iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Leefloon voor student bij de OCMW?

https://centenvoorstudenten.be/info/leefloon/

Ik ben student aan de KU Leuven, en woon met mijn ouders. We zijn met 3 studenten.
    Mijn moeder had kanker, en heeft radio en chemo therapie gehad.

Totaal gezinsinkomen ligt onder de 25k.

Heb studietoelage gekregen 2.5k.

Ik ga blokjes moeten nodig hebben, en kaak operatie moeten laten doen, wat al makkelijk boven de 3k+ gaat zijn, en weet niet goed hoe dit te financieren.

Zou ik kans maken op een leefloon?

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skid Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven

Ik ga blokjes moeten nodig hebben, en kaak operatie moeten laten doen, wat al makkelijk boven de 3k+ gaat zijn, en weet niet goed hoe dit te financieren.
    Zuiver plastisch? Of moet uw kaak geopereerd worden omdat je niet kan eten?
    Indien niet dan is dit zuiver plastisch en valt dus onder schoonheidstherapie. En moet je dus volledig zelf betalen. Je zal hiervoor niks krijgen.

Omdat je nog bij uw ouders woont en zij een inkomen hebben, heb jij geen recht op een leefloon.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Zuiver plastisch? Of moet uw kaak geopereerd worden omdat je niet kan eten?
    Indien niet dan is dit zuiver plastisch en valt dus onder schoonheidstherapie. En moet je dus volledig zelf betalen. Je zal hiervoor niks krijgen.

Omdat je nog bij uw ouders woont en zij een inkomen hebben, heb jij geen recht op een leefloon.
    Nee, niet plastisch.
    Omdat mijn kaak fout staat, en dit doen constant pijn.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht

Of de ouders al dan niet een inkomen hebben heeft niets te maken met of deze persoon al dan niet recht heeft op leefloon

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door taylor Bekijk bericht
    Of de ouders al dan niet een inkomen hebben heeft niets te maken met of deze persoon al dan niet recht heeft op leefloon
    Toch wel. Het OCMW zal er rekening mee houden, maar bepalender is natuurlijk of ze hun onderhoudsplicht volledig voldoen (wat in relatie kan staan met het hebben van een inkomen)
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Toch wel. Het OCMW zal er rekening mee houden, maar bepalender is natuurlijk of ze hun onderhoudsplicht volledig voldoen (wat in relatie kan staan met het hebben van een inkomen)
    Indien de ouders een hoog inkomen hebben kan leefloon voor kinderen toch ook? maar zoals je zegt, belangrijkste is dat de onderhoudsplicht voldaan is. Als de onderhoudsplicht niet voldaan is en er een "breuk" is met de ouders kan het dus. Het belangrijke verschil is wel dat bij hoog inkomen het leefloon van de ouders zal teruggevorderd worden. Anders zouden kinderen van ouders met hoge inkomens die verzaken in de onderhoudsplicht redelijk gekloot zijn..

ontopic:

ik denk dat OP niet echt 'kans' maakt op leefloon. Het OCMW kan misschien wel andere oplossingen bieden, gaan horen kan nooit kwaad.
    Laatst gewijzigd door taylor; 18 november 2019 om 16:05

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Lol loser van een schoonbroer kwam terug met hangende pootjes bij mama wonen op zijn 19

Sigaret niet goed uitgedaan huis afgebrand na de verbouwing er terug gaan wonen op mama zijn kap, weetplantage op zijn kamer 18 maand voorwaardelijk voor gekregen en €2200 geldboete
    Erna nog verschillende keren gepakt voor dealen ook in Nederland woont net aan de Grens, vorig jaar maart nog eens in huis nadat de deurwaarder kwam opladen 2 zaken van elk 500gr wiet gevonden.

Die sukkel kreeg tot we hem er uiteindelijk uit hebben gekregen elke maand van het Ocmw