Pagina 1 van 2 12 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Onbetaald factuur, incassobureau?

Beste mensen,

Ik had mij aantal jaren geleden aangemeld voor sport magazines uit Nederland, ik kreeg er wekelijks één in mijn mailbox ik dacht dat dit gratis was omdat ik nooit iets had moeten betalen noch bij het aanmelden.

En toen begon de miserie, na een maand of 2 kreeg ik een factuur in mijn mailbox die ik moest betalen, ik heb dit uiteraard niet gedaan omdat ik niet wist dat deze sport magazines mij geld zou kosten.

Ik had toen een mail gestuurd dat ik dit niet meer wou en dit ook niet zal betalen omdat dit nergens (duidelijk?) destijds vermeld stond.

Ik kreeg geen reactie maar ontving wel nog steeds wekelijks magazines.

Nu zijn we 3 jaar verder, heb ik een mail gekregen van deze bedrijf dat zij mijn magazines opschorsen wegens onbetaalde facturen en dreigen zij ermee naar een incassobureau te gaan als ik dit vandaag niet betaal, ik praat hier over een bedrag van boven de 4000(!) euro.

Mijn vraag is wat kan ik doen? Ik heb nooit iets ondertekend, nooit iets moeten betalen, zij hebben mijn rekeningnummer niet, niet mijn gsm-nummer noch mijn woonplaats maar zij bedreigen mij wel met een incassobureau indien ik deze bedrag niet vandaag betaal. Ik heb hier dikke stress en voel mij simpelweg belazerd ook al is het ergens mijn eigen schuld?

Kan iemand mij aub helpen? Het betreft een Nederlandse bedrijf en ik woon in België.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    24 Post(s)
    zonder duidelijk te weten wat je via e-mail aangevraagd en bevestigd kreeg, kunnen we je moeilijk helpen.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Bramstep's schermafbeelding
    iTrader
    47 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Het zal je een €100 kosten denk ik, maar laat je advocaat een brief sturen met de boodschap die je hier meegeeft: je betaalt er niet voor aangezien je dit zelf hebt aangegeven stop te zetten en nooit iets getekend hebt.
    Dit zijn allemaal dreigementen maar meestal kunnen die niets doen hoor.

Advocaat zal er raad mee weten. Om jezelf geld, en de advocaat tijd, te besparen: zoek alle informatie op over toen je de magazines hebt aangevraagd (en dacht dat het gratis was), je mail die je stuurde ter stopzetting, ...

mrc's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    incassobureau is gewoon niets meer dan bluf. Veel kans dat die dat nog niet eens aanvaarden gezien ze geen gegevens hebben van je.

Dat gezegd zijnde: veel hangt er vanaf hoe en waarop je indertijd ingetekend hebt. Over welke website gaat het en hoe heb je ingetekend (op welke manier) ?
    Control your life through insanity

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Incassobureaus zijn idd raar.

Ik had een geschil met Essent. Had dit dan doorgegeven aan ombudsdienst Energie. M'n aanrekening daalde van 350 euro naar 150 euro. Daarna niks meer gehoord van Essent, ik erhuisd. Plots krijg ik emails van een incassobureau. Eerst dacht dat ik dacht ik dat het om fake mails(onprofessioneel geschreven tekst) ging, maar ze bleven komen. Later pas viel mijn frank dat het om Essent ging. Ondertussen heb ik al 10 mails met "allerlaarste waarschuwing" voor Juridische stappen. Begin nu ook smsen te krijgen. Hun werkwijze is wel heel vreemd vind ik.

Ik ga toch eerst bellen naar Essent om te vragen of ze dit factuur effectief naar een incasso hebben verkocht.

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Nu ja véél mensen krijgen (en soms ook terecht) schrik en betalen gewoon = easy money voor zo'n incassobureau.

