Discussie: Visa Direct

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Visa Direct

Hi all,

Ik heb een klein vraagje, ik ben op zoek naar een visa kaart waar ik geld kan op laten storten. Ik had mij aangesloten bij Keytrade bank maar als ik daar info vroeg omtrent hun Visa kaart vertelden ze mij dat er geen geld op deze kaart kan gestort worden. Iemand een idee welke instellingen wel zo een kaart leveren? Ik heb soms online wat geld staan en kan dit enkel via Visa Direct laten uitbetalen en voor mij is het dus niet helemaal duidelijk op welke kaarten het kan en welke niet.

Mijn huisgenote heeft een kaart bij KBC en ook zij vertelde mij dat ze niet rechtstreeks op de kaart kan storten. Vervolgens kan ik iemand met een Mastercard bij Beobank en als wij deze kaart gebruikten konden we het bedrag wel direct op de mastercard terugstorten.

Iemand een idee?

Groetjes

Twinturbo's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bpost heeft een prepaid kredietkaart

Verstuurd vanaf mijn PH-1 met Tapatalk
    i7 860 @ 3,7ghz OC / ASUS P7P55D / 8 GB DDR3 1333 MHz / Noctua NH-U12P SE2 / Sapphire R9 280X 3GB / Samsung 840 Evo 250Gb / 1 TB Samsung Spinpoint F1 / 1TB Hitachi / 500GB WD / Corsair 600T / Seasonic M12II 520 Evo / Dell U2311H

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bij Revolut gaat dit ook, gratis prepaid kredietkaat en er hangt een IBAN (rekeningnummer) vast aan je kaart waarop je geld kan storten

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Normaal gezien kan je altijd terugbetalen op je eigen kredietkaart waarmee je origineel betaald hebt?

Revolut werkt ookl als prepaidkredietkaart.

Sommige online-sites zullen enkel storten op een bepaalde kredietkaart als je zelf al geld hebt gestort met deze kredietkaart op die site als antiwitwas-regel.
    o/

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bedankt alvast voor de replies, ga het is nakijken. Dus via bpost kan je ook storten op de kaart? @DogFacedGod, ja als ik die vraag stel aan Keytradebank dan geven ze mij een negatief antwoord, je hebt enkel je zichtrekening en er is geen aparte IBAN en je kan dus niet naar die kaart storten, dus ik neem aan enkel via een overschrijving naar je bank. Ik ben niet 100% thuis in de kaartenwereld dus het is iets of wat verwarrend toch

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lemonhazy Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Bedankt alvast voor de replies, ga het is nakijken. Dus via bpost kan je ook storten op de kaart? @DogFacedGod, ja als ik die vraag stel aan Keytradebank dan geven ze mij een negatief antwoord, je hebt enkel je zichtrekening en er is geen aparte IBAN en je kan dus niet naar die kaart storten, dus ik neem aan enkel via een overschrijving naar je bank. Ik ben niet 100% thuis in de kaartenwereld dus het is iets of wat verwarrend toch
    Geen enkel Visa of mastercard heeft een eigen IBAN nummer. Wat er meestal gebeurd is dat deze gekoppeld is aan een zichtrekening. De VISA kaart van Keytrade is gekoppeld aan een Keytrade zichtrekening, die van Revolut is gekoppeld aan een Engelse Revolut-zichtrekening. Die van Keytrade heeft een kredietlijn, die van Revolut heeft geen kredietlijn (zogenaamd prepaid dus)

Je hebt aparte kredietkaarten zonder zichtrekeningen zoals die van Beobank maar die betaal je door te storten aan een algemene rekening van Beobank met een specifieke medeling. Deze kan je op voorhand ook betalen wat ik meestal doe. Bij Beobank krijg je dan meer kredietruimte maar ik gebruik dat voornamelijk om op tijd te kunnen betalen want de betalingsherinneringen zijn direct 8 of 9€ bij Beobank.
    BPost werkt ook zoals Beobank buiten dat je dat je geen kredietlijn hebt. Je laadt op door een storting via een algemene bankrekening van Bpost en je gebruikt jouw eigen unieke medeling.

Dus bovenstaande is enkel met bankoverschijvingen.

Als je online iets besteld met je kredietkaart en je retourt later, dan wordt het bedrag terugbetaald via je kredietkaart. Dat werkt met gelijk welke kredietkaart.

Als je geld wilt laten storten van een e-wallet bijvoorbeeld naar een kredietkaart, dan ga je waarschijnlijk eerst geld moeten storten met die kredietkaart op die e-wallet of die kredietkaart authentificieren op die e-wallet.

Een website die geld rechstreeks betaalt op gelijk wiens kredietkaart (zonder enige vorm van authentificatie of identiteitsgegevens af te leveren): Dat ga je waarschijnlijk niet vinden voor zo'n doeleinden. Ik vermoed dat dat bepaalde regels tegen witwassen overtreedt.
    o/

Regels voor berichten