Pagina 3 van 3 Eerste 123
    MaximumOfBass's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Nr 1 is toch al niet wettelijk? Of is dat ook zo'n algemeen gekend feit dat niet echt is?

In welke sector werk je? Want in bepaalde sectoren kan ik me voorstellen dat nr 4 ook helemaal not done is.

Zijn 2 vragen zonder bijbedoelingen hoor, je kan als zelfstandige niet genoeg doen tegen wanbetalers die uw zaak kapot kunnen krijgen.
    Je kan perfect in uw betalingsvoorwaarden zetten dat facturen binnen de 2 weken betaald moeten worden. Sneller kan zo ver ik weet moeilijk omdat de enigste richtlijn "een redelijke betalingstermijn" is.
    Mountainbikes: Commencal Meta AM V4 2015 & YT Tues CF 2017
    PSN: UnderAVoidSky // PSNProfiles // TrueTrophies // 100%: 12 // Platinum: 59

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaximumOfBass Bekijk bericht
    Je kan perfect in uw betalingsvoorwaarden zetten dat facturen binnen de 2 weken betaald moeten worden. Sneller kan zo ver ik weet moeilijk omdat de enigste richtlijn "een redelijke betalingstermijn" is.
    Die redelijke termijn geldt enkel voor consumenten dacht ik, niet als je factureert tussen bedrijven, daar mag alles.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Onbetaalde facturen? https://www.justified.be/

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    Nr 1 is toch al niet wettelijk? Of is dat ook zo'n algemeen gekend feit dat niet echt is?

In welke sector werk je? Want in bepaalde sectoren kan ik me voorstellen dat nr 4 ook helemaal not done is.

Zijn 2 vragen zonder bijbedoelingen hoor, je kan als zelfstandige niet genoeg doen tegen wanbetalers die uw zaak kapot kunnen krijgen.
    Meer info kan je hier vinden: https://ondernemingsdatabank.indicat...0301/91/topArt

Nr. 4 hangt een beetje van de klant af, maar bij nieuwe klanten doe ik het standaard. Het grootste deel van mijn omzet komt uit het maken van websites, dus ik lever de website op (van test -> publiek beschikbaar), maar ik geef de login pas na betaling. Mijn klanten zijn vnl. zelfstandigen en af en toe eens een kmo. Zij hebben hier totaal geen probleem mee.

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Wanbetalers krijgen van mij een pro forma factuur. Wil je dat ik iets doe voor jou? Dan ga je betalen op voorhand. Voor de rest is 15 dagen betaaltermijn ook standaard bij mij.

MaximumOfBass's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    Die redelijke termijn geldt enkel voor consumenten dacht ik, niet als je factureert tussen bedrijven, daar mag alles.
    Wist ik niet, kon er geen wettelijke informatie rond vinden. Weer iets bijgeleerd
    Mountainbikes: Commencal Meta AM V4 2015 & YT Tues CF 2017
    PSN: UnderAVoidSky // PSNProfiles // TrueTrophies // 100%: 12 // Platinum: 59

Pagina 3 van 3 Eerste 123

Regels voor berichten