Pagina 4 van 4 Eerste 1234
    JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    24 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fr3aK Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Heb mij ook laten wijsmaken dat de rentes elk jaar eind november geblokkeerd worden op +0.50%, tegen eind februari zouden die terug lager moeten liggen, iemand enig idee of dit klopt?
    Het klopt dat je dat hebt laten wijsmaken
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Fr3aK's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Het klopt dat je dat hebt laten wijsmaken
    Merci voor de info, normaal trap ik hier niet in maar ik ken te weinig van financiële producten

Heb vandaag zelf getekend voor een variabele lening (3/3) met variabele lineaire aflossing van € 103.500 (90% aankoopwaarde) aan 1.08% op 19 jaar, schuldsaldo van € 145 / jaar en een brandverzekering van max € 50 / jaar. Brandverzekering is zo laag omdat het een appartement met blokpolis betreft, maar geen idee waarom die schuldsaldo de helft goedkoper is dan bij alle andere banken waar ik ben geweest.
    Laatst gewijzigd door Fr3aK; 5 februari 2020 om 16:42

Bramstep's schermafbeelding
    iTrader
    47 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Merci voor de info, normaal trap ik hier niet in maar ik ken te weinig ken van financiële producten

Heb vandaag zelf getekend voor een variabele lening (3/3) met variabele lineaire aflossing van € 103.500 (90% aankoopwaarde) aan 1.08% op 19 jaar, schuldsaldo van € 145 / jaar en een brandverzekering van max € 50 / jaar. Brandverzekering is zo laag omdat het een appartement met blokpolis betreft, maar geen idee waarom die schuldsaldo de helft goedkoper is dan bij alle andere banken waar ik ben geweest.
    Mooie rentes! Uiteraard niet vergelijkbaar met een 3 keer zo hoge lening aan 100%. Los op variabel krijg ik rond de 1,4 dacht ik. Max maal 2 dus, iets te weinig winst tov de vaste zekerheid naar ons mening.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    24 Post(s)
    Bij jou speelt de factor 25 jaar nog een stuk meer mee, denk ik.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    47 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Bij jou speelt de factor 25 jaar nog een stuk meer mee, denk ik.
    Dat zeker ook inderdaad. Op 20 jaar kregen wij 1,49% als ik me niet vergis.

moehaa!'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Gewoon wat onderhandelen of op je strepen staan is niet genoeg hoor om alles binnen te halen. Je gaat al bovengemiddeld interessant profiel nodig hebben ook.
    "Verbrennt die Hexe,-
    Auf den Scheiterhaufen mit ihr!!!"

iTrader
    47 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moehaa! Bekijk bericht
    Gewoon wat onderhandelen of op je strepen staan is niet genoeg hoor om alles binnen te halen. Je gaat al bovengemiddeld interessant profiel nodig hebben ook.
    Klopt, maar blijkbaar hebben wij dit toch in zekere mate gezien we nog een mooi aanbod krijgen in deze tijd waar een 100% lening niet zo evident meer is. Gelukkig

Pompi's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Merci voor de info, normaal trap ik hier niet in maar ik ken te weinig van financiële producten

Een appartement van 115.000 euro?
    nog een immoweblinkske? want ben wel benieuwd wat je daar tegenwoordig nog voor krijgt.
    Life on the fastlane

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pompi Bekijk bericht
    nog een immoweblinkske? want ben wel benieuwd wat je daar tegenwoordig nog voor krijgt.
    Goh een beetje afgelegen moet dat toch lukken (en als je wat handig bent misschien om te vernieuwen). Het zal geen grote luxe zijn misschien, dat niet.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

Ludanto's schermafbeelding
    iTrader
    34 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik heb 4 jaar geleden een bankenronde gedaan. Het eerste voorstel dat ik kreeg voor een bedrag van 256.000 op een looptijd van 25 jaar was 2,55%. Quotiteit van 95% ongeveer.
    Hierna heb ik nog bijna 2 maand onderhandeld met alle banken (denk dat ik er een 10-tal gecontacteerd heb). Ik nam telkens het laagste voorstel dat ik had gekregen en ging daarmee naar de volgende bank. Met het laagste voorstel ging ik dan opnieuw naar de eerste bank, die het dan herbekeek en een nieuw voorstel gaf. Met dat voorstel deed ik opnieuw de ronde.

Uiteindelijk ben ik geëindigd op 1,99%. Er was nog een bank met een goedkoper voorstel, maar de schuldsaldo en brandverzekering waren duurder en kwamen op termijn duurder uit.

Hoe hard je het wil spelen moet je voor jezelf uitmaken. Je moet eraan denken dat banken ook een verdienmodel hebben. Als je vindt dat zij iets extra mogen verdienen, kan je minder moeite doen en je meteen akkoord verklaren :-). Het is uiteindelijk jouw geld.

