Pagina 2 van 2 Eerste 12
    Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Taxi chauffeurs zijn inderdaad geen garantie. Je moet eens uitgaan in Aalst en 's nachts bellen naar een taxi (ik denk dat er 5 bekende zijn). Dan krijg je meestal te horen dat ze de eerste uren geen tijd hebben en dan opeens rond 5u of rond 6u, dan nemen ze niet meer op
    Is idd een ramp daar. Ik bel meestal 5u op voorhand om naar huis te geraken.

marcel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damocles Bekijk bericht
    Er is natuurlijk wel een systeem bij Brussels Airport dat je altijd de eerste taxi moet kiezen als klant. Dus dan lijkt het me ook dat ze de bluts met de buil moeten nemen en af en toe korte ritten voor zich nemen.

Ik kan snappen dat het zuur is voor hen, maar als ze zo'n systeem instellen dan is het maar zo
    als den eerste weigert, kunt gij als klant niks aan doen he.

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel Bekijk bericht
    ik zou niet weten waarom hij niet zou mogen weigeren? of waarom je daar moeilijk over zou doen? 't is niet alsof je Brussels Airport geen massa taxi's te veel hebt
    Vervang nu taxi door een brasserie waar ze u niet willen bedienen omdat je enkel een cola besteld en geen eten, zou jij daar wel mee akkoord gaan? Of dat ze je bij de Carrefour weigeren omdat je enkel een flesje water koopt en geen volle winkelkar.
    As we all know, christmas is that mystical time of year when the ghost of Jesus rises from the grave to feed on the flesh of the living. So we all sing christmas carols to lull him back to sleep.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Vervang nu taxi door een brasserie waar ze u niet willen bedienen omdat je enkel een cola besteld en geen eten, zou jij daar wel mee akkoord gaan? Of dat ze je bij de Carrefour weigeren omdat je enkel een flesje water koopt en geen volle winkelkar.
    In een brasserie kan je dat effectief wel meemaken. Je neemt een tafel in die dan niet gebruikt kan worden om aan te eten, waardoor ze minder geld kunnen verdienen. Bij de Carrefour neem je geen plaatsen af, zij verdienen geld op volume. Al zullen ze ook niet zo happig zijn op betalen met de bankkaart voor een flesje water, contant zal geen probleem zijn.
    Ik heb daar eigenlijk meer begrip voor dan bij taxi's. Waar ze eerst lobbyen voor een wettelijk kader om concurrentie uit te sluiten en het "eerlijk" te laten verlopen door met een FIFO systeem te werken, maar dan toch klanten weigeren omdat de rit te kort is. Dat is toch de wereld op zijn kop?

NemesisBE's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Overigens, van een korte rit zijn ze toch des te sneller weer op Zaventem om dan weer een lucratieve rit te kunnen rijden?
    Ik zie het probleem niet voor de chauffeur.
    "Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen." - Ludwig Wittgenstein

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    maar dat zijn zaken waar je als klant de vrije keuze hebt bij wie je je geld spendeert, en als ik kan kiezen vind ik het ook normaal dat zij ook kunnen kiezen. Maar in de taxisector die er vanalles aan doet om concurrenten met betere prijzen en service uit de markt te houden is het ook niet echt aanvaardbaar dat ze dan gaan argumenteren dat het een vrije markt is en dat ze zelf volledig vrij hun klanten mogen kiezen.

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NemesisBE Bekijk bericht
    Overigens, van een korte rit zijn ze toch des te sneller weer op Zaventem om dan weer een lucratieve rit te kunnen rijden?
    Ik zie het probleem niet voor de chauffeur.
    Hij moet weer achteraan aanschuiven. Iedere keer als ie een rit start is ie redelijk zeker al een bepaalde tijdsperiode kwijt; dat verlies moet volledig gedekt worden door de betaalde rit. Een uur wachten voor een rit die 10 euro opbrengt is slechter betaald dan een uur wachten voor een rit die 50 euro opbrengt.

