Pagina 3 van 4 Eerste 1234 Laatste

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    De vraag is een beetje over welke landen het gaat natuurlijk, maar niet heel de wereld is bij wijze van spreken Somalië. Gewoon al naar (het zuiden) van Spanje verhuizen laat je koopkracht stijgen. Ook Latijns-Amerika is interessant, ik heb met mijn vrouw die discussie al gehad. Als je daar goed verdient kan je naar private ziekenhuizen die wel in orde zijn, en daar kan je bij wijze van spreken voor een appel en een ei verpleging aan huis krijgen die je misschien wat langer zelfstandig houdt. Soit, uiteraard zijn er ook nadelen aan verbonden, en tegen dat het bij ons zover is stroomt er nog veel water naar de zee.
    Of verhuis naar Panama, daar heb je kwalitatief goede gezondheidszorg en relatief goedkoop. Ik vind het ook wel opvallend dat hier zo gefocust wordt op Azië, ik zou 100x liever naar Domincaanse Republiek/Panama/Zuid-Afrika/... verhuizen.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Of verhuis naar Panama, daar heb je kwalitatief goede gezondheidszorg en relatief goedkoop. Ik vind het ook wel opvallend dat hier zo gefocust wordt op Azië, ik zou 100x liever naar Domincaanse Republiek/Panama/Zuid-Afrika/... verhuizen.
    Inderdaad, een van de grootste risico's eenmaal op pensioen is sociaal isolement. Ik denk dat je dan beter in een cultuur zit die wat meer bij de jouwe aanleunt, open is, en met een taal die niet te moeilijk is (Spaans, Engels, ...). In Thailand bijvoorbeeld lijkt mij dat allemaal veel moeilijker.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Omdat niet alle landen een dubbelbelastinsgsverdrag hebben rond pensioen met België/EU. Noorwegen behoort natuurlijk tot de EER, maar het is niet omdat je bvb gewerkt hebt in Noorwegen, dat België dat aanvaardt voor werkloosheidsuitkeringen (wel in het geval van Zara).
    Wederom lees je wat er niet staat. Ik schrijf dat zarathustra zijn Noors pensioen zal krijgen in België als hij terug naar België verhuist naar zijn 67e en dat is gewoon correct.
    Laatst gewijzigd door paradijsappel; 3 februari 2020 om 13:04

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Wederom lees je wat er niet staat. Ik schrijf dat zarathustra zijn Noors pensioen zal krijgen in België als hij terug naar België verhuist naar zijn 67e en dat is gewoon correct.
    Ik lees wel wat er staat. Jij vraagt hoe hij erbij komt, ik geef als reden dat hij weet dat niet alle rechten tussen landen automatisch overgenomen worden, zelfs al gaat het over binnen de EER.

Nergens zeg ik dat je geen gelijk hebt.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Rijk door het leven in een arm land waar er geen fuck is

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soeplepel Bekijk bericht
    Rijk door het leven in een arm land waar er geen fuck is
    Thailand is echter net wel bekend omwille van het feit dat er veel fuck is.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Thailand is echter net wel bekend omwille van het feit dat er veel fuck is.
    Lekker veralgemenen en spreken in stereotypering.
    Top! Blijf zeker zo doorgaan!
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Lekker veralgemenen en spreken in stereotypering.
    Top! Blijf zeker zo doorgaan!
    Graag. Je zou dan best wel eens zeggen waar ik stereotypeer/veralgemeen. Zeggen dat een land bekend is om iets, is niet echt stereotypering/veralgemening.

Als ik morgen zeg dat Wallonië bekend is omwille van de verloederde industriebekkens, zeg ik ook niets over de Walen hoor.
    Rosa Parks

vishnusixclix's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    nieuw verhaal van franz?

❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ THINK before you POST ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀
    ❀❀❀❀M E N I N G E N❀❀❀❀

iTrader
    12 (93%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Dominicaanse Republiek is arm en loopt vol met criminelen, heb ik me laten wijsmaken. Enkel in de buurt van hotels en resorts heb je de pracht en de praal.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Je hebt inderdaad gelijk over Belgie. Hetgene ik (mis)lezen heb is wanneer ik voor minder dan 20 jaar in Noorwegen zou werken en naar een land zou verhuizen buiten de EER
    *** Also sprach Zarathustra ***

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Graag. Je zou dan best wel eens zeggen waar ik stereotypeer/veralgemeen. Zeggen dat een land bekend is om iets, is niet echt stereotypering/veralgemening.

Als ik morgen zeg dat Wallonië bekend is omwille van de verloederde industriebekkens, zeg ik ook niets over de Walen hoor.
    Dus bij Thailand refereren naar het sekstoerisme en alles wat daaromheen hangt is niet stereotypering?
    Nochtans is de definitie zeer duidelijk "Een stereotype is een overdreven beeld van een groep mensen dat vaak niet overeenkomt met de werkelijkheid. Het is vaak een vooroordeel of negatief denkbeeld en wordt vaak gebruikt als rechtvaardiging"

En dat is ook wat het is. Een stereotypering. De mate van prostitutie en gekke seksuele voorkeuren is niet groter in Thailand dan in pakweg een ander Europees land. Steeds maar weer dit stereotiep voeden en Thailand opspelden dat het land niet meer is dan sekstoerisme doet ongelooflijk veel onrecht het land aan.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Feignasse Bekijk bericht
    Gewoon naar bol.com gaan en dan links filteren op "kuisvrouw" en "zwart".
    Of je kan gewoon eens denken wat ze als persoon leuk zou vinden, kan niet zo moeilijk zijn als je er af en toe mee babbelt.
    Hahahahaa geniaal....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Allereerst, mijn kuisvrouw is echt een super toffe madam. Eindelijk eens iemand die haar werk goed doet. De vorige 5 waren echt ongelooflijk. Ofwel ligt het aan mij

Anyway, aangezien ik er zo goed mee overeenkom, spreken wij wekelijks toch effe (met de vorige was het altijd muisstil iedere keer) en blijkbaar is ze geboren in Kameroen.

Ze werkt hier al 30 jaar, maar zal eens op pensioen terug naar daar gaan. Maar nu komt het: een top-loon is daar €250 per maand. Zij is van plan om met haar pensioen van België terug naar daar te gaan en daar dus de grote Jan uithangen zeg maar. Met €1000 per maand ben je daar echt wel gesettled for life.

Ik gun het haar van harte, zeker omdat ze zegt dat ze daar veel familie heeft. Maar klopt haar verhaal? Zal dit lukken en toegelaten worden? Is een domicilie in BE een verplichting voor pensioen?

Ps: ik wil haar eens een cadeau geven, iemand enig idee wat iemand uit Kameroen graag zou hebben? Of gewoon een leuk cadeau voor een kuisvrouw?
    Euhm... Awel, ik wil het vaak tegen u zeggen ze maar euhm...
    \0/

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ze heeft voor haar pensioen gewerkt, als ze haar Belgisch pensioen meeneemt naar Kameroen, who gives a fuck, het is haar recht.
    Laatst gewijzigd door Tweak37; 10 februari 2020 om 20:52 Reden: flame verwijderd

iTrader
    12 (93%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Dat was nu totaal niet de bedoeling van dit topic of van iemand zijn reactie hier. Je bent fout.

Regels voor berichten