Pagina 4 van 8 Eerste 12345678 Laatste
    Gray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door taylor Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Vergeet niet dat Amazon vooral een platform is: anderen verkopen hun producten via amazon, waarbij amazon ook nog eens zelf heel het logistieke verhaal op zich neemt (fullfillment by amazon, FBA). Ze hebben zelf bijna geen "eigen" stock van goederen.
    Geen eigen stock? Je bedoelt dan dat de producten eigendom blijven van de fabrikant tot ze verkocht worden?
    Amazon heeft gigantische warenhuizen in heel Europa met miljoenen producten, ik heb al eens oudbakken/geoxideerde producten ontvangen die duidelijk al zeer lang bewaard werden, kan me wel inbeelden dat die stock bewaren enorm veel geld moet kosten.

Alibaba is een platform dat vooral logistiek doet en geen stock van zichzelf heeft maar rechtstreeks van de bedrijven(jes) zelf exporteerd/importeerd vanuit Azie.
    Alibaba richt zich nu ook op de europese markt, handelaars van hier kunnen nu ook verkopen aan china (dat steeds rijker wordt) een markt van x miljard gebruikers. https://www.tijd.be/ondernemen/logis.../10186690.html
    Chinezen willen ook meer en meer kwaliteit en daar zijn wij dan weer goed in, (zo denken de chinezen toch)

Kortom, ik denk niet dat er een "groot" probleem is, de werkloosheidscijfers en het aantal openstaande vacatures geven mij gelijk.
    Het enige probleem hier in Belgie zijn de regels rond ecomerce en nachtwerk ivg met onze buurlanden, waardoor alle investeringen net buiten onze landsgrenzen gebeuren.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    We moeten wel eerlijk zijn hé. Dit ga je nooit geregeld krijgen, juist omdat europa geen unie is, maar een samenraapsel van opportunisten.
    Het feit dat men ooit open grenzen heeft gecreëerd is al een perfect voorbeeld. Welke idioot creëert er open grenzen wanneer je geen zelfde spelregels hebt (sociale, fiscale, etc...). Welke idioot denkt dat dat een goed idee is ?
    In Amerika is het toch ook verschillende spelregels per staat? De belastingstarieven daar verschillen soms gigantisch.

Maar ik geef wel toe dat Europa véél uniformer mag worden. We zouden echt eens als een Europese Unie moeten worden ipv een samenraapsel van alle landen en een paar gemeenschappelijke regeltjes.

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb vandaag gekeken voor 3 flessen whiskey. Kwam online op 83€ tot ik inlogde en dan kwam hetzelfde op 98€!! Met de melding v douaneacijnzen die voor België gelden.
    Heel simpel dan. Ik zal volgend weekend wel met het gezin eens dagje tot maastricht gaan hier net over de grens en ineens naar de gall&gall voor de whiskey en der vlak naast naar de albert heijn voor de boodschappen.

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    In Amerika is het toch ook verschillende spelregels per staat? De belastingstarieven daar verschillen soms gigantisch.

Maar ik geef wel toe dat Europa véél uniformer mag worden. We zouden echt eens als een Europese Unie moeten worden ipv een samenraapsel van alle landen en een paar gemeenschappelijke regeltjes.
    De regels zijn hetzelfde, de belastingsvoeten verschillen.

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wiseguy444 Bekijk bericht
    Ik heb vandaag gekeken voor 3 flessen whiskey. Kwam online op 83€ tot ik inlogde en dan kwam hetzelfde op 98€!! Met de melding v douaneacijnzen die voor België gelden.
    Heel simpel dan. Ik zal volgend weekend wel met het gezin eens dagje tot maastricht gaan hier net over de grens en ineens naar de gall&gall voor de whiskey en der vlak naast naar de albert heijn voor de boodschappen.
    Als je geen tankkaart hebt dan ga je weinig geld sparen als je er al een daguitstap moet van maken.
    De regels zijn niet hetzelfde.

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    De regels zijn absoluut niet dezelfde in de VS. Het verschil tussen staten is zo groot dat als je iets wil oprichten in de VS, je aangeraden wordt om, als je kan, je activiteiten zoveel mogelijk te beperken tot 1 staat, omdat multistate payroll en tax een echt kluwen wordt, net zoals je als KMO ook niet start met in 6 Europese landen entiteiten op te richten. Op belastingvlak kan je de staten (bijna) als volledig onafhankelijke landen beschouwen.

Zoiets uniforms als Europese BTW hebben ze in de VS niet, als hebben ze natuurlijk wel hun federal taxes die uiteraard volledig gelijk zijn voor iedereen.

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Als je geen tankkaart hebt dan ga je weinig geld sparen als je er al een daguitstap moet van maken.
    Zever in pakskes.
    Zeker voor wieguy444 die volgens zijn profiel in Landen woont, wat (snelste, niet kortste weg; die is nog 15km korter) zo'n 70km van Maastricht is. Wat heen en terug met zelfs een niet-zuinige wagen zelfs geen €15 is. Als je een paar flessen sterke drank + gewoon boodschappen haalt, haal je dit er meer dan zeker uit. En het is een daguitstap met het gezin, wat direct ook mooi meegenomen is.

Voor 1 fles zal het idd niet de moeite zijn; maar als je zoiets doet, koop je direct een voorraad in natuurlijk.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ach, valt wel mee voor een gezinsuitstapje. Kerstmarktje bezoeken, kerstsfeer in Maastricht opsnuiven, wat winkeltjes bezoeken. Goedkoper dan een pretpark. Maar ik tank inderdaad gratis. Het enige dat mij iets kost is als ik een betaalparking neem. Buiten verdere aankopen dan...

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Zever in pakskes.
    Zeker voor wieguy444 die volgens zijn profiel in Landen woont, wat (snelste, niet kortste weg; die is nog 15km korter) zo'n 70km van Maastricht is. Wat heen en terug met zelfs een niet-zuinige wagen zelfs geen €15 is. Als je een paar flessen sterke drank + gewoon boodschappen haalt, haal je dit er meer dan zeker uit. En het is een daguitstap met het gezin, wat direct ook mooi meegenomen is.

Voor 1 fles zal het idd niet de moeite zijn; maar als je zoiets doet, koop je direct een voorraad in natuurlijk.
    De inhoud had hetzelfde gebleven als je zever in pakskes had weggelaten hoor Je reageert vaak op zo'n aanvallende manier, waarom is me niet geheel duidelijk?

Ik wou de benzineprijs mbv Google Maps berekenen, maar die functie is blijkbaar verdwenen?
    Het ging me erover dat hij er een daguitstap ging van maken om goedkopere drank (€15 euro totaal op 3 flessen) + nog wat boodschappen te doen en dat vind ik een beetje de omgekeerde wereld. Hij spaart dan misschien €40 en verbrast allicht nog wat geld in Maastricht waardoor de werkelijke besparing niet zo heel groot zal zijn. Dan heb ik het nog niet eens gehad over de 2u rijtijd. Als hij al van plan was om eens een daguitstapje naar Maastricht te doen en dan tegelijkertijd van de mogelijkheid gebruik maakt om wat goedkope drank te kopen, dat kan ik al beter begrijpen.
    Dat maakt zijn keuze niet fout natuurlijk, maar ik denk niet dat ik dezelfde keuze zou maken omwille van bovenstaande redenen.
    Ach, valt wel mee voor een gezinsuitstapje. Kerstmarktje bezoeken, kerstsfeer in Maastricht opsnuiven, wat winkeltjes bezoeken. Goedkoper dan een pretpark. Maar ik tank inderdaad gratis. Het enige dat mij iets kost is als ik een betaalparking neem. Buiten verdere aankopen dan...
    Zou je dezelfde redenering hebben indien je niet gratis kon tanken?

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Zover is de grens nu ook weer niet.

Bovendien .. Trust me, zelfs al zijn de tankkosten hoger, dan nog gaan de meeste mensen effectief naar ginder rijden. Dat is iets psychologisch. Het mag allemaal NIETS meer kosten hé.

Ik heb onlangs nog een ouder koppel gezien en die gingen een bakje aardbeien kopen in de carrefour. Maar de promo gold niet omdat het een gewone Carrefour is en de promo geldt enkel voor de hypercarrefour. Die hebben doodleuk dat bakske laten staan aan de kassa en die zijn vertrokken zonder aardbeien én dat was echt ALLES dat die mensen dus gekocht hadden. En hoeveel kost nu een bakje aarbeien? Maar neen hoor, ze koopten dat effectief NIET en melden droogjes dat ze dan wel naar de hypercarrefour ervoor zouden rijden.

Ik alvast wel. En trust me 95% van de Belgen doet net hetzelfde als ik en wiseguy.
    Ik ken er die zelfs gaan carpoolen en dan met z'n allen effe over de grens inkopen gaan doen en dan het tanken gewoon delen onder elkaar.
    Ik vrees toch dat jij de gemiddelde Belg onderschat op dat vlak.
    Laatst gewijzigd door makila; 8 december 2019 om 15:57

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Tip: Whiskey's koop je best op luchthavens, vooral in het middensegment kan je daar vaak deals doen. Prijzen wel altijd opzoeken, soms is het duurder. Overlaatst nog glenmorangie "the tayne" gekocht voor €39 (1 liter). Daarvoor ook al van merken zoals jura, macallan, dalmore,... . Wel geen "airport exclusive" whiskey's kopen, vaak brol die ze met zulke marketing kwijt willen geraken.

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    De inhoud had hetzelfde gebleven als je zever in pakskes had weggelaten hoor Je reageert vaak op zo'n aanvallende manier, waarom is me niet geheel duidelijk?

Ik wou de benzineprijs mbv Google Maps berekenen, maar die functie is blijkbaar verdwenen?
    Het ging me erover dat hij er een daguitstap ging van maken om goedkopere drank (€15 euro totaal op 3 flessen) + nog wat boodschappen te doen en dat vind ik een beetje de omgekeerde wereld. Hij spaart dan misschien €40 en verbrast allicht nog wat geld in Maastricht waardoor de werkelijke besparing niet zo heel groot zal zijn. Dan heb ik het nog niet eens gehad over de 2u rijtijd. Als hij al van plan was om eens een daguitstapje naar Maastricht te doen en dan tegelijkertijd van de mogelijkheid gebruik maakt om wat goedkope drank te kopen, dat kan ik al beter begrijpen.
    Dat maakt zijn keuze niet fout natuurlijk, maar ik denk niet dat ik dezelfde keuze zou maken omwille van bovenstaande redenen.

Ja, tanken maakt me niet uit.
    Het zit zo; de uitstap was normaal 6dec afgelopen vrijdag gepland om met mijn vrouw (alleen dan weliswaar) naar Arlon(vrouw is afkomstig van daar) te gaan en dan te stoppen in Pal en zo door naar de paters van Orval.
    Maar door het barslechte weer dat voorspeld was. Ijsregen etc. Is het afgesprongen omdat het aangename van het wandelen met de hond dan wel weg is.
    Vandaar nu een andere trip naar Maastricht met de kinderen in de plaats van Arlon. Dat komt later nog aan de beurt.
    Waarschijnlijk ga ik meer dan 3 flessen whiskey meenemen, dat zie ik ginder wel wat me aanstaat en dan promo's op zijn.
    Boodschappen zijn hier snel 200 a 230eur per week voor ons 4. Vermoedelijk zal ik daar ook wat op besparen maar als er zaken zoals blikjes cola/zero of ben en jerrys enz goedkoper zijn, zal ik deze ook massaal inslaan.

McGregor's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    De vraag is of men dit zo erg moet vinden. Retail of e-commerce (uitvoerende functies in warehouses) zijn niet echt de meest waarde toevoegende sectoren.
    Men zet beter in op andere sectoren die veel meerwaarde hebben voor een land.
    If you can achieve something without a struggle it's not going to be satisfying. -Greg LeMond

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door McGregor Bekijk bericht
    De vraag is of men dit zo erg moet vinden. Retail of e-commerce (uitvoerende functies in warehouses) zijn niet echt de meest waarde toevoegende sectoren.
    Men zet beter in op andere sectoren die veel meerwaarde hebben voor een land.
    Maar het zijn wel jobs voor laaggeschoolden, en het is net die groep waarvoor het erg moeilijk wordt om werk te vinden. Retail, zelfs bij e-commerce, kan niet ver van de klant verwijderd zijn, of toch alleszins niet China-ver. Da's één van de weinig resterende sectoren waar laaggeschoolden niet moeten concurreren met lageloonlanden.

Uiteraard heb je beter jobs die meer waarde toevoegen maar het lijkt me in dit geval eerder een keuze te zijn tussen retail of geen jobs, ipv retail of betere jobs.

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Ik alvast wel. En trust me 95% van de Belgen doet net hetzelfde als ik en wiseguy.
    Idem hier, ik woon op 18km van Maastricht en zit elke week in de AH of Jumbo en minstens 1x per maand in de gall&gall.
    Helaas voor de winkels hier maar de promo's in de gall&gall kan je niet kloppen als je sterke drank moet hebben en vermits die winkel in een winkelcentrum ligt langs een AH XL en een grote Jumbo waarom niet dan, eten voor thuis moet je toch hebben + sommige Nederlandse producten uit de supermarket ben ik wel fan van ( bv Heinz sandwich spread of Knorr meal kits of bepaalde frisdranken/sauzen/ en diepvries snacks van Mora kosten daar een appel en een ei vergeleken met de Carrefour )
    De Belgische AH heeft ook bv die sandwich spread en goedkope Mora snacks en de sauzen die ik wil maar St-Truiden of Hasselt is verder voor mij dan Maastricht dus dan maar naar de ''bron''.

Zeker als je op de rand blijft rond de stad zie je enorm veel Belgische nummerplaten, en eigenlijk op de Q-parkings in de stad ook.
    Als ik in Belgie winkel is het Colruyt als ik iets van een A merk moet of frisdrank en anders Aldi/Lidl, Carrefour en Delhaize zijn in verhouding ( in mijn stad toch ) een stuk duurder dan Colruyt.

Pagina 4 van 8 Eerste 12345678 Laatste

Regels voor berichten