Pagina 1 van 6 12345 ... Laatste

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)

iphone X gestolen - adres bekend - politie doet niets

Deze namiddag is mijn iPhone X gestolen. Ik heb hier een verzekering voor dus eigenlijk vind ik het niet zo erg. Via 'zoek mijn iphone' stond de gsm op offline maar na 2u hebben ze het blijkbaar toch eens geprobeerd. Ik kreeg dan ook volgende mail:

iPhone was found near Boulevard Poincaré 36–47 1070 Anderlecht Belgium

Rustig gebeld naar politie Anderlecht en daar kreeg ik te horen dat ze hier niets tegen kunnen doen. Ze gaan er zelfs niet langs.
    Ik heb nochtans een mooie omschrijving van de dader. Leve België

Hij ligt daar nog steeds dus wie in de buurt is... Ik had niets door dus thumbs up voor het talent dat de dief had; David Copperfield is er niets tegen.
    ps: kan ik ervoor zorgen dat dit toestel nooit meer werkt? Die IMEI blokkering was denk ik afgeschaft?
    Laatst gewijzigd door Fransz; 18 november 2019 om 19:56

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Slechts 20000 man passeert er per dag langs dat adres. Logisch dat men daarmee niks kan doen. 't is niet dat zoiets betekent dat die Iphone IN een woning ligt, hé.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Deze namiddag is mijn iPhone X gestolen. Ik heb hier een verzekering voor dus eigenlijk vind ik het niet zo erg. Via 'zoek mijn iphone' stond de gsm op offline maar na 2u hebben ze het blijkbaar toch eens geprobeerd. Ik kreeg dan ook volgende mail:

iPhone was found near Boulevard Poincaré 36–47 1070 Anderlecht Belgium

Rustig gebeld naar politie Anderlecht en daar kreeg ik te horen dat ze hier niets tegen kunnen doen. Ze gaan er zelfs niet langs.
    Ik heb nochtans een mooie omschrijving van de dader. Leve België

Hij ligt daar nog steeds dus wie in de buurt is... Ik had niets door dus thumbs up voor het talent dat de dief had; David Copperfield is er niets tegen.
    ps: kan ik ervoor zorgen dat dit toestel nooit meer werkt? Die IMEI blokkering was denk ik afgeschaft?
    Mijn dochter haar iphone 7 is ook ooit op school gestolen op de speelplaats. Politie ter plaatse geweest en klas gefouilleerd. Toestel is 's avonds aangegaan ter hoogte van appartementblok ook in leuven.
    Politie verwittigd, konden er niets aan doen. Wij hadden zo iets van kruis-vergelijk dat adres met de adressen van de leerlingen, duh.
    Dan maar adres aan school gegeven, die konden metéén zeggen dat daar 2 leerlingen wonen en ze het doorgaven aan de politie.(wie mochten wij niet weten om privacyredenen)
    Nooit niks van gehoord.

kakature's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je kan het toestel opgeven als gestolen en dan kunnen ze er normaal gezien niet veel meer mee doen.

https://support.apple.com/nl-nl/HT201472

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kakature Bekijk bericht
    Je kan het toestel opgeven als gestolen en dan kunnen ze er normaal gezien niet veel meer mee doen.

https://support.apple.com/nl-nl/HT201472
    Was allemaal gebeurd. Maar daarmee heb je hem niet terug.

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Zopas een mailtje gekregen van Apple:
    iPhone was found near Boulevard Poincaré 78 1000 Brussels Belgium

Zou ik hier nu niet gewoon beter eens naartoe rijden? Zo ver is dat nu ook weer niet hoor.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Zopas een mailtje gekregen van Apple:
    iPhone was found near Boulevard Poincaré 78 1000 Brussels Belgium

Zou ik hier nu niet gewoon beter eens naartoe rijden? Zo ver is dat nu ook weer niet hoor.
    Doe uw reputatie eer aan. Gewoon aanbellen en zeggen dat uw gestolen iPhone zich daar bevindt en dat je hem gaat laten rinkelen.

Ff gezien, het lijkt wel te midden van hopen appartementsgebouwen.
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you’re still retarded.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Doe uw reputatie eer aan. Gewoon aanbellen en zeggen dat uw gestolen iPhone zich daar bevindt en dat je hem gaat laten rinkelen.
    zelfdoding aanraden is hier verboden denk ik, ook al is het in deze verleidelijk.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Uiteraard blijf ik thuis. Bij de verzekering verschoten ze ook toen ik zei dat de politie in Anderlecht niets doet.

"Gaan ze zelfs niet een keer gaan kijken?"
    "Neen."

@hierboven, het is inderdaad in dat appartementsblok
    spijtig dat ze niet gaan kijken, want ik zou de dader er zo kunnen uitplukken, hij was nogal herkenbaar zeg maar

Je moet het maar durven: diefstal, mét bewijs waar het goed zich ergens bevindt... en dan gewoon aan de telefoon zeggen dat ze daar nooit naartoe rijden

kakature's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wiseguy444 Bekijk bericht
    Was allemaal gebeurd. Maar daarmee heb je hem niet terug.
    Volgens zijn beschrijving was dat nog niet gebeurd en hij vroeg letterlijk of het mogelijk was.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Maar wacht. Dus je zegt dat je niet doorhad dat je bestolen werd. Maar je kan wel met zekerheid zeggen wie hem gestolen heeft.

Wet voor verzekering is dat trouwens die diefstal dekt? Lijkt me wel handig. Bij de release van een nieuw toestel wordt mijn iPhone altijd "toevallig" gestolen.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Maar wacht. Dus je zegt dat je niet doorhad dat je bestolen werd. Maar je kan wel met zekerheid zeggen wie hem gestolen heeft.

Wet voor verzekering is dat trouwens die diefstal dekt? Lijkt me wel handig. Bij de release van een nieuw toestel wordt mijn iPhone altijd "toevallig" gestolen.
    Dat zal je welgeteld een keer lukken.

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wiseguy444 Bekijk bericht
    Mijn dochter haar iphone 7 is ook ooit op school gestolen op de speelplaats. Politie ter plaatse geweest en klas gefouilleerd. Toestel is 's avonds aangegaan ter hoogte van appartementblok ook in leuven.
    Politie verwittigd, konden er niets aan doen. Wij hadden zo iets van kruis-vergelijk dat adres met de adressen van de leerlingen, duh.
    Ja, en daarna misschien nog huiszoekingen? Allé, ik kan nu echt wel snappen dat ze ergens de lijn gaan trekken.

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    92 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    "Zou ik er eens naartoe rijden" om achteraf weer te komen reclameren "Ik ben gisteren in elkaar geklopt (voor de zoveelste keer), wat kan ik eisen"...

Laat de (soms incompetente) arm der wet zijn/haar job doen. Ik vind het eerlijk gezegd logisch dat als je tracking leidt naar een appartementsgebouw waar 40 tot 50 gezinnen wonen, de politie niets doet. Beeld je in hoe vaak per dag er een melding binnen komt van een gestolen GSM en zelfs al is 10% van die meldingen met een beschrijving van de dader en kan je telkens het adres tracken... Waarom zou de politie überhaupt de tijd kunnen maken om een GSM op te sporen, ze zijn nu al onderbemand. Stel in jouw situatie dat ze naar dat ene appartementsgebouw gaan (lijkt me meer een groot kantoorgebouw maar soit), wat is de volgende stap. Hopen dat ze daar iemand tegen komen met jouw omschrijving? Of elke deur afgaan? Of 's nachts gaan shadowen met een busje in de hoop dat die man passeert?

Neen, dit zijn allemaal scenario's die gewoon zo'n lage slaagkans hebben en zoveel tijd nodig hebben voor, met alle respect, een GSM van 1.000 EUR (of 1.200 EUR of 600 EUR, ben niet mee met die prijzen). Sop... Kolen... Logica.
    \0/

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht

Toen ik voor het eerst een duurdere gsm kocht (toen 300€, pré smartphone tijdperk) kon ik enkel die verzekering qua diefstal inroepen als ik ook fysiek werd aangevallen.
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

Pagina 1 van 6 12345 ... Laatste

Regels voor berichten