Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat mij eigenlijk het meest boeit:

De persoon die de factuur moet betalen is zelf een ondernemer die op sociale media sterk actief is met filmpjes over wat wel en wat niet te doen binnen een bedrijf, die binnen bedrijven trainingen/workshops geeft.
    Hoe klanten tevreden houden, hoe de sales in de gaten houden...

Zo iemand moet toch in hoge mate weten hoe frustrerend het is als klanten niet betalen?

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rubinho Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven

De persoon die de factuur moet betalen is zelf een ondernemer die op sociale media sterk actief is met filmpjes over wat wel en wat niet te doen binnen een bedrijf, die binnen bedrijven trainingen/workshops geeft.

Zo iemand moet toch in hoge mate weten hoe frustrerend het is als klanten niet betalen?
    Mogelijk heeft hij cashflowproblemen... Het is dan wel handig om je betalingen wat uit te stellen, zeker als je een leverancier met een kluitje in het riet kan (blijven) sturen.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Korte update:

Ik heb gisteravond nogmaals de factuur doorgemaild en tegelijk ook bericht via messenger nagelaten.

Heb vermeld dat ik eind deze week een incassobureau inschakel indien geen betaling ontvangen.

Reeds deze ochtend meteen reactie gehad (wat anders nooit zo snel gebeurd), dat hij het nu meteen betaald heeft...
    Ik kan naïef zijn, maar ik ga er toch nog vanuit dat ik het nu wel morgen of overmorgen op mijn rekening zie verschijnen.

Heeft het een meerwaarde om aangetekend per post te versturen?
    Als je via elektronisch schrijven ook de bevestiging hebt dat de factuur ontvangen is?
    Aangetekende zending is enigste dat wordt aanvaard door de rechtbanken. Gewone brieven en berichtjes sturen kunnen verloren gaan dus kan de ontvanger altijd zeggen dat hij van niks weet.
    Sindskort bestaan er nu ook aangetekende e-mails en zou dit ook rechtsgeldig zijn maar daar weet ik niet zo veel van.

iTrader
    32 (94%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als je via elektronisch schrijven ook de bevestiging hebt dat de factuur ontvangen is?
    "Iemand anders zat op mijn Messenger"..

Aangetekend schrijven is nog steeds de meest secure vorm om iets aan te tonen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Sinds ik 1 wanbetaler heb gehad volg ik zoiets enorm kort op:
    1/ Betaaltermijn aangepast naar 2 weken ipv de standaar 30 dagen
    2/ Standaard 30% voorschot gaan vragen
    3/ Jaarrekening van klant checken voor het maken van een offerte
    4/ Ik lever mijn projecten op, maar bij nieuwe klanten geef ik pas toegang vanaf de factuur betaald is
    5/ Indien niet betaald, reply per mail & sms/whatsapp/messenger
    6/ Na paar dagen van geen reactie: opbellen of langsgaan
    7/ ... (ben ik nog niet geraakt ): aangetekende brief, incassobureau, factuur verkopen, brief van (bevriende) advocaat, rechtbank, ...
    Laatst gewijzigd door jorn184; 2 december 2019 om 19:49

Saint's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik bel meestal (evt. nummer verbergen). Dan weet je of ze het vergeten zijn of van slechte wil zijn en kan je vervolgens het gesprek sturen en verdere stappen ondernemen. Een bericht/mail is snel aan de kant geklikt.
    When the last light warms the rocks and the rattlesnakes unfold

Burny's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Ik kan me vergissen, maar mij lijkt het zo'n blaaskaak type. Eigenlijk kunnen ze niets, weten ze niets en voeren ze bijna niets uit.
    Met alleen hun mooie praatjes pakken ze veel mensen in. Zone pipo stuurt dan dikwijls ook dikke facturen terwijl ze hun eigen facturen niet betalen.
    The road to hell is paved with good intentions

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Korte update:

Ik heb gisteravond nogmaals de factuur doorgemaild en tegelijk ook bericht via messenger nagelaten.

Heb vermeld dat ik eind deze week een incassobureau inschakel indien geen betaling ontvangen.

Reeds deze ochtend meteen reactie gehad (wat anders nooit zo snel gebeurd), dat hij het nu meteen betaald heeft...
    Ik kan naïef zijn, maar ik ga er toch nog vanuit dat ik het nu wel morgen of overmorgen op mijn rekening zie verschijnen.

Met alle respect, dit is de 5e keer dat hij zegt dat hij de factuur nu betaalt heeft... (6e keer indien hij de 1e x dat je hem een factuur bezorgde bevestigde betaald te hebben). Mijn vertrouwen zou na de eerste 2x weg zijn.

Aangetekende brief sturen indien morgenavond niet op de bankrekening, melden dat je 14 kalenderdagen na het versturen van de aangetekende brief over gaat tot dagvaarding en dit via een gerechtsdeurwaarder ook regelen indien hij niet betaalt. Heb je al eens zijn jaarrekening nagekeken om te kijken of zijn bedrijf in de shit zit?
    \0/

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Allen bedankt voor de input.

Het bedrag stond zonet wel degelijk op mijn bankrekening...

Wat was de trigger om nu toch te betalen?
    Ik denk misschien door de term "incassobureau" te vermelden?

Het klopt inderdaad ook dat ik het te lang heb laten aanslepen.
    Reden: toch wat te braaf willen zijn? geen tijd willen stoppen in al het gedoe dat er bijkomt, hoewel het onbewust en bewust toch steeds energie blijft vreten als je op een onbetaalde factuur wacht en er evengoed tijd verloren gaat...

deathsythe's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    werkleven is hard en mensen zijn lui.
    Gear: Denon X1100 | 2 x Sync Xtrm 1 | 2 x Reloop RMP1 | NI F1 | NI X1 | NI S2 |NI Maschine MKII | NI Audio 8 DJ | Sennheiser HD25

marcel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)

Het klopt inderdaad ook dat ik het te lang heb laten aanslepen.
    Reden: toch wat te braaf willen zijn? geen tijd willen stoppen in al het gedoe dat er bijkomt, hoewel het onbewust en bewust toch steeds energie blijft vreten als je op een onbetaalde factuur wacht en er evengoed tijd verloren gaat...
    exact. de "groten" zijn niet groot geworden door "geen tijd te willen stoppen in al het gedoe"
    bij iemand die niet meteen wilt betalen, ga je gewoon altijd moeite willen doen. kijk, als je van februari tot nu nauwelijks enige moeite doet voor uw geld, dat heeft een wanbetaler gewoon snel door. en waarom zou hij dan betalen, als het u die moeite niet waard is?

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jorn184 Bekijk bericht
    Sinds ik 1 wanbetaler heb gehad volg ik zoiets enorm kort op:
    1/ Betaaltermijn aangepast naar 2 weken ipv de standaar 30 dagen
    2/ Standaard 30% voorschot gaan vragen
    3/ Jaarrekening van klant checken voor het maken van een offerte
    4/ Ik lever mijn projecten op, maar bij nieuwe klanten geef ik pas toegang vanaf de factuur betaald is
    5/ Indien niet betaald, reply per mail & sms/whatsapp/messenger
    6/ Na paar dagen van geen reactie: opbellen of langsgaan
    7/ ... (ben ik nog niet geraakt ): aangetekende brief, incassobureau, factuur verkopen, brief van (bevriende) advocaat, rechtbank, ...
    Nr 1 is toch al niet wettelijk? Of is dat ook zo'n algemeen gekend feit dat niet echt is?

In welke sector werk je? Want in bepaalde sectoren kan ik me voorstellen dat nr 4 ook helemaal not done is.

Zijn 2 vragen zonder bijbedoelingen hoor, je kan als zelfstandige niet genoeg doen tegen wanbetalers die uw zaak kapot kunnen krijgen.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Je kan je facturen ook verzekeren dacht ik. Of toch de opdrachtgevers, dan ben je altijd gedekt tegen wanbetaling (ok kost geld maar dan nog). Dit kan een nuttig iets zijn in omgevingen waar vertrouwen belangrijker is dan 30% up front

djoew's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Indien je een rechtsbijstand bedrijf hebt. Kan je die normaal ook inschakelen.

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 met Tapatalk
    PSN: Denjoew

vanrumst's schermafbeelding
    iTrader
    235 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    Nr 1 is toch al niet wettelijk? Of is dat ook zo'n algemeen gekend feit dat niet echt is?

In welke sector werk je? Want in bepaalde sectoren kan ik me voorstellen dat nr 4 ook helemaal not done is.

Zijn 2 vragen zonder bijbedoelingen hoor, je kan als zelfstandige niet genoeg doen tegen wanbetalers die uw zaak kapot kunnen krijgen.
    Denk niet dat er bij 1 iets wettelijk van kader is. Ik heb ook 2 weken betaaltermijn. Voor sommige klanten direct te betalen.

Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste

Regels voor berichten