Pagina 3 van 4 Eerste 1234 Laatste
    paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destel Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wat ik mij eigenlijk afvraag: stel dat uw totale spaargeld uit 12K bestaat, maakt 2K op de beurs dan zoveel uit eigenlijk?
    Het hangt er van af zeker? Procentueel zal dat zeker een verschil maken door de grote beursschommelingen, zowel in negatieve als in positieve zin. Het kan je ook vertellen hoe je reageert op die schommelingen. Het kan een interesse aanwakkeren of net niet.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Als reactie op iemand die 1k ging beleggen, daar koop je niet veel voor in de S&P500 of Bel20 om echte winsten te boeken. Ik zei niet dat je geen/weinig winst ging maken als je vermogen om te beleggen voldoende is.
    Je koopt voor €1000 een s&p tracker de 1e januari 2019 en nu heb je bijna €1400. Heb je op een slecht moment gekocht dan kan dat minder zijn, eventueel zelfs negatief.
    Wat zijn echte winsten? Het klinkt alsof je dat loskoppelt van het te investeren bedrag?

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Je koopt voor €1000 een s&p tracker de 1e januari 2019 en nu heb je bijna €1400. Heb je op een slecht moment gekocht dan kan dat minder zijn.
    Wat zijn echte winsten? Het klinkt alsof je dat loskoppelt van het te investeren bedrag?
    €400, proficiat, je leven is nu drastisch anders. Koop de Porsche, en overweeg zeker te verhuizen naar een villa.

Ja, €400 krijgen is leuk, maar vergeet ook niet dat we hier wel het voordeel hebben naar het verleden te kijken. Als jij me nu kan zeggen met wat ik eind 2020 €400 per tracker heb, zeg het dan maar hoor.

Umicore is een goed voorbeeld waar volgens mij veel mensen gepanikeerd hebben dit jaar. Of je moet maar enkele 1000'en €s in Glanbia hebben steken. Eigenaars van aandelen in Aston Martin, die zullen ook niet direct gelukkig zijn. Zij die er dan bij waren met Galapagos, ja daar zitten echt mensen die plots rijk zijn geworden denk ik.

Vandaar dat ik zei, laat ons eens 1000 portefeuilles bekijken en zien wat een gemiddelde belegger deed, en dan kan je ondanks zeer gunstige beurzen nog zeggen dat de gemiddelde man er niet veel op vooruit gegaan is.

Pieter3770's schermafbeelding
    iTrader
    194 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Behoorlijk flauw dat iedereen (ook de media) zit te verwijzen naar het rendement van de beurs (Bel20,...) in 2019.
    Velen vergeten dan wel te melden dat je dan op 01/01/2019 ingestapt moet zijn. En dat in de maanden sept-dec 2018 alles ongeveer -20% gegaan was!
    Ik heb dit jaar ook op de beurs gezeten, maar eerste deel van de mooie stijging doorheen 2019 ging naar het vullen van de put van eind 2018! Daardoor totale portefuille nu +- +10%.

Met andere woorden: moment van instappen (en uitstapppen) oh zo cruciaal!

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    €400, proficiat, je leven is nu drastisch anders. Koop de Porsche, en overweeg zeker te verhuizen naar een villa.
    Je koppelt dus inderdaad het te investeren bedrag los van wat jij aanziet als een echte winst, dan heeft een discussie weinig zin natuurlijk.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieter3770 Bekijk bericht
    Behoorlijk flauw dat iedereen (ook de media) zit te verwijzen naar het rendement van de beurs (Bel20,...) in 2019.
    Velen vergeten dan wel te melden dat je dan op 01/01/2019 ingestapt moet zijn. En dat in de maanden sept-dec 2018 alles ongeveer -20% gegaan was!
    Ik heb dit jaar ook op de beurs gezeten, maar eerste deel van de mooie stijging doorheen 2019 ging naar het vullen van de put van eind 2018! Daardoor totale portefuille nu +- +10%.

Met andere woorden: moment van instappen (en uitstapppen) oh zo cruciaal!
    Het rendement van 2019 is per definitie het rendement van 1 januari tot en met 31 december. Dat is niet "flauw". Al geldt je conclusie natuurlijk wel.

iTrader
    194 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je koppelt dus inderdaad het te investeren bedrag los van wat jij aanziet als een echte winst, dan heeft een discussie weinig zin natuurlijk.
    Inderdaad!

Het rendement van 2019 is per definitie het rendement van 1 januari tot en met 31 december. Dat is niet "flauw".
    Ja uiteraard, maar je weet wat ik wil zeggen. Het komt nu zeer expliciet in het nieuws en op de krantenwebsites, waardoor sommige mensen misschien wat verblind gaan worden.
    In de praktijk zal er niet veel volk instappen op 01/01 en uitstappen op 31/12.

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Inderdaad!

Ja uiteraard, maar je weet wat ik wil zeggen. Het komt nu zeer expliciet in het nieuws en op de krantenwebsites, waardoor sommige mensen misschien wat verblind gaan worden.
    In de praktijk zal er niet veel volk instappen op 01/01 en uitstappen op 31/12.
    Neem nu een jaar tijd.
    Als je €1000 investeert dan ga je toch niet verwachten een Porsche te kunnen kopen met de winst? Als je €1000 investeert en je maakt €100 winst dan heb je een goede zaak gedaan. FlatSix vindt dit geen echte winst want hij kan er geen Porsche mee kopen. Ik kijk naar procentuele stijgingen, dat geeft een veel beter beeld van hoe goed jouw investering was.

iTrader
    194 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Neem nu een jaar tijd.
    Als je €1000 investeert dan ga je toch niet verwachten een Porsche te kunnen kopen met de winst? Als je €1000 investeert en je maakt €100 winst dan heb je een goede zaak gedaan. FlatSix vindt dit geen echte winst want hij kan er geen Porsche mee kopen. Ik kijk naar procentuele stijgingen, dat geeft een veel beter beeld van hoe goed jouw investering was.
    Mijn bedenkelijke smiley was dan ook richting FlatSix. Ik gaf je gelijk. Slaat nergens op zijn stelling.
    Het draait allemaal om het %.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ik zei niet veel meer dan dat iemand doorgaans met €1K niet al te veel spannends zal beleven op de beurs.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Neem nu een jaar tijd.
    Ik zeg nergens dat dat geen goede investering is geweest. Ik zeg alleen dat het risico dat men soms moet nemen om dan €100 winst te maken niet de moeite is. Iemand die over zijn portefeuille 10% kan zetten heeft dat goed gedaan, allemaal dingen waar ik het mee eens was.

Maar om dan als advies aan iemand die €1K ging beleggen omdat het spaarboekje niets opbrengt te zeggen "verwacht u aan grote winsten", nee, toch niet.

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Maar om dan als advies aan iemand die €1K ging beleggen omdat het spaarboekje niets opbrengt te zeggen "verwacht u aan grote winsten", nee, toch niet.
    Ben je nu nog altijd bezig in absolute bedragen (ik hoop van niet?) of ben je bezig in procenten?
    Los daarvan kan ik niks terugvinden over "verwacht je aan grote winsten", wie zei dit?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Voor mij om de niet-virtuele €€€

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ben je nu nog altijd bezig in absolute bedragen (ik hoop van niet?) of ben je bezig in procenten?
    Los daarvan kan ik niks terugvinden over "verwacht je aan grote winsten", wie zei dit?
    Voor mij dus niet. Als je €100 winst haalde uit €100 of €10000, akkoord dat de eerste dan een veel mooier verhaal heeft, maar €100, daar ga je dan eens goed voor eten en het is weg.

Zoals iemand hier eerder al zei liever 3% uit een investering van een miljoen dan 200% uit eentje van €1000. Maar oké, jullie kunnen stoeffen over de 200% dan?

iTrader
    194 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RadicalAtheist Bekijk bericht
    Voor mij om de niet-virtuele €€€
    Uiteraard, dat is nog correcter.
    Je hebt het pas echt in handen wanneer ze verkocht zijn.

Mijn 'winst' is tot op heden virtueel.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Voor mij dus niet. Als je €100 winst haalde uit €100 of €10000, akkoord dat de eerste dan een veel mooier verhaal heeft, maar €100, daar ga je dan eens goed voor eten en het is weg.

Zoals iemand hier eerder al zei liever 3% uit een investering van een miljoen dan 200% uit eentje van €1000. Maar oké, jullie kunnen stoeffen over de 200% dan?
    Geld maakt natuurlijk geld, als je maar € 1000 over hebt om te sparen of te beleggen moet je geen wonder verwachten. Maar als ik jouw posts volg vind je het voor lage bedragen het risico niet waard dat je waarde kwijt bent. Maar wat je kan kwijtspelen is toch ook een percentage uiteindelijk?

Ik volg je wel volledig dat elke cent op de beurs zetten niet zo'n goed idee is, en dat sommigen misschien nogal een kleine buffer voorstellen om aan te houden.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat een non-discussie zeg. Uiteraard draait het om % winst.. Als dat nu €100 is of €10.000, da's elk voor z'n eigen hé. 3% rendement vs 200% rendement en 3% is dan de beste belegging? Amai, je leest hier wat!

Om OT te reageren: streef uw buffer na waarbij jij u op je gemak voelt en room dat systematisch af (áltijd en élke maand) met wat je meer spaart in bv. een indexfonds of eventueel tracker. Kan je niet mee missen OP LANGE TERMIJN. Want dit vergeten blijkbaar ook heel wat mensen hier .. Ja, uiteraard wordt nu in de media gezegd dat 2019 een goed jaar was, want ja, dat was het ook! Net zoals ze begin dit jaar zeiden dat 2018 géén goed jaar was. Is toch logisch dat 1x per jaar de 'rekening gemaakt' wordt? Waarom niet met de jaarwisseling dan?
    Playing: CS:GO, Apex Legends
    Origin: pjfisc

Pagina 3 van 4 Eerste 1234 Laatste

Regels voor berichten