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dat is inderdaad te begrijpen. Soms zie ik 15-20 taxi wagens in 1 rij. Dat is even wachten.

brandon_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    Hij moet weer achteraan aanschuiven. Iedere keer als ie een rit start is ie redelijk zeker al een bepaalde tijdsperiode kwijt; dat verlies moet volledig gedekt worden door de betaalde rit. Een uur wachten voor een rit die 10 euro opbrengt is slechter betaald dan een uur wachten voor een rit die 50 euro opbrengt.
    Dan is voor de TS (of andere mensen die slechts een korte rit moeten doen) misschien de beste oplossing van meteen naar de achterste taxi's te gaan? Die hebben nog niet lang moeten wachten, dus zullen er geen probleem van maken slechts een kort ritje te moeten doen.

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brandon_ Bekijk bericht
    Dan is voor de TS (of andere mensen die slechts een korte rit moeten doen) misschien de beste oplossing van meteen naar de achterste taxi's te gaan? Die hebben nog niet lang moeten wachten, dus zullen er geen probleem van maken slechts een kort ritje te moeten doen.
    Dat mag dan ook weer niet
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brandon_ Bekijk bericht
    Dan beginnen de taxichauffeurs vooraan te klagen omdat de achterse hun klant pikt want die wisten niet dat het voor een korte rit was. Niet voor niks dat er daar regelmatig een ruzie/vechtpartijtje uitbreekt in de taxi-rij
    o/

Noctilucus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Sommige van die chauffeurs klagen zelfs al voor een rit van "maar 15 km". Akkoord dat ze voor korte ritten in verhouding veel moeten aanschuiven maar dat hoort erbij, als ze dan eens een extra lange rit hebben, gaat er niets van de prijs af dus dat compenseert elkaar.
    "... who gnaws hungrily in inconceivable, unlighted chambers beyond time and space amidst the muffled, maddening beating of vile drums and the thin monotonous whine of accursed flutes"

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gilly Bekijk bericht
    Vandaag weer voorgehad,

als ik land op Brussels Airport neem ik altijd de taxi richting Machelen, dat is een ritje van 5tal minuten en kost me meestal tussen de 10-15€.
    Nu is het al de tweede keer deze maand dat de taxi chauffeur mij niet wilt meenemen van zodra ik het adres zeg en dat de tweede in de rij dan kwaad is op mij omwille van de korte afstand.

Kan een taxi chauffeur mij weigeren zodra ik in de wagen zit?
    Goh, ook al veel gehad, hier in Hasselt, voor korte afstanden...
    En dan maar blèten als de taxi's ingehaald worden door uber en consoorten...

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ha, afgelopen weekend in Leuven op stap gegaan met wat vrienden en dan wouden we een taxi pakken naar mijn thuis om te gaan slapen, 3 km verderop.
    Per toeval stond er eentje te wachten midden in het centrum, waarschijnlijk kwamen de mensen niet opdagen wat em besteld hadden. Dus vriendelijk gezegd naar waar we toe wilden, en hij zegt ok.

We stappen in, vertrekken, en na 300m rijden vraag ik hoeveel het ongeveer gaat kosten. "Oei" zegt em, "ik ben vergeten de meter aan te zetten" en *hij steekt em in gang*. Ik zeg al lachend in mijn dronkenschap: "ha perfect".

We komen aan en er staat € 11,70 op de meter. Ik geef 20 euro af en zeg dat 12 euro goed is. Hij: "hoe, 12 euro? Ik heb wel ene halve km zonder meter gereden. Wie gaat dat vergoeden"?
    Ik zeg dat dat mijn probleem niet is. Hij legt dan tussen ons munt per munt het wisselgeld naast elkaar, tot op 11,70. En munt per munt heb ik dan gewoon alles teruggenomen. Ha, vervelende mens.

Dark Vampire's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mangom Bekijk bericht
    Wij nemen al een hele tijd enkel Ubers, niet enkel door de lagere prijs maar de veel betere dienstverlening. Werkt ook heel goed op Brussels Airport.
    Inderdaad. Wordt eens tijd dat ze Uber introduceren in meer steden hier.
    Geen gezeik dan tenminste met die taxichauffeurs die u willen afzetten.

In boekarest gebruik ik altijd Uber als ik op verlof ben, taxi pakken daar is gelijk aan opgelicht worden.

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten