Pagina 4 van 6 Eerste 123456 Laatste

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik krijg zopas dit bericht:

Dear Melissa Goovaerts, Your iphone X has been found...

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven

Lol ze zullen hem doorverkocht hebben zeker.
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you’re still retarded.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)

En ik maar denken dat uw naam Frans was.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik denk dat de politie zelf schrik had

Als je zelf niet eens ter plaatse was, misschien daar niet over oordelen? Ben er zelf al genoeg moeten tussenkomen langs die laan voor opdrachten, heb er nog nooit schrik gehad .

Ja het is erg dat je uw gsm niet kunt terugkrijgen en het is spijtig omdat telkens aan de mensen uit te leggen dat de kans om hun gsm terug te krijgen praktisch nihil is....

Het probleem is dat er velen gewoon vanuit hun woonplaats bellen en vragen aan ons om ter plaatse te gaan. Dus wij moeten ter plaatse gaan om dan meestal voor een appartementsgebouw te komen en stuk of 6 appartementen (of nog enkele andere in onderverhuur) voor onze neus te hebben. Je zit buiten heterdaad, dus enige dat je kunt doen is vriendelijk aanbellen en vragen of je een huiszoeking MET TOESTEMMING kunt uitvoeren. Zeggen zij nee, dan sta je daar mooi. Zelf al gaat die GSM binnen af met een geluid, dan nog mogen we volgens de wet niet zomaar binnen.

Nee dan moet je een mandaat krijgen, iets wat de politie zelf niet kan beslissen, maar alleen justitie. Daarnaast zijn het meestal smalle gebouwen, dus uw een accuratie van +/- 10 meter voor een gps signaal kan al snel 2-3 huizen tellen.

Dat de politie niet ter plaatse gaat kan om vele redenen zijn, bijvoorbeeld teveel lopende opdrachten en te weinig mankracht beschikbaar en dan moet men keuzes maken, zeker omdat men weet dat er weinig slaagkans is.

Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom er nog mensen iPhones stelen. Als ik iedereen mag geloven, gaat dat toestel nooit meer werken.
    Uw gsm is wel nog altijd bruikbaar, ze gaan gewoon met die smartphone naar een gsm winkel, veranderen het IMEI nummer en kunnen terug op het netwerk van de operatoren. Wordt constant gedaan in Frankrijk bij drugsdealers, welke vele gestolen gsm's gebruiken.

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    @ Fransz: pas op met eventuele berichten die je nu krijgt van "Apple". Soms kunnen ze uw e-mail adres of gsm-nummer achterhalen (afhankelijk van de instellingen door notifications preview, of aan Siri "wie ben ik" te vragen), en dan een e-mail / sms sturen met daarin een link naar een fake Apple website om uw toestel zogezegd te blokkeren/beveiligen/traceren. Op die manier proberen ze uw Apple account over te nemen en in de iPhone te geraken.
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)

iphone X gestolen - adres bekend - politie doet niets

Ok. Dankjewel.

Ik denk dat je gelijk hebt want de sms’jes komen van nummers als 62758 en 93914

Dear Melissa Goovaerts, your iPhone has been found. View last reported location (available for 24h): https://icloud.com-find-nl.us/jyPc iSupport

Dear Melissa Goovaerts, Your iPhone X has been found. View last reported location (available for 24h): https://icloud.com-l.su/jyO6 Apple Support.

Damn :-/

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ok. Dankjewel.

Ik denk dat je gelijk hebt want de sms’jes komen van nummers als 62758 en 93914

Dear Melissa Goovaerts, your iPhone has been found. View last reported location (available for 24h): https://icloud.com-find-nl.us/jyPc iSupport

Dear Melissa Goovaerts, Your iPhone X has been found. View last reported location (available for 24h): https://icloud.com-l.su/jyO6 Apple Support.

Damn :-/
    Hopelijk nog nergens op geklikt of gegevens ingevuld?

De maker van het bovenste (.us) domein heeft er een heleboel onder z'n naam staan: https://domainbigdata.com/gmail.com/...FDGTHDBDTGGDBA
    Het onderste domein redirect mij naar de originele iCloud website, maar dat is misschien om effe de aandacht af te leiden van online tools om "legitiem" over te komen. Apple zou vziw nooit een extensie van de Sovjet-Unie gebruiken.
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vega Bekijk bericht
    Wat koenpje bedoelt is dat als de politie een deftig onderzoek zal moeten doen naar elke GSM die wordt gestolen, ze het aantal politiemensen mogen gaan verdubbelen om dit ook te kunnen doen. Is het niet logisch dat andere zaken een voorrang krijgen? Ik denk dat je wat onderschat hoeveel gestolen GSM klachten er binnen komen op een dag, jammer dat we de cijfers hier niet van kunnen terugvinden maar we zouden allicht achterover vallen...
    Waarom zouden ze zich niet kunnen bezighouden met diefstal? Ze houden zich toch ook bezig met auto's te flitsen die 10km/u te snel rijden? Maja, dat laatste is veel gemakkelijker en brengt ook nog geld op
    aRe YoU nOt EnTeRtAiNeD?

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)

iphone X gestolen - adres bekend - politie doet niets

Bedankt Destel!
    Straks gaan we hier nog een bende ontmaskeren

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    OMG

Ik heb Melissa Goovaerts gevonden!

Dit is haar bericht:

En je had een melding gekregen dat deze geregistreerd was onder mijn naam? Mijn iPhone Max is maandag ook gestolen in Mechelen. Ik kreeg de melding dat hij in Brussel was. Sinds gisterenavond kan ik hem niet meer vinden tussen mijn toestellen.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KerberosX Bekijk bericht
    Waarom zouden ze zich niet kunnen bezighouden met diefstal? Ze houden zich toch ook bezig met auto's te flitsen die 10km/u te snel rijden? Maja, dat laatste is veel gemakkelijker en brengt ook nog geld op
    Handig, je beantwoordt je eigen vraag. Hierboven staat toch vrij duidelijk waarom ze zich wel bezighouden met diefstal, maar met dat specifieke geval niet veel meer kunnen dan wat ze gedaan hebben, omdat het dan achterlijk inefficiënt en duur wordt. Terwijl een auto flitsen met infrastructuur die al bestaat, zowat het tegenovergestelde is.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    LOL. Heel 'hulpvaardige' agenten dan die volgens mij totaal buiten hun boekje gaan.
    Zoiets zouden ze op video moeten laten zien, 'hoe een fiets voor je laten stelen door de politie', gegarandeerd veel views.
    En daarna de prank nog eens herhalen maar dan uitgevoerd door een Marokkaan. Zien of het dan ook werkt, waarschijnljik niet. Weeral een hoop views en waarschijnlijk het VRT nieuws.
    Mee eens, hoor. En ik heb me datzelfde afgevraagd. Toen ik het vertelde tegen een vriend van me, een Tunesiër, kon die alleen maar vol ongeloof reageren. Zijn fiets was gestolen, politie had hem op het kantoor staan en hij kreeg hem niet eens mee. Toen hij terugkwam met de nodige papieren, was de fiets al weg.

Maar langs de andere kant: Ik ben wel geholpen. Ze zijn langsgekomen, het was mijn fiets, en ik heb hem teruggekregen. Dus zou je ook kunnen zeggen dat ze hun werk goed hebben gedaan, en het goed hebben ingeschat.
    Laatst gewijzigd door Loser; 20 november 2019 om 11:12
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Zopas telefoon gekregen van Melissa Goovaerts. Exact hetzelfde verhaal, maar dan in Mechelen gebeurd.

- Ze komen de winkel binnen met een landkaart
    - Spreken een taal die je niet snapt
    - Landkaart op bureau
    - In alle verwarring (je probeert de arme verdwaasde man te helpen) zijn ze met jouw gsm weg, die onder die landkaart ligt

Haar iPhone Max lag 's avonds in een café in Brussel (exacte locatie) maar terug hetzelfde verhaal: de politie gaat er niet naartoe. Het is duidelijk dat we hier met een bende zitten.

Helaas had de mevrouw geen verzekering. Dan wordt het écht wel pijnlijk
    Laatst gewijzigd door Fransz; 20 november 2019 om 12:03

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    92 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KerberosX Bekijk bericht
    Je bent iets aan het vergelijken waar 2 agenten (gezien ze niet alleen zullen gaan kijken) een uur tot zelfs meerdere dagen in zouden moeten steken om een "deftig onderzoek" uit te voeren met een volledig geautomatiseerd systeem waar quasi geen enkele menselijke actie in vereist is.

Denk dat het wel wiedes is wat het verschil is. Bovendien heeft het geven/behandelen van een boete 90% slaagkans dat deze betaald zal worden en zal bij een diefstal er misschien nog geen 10% slaagkans zal zijn dat de GSM ook wordt terug gevonden. De percentages heb ik uit de duim gezogen, je begrijpt hopelijk het verhaal erachter wel.

Ik val toch een beetje achterover hoeveel mensen niet begrijpen dat het gewoon niet realistisch is om elke GSM diefstal die gemeld wordt te gaan onderzoeken als zijnde Columbo zelf.
    \0/

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zopas telefoon gekregen van Melissa Goovaerts. Exact hetzelfde verhaal, maar dan in Mechelen gebeurd.

- Ze komen de winkel binnen met een landkaart
    - Spreken een taal die je niet snapt
    - Landkaart op bureau
    - In alle verwarring (je probeert de arme verdwaasde man te helpen) zijn ze met jouw gsm weg, die onder die landkaart ligt

Haar iPhone Max lag 's avonds in een café in Brussel (exacte locatie) maar terug hetzelfde verhaal: de politie gaat er niet naartoe. Het is duidelijk dat we hier met een bende zitten.

Helaas had de mevrouw geen verzekering. Dan wordt het écht wel pijnlijk
    Wat je altijd nog kunt doen is met die bijkomende informatie een navolgend PV laten opstellen, zodat er een "link" is tussen beide zaken. Nu dan moet je wel al de moeite gedaan hebben om een aanvankelijk proces-verbaal te laten openen. Hoe meer linken tussen dossiers, hoe meer kans dat het niet geseponeerd wordt. Kans om uw smartphone terug te krijgen is nog altijd nihil, maar dan kan misschien wel een bende vroeg of laat opgerold worden. Dan kan je u altijd als benadeelde opgeven om achteraf een vergoeding te eisen.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Zelfs niks van moeite doen is op zich het ergste.
    En de slachtoffers blijven met een slecht gevoel achter alsof hun problemen niet erg genoeg zijn voor de politie.

Als we hier spreken over voorwerpen van de 800à1000€ dan zou je mss als slachtoffer hopen dat de politie toch eens moeite doet. Zeker met track&trace informatie.

Ja je kan zeggen dat er belangrijkere dingen zijn maar hoeveel mensen komen er in contact met inbraken, moorden, geweldplegingen in vergelijking met gsm diefstallen en fietsdiefstallen?
    Dus krijgen die slachtoffers het beeld dat de politie hun werk niet doet en/of incompetent zijn.

Pagina 4 van 6 Eerste 123456 Laatste

Regels voor berichten