Ik heb altijd zo'n idee dat het de meeste incassobureau GEEN MOER KAN SCHELEN of de schuldenaar in zijn recht is of niet.
    En dat zo'n incassobureau pas zal onderzoeken of ze effectief een zaak hebben als de schuldenaar totaal niet reageert en ze verplicht worden om de zaak effectief voor de rechtbank te brengen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Nu ja véél mensen krijgen (en soms ook terecht) schrik en betalen gewoon = easy money voor zo'n incassobureau.

Ik heb altijd zo'n idee dat het de meeste incassobureau GEEN MOER KAN SCHELEN of de schuldenaar in zijn recht is of niet.
    En dat zo'n incassobureau pas zal onderzoeken of ze effectief een zaak hebben als de schuldenaar totaal niet reageert en ze verplicht worden om de zaak effectief voor de rechtbank te brengen.
    Ik zou toch sneller zijn overgegaan tot betaling moesten ze dit in een brief duidelijk maken, om dan pas een herinnering te sturen. Dan een 2de herinnering, ingebrekestelling, etc...
    Nu zijn het direct mails met onprofessionele tekst. Het gaat om een Franse bedrijf, tis mss daardoor dat het Nederlands op niks trekt. We worden ook overspoeld met phising en wat weet ik allemaal, dus was ik achterdochtig met dat mail.

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dadels Bekijk bericht
    Ik zou toch sneller zijn overgegaan tot betaling moesten ze dit in een brief duidelijk maken, om dan pas een herinnering te sturen. Dan een 2de herinnering, ingebrekestelling, etc...
    Nu zijn het direct mails met onprofessionele tekst. Het gaat om een Franse bedrijf, tis mss daardoor dat het Nederlands op niks trekt. We worden ook overspoeld met phising en wat weet ik allemaal, dus was ik achterdochtig met dat mail.
    Normaliter schakelt het gemiddeld bedrijf pas een incassobureau in eens ze u een ingebrekestelling hebben opgestuurd.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dit zal u waarschijnlijk wel gerust stellen:
    https://economie.fgov.be/nl/themas/c...ering-door-een

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bedankt voor de berichten mensen,

Ik vroeg mij af wanneer ik de dreigementen serieus moet beginnen nemen, wanneer er effectief een aangetekende post binnen de brievenbus zit? Of zijn mails al serieus genoeg?

Want tot zover hebben zij geen adres van mij, noch een naam. Kunnen ze dit achterhalen per mail wanneer een incassobureau zich erbij bemoeit?

Zij hebben enkel een mailadres en niets anders, en ik word per mail bedreigd.

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Als dat mail adres niet aan uw persoon gelinkt kan worden, doordat het bijvoorbeeld een stom hotmail of gmail adres is, dan kunnen ze u toch niks maken.
    Jij hebt nergens op geklikt, iemand anders heeft dat gedaan. Niemand kan bewijzen dat jij het was.
    Zet ze op uw ignore lijst.

Nina123's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Een incassobureau betaal je doodgewoon nooit. Alleen een erkende gerechtsdeurwaarder is bij machte om extra kosten aan te rekenen. Betaal steeds enkel de hoofdsom aan de schuldeiser en klaar is kees.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Normaliter schakelt het gemiddeld bedrijf pas een incassobureau in eens ze u een ingebrekestelling hebben opgestuurd.
    Van Essent zelf toch niks ontvangen.

Via de mail van "Eos contentia"(zit jammer genoeg wel in de lijst van Fod Economie) aan hun eerste mail gezien te hebben, wel een ingebrekestelling.....nadien nog 11 dreigmails en sms'en...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door n00bje Bekijk bericht
    Dit zal u waarschijnlijk wel gerust stellen:
    https://economie.fgov.be/nl/themas/c...ering-door-een
    Bedankt, maar nog een vraagje. Modero gerechtsdeurwaarders is een hele grote firma en dus een gekende. Waarom zitten zij niet in die lijst? Vind ik heel vreemd.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Modero is een associatie van gerechtsdeurwaarders. Het is geen incassobureau.

Je zal Modero wellicht ook niet op de lijst van gerechtsdeurwaarders terugvinden, wel de namen van de individuele gerechtsdeurwaarders die voor Modero werken.

Regels voor berichten