Pagina 3 van 4 Eerste 1234 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Moet voor die harde werkers dan toch wel een makkie zijn om dat papiertje te halen als zelfs de grootste idioten het kunnen
    Edgy, maar ge weet wel wat ik bedoel natuurlijk

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door whirlpool123 Bekijk bericht
    Ja, iets compleet off-topic.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    12 (93%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Gewoon tekenen man. Veel succes en proficiat!

Bramstep's schermafbeelding
    iTrader
    47 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Thanks voor de tips en meningen hierover.
    We lijken dus wel goed te zitten!

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door whirlpool123 Bekijk bericht
    Niks edgy aan, ik zie niet waarom mensen ( zoals jij hier doet) klagen over al die idioten die een stapje voor hebben omdat ze dat "papiertje" hebben. Haal het dan gewoon zelf, zoals je zegt, echt moeilijk is het niet.
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    47 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Wel nog even opmerken dat de gekregen rentevoeten wel zijn indien je ook brandverzekering, schuldsaldo, loon storten op de rekenen van die bank is. Buiten de brandverzekering, is dit oke voor ons. De brandverzekering willen we liever bij een verzekeraar doen ipv via de bank wegens kostprijs en service.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bramstep Bekijk bericht
    Wel nog even opmerken dat de gekregen rentevoeten wel zijn indien je ook brandverzekering, schuldsaldo, loon storten op de rekenen van die bank is. Buiten de brandverzekering, is dit oke voor ons. De brandverzekering willen we liever bij een verzekeraar doen ipv via de bank wegens kostprijs en service.
    Je kan proberen, maar waarschijnlijk zal het alles of niets zijn, 't is niet dat je een sterke onderhandelingspositie hebt, hé
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Manu's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bramstep Bekijk bericht
    Keytrade gaf 1,71%, maar aangezien dit enkel online is willen we hier niet voor gaan. Bij problemen of herfinancieringen/andere zaken heb ik er geen vertrouwen in dat we de service zullen krijgen die we in persoon krijgen.
    Thanks voor je input!
    Ook goed de voorwaarden lezen in het aanbod van Keytrade. Ik heb daar ook een simulatie gedaan: rentevoet die ze voorstellen is op zich zeer ok maar komt niet in de buurt van aanbiedingen die ik elders krijg.
    Ze benadrukken dan zeer sterk dat ze geen dossierkosten van 500€ aanrekenen en brandverzekering vrij te kiezen is.
    In de kleine lettertjes vind je dan echter dat ze wel een schatting van het huis eisen wat je 250€ kost. Schuldsaldo blijkt dubbel zo duur te zijn dan elders, en ze vragen een stuk meer in hypotheek dan andere banken.
    Zo is het niet moeilijk
    What you do today can improve all your tomorrows.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Manu Bekijk bericht
    Ook goed de voorwaarden lezen in het aanbod van Keytrade. Ik heb daar ook een simulatie gedaan: rentevoet die ze voorstellen is op zich zeer ok maar komt niet in de buurt van aanbiedingen die ik elders krijg.
    Ze benadrukken dan zeer sterk dat ze geen dossierkosten van 500€ aanrekenen en brandverzekering vrij te kiezen is.
    In de kleine lettertjes vind je dan echter dat ze wel een schatting van het huis eisen wat je 250€ kost. Schuldsaldo blijkt dubbel zo duur te zijn dan elders, en ze vragen een stuk meer in hypotheek dan andere banken.
    Zo is het niet moeilijk
    Schatting van het huis is iets dat bij aankoop op 100% zeker niet zeldzaam is, hoor. Dus kan zijn dat Bramstep daar ook aanhangt als hij bij een gewone bank gaat. Schuldsaldo kan ik niet goed vergelijken.

Bij ons moest 120k van de 150k in hypotheek. De rest mocht in mandaat, maar wij zijn nu blij dat we dat niet gedaan hebben omdat we nu langer kunnen genieten van de woonbonus (door de extra lening die we genomen hebben).
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Die 250 euro zal maar in bepaalde gevallen zijn (hoog risico, hoge waarde) bij mij was het alleszins 0.0.
    De schuldsaldoverzekering hoef je niet bij Keytrade te nemen. het tarief van hun partner dat ze voorstellen was alleszins al beter dan de grootbanken. Ik heb zelf toen de hele markt afgegaan en een hele goedkope schuldsaldoverzekering afgesloten. Dat voordeel heb je voor zover ik weet bij geen enkele andere bank.
    bijkomend heb je ook nog de vrijheid om een brandverzekering te nemen waar je wilt in plaats van een wurgcontract bij bank. Er zitten dus helemaal geen addertjes onder het gras bij Keytrade, wel is er niet 1 persoon die je handje vasthoudt. Maar voor mij was het de ideale bank als je zelf graag de touwtjes in handen neemt en een scherp tarief wilt..
    Laatst gewijzigd door Herman De Croo; 3 februari 2020 om 08:59
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link

iTrader
    47 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Je kan proberen, maar waarschijnlijk zal het alles of niets zijn, 't is niet dat je een sterke onderhandelingspositie hebt, hé
    Klopt, enkel bij onze 'huisbank' heb ik een onderhandelingspositie: stel iets deftigs voor of we gaan met alles weg en hebben geen toekomst meer met jullie. Dat is het zowat, maar daar geraak je blijkbaar al een heel eind mee.

Manu's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Schatting van het huis is iets dat bij aankoop op 100% zeker niet zeldzaam is, hoor. Dus kan zijn dat Bramstep daar ook aanhangt als hij bij een gewone bank gaat. Schuldsaldo kan ik niet goed vergelijken.

Bij ons moest 120k van de 150k in hypotheek. De rest mocht in mandaat, maar wij zijn nu blij dat we dat niet gedaan hebben omdat we nu langer kunnen genieten van de woonbonus (door de extra lening die we genomen hebben).
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman De Croo Bekijk bericht
    Die 250 euro zal maar in bepaalde gevallen zijn (hoog risico, hoge waarde) bij mij was het alleszins 0.0.
    De schuldsaldoverzekering hoef je niet bij Keytrade te nemen. het tarief van hun partner dat ze voorstellen was alleszins al beter dan de grootbanken. Ik heb zelf toen de hele markt afgegaan en een hele goedkope schuldsaldoverzekering afgesloten. Dat voordeel heb je voor zover ik weet bij geen enkele andere bank.
    bijkomend heb je ook nog de vrijheid om een brandverzekering te nemen waar je wilt in plaats van een wurgcontract bij bank. Er zitten dus helemaal geen addertjes onder het gras bij Keytrade, wel is er niet 1 persoon die je handje vasthoudt. Maar voor mij was het de ideale bank als je zelf graag de touwtjes in handen neemt en een scherp tarief wilt..
    Goh addertjes onder het gras, ik wou er gewoon op wijzen dat je alle details goed moet bekijken . Hun tarief is scherp maar voor mij persoonlijk niet het beste, ook rekening houdend met de vrijheid die je hebt op vlak van verzekeringen. Ik ga hen niet gewoon afraden, elk dossier is verschillend.
    Van die schattingskosten schrok ik gewoon, ik heb immers nog nooit de vraag gekregen. Quotiteit is bij mij ook <85% en aflossing <30% van netto maandinkomsten, dus risicoprofiel is toch beperkt.
    What you do today can improve all your tomorrows.

Fr3aK's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ben ook bezig met de aankoop van een woning (appartement) en ben bij 4 banken geweest, het viel mij op dat je overal min of meer hetzelfde aflost, de ene bank hanteert een hogere rente, de andere een duurdere brand/schuldsaldo-verzekering.

Heb mij ook laten wijsmaken dat de rentes elk jaar eind november geblokkeerd worden op +0.50%, tegen eind februari zouden die terug lager moeten liggen, iemand enig idee of dit klopt?

moehaa!'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Manu Bekijk bericht
    Goh addertjes onder het gras, ik wou er gewoon op wijzen dat je alle details goed moet bekijken . Hun tarief is scherp maar voor mij persoonlijk niet het beste, ook rekening houdend met de vrijheid die je hebt op vlak van verzekeringen. Ik ga hen niet gewoon afraden, elk dossier is verschillend.
    Van die schattingskosten schrok ik gewoon, ik heb immers nog nooit de vraag gekregen. Quotiteit is bij mij ook <85% en aflossing <30% van netto maandinkomsten, dus risicoprofiel is toch beperkt.
    Bij Keytrade heb je juist de minste addertjes onder het gras.
    Die €250 voor een schatting is geen verborgen kost ofzo, die wordt ook verre van bij ieder dossier gevraagd. Ik heb die bijvoorbeeld niet gehad.

Voor de rest heb je:
    - Een zeer competitieve rentevoet (heel vaak bij de laagste) en geen gedoe met onderhandelen. Altijd blijven vergelijken natuurlijk, maar je hebt altijd een goed startpunt.
    - Geen dossierskosten, toch rap €400-€500 besparing.
    - Geen verplichte SSV bij hun te nemen, een enorme besparing als je een hoger bedrag leent op lange termijn! Vrij rondshoppen levert heel veel op (test maar eens via spaargids.be).
    - Niet verplicht om je loon te laten domicilieren bij Keytrade, enkel je afbetalingen moeten via hun (gratis) zichtrekening. Ik heb bv mijn lening bij KT en ben met mijn zichtrekening bij mijn huisbank gebleven (vader heeft daar gewerkt en dan moest ik niet alles aanpassen). Die waren daar ook zeer blij mee en hebben mij goed geholpen om alles over te schrijven naar de notaris.
    Bij KT open ik dan nog een Keyplan voor beleggingen.

Ik ben alvast zeer tevreden en ik ben enkel gebonden aan mijn afbetalingen en met al de rest heb ik de vrijheid om te kiezen wat ik wil. Dat is mij alleen al qua gevoel veel waard.
    Laatst gewijzigd door moehaa!; 3 februari 2020 om 21:03
    "Verbrennt die Hexe,-
    Auf den Scheiterhaufen mit ihr!!!"

nokeyboard's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Al die voordelen kan je ook bij een gewone bank hebben als je wat onderhandelt/ op uw strepen staat.

Regels voor berichten