Pagina 4 van 4 Eerste 1234

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dominicaanse Republiek is arm en loopt vol met criminelen, heb ik me laten wijsmaken. Enkel in de buurt van hotels en resorts heb je de pracht en de praal.
    Niet erger dan bij Thailand gok ik. Qua armoede valt dat wel mee, is een rijker land dan pakweg Thailand ook. Er is daar redelijk wat criminaliteit door drugstrafiek, en het zal niet het veiligste land zijn dat je kan bedenken, maar imo viel het daar toch allemaal nog wel mee.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Je hebt inderdaad gelijk over Belgie. Hetgene ik (mis)lezen heb is wanneer ik voor minder dan 20 jaar in Noorwegen zou werken en naar een land zou verhuizen buiten de EER
    Ook dat is (Noorse) institutionele diefstal. De gestorte bijdragen behoren eenvoudigweg toe aan die werknemer. Ik begrijp zelfs niet dat zoiets in vraag wordt gesteld.

Van een land dat teert op 'gratis' gas zou je overigens beter verwachten. Benieuwd wat de reacties zouden zijn moest het hier over een of andere Arabische golfstaat gaan.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Dus bij Thailand refereren naar het sekstoerisme en alles wat daaromheen hangt is niet stereotypering?
    Nochtans is de definitie zeer duidelijk "Een stereotype is een overdreven beeld van een groep mensen dat vaak niet overeenkomt met de werkelijkheid. Het is vaak een vooroordeel of negatief denkbeeld en wordt vaak gebruikt als rechtvaardiging"
    Welke groep mensen spreek ik dan in mijn post aan? Tenzij je iets anders leest dan ik: geen.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    12 (93%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Niet erger dan bij Thailand gok ik. Qua armoede valt dat wel mee, is een rijker land dan pakweg Thailand ook. Er is daar redelijk wat criminaliteit door drugstrafiek, en het zal niet het veiligste land zijn dat je kan bedenken, maar imo viel het daar toch allemaal nog wel mee.
    Geen idee, van horen zeggen. Mexico zou ook de max moeten zijn: een dikke villa met zwembad voor amper €25.000 maar terug de vele vraagtekens daarrond...

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Welke groep mensen spreek ik dan in mijn post aan? Tenzij je iets anders leest dan ik: geen.
    De Thaise bevolking die zeer graag af wilt van het stereotiep dat hun land enkel sekstoerisme heeft en elke Thaise vrouw ofwel een ladyboy is ofwel een vrouw die je kan kopen.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    De Thaise bevolking die zeer graag af wilt van het stereotiep dat hun land enkel sekstoerisme heeft en elke Thaise vrouw ofwel een ladyboy is ofwel een vrouw die je kan kopen.
    *zucht* Precies toch weer iets aan het verdedigen wat niet eens verdedigd hoeft te worden... JPV zegt dat Thailand om iets bekend staat. Bevestigt hij hierdoor het stereotype? Neen, hij zegt enkel dat er een stereotype is, wat is daar nu weer fout mee?

Ongelooflijk dat daar dan weer commotie om moet ontstaan, is wat hij zegt ommes fout? Waarvoor staat Thailand dan bekend als niet het sekstoerisme, de Thaise muziek of cultuur? Ik ken Thailand alleen van horen zeggen (helaas nog niet geweest) maar hoor dan wel vaak dat het enorm prachtige natuur heeft en inderdaad veel sekstoerisme. Laten we dat anders gaan verzwijgen, misschien verdwijnt het cliché dan vanzelf? o.O
    \0/

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vega Bekijk bericht

Ongelooflijk dat daar dan weer commotie om moet ontstaan, is wat hij zegt ommes fout? Waarvoor staat Thailand dan bekend als niet het sekstoerisme, de Thaise muziek of cultuur? Ik ken Thailand alleen van horen zeggen (helaas nog niet geweest) maar hoor dan wel vaak dat het enorm prachtige natuur heeft en inderdaad veel sekstoerisme. Laten we dat anders gaan verzwijgen, misschien verdwijnt het cliché dan vanzelf? o.O
    Je bent er nog nooit geweest. Je kent het enkel van horen zeggen. Maar weet wel dat het niet fout is. Dat is nu net die foute stereotypering, die foute stereotypering waar men hard aan werkt om ze kwijt te spelen.

Het probleem met zulke stereotypering is dat het zwaar weegt op de bevolking van het land. Je kan wel denken dat je dan eens een flauw mopje mag tappen, maar dat is hoogstens ongepast als je van uwzelf pretendeert altijd politiek correct te zijn. Dat stoot mij vooral tegen de borst, mocht het nu iemand geweest zijn die niet beter wist. Maar toch niet de bewaker van politieke correctheid van het forum, een persoon die constant op de voorlijn staat om andere aan te spreken over hun fouten. Dan is zo een uitspraak doen echt wel beneden alle peil en volledig ongepast.

Dan kan je wel veel zuchten. Maar als uw enige inbreng is "waarom mag je dat niet zeggen? Waarom zou dat niet kloppen, IK heb dat gehoord. Ben er wel nog nooit geweest. Maar toch kan IK zeggen dat het klopt.". Dan is het toch al verloren op voorhand.
    Laatst gewijzigd door MrKend54l; 4 februari 2020 om 06:16
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l
    hoogstens ongepast als je van uwzelf pretendeert altijd politiek correct te zijn.
    en waar zou ik dit in hemelsnaam ergens pretenderen?
    Ik zeg natuurlijk héél veel over de gemiddelde Thaise bevolking. Not.

Ik kan perfect verstaan dat het irritant moet zijn als je liefhebber bent van Thailand dat mensen je raar bekijken als je zegt dat je regelmatig naar Thailand gaat of daar een lief hebt. Dat wil echter nog niet zeggen dat mijn uitspraak denigrerend is over de Thaise bevolking in zijn geheel of als "steekproef", laat staan dat ik zeg dat de meerderheid van wie die naar Thailand gaat, dat doet om te poepen. Ik zeg niet meer dan dat Thailand bekend staat voor sekstoerisme , niet dat dat de meerderheid van de bevolking daar aan het scheefpoepen is of zichzelf te koop stelt. Soit, lees zelf (een oud artikel): www.sexarchive.info/IES/thailand.html of wat recenter: https://www.lonelyplanet.com/thailan...e62bdd6/357640

Zeggen dat Thailand bekend staat voor sekstoerisme zegt verre van dat hun land enkel sekstoerisme heeft. de seksindustrie is daar wel een industrie die relatief gezien héél groot is, maar natuurlijk niet de grootste activiteit van het land. Dat verzwijgen is doen wat de Thaïse overheid doet: zeggen dat prostitutie verboden is in Thailand, maar zelf doostrengeld zitten als eigenaars in de bars daar...
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht

Ik kan perfect verstaan dat het irritant moet zijn als je liefhebber bent van Thailand dat mensen je raar bekijken als je zegt dat je regelmatig naar Thailand gaat of daar een lief hebt. Dat wil echter nog niet zeggen dat mijn uitspraak denigrerend is over de Thaise bevolking in zijn geheel of als "steekproef", laat staan dat ik zeg dat de meerderheid van wie die naar Thailand gaat, dat doet om te poepen. Ik zeg niet meer dan dat Thailand bekend staat voor sekstoerisme , niet dat dat de meerderheid van de bevolking daar aan het scheefpoepen is of zichzelf te koop stelt. Soit, lees zelf (een oud artikel): www.sexarchive.info/IES/thailand.html of wat recenter: https://www.lonelyplanet.com/thailan...e62bdd6/357640
    Ik weet perfect waar de seksindustrie vandaan komt hoor. Je zal mij ook niet horen zeggen dat het niet bestaat. Maar in de artikels die je linkt wordt het ook al zeer mooi aangegeven waarom het bestaat, armoede en dwang. En jij noemt dat irritant? Dat is gewoon totaal wansmakelijk en logisch dat je de naam van u land daar niet aan wilt verlenen. Logisch dat mensen die wel een beetje gezond verstand hebben wel de problematiek zien. En je beseft toch dat dergelijke stereotypering net wel spreekt over de hele Thaise bevolking? Je beseft dat door die stereotypering alle Thaise vrouwen scheef worden bekeken als zijnde een prostituee of een ladyboy?

De seksindustrie in Tsjechië is overigens net zo talrijk als in Thailand. Praag is ook doorspekt van prostitutie en groezelige titybars en fetish seksclubs. Daar is ook op elk kruispunt wel betaalde seks te vinden. Madrid van hetzelfde laken een broek, vanaf 10uur gaan daar ook blaffeturen open en is heel het centrum een groot bordeel.

Weet je wat mij vooral tegen de borst stoot? Dat je het daarna zo zit te bagatelliseren en goed zit te praten. Iemand zegt dat er in Thailand niks te doen of te zien is en gebruikt daar de uitdrukking "geen fuck te zien". En jij reageert daar met het stereotiep op dat er net wel veel fuck te krijgen is. Als je daar dan over aangesproken wordt blijf je u in alle bochten wringen om toch maar niet te moeten zeggen dat je fout zat. Er is nochtans niks moeilijk om te zeggen "Nee het klopt wat je zegt, ik sprak in een stereotiep en dat doet geen goed aan het land noch de bevolking van Thailand. Thailand is zo een mooi land en het klopt dat we collectief moeten ophouden deze mensen dit stereotiep steeds op te spelden. Ik maakte een vergissing door dit zo te zeggen, dit was niet gepast. En daarom mijn oprechte excuses.". Maar nee dat is schijnbaar te moeilijk. Liever volharden dat JIJ toch wel gelijk hebt en het recht hebt dat te zeggen.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    De seksindustrie in Tsjechië is overigens net zo talrijk als in Thailand. Praag is ook doorspekt van prostitutie en groezelige titybars en fetish seksclubs. Daar is ook op elk kruispunt wel betaalde seks te vinden. Madrid van hetzelfde laken een broek, vanaf 10uur gaan daar ook blaffeturen open en is heel het centrum een groot bordeel.
    Het sekstoerisme in Oost-Europa is toch ook niet iets dat "verzwegen" wordt (cfr Matroesjka's). Je zag bvb ook vorig jaar in "De Mol" in Vietnam ook dat het toch weer over sekstoerisme ging. Ja, dat is een stereotiepe en er zal hoogstwaarschijnlijk nog veel andere dingen te doen zijn. Maar het is gewoon wel een belangrijk punt.

Vergelijk het met het drugstoerisme naar Nederland...

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Je bent er nog nooit geweest. Je kent het enkel van horen zeggen. Maar weet wel dat het niet fout is. Dat is nu net die foute stereotypering, die foute stereotypering waar men hard aan werkt om ze kwijt te spelen.

Het probleem met zulke stereotypering is dat het zwaar weegt op de bevolking van het land. Je kan wel denken dat je dan eens een flauw mopje mag tappen, maar dat is hoogstens ongepast als je van uwzelf pretendeert altijd politiek correct te zijn. Dat stoot mij vooral tegen de borst, mocht het nu iemand geweest zijn die niet beter wist. Maar toch niet de bewaker van politieke correctheid van het forum, een persoon die constant op de voorlijn staat om andere aan te spreken over hun fouten. Dan is zo een uitspraak doen echt wel beneden alle peil en volledig ongepast.

Dan kan je wel veel zuchten. Maar als uw enige inbreng is "waarom mag je dat niet zeggen? Waarom zou dat niet kloppen, IK heb dat gehoord. Ben er wel nog nooit geweest. Maar toch kan IK zeggen dat het klopt.". Dan is het toch al verloren op voorhand.
    Je begaat hier weer dezelfde redeneringsfout als naar JPV toe, nl. ik zeg enkel dat het stereotype er is (denk ik geen leugen of geen belediging), en jij doet precies alsof ik heb gezegd dat de Thaïse bevolking merendeels ladyboys zijn of drugspakkers.

Misschien gewoon wat minder snel op je tenen getrapt zijn, die noodzaak om zaken te gaan verdedigen die zelfs niet verdedigd hoeven te worden is gewoon vervelend.
    \0/
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Regels voor berichten