Ik herinner me dat Belfius me opbelde (zij gaven me nooit een schriftelijk voorstel) en uiteindelijk aan de telefoon zei "maar jij blijft bezig, wat wil je uiteindelijk?". Waarop ik antwoordde dat zij ervoor zorgen dat ik moet bezig blijven. Tussen het eerste voorstel en het derde was er een verschil van meer dan 11.000 euro. Ik zei dat als zij vanaf het begin haar beste voorstel had gedaan, ik niet naar een andere bank moest stappen.

Trouwens: Ik ben enkele maanden geleden eens gaan horen voor een herfinanciering en naar mijn bank (Fortis) gegaan gezien de rentevoeten in die 4 jaar zijn blijven dalen. Ze printte een blad uit en gaf me een rentevoet van 2,08% op een termijn van 20 jaar.
    Ik wist niet wat ik zag: Ik zou sneller moeten terugbetalen aan een duurdere rentevoet. Toen ik dat opmerkte zei ze doodleuk "ja, het is momenteel niet echt interessant. Misschien kan je over een paar jaar nog eens terugkomen? Maar wat denk je ervan om ook aan pensioensparen te doen?"

Ik ben naar een andere bank gegaan die me een rentevoet gaf van 1,5% op een doorlooptijd van 20 jaar. Ik heb het enkele maanden laten liggen, maar heb volgende week een afspraak gemaakt om dit terug op te pikken.

Ik weet ook dat als ik nu naar een andere bank ga, ik opnieuw heel wat schrijfgeld e.d. ga moeten betalen. Mijn huidige bank weet dat ook en houdt daar rekening mee en geeft me daarom geen lager voorstel.
    Maar ik vind dat ze dat eerlijk moet zeggen en niet moet afkomen met het feit dat het "momenteel niet interessant is" en "ik kan nog een inspanning doen en tot 2,01% gaan, maar dan heb ik nog wel de goedkeuring van Brussel nodig".

Ook het feit dat Fortis jaarlijks hun maandelijkse kosten verhoogt begint me tegen te steken. Bij het aanvangen van de lening was het 5,5 euro per maand. Nu kost het al 7 euro per maand.
    History is made by those who break the rules!

iTrader
    47 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ludanto Bekijk bericht
    Ik heb 4 jaar geleden een bankenronde gedaan. Het eerste voorstel dat ik kreeg voor een bedrag van 256.000 op een looptijd van 25 jaar was 2,55%. Quotiteit van 95% ongeveer.
    Hierna heb ik nog bijna 2 maand onderhandeld met alle banken (denk dat ik er een 10-tal gecontacteerd heb). Ik nam telkens het laagste voorstel dat ik had gekregen en ging daarmee naar de volgende bank. Met het laagste voorstel ging ik dan opnieuw naar de eerste bank, die het dan herbekeek en een nieuw voorstel gaf. Met dat voorstel deed ik opnieuw de ronde.

Uiteindelijk ben ik geëindigd op 1,99%. Er was nog een bank met een goedkoper voorstel, maar de schuldsaldo en brandverzekering waren duurder en kwamen op termijn duurder uit.

Hoe hard je het wil spelen moet je voor jezelf uitmaken. Je moet eraan denken dat banken ook een verdienmodel hebben. Als je vindt dat zij iets extra mogen verdienen, kan je minder moeite doen en je meteen akkoord verklaren :-). Het is uiteindelijk jouw geld.

Ik herinner me dat Belfius me opbelde (zij gaven me nooit een schriftelijk voorstel) en uiteindelijk aan de telefoon zei "maar jij blijft bezig, wat wil je uiteindelijk?". Waarop ik antwoordde dat zij ervoor zorgen dat ik moet bezig blijven. Tussen het eerste voorstel en het derde was er een verschil van meer dan 11.000 euro. Ik zei dat als zij vanaf het begin haar beste voorstel had gedaan, ik niet naar een andere bank moest stappen.

Trouwens: Ik ben enkele maanden geleden eens gaan horen voor een herfinanciering en naar mijn bank (Fortis) gegaan gezien de rentevoeten in die 4 jaar zijn blijven dalen. Ze printte een blad uit en gaf me een rentevoet van 2,08% op een termijn van 20 jaar.
    Ik wist niet wat ik zag: Ik zou sneller moeten terugbetalen aan een duurdere rentevoet. Toen ik dat opmerkte zei ze doodleuk "ja, het is momenteel niet echt interessant. Misschien kan je over een paar jaar nog eens terugkomen? Maar wat denk je ervan om ook aan pensioensparen te doen?"

Ik ben naar een andere bank gegaan die me een rentevoet gaf van 1,5% op een doorlooptijd van 20 jaar. Ik heb het enkele maanden laten liggen, maar heb volgende week een afspraak gemaakt om dit terug op te pikken.

Ik weet ook dat als ik nu naar een andere bank ga, ik opnieuw heel wat schrijfgeld e.d. ga moeten betalen. Mijn huidige bank weet dat ook en houdt daar rekening mee en geeft me daarom geen lager voorstel.
    Maar ik vind dat ze dat eerlijk moet zeggen en niet moet afkomen met het feit dat het "momenteel niet interessant is" en "ik kan nog een inspanning doen en tot 2,01% gaan, maar dan heb ik nog wel de goedkeuring van Brussel nodig".

Ook het feit dat Fortis jaarlijks hun maandelijkse kosten verhoogt begint me tegen te steken. Bij het aanvangen van de lening was het 5,5 euro per maand. Nu kost het al 7 euro per maand.
    Op spaargids.be is een mooie calculator voor herfinanciering die met alle kosten rekening houdt van herschrijven en de 'boete' die je betaalt voor het vroeger afkorten van je lening dan vooropgesteld. Ik heb dit eens gedaan in jouw situatie, en je haalt (met het herfinancieren bij een nieuwe bank, dus de grootste kost is dus het herschrijven van hypotheek) een voordeel van €3.000+: https://www.spaargids.be/sparen/herz...rtgagerevision

Indien je van Fortis zelf naar 1.75 zou mogen gaan bvb, bespaar je €4500+.

Either way, herfinancieren als je ergens een 1.5% of lager zou krijgen is zeker interessant als je het daar beu bent!

Ludanto's schermafbeelding
    iTrader
    34 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bramstep Bekijk bericht
    Op spaargids.be is een mooie calculator voor herfinanciering die met alle kosten rekening houdt van herschrijven en de 'boete' die je betaalt voor het vroeger afkorten van je lening dan vooropgesteld. Ik heb dit eens gedaan in jouw situatie, en je haalt (met het herfinancieren bij een nieuwe bank, dus de grootste kost is dus het herschrijven van hypotheek) een voordeel van €3.000+: https://www.spaargids.be/sparen/herz...rtgagerevision

Indien je van Fortis zelf naar 1.75 zou mogen gaan bvb, bespaar je €4500+.

Either way, herfinancieren als je ergens een 1.5% of lager zou krijgen is zeker interessant als je het daar beu bent!
    Yes, I know. Ik had bij die bank ook de mogelijkheid om meer te lenen dan hetgeen ik nu nog moet afbetalen aan kapitaal. Dit zou de kosten dekken zodat ik die nu niet ineens moet betalen wat ook aangenaam is.
    History is made by those who break the rules!

Schummi88's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bramstep Bekijk bericht
    De brandverzekering willen we liever bij een verzekeraar doen ipv via de bank wegens kostprijs en service.
    Elke bank werkt meestal wel met een verzekeringsmaatschappij samen. Crelan met Fidea (binnenkort AXA), BNP Paribas via AG Insurance, Belfius via hun verzekeringspoot (dit geldt ook voor KBC en AXA). Of die polis nu via een bank of een verzekeringsmaatschappij loopt. Daar ga je weinig last van hebben. Het zijn vooral hun voorwaarden die wat uitmaken .

Voor de rentevoet die je krijgt op 25 jaar aan 100% lenen. Ik zou er direct voor tekenen. Wij hebben een rentevoet van 1,54% op 20 jaar met een quotiteit van 84,99%. Vanaf 85% schoot die stevig omhoog. Onze lening dateert van april 2019.
    FIRST YOU BUY IT, THEN YOU TUNE IT, THEN YOU RACE IT, THEN YOU RACE IT EVEN HARDER

YOU ARE WHAT YOU RACE

Fr3aK's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pompi Bekijk bericht
    Staat niet meer op Immoweb, heb wel nog een voorbeeld van een even groot appartement in dezelfde blok: https://dillenenpartner.be/nl/verkoc...oom-2850/12695
    Qua inkleding ziet het er wel meer uit als deze: https://dillenenpartner.be/nl/verkoc...oom-2850/11803

Het enige wat ik meteen nog ga mogen renoveren is de badkamer maar daar ben ik waarschijnlijk met een paar duizend euro vanaf.

Frado2005's schermafbeelding
    iTrader
    281 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Hier onze herfinanciering bij Keytrade aangevraagd. 1,54 % op 23 jaar ( gestart aan 25 jaar). 1,49% was het eerst, maar dat lukt niet omdat Keytrade de BTW niet in rekening brengt voor berekening quotiteit ( en KBC en andere banken dan weer wel). Daardoor zat onze quotiteit niet meer goed ( 21 % btw....) waardoor het 1,54 werd.
    Maar zelfs met het ontlenen van alle kosten ( notaris, wederbelegging) doen we meer dan 7000 euro voordeel. Dusja, vind het wel niet slecht voor een eenmalige herfinanciering te doen Ook geen verplichtingen bij Keytrade, dus dit maakt alles ook wat makkelijker.
    Trakt.tv |USA 08-09-10-11: New York | USA 2011:San Francisco + Los Angeles | USA 2012:Florida + East Coast
    USA 2013:
    Hawaii | 2014:Australia | 2015: Denver-Las Vegas| 2016: Auckland-Christchurch | 2017: Hawaii
    2018: New York | 2019: Denver - San Francisco | Florida

Regels voor berichten