemt het wel heel los met cijfers en percentages hé? 1.400 EUR is hetzelfde als 1.800 EUR, 36% is hetzelfde als 50%.
    \0/

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Zitten jullie zo diep in jullie cocoon? Bende fils a papa's.
    Ik begrijp ergens wel dat je mijn stelling niet kunt aanvaarden, want je zit te veel in uw cocoon. Maar lees je dan ook geen kranten of zo?
    Echt lagereschoolniveau hier, niet akkoord gaan met jouw onsamenhangend, rammelend betoog kan kennelijk enkel als je een fils à papa bent die in een cocon leeft. Echt een meerwaarde voor de discussie zeg.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

Lolplayer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vega Bekijk bericht
    Wetterse cocoon al is opgevallen maar wonen in Antwerpen-stad en Brussel-stad is een pak duurder dan erbuiten gaan wonen, dit zijn meestal ook de goede verdieners, zij het single of als gezin.
    .
    Het gemiddeld inkomen in Brussel-Stad ligt lager dan dat in Charleroi

De hoge vastgoedprijzen in Brussel-Stad, maar ook bijvoorbeeld Sint-Joost (armste gemeente België) betekent niet dat de bevolking rijk is omdat enkel rijke singles en gezinnen zich dat kunnen permiteren.

Dat betekent eerder dat al die rijhuizen zijn opgedeeld in belachelijke kleine wooneenheden waar een hoop paupers inwonen.
    Daarbij kan je nog een hoop sociale woningen bij rekenen ook.

In een rijhuis in Vlaanderen waar 1 gezin woont, kunnen gemakkelijk 5-6 gezinnen wonen in Brussel.

Ga eens op wandel in Brussel, niet enkel de Danseart straat en bekijk eens hoeveel verschillende bellen je ziet voor een simpel rijhuis.

Om het concreter te maken

Sint-Joost: 8.835 euro/inw. (2016) 22% werkloosheid
    Brussel stad: 12.475 euro/inw. (2016) 18% werkloosheid
    Aartselaar: 22.750 euro/inw. (2016) 4,5% werkloosheid

Mediaanprijs verkoopprijs appartement 2018

Sint-Joost: 205.000
    Brussel stad: 210.000
    Aartselaar: 185.000

Mediaanprijs verkoopprijs gewone wooneenheid 2018

Sint-Joost: 354.000
    Brussel stad: 337.500
    Aartselaar: 298.500

https://bestat.statbel.fgov.be/besta...3-54c227d31468
    Wie wil er LOL ranked spelen ?

==> stuur pm indien je in bronze zit en lol wil spelen
    ==> age of empires spelers mogen zich ook aanmelden
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lolplayer Bekijk bericht
    Het gemiddeld inkomen in Brussel-Stad ligt lager dan dat in Charleroi

De hoge vastgoedprijzen in Brussel-Stad, maar ook bijvoorbeeld Sint-Joost (armste gemeente België) betekent niet dat de bevolking rijk is omdat enkel rijke singles en gezinnen zich dat kunnen permiteren.

Dat betekent eerder dat al die rijhuizen zijn opgedeeld in belachelijke kleine wooneenheden waar een hoop paupers inwonen.
    Daarbij kan je nog een hoop sociale woningen bij rekenen ook.

In een rijhuis in Vlaanderen waar 1 gezin woont, kunnen gemakkelijk 5-6 gezinnen wonen in Brussel.

Ga eens op wandel in Brussel, niet enkel de Danseart straat en bekijk eens hoeveel verschillende bellen je ziet voor een simpel rijhuis.

Om het concreter te maken

Sint-Joost: 8.835 euro/inw. (2016) 22% werkloosheid
    Brussel stad: 12.475 euro/inw. (2016) 18% werkloosheid
    Aartselaar: 22.750 euro/inw. (2016) 4,5% werkloosheid

Mediaanprijs verkoopprijs appartement 2018

Sint-Joost: 205.000
    Brussel stad: 210.000
    Aartselaar: 185.000

Mediaanprijs verkoopprijs gewone wooneenheid 2018

Sint-Joost: 354.000
    Brussel stad: 337.500
    Aartselaar: 298.500

https://bestat.statbel.fgov.be/besta...3-54c227d31468
    Bedankt voor het opzoekwerk, moest Dadels zijn uitleg nu eens met (correcte niet aangepaste) cijfers stofferen zou het zijn betoog al pakken helpen denk ik.
    \0/

iTrader
    12 (93%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Het ideale is eigenlijk een koppel met elk €2.000 netto per maand. Dan moet je toch genoeg hebben, om niet te klagen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ben ik eigenlijk die enige die duidelijk ziet aankomen dat er de komende 5 jaar een enorme recessie/depressie zit aan te komen?

Enkele amerikaanse bedrijven annuleren hier nu al geplaatste investeringsorders , minimum uitstel naar 2021. (geen ramp voor ons, maar de kettingreactie is gestart)
    Die geven nu aan dat er 50% minder vraag gaat blijven, die bedrijven gaan hun 2000 werknemers niet in dienst houden om op een stoel te zitten. (wat gaat die generatie jongeren doen die sinds hun schoolverlaten niets gedaan hebben dan premium sportschoenen in een doos steken?) Geen stielkennis, geen echte werkervaring, alleen in een luxe verwarmd fabriekje shiftjes gedraaid.

De bouwsector 50% kleiner, veel van de bouwbedrijven vallen om dan.

Meest intrigerende vraag die ik mij nu stel, we zitten amper 1 maand in crisis en op de radio hoor je nu al berichten van mensen die hun huur niet kunnen betalen...

Maar dit zijn niet meer de generaties van 50-60 jaar geleden die bij totale werkloosheid in hun tuin aardappelen en tomaten gingen kweken om eten te hebben.
    We ziten nu met een generatie waar reserve iets is op het dashboard van de auto ,niet op je rekening want geld moet rollen.
    Vraag mij serieus af hoe de facebook generatie met pure ellende zal omgaan.
    Don't be a worrier, be a warrior!

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    16 Post(s)
    Mijn tomatenplanten zien er nochtans goed uit
    *** Also sprach Zarathustra ***

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oxbow1 Bekijk bericht
    Ben ik eigenlijk die enige die duidelijk ziet aankomen dat er de komende 5 jaar een enorme recessie/depressie zit aan te komen?

Enkele amerikaanse bedrijven annuleren hier nu al geplaatste investeringsorders , minimum uitstel naar 2021. (geen ramp voor ons, maar de kettingreactie is gestart)
    Die geven nu aan dat er 50% minder vraag gaat blijven, die bedrijven gaan hun 2000 werknemers niet in dienst houden om op een stoel te zitten. (wat gaat die generatie jongeren doen die sinds hun schoolverlaten niets gedaan hebben dan premium sportschoenen in een doos steken?) Geen stielkennis, geen echte werkervaring, alleen in een luxe verwarmd fabriekje shiftjes gedraaid.

Meest intrigerende vraag die ik mij nu stel, we zitten amper 1 maand in crisis en op de radio hoor je nu al berichten van mensen die hun huur niet kunnen betalen...

Maar dit zijn niet meer de generaties van 50-60 jaar geleden die bij totale werkloosheid in hun tuin aardappelen en tomaten gingen kweken om eten te hebben.
    We ziten nu met een generatie waar reserve iets is op het dashboard van de auto ,niet op je rekening want geld moet rollen.
    We hebben misschien niet veel geld op onze spaarrekening staan maar we hebben wel heel wat meer marge dan vroeger om bepaalde consumptie-uitgaven te verminderen. Er zijn heel wat luxe-uitgaven die we kunnen cutten vooraleer zaken als voeding een probleem worden, veel meer dan 50-60 jaar geleden.

Ik moet je wel bijtreden met mijn persoonlijke ervaring. Het is natuurlijk altijd wat gevaarlijk zo'n persoonlijke ervaringen te extrapoleren maar het lijkt idd wel wat de stilte voor de storm. Ik heb nog nooit bedrijven zo massaal orders zien cancelen en activiteiten zien stopzetten.

iTrader
    12 (93%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Yepla, alle massa events afgeschaft tot 30 augustus. In ons geval is dat honderden euro’s uitgespaard.

- Gentse feesten
    - Lokerse feesten
    - Parkconcerten
    - Werchter
    - Graspop
    - ...

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    We hebben misschien niet veel geld op onze spaarrekening staan maar we hebben wel heel wat meer marge dan vroeger om bepaalde consumptie-uitgaven te verminderen. Er zijn heel wat luxe-uitgaven die we kunnen cutten vooraleer zaken als voeding een probleem worden, veel meer dan 50-60 jaar geleden.

Ik moet je wel bijtreden met mijn persoonlijke ervaring. Het is natuurlijk altijd wat gevaarlijk zo'n persoonlijke ervaringen te extrapoleren maar het lijkt idd wel wat de stilte voor de storm. Ik heb nog nooit bedrijven zo massaal orders zien cancelen en activiteiten zien stopzetten.
    Inderdaad, het zal er denk ik sterk van afhangen in welke sector je zit of in welke mate je werkgever/bedrijf gevolgen heeft van de Corona crisis maar ik denk dat de meesten hun leven zullen kunnen verderzetten als ervoor. Ik geloof ook wel dat de mensen die een effect gaan voelen van de Corona crisis het ineens wel dubbel en dik gaan voelen, al probeert de overheid nu serieuze steunmaatregelen te nemen, faillissementen gaan enorm stijgen en vele mensen gaan hun job kwijtraken. Wat we kunnen hopen is dat de één zijn dood ook de andere zijn brood wordt en dat bijvoorbeeld de mensen die bij een failliet bedrijf ontslagen worden aan de slag kunnen bij de concurrenten.

@Fransz, ik denk dat de geannuleerde massa activiteiten ook wel een effect gaan creëren dat mensen zeggen "mja, als we niet naar X kunnen gaan, dan gaan we ons een weekendje goed soigneren en een citytripke doen" bvb, volledig terecht natuurlijk. Maar het besparen wil ik nog wel eens zien. De dure buitenlandse reizen denk ik wel dat die er deze zomer niet in zitten.
    \0/

iTrader
    12 (93%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citytrip? Naar Parijs of Barcelona zeker

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Citytrip? Naar Parijs of Barcelona zeker
    Neen naar limburg of brugge of heck naar vossemeren of erperheide. Alhoewel dat laatste zal ook wel een massaevenement zijn...

iTrader
    12 (93%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Hmm. Geen idee. Zegt me niets eerlijk gezegd. Vandaag op nieuws ook: hoe kunnen we de gentse feesten tegenhouden? Van zodra de horeca open mag, gaan er in Gent overal feestjes zijn, dagen aan een stuk

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)

Je bent niet de enige, bepaalde sectoren zullen het zeer moeilijk krijgen. Ik denk dat hier ook wat vertraging op zit. Werken die wij voor de Lockdown deden, worden soms nu pas gefactureerd. Er staat materiaal in de hangaar dat door mondeling akkoord besteld is maar die mensen zijn er niet of trekken hun staart in.

Zoals je zegt met die orders, dat heeft misschien voor jullie geen invloed, maar wel voor personeel. Die mensen hadden misschien een nieuw terras gepland, dat zal dan maar moeten wachten. En zo gaat het verder. Als ik merk dat het in de bouw echt moeilijk gaat worden, dan speel ik op safe en ga ik misschien toch even jobhoppen naar het onderwijs of iets anders doen.

KaZhAn's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Dat zal toch van de sector afhangen en hoe gezond het bedrijf is. Ik heb bij ons nog nooit zo een gigantische increase en acceleratie van investeringen gezien. We zijn iets voorzichtiger als het komt op in dienst nemen van mensen, maar dat is vooral omdat er nu zeer intensief naar ervaren talent gescout wordt.

Regels voor berichten