Pagina 2 van 2 Eerste 12

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Trouwens denk ook 2x na vooraleer je een huis koopt samen met iemand die nog 4 jaar moet studeren.
    Ik zou de optie "huren tot ze werk heeft" eerder nemen.
    De bedoeling is om het pand te verhuren tijdens de eerste 4 jaar om zo ook de lening draaglijker te maken.

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Koop een klein appartement waar je met twee kan zitten voor 200-250k. Zet dat appartement op je eigen naam. Zij bespaart misschien een kot hierdoor dus ook win voor haar
    Wanneer je vriendin is afgestudeerd is en ook een inkomen heeft, kan je upgraden naar een grotere woning en verkoop/verhuur je het appartement.
    o/
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Waarom toch die haast? Spaar/beleg je geld voor een deel van je inkomen en analyseer of het lukt.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als je een woning koopt voor te verhuren krijg je max een lening op 15 jaar (bij kbc toch) als je dan in de categorie 300-400K zit word dit een zware lening. (Los van eventuele leegstand)

Ik ben ooit naar een woning gaan zien met mijn ouders, en heb die "on the spot" gekocht. Mijn vrouw die toen 19 was en nog studeerde neemt mij dit nog altijd kwalijk . Dit is mijn woning, als het misgaat blijft die van mij. Samen hebben we een woning die we verhuren en die is van "ons"

Zou je aanraden om door te sparen ofwel zoeken naar een woning van max 300K, verhuren aan +-850 per jaar heb je bruto toch een 40 000€ aan extra inkomsten op die 4 jaar.
    Don't be a worrier, be a warrior!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Koop een app op je eentje van rond de 200K en betaal dat alleen af als je echt al iets wil kopen of alleen wil gaan wonen. Cru gezegd, met je vriendin moet je zeker in jou situatie geen rekening houden. Ze is 19 jaar, moet nog 4 jaar studeren en gaat misschien zelfs nog op erasmus. En wie zegt dat het blijft duren?

Daarenboven heb je over een paar jaar als zij ook afgestudeerd is een betere kijk op waar/hoe je wilt wonen en kun je dan samen een woning aankopen. Je initiële woning verhuur/verkoop je dan.

De bedoeling is om het pand te verhuren tijdens de eerste 4 jaar om zo ook de lening draaglijker te maken.
    En ga je ondertussen nog 4j thuiswonen? dan lijkt het mij eerder iets wat je doet als financiële keuze (belegging). Dat kun je ook op andere manieren ipv nu bakstenen te kopen.

Het lijkt alsof je de dingen allemaal gecompliceerder wilt maken dan dat ze zijn

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oxbow1 Bekijk bericht
    Als je een woning koopt voor te verhuren krijg je max een lening op 15 jaar (bij kbc toch) als je dan in de categorie 300-400K zit word dit een zware lening. (Los van eventuele leegstand)
    Over de maximale duur van de lening voor verhuur kan ik niets zeggen, maar volgens de nieuwe richtlijnen mag je ook maar max 80% lenen bij woning voor verhuur. Daar bovenop zal je dan niet kunnen genieten van het voordelig tarief voor het schrijfgeld. Op een woning van 400K ga je dan al snel zelf +- 125k cash nodig hebben.

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Drie Bekijk bericht
    Wat is de urgente reden waarom je nu al een huis wil kopen terwijl je er pas binnen 4 jaar wil gaan wonen?

Ik denk dat je hier 2 verschillende doelstellingen (toekomstige woonwens + geld in iets investeren) met elkaar probeert te verbinden maar dat de combinatie ervan complex en suboptimaal is.

Je woont bij je ouders en zit in een (lange?) relatie. Ben je zeker dat je binnen de komende 4 jaar niet gaat willen proberen samenwonen met je studerende vriendin?

Indien je gaat willen samenwonenbinnen die 4 jaar -> Huur samen iets of koop iets klein op jouw naam waar jullie beiden in kunnen wonen. Dan smijten jullie geen geld weg aan huur en als jullie na 4 jaar samen een definitief huis willen kopen kan je kiezen of je dat appartement terug verkoopt of verhuurt om je hypothecaire lening te ontlasten.

Indien je niet gaat samenwonen -> Er is geen nood om je spaargeld in een 300-400k huis te steken en dat vervolgens proberen te verhuren. Financieel is een grote woonunit gewoon niet interessant als opbrengstwoning. Koop dan liever een appartement en verhuur het of zoek een andere investering die geschikt is om je geld op korte termijn ergens te parkeren en te laten renderen.
    Laatst gewijzigd door M°°nblade; 14 februari 2020 om 18:08
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten