Pagina 5 van 8 Eerste 12345678 Laatste
    wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Idem hier, ik woon op 18km van Maastricht en zit elke week in de AH of Jumbo en minstens 1x per maand in de gall&gall.
    Helaas voor de winkels hier maar de promo's in de gall&gall kan je niet kloppen als je sterke drank moet hebben en vermits die winkel in een winkelcentrum ligt langs een AH XL en een grote Jumbo waarom niet dan, eten voor thuis moet je toch hebben + sommige Nederlandse producten uit de supermarket ben ik wel fan van ( bv Heinz sandwich spread of Knorr meal kits of bepaalde frisdranken/sauzen/ en diepvries snacks van Mora kosten daar een appel en een ei vergeleken met de Carrefour )
    De Belgische AH heeft ook bv die sandwich spread en goedkope Mora snacks en de sauzen die ik wil maar St-Truiden of Hasselt is verder voor mij dan Maastricht dus dan maar naar de ''bron''.

Zeker als je op de rand blijft rond de stad zie je enorm veel Belgische nummerplaten, en eigenlijk op de Q-parkings in de stad ook.
    Als ik in Belgie winkel is het Colruyt als ik iets van een A merk moet of frisdrank en anders Aldi/Lidl, Carrefour en Delhaize zijn in verhouding ( in mijn stad toch ) een stuk duurder dan Colruyt.
    Welke jumbo en a.h. in maastricht raad jij aan als grootste/makkelijkste parking om te gaan?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wiseguy444 Bekijk bericht
    Welke jumbo en a.h. in maastricht raad jij aan als grootste/makkelijkste parking om te gaan?
    Het winkelcentrum aan de brusselse poort heeft veel parking en is vrij gemakkelijk vind ik. Ligt ook aan de juiste kant van maastricht voor belgen
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

botchla's schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    In Amerika is het toch ook verschillende spelregels per staat? De belastingstarieven daar verschillen soms gigantisch.

Maar ik geef wel toe dat Europa véél uniformer mag worden. We zouden echt eens als een Europese Unie moeten worden ipv een samenraapsel van alle landen en een paar gemeenschappelijke regeltjes.
    België is helaas maar een zakdoek groot, in de US werkt dat omdat staten zeer groot zijn, daar is natuurlijk ook grensverkeer.

Dit geeft overigens een beter beeld van de grootte van de US:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Projec...ders_cilv2.png

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    Zoiets uniforms als Europese BTW hebben ze in de VS niet, als hebben ze natuurlijk wel hun federal taxes die uiteraard volledig gelijk zijn voor iedereen.
    Klopt, maar je kan wel stellen dat de GST de evenknie is van de BTW in EU. Met het grootste verschil dat deze indirecte belasting op het einde van de ketting valt en waar BTW in elke stap van de ketting speelt.

Voor de liefhebbers, deze wiki geeft wat meer inzicht: https://en.wikipedia.org/wiki/Sales_..._United_States
    Laatst gewijzigd door botchla; 12 december 2019 om 11:37
    Education costs money, but then so does ignorance.

NemesisBE's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door botchla Bekijk bericht
    Fysieke winkels zoals Colruyt werken met kortingen volgens een kalender. 22ct per pamper is eig. nog duur, combineer de pampers actie met kortingen op de verpakkingen en je verslaat die prijzen vlot.
    Als vader van 2 zou ik eerder aanraden om de huismerken te testen, Pampers zijn overpriced.
    Maat 1-4/5 zal je idd onder de 22 cent kunnen gaan, maar vanaf maat 6 lijkt me dat onmogelijk. En ik volg alle acties op de voet ;-)
    Het verschil tussen pampers en huismerken is te groot. Qua absorberen, geur en gevoeligheden aan de huid toch bedankt!
    "Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen." - Ludwig Wittgenstein

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Fysieke winkels zoals Colruyt werken met kortingen volgens een kalender. 22ct per pamper is eig. nog duur, combineer de pampers actie met kortingen op de verpakkingen en je verslaat die prijzen vlot.

Als vader van 2 zou ik eerder aanraden om de huismerken te testen, Pampers zijn overpriced.
    Ze moet de high/young/.../ potentials bij p&g met iets betalen hé

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tinkertown Bekijk bericht
    Het winkelcentrum aan de brusselse poort heeft veel parking en is vrij gemakkelijk vind ik. Ligt ook aan de juiste kant van maastricht voor belgen
    DIe parking is daar wel nog steeds betalend zeker?
    Amper een km over de grens heb je ook een Jumbo liggen met gratis parking, in de wijk Malberg van Maastricht. Wel geen AH.

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)

Klopt, maar je kan wel stellen dat de GST de evenknie is van de BTW in EU. Met het grootste verschil dat deze indirecte belasting op het einde van de ketting valt en waar BTW in elke stap van de ketting speelt.

Voor de liefhebbers, deze wiki geeft wat meer inzicht: https://en.wikipedia.org/wiki/Sales_..._United_States
    Wat ik bedoel is dat het systeem in de VS bijlange niet zo consistent en uniform is al bij ons. BTW in Europa is gecoördineerd, er is een globaal kader uitgetekend waarbinnen de lidstaten mogen kleuren. De tegenhanger in de VS, de Sales Tax, wordt door elke staat zelf geregeld (sommige staten proberen wel onderling consistent te zijn). Niet alleen de tarieven schelen, maar ook wat er onder de tax valt, de definities over waar een bepaalde sale plaatsvindt en waar je belastingplichtig bent tout court. Dat leidt er bijvoorbeeld toe dat sommige bedrijven op meer dan 100% van hun omzet belast worden, omdat bepaalde handelingen in beide staten beschouwd wordt als een belastbare verkoop die in hun staat plaatsvindt. Da's in Europa allemaal beter geregeld.

botchla's schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Akkoord, de scope is inderdaad vrij verschillend.

In EU is de VAT directive goed getransposed in nationale wetgeving en is door ECJ case law zeker op vlak van taxable basis een grote uniforme gedragenheid. De brackets low/med/high zijn echter zo breed dat je effectief nog (zware) concurrentie tussen landen hebt. Gooi daar nog de accijnsproblematiek op en je hebt ook een versnipperd concurrentielandschap. Online speelt dat in principe echter niet.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NemesisBE Bekijk bericht
    Maat 1-4/5 zal je idd onder de 22 cent kunnen gaan, maar vanaf maat 6 lijkt me dat onmogelijk. En ik volg alle acties op de voet ;-)
    Het verschil tussen pampers en huismerken is te groot. Qua absorberen, geur en gevoeligheden aan de huid toch bedankt!
    Zoon als dochter zijn vanaf maat 3 stelselmatig omgeschakeld van pampers naar pampers van kruidvat en boni.

Als je test aankoop mag geloven zijn de kruidvat pampers kwalitatief evenwaardig aan pampers. Bij ons had de dochter echter last van uitslag bij die van kruidvat maar voor de rest nooit kwalitatief verschil gemerkt.
    Education costs money, but then so does ignorance.

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wiseguy444 Bekijk bericht
    Zoals gezegd zou ik de AH aan de Brusselsepoort nemen, is een ruime parking en het is een AH XL en de Jumbo is ook huge, de AH's en Jumbo's in het centrum van Maastricht en aan de andere kant vd stad zijn nogal klein, en vooral die Jumbo ondergronds op de markt is nogal vuil en druk.
    Aan de brusselsepoort ligt ook meteen een GallenGall binnen tov de AH.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    DIe parking is daar wel nog steeds betalend zeker?
    Amper een km over de grens heb je ook een Jumbo liggen met gratis parking, in de wijk Malberg van Maastricht. Wel geen AH.
    Ja die aan de brusselsepoort is een Q-park en betalend maar tbh de prijs is zo laag dat het weinig uit maakt, die op het vrijthof ondergronds is bv peperduur ( 1 euro per 15 min ) maar daar komt die aan de brusselsepoort belange niet aan omdat je toch nog redelijk uit het centrum ligt.

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    De parking van de brusselsepoort is 0,50€ voor het eerste en 2e uur en het derde uur is 2€. De eerste 2 uren zijn gratis als je voor 100€ of meer in jumbo koopt.
    We zijn zeer tevreden over de jumbo. 260€ voor een overvolle kar en 5 trays van 24 blikjes.
    Uiteindelijk maar iets meer betaald dan hier voor veel meer.
    Trays cola/zero/light en fanta stonden 10€
    Super veel lekkere dingen te vinden.
    Volgende keer doen we de albert heijn XL. 27dec gaan we terug voor het etentje dat we 28dec met de familie voorzien hebben.
    Ook vandag nog medicatie, alcohol, verlichting, zeep, shampoo, deo, plant, voor de dieren... gekocht.
    Vlak aan de uitgang hebben we ook gezien dat er een esso aan het rond punt was en de diesel daar 1,32/L stond, overkant had onbekend tankstation waar de diesel 1,29/L was.( voor de geintresseerden)

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tja hoe goedkoop het ook is, je koopt gewoonweg veel bucht neem ik aan. Cola? Bucht
    Wat zijn de prijzen van zeep shampoo en deo mss? Hoe goedkoper is het ms?

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Amai, nogal een aanname voor iemand dat mij in de verste verte niet kent.

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Interessante discussie.

Ik zou hier heel graag meer over zeggen maar de tijd ontbreekt mij. Kort gezegd: ik vind het bijzonder vreemd dat er voor zoveel miljarden over de grens wordt gekocht in een regio waarin, volgens de meest recente peilingen, méér dan 1 op de 2 inwoners op een (Vlaams-)Nationalistische partij stemmen. Vreemd, om maar niet te zeggen dom en hypocriet.

Als iedereen eens wat meer (gezond-)nationalistisch zou zijn, in daden en in de portefeuille dus, i.p.v. blindelings dat voorgekauwd anti-verhaaltje te volgen... Onze maatschappij zou er al een heel stuk beter uitzien. Maar het zal wellicht makkelijker zijn om op sociale media te roepen dat "al die bruin mannen buiten moeten" en dat alles de schuld van de sossen is, terwijl ze rustig hun kerstboodschappen zitten doen op f*cking Alibaba.

Ik kies voor de omgekeerde weg. Een inclusieve maatschappij en ik koop zoveel mogelijk lokaal. En ik denk oprecht dat ik Europa, België (en/of Vlaanderen, zo u wil) daar veel meer mee vooruit help dan die zelfverklaarde nationalisten die met tranen in de ogen hun volksliedje staan te zingen.

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    Interessante discussie.

Ik zou hier heel graag meer over zeggen maar de tijd ontbreekt mij. Kort gezegd: ik vind het bijzonder vreemd dat er voor zoveel miljarden over de grens wordt gekocht in een regio waarin, volgens de meest recente peilingen, méér dan 1 op de 2 inwoners op een (Vlaams-)Nationalistische partij stemmen. Vreemd, om maar niet te zeggen dom en hypocriet.

Als iedereen eens wat meer (gezond-)nationalistisch zou zijn, in daden en in de portefeuille dus, i.p.v. blindelings dat voorgekauwd anti-verhaaltje te volgen... Onze maatschappij zou er al een heel stuk beter uitzien. Maar het zal wellicht makkelijker zijn om op sociale media te roepen dat "al die bruin mannen buiten moeten" en dat alles de schuld van de sossen is, terwijl ze rustig hun kerstboodschappen zitten doen op f*cking Alibaba.

Ik kies voor de omgekeerde weg. Een inclusieve maatschappij en ik koop zoveel mogelijk lokaal. En ik denk oprecht dat ik Europa, België (en/of Vlaanderen, zo u wil) daar veel meer mee vooruit help dan die zelfverklaarde nationalisten die met tranen in de ogen hun volksliedje staan te zingen.
    Beperk die onzin eens tot pol&actua.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    Interessante discussie.

Zei de liberale nva stemmer. En Nederland, Frankrijk of Duitsland behoren tot op vandaag nog altijd niet tot China dus waarom dat er weer moet bijgesleurd worden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

Pagina 5 van 8 Eerste 12345678 Laatste

Regels voor berichten