Pagina 1 van 3 123 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Lenen aan 100-110% nog mogelijk?

Is er nog een kredietinstelling in België waar men aan 100-110% kan lenen voor de aankoop van een woning?

Situatieschets:

Brutoloon: 3200,00 EUR.
    Nettoloon: 2060,00 EUR.
    Spaargeld: ca. 3000,00 EUR
    Burgerlijke staat: Ongehuwd.
    Verkoopprijs studio: 90.000,00 EUR

iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Lenen aan 100% kan nog, maar daar krijg je natuurlijk geen scherpe rentevoet mee.

Voor je notariskosten zal je een persoonlijke lening (genre cofidis) moeten afsluiten, geen enkele bank zal je meer geld laten lenen dan het pand waard is natuurlijk.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Lenen aan 100% kan nog, maar daar krijg je natuurlijk geen scherpe rentevoet mee.
    Ja, daar had ik reeds rekening mee gehouden doch heb geen idee wat een "redelijke" rentevoet is aan dat percentage.

Voor je notariskosten zal je een persoonlijke lening (genre cofidis) moeten afsluiten, geen enkele bank zal je meer geld laten lenen dan het pand waard is natuurlijk.
    Lenen inclusief de notariskosten e.d. is, denk ik, helaas niet meer mogelijk inderdaad maar dit is op basis van verhalen op het forum van spaargids.be en de nieuwsartikelen aldaar.

Bedankt voor de feedback trouwens!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je kunt ook 2 leningen aangaan.

vb een persoonlijke lening(10%)......en dat geld dan gebruiken als voorschot voor uw hypothecaire lening(90%) en voila samen is dat al 100%.

iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Syter Bekijk bericht
    Ja, daar had ik reeds rekening mee gehouden doch heb geen idee wat een "redelijke" rentevoet is aan dat percentage.

Lenen inclusief de notariskosten e.d. is, denk ik, helaas niet meer mogelijk inderdaad maar dit is op basis van verhalen op het forum van spaargids.be en de nieuwsartikelen aldaar.

Bedankt voor de feedback trouwens!
    Onze bank gaf ons rond de 2.8% als indicatie aan 100%, aan 80% was dat 1.78% dus valt relatief goed mee vind ik.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dadels Bekijk bericht
    Je kunt ook 2 leningen aangaan.

vb een persoonlijke lening(10%)......en dat geld dan gebruiken als voorschot voor uw hypothecaire lening(90%) en voila samen is dat al 100%.
    een voorschot voor een hypothecaire lening? huh? Lenen om een andere lening te kunnen aangaan is in de meeste gevallen, zeker als je de persoon niet beter kent, overigens een rampzalig advies. En gezien het bedrag dat hij slechts op zijn spaarboekje heeft staan, voorspelt zijn spaargedrag weinig goeds.

Als je al zou 100% lenen om zo'n appartement van 90k te kopen, speel het spel dan correct en leen bij 1 instelling. Lenen bij 2 instellingen zal je mogelijks in de problemen brengen tenzij je op de leningsaanvraag eerlijk telkens aangeeft dat je bij een andere bank zal lenen.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je kosten voor aankoop zullen heel laag liggen gezien de prijs van de studio (als het je eerste woning is), ongeveer ~3500-4000 euro. Gezien de prijs van het pand zou een maandelijkse aflossing voor 90K aan 2.5% op 20 jaar neerkomen op 475€ wat maar een heel klein deel is van je inkomen, wat de kansen verhoogt je lening aan 100% te krijgen. Verder kan je met je spaargeld nu al bijna je kosten betalen. Ik weet niet wat je leefsituatie nu is, maar moest je het kopen kan je over de periode die gaat om alle zaken in orde te brengen ook nog wat te sparen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Onze bank gaf ons rond de 2.8% als indicatie aan 100%, aan 80% was dat 1.78% dus valt relatief goed mee vind ik.
    Het is maar wat "goed mee" noemt natuurlijk.

Veronderstel dat het om een bescheiden huisje of appartement gaat van 250 000 euro. Ik heb de rentevoeten hier uit het topic gehaald. Ik weet niet of ze realistisch zijn.

250 000 euro (100%) lenen aan 2,8% op 25 jaar = 347 905,87 euro terug betalen aan de bank.
    200 000 euro (80%) lenen aan 1,78% op 25 jaar = 247 935.45 euro terug betalen aan de bank.

Die 50 000 euro extra lenen vertaalt zich dus in 100 000 euro extra aflossing richting de bank.

Ik weet dat niet iedereen 50 000 euro uit zijn mouw kan schudden, maar ik zou tóch enkele jaren de broekriem wat harder aanspannen, een weekendjobje bijnemen, jobhoppen om opslag te versieren, opslag vragen op je huidige werk, een cursus/certificaat volgen wat zich kan vertalen in opslag,... Als je wat creatief bent zul je vast wel een soort tussenoplossing vinden waarbij je geen 100% moet lenen, maar misschien wel meer dan 80%.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Heb gehoord dat dit bij die sociale leningkantoren nog mogelijk was.
    Toch gehoord van mensen die daar langsgeweest zijn en beweerden dat wij teveel betaalden.

Jonger dan 35 jaar zou je nog alle kosten kunnen bijlenen.
    Ouder zou het maar tot 105% gaan.

Heb wel grote twijfels of dit juiste info is.
    Aangezien dat koppel ook beweerde dat ze met een afbetaling van +/-1K een huis van 250K + kosten konden financieren op 20 jaar.
    Als je dat uitrekent zou de bank er nog op toe leggen

Denk toch dat ze niet alle info gekregen hebben of alleen onthouden wat ze wilden onthouden.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    een voorschot voor een hypothecaire lening? huh? Lenen om een andere lening te kunnen aangaan is in de meeste gevallen, zeker als je de persoon niet beter kent, overigens een rampzalig advies. En gezien het bedrag dat hij slechts op zijn spaarboekje heeft staan, voorspelt zijn spaargedrag weinig goeds.

Als je al zou 100% lenen om zo'n appartement van 90k te kopen, speel het spel dan correct en leen bij 1 instelling. Lenen bij 2 instellingen zal je mogelijks in de problemen brengen tenzij je op de leningsaanvraag eerlijk telkens aangeeft dat je bij een andere bank zal lenen.
    Ik volg dit advies toch, we kennen de TS niet, maar je moet al wat kunnen budgetteren om zoiets te combineren. In de TS zijn plaats zou ik precies gewoon nog enkele maanden proberen goed te sparen, dan kom je op 100% lenen wat wél zonder teveel problemen zal lukken.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarK-OnE Bekijk bericht

Veronderstel dat het om een bescheiden huisje of appartement gaat van 250 000 euro. Ik heb de rentevoeten hier uit het topic gehaald. Ik weet niet of ze realistisch zijn.

250 000 euro (100%) lenen aan 2,8% op 25 jaar = 347 905,87 euro terug betalen aan de bank.
    200 000 euro (80%) lenen aan 1,78% op 25 jaar = 247 935.45 euro terug betalen aan de bank.

Die 50 000 euro extra lenen vertaalt zich dus in 100 000 euro extra aflossing richting de bank.

Ik weet dat niet iedereen 50 000 euro uit zijn mouw kan schudden, maar ik zou tóch enkele jaren de broekriem wat harder aanspannen, een weekendjobje bijnemen, jobhoppen om opslag te versieren, opslag vragen op je huidige werk, een cursus/certificaat volgen wat zich kan vertalen in opslag,... Als je wat creatief bent zul je vast wel een soort tussenoplossing vinden waarbij je geen 100% moet lenen, maar misschien wel meer dan 80%.
    Je meot de 50k die je extra krijgt ook wel wel verrekenen. Maar 50k extra lenen zou zich dus wel in 50k extra betaling omzetten, wat nogal fors is.
    Ik wil je ook wel 50k lenen als je er 100k terug betaald ,

iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mr.purple Bekijk bericht
    Heb gehoord dat dit bij die sociale leningkantoren nog mogelijk was.
    Toch gehoord van mensen die daar langsgeweest zijn en beweerden dat wij teveel betaalden.

Jonger dan 35 jaar zou je nog alle kosten kunnen bijlenen.
    Ouder zou het maar tot 105% gaan.

Heb wel grote twijfels of dit juiste info is.
    Aangezien dat koppel ook beweerde dat ze met een afbetaling van +/-1K een huis van 250K + kosten konden financieren op 20 jaar.
    Als je dat uitrekent zou de bank er nog op toe leggen

Denk toch dat ze niet alle info gekregen hebben of alleen onthouden wat ze wilden onthouden.
    Vmsw leent maximaal 100%, geen 105 momenteel aan een vaste rentevoet van 2% maar daar horen heel wat eisen aan vast, Ts kan natuurlijk eens gaan informeren of die in aanmerking komt.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Banken lenen tot maximaal 100% voor gewone retail klanten. Eerst een persoonlijke lening aangaan, en daarna een hypothecaire lening zou ik ook afraden. Kredietverstrekkers kunnen zien bij welke banken je al een lening hebt lopen.

Manu's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarK-OnE Bekijk bericht

Voila, deze uitleg volg ik toch ook, 1% extra vind ik persoonlijk niet echt meevallen

Die 80%-grens vind ik niet zo heilig, als je tussen de 80% en 90% kan landen is de rentevoet die je krijgt zeker al goed. Mocht er dus ook maar een mogelijkheid zijn om iets van eigen inbreng te vergaren, dan is het dat zeker waard... maar inderdaad, het moet lukken natuurlijk.
    What you do today can improve all your tomorrows.

Bramstep's schermafbeelding
    iTrader
    47 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Wanneer was dit en voor hoeveel te lenen aan 100%?
    Wij krijgen toch wel nog betere tarieven aan 100%.

Regels voor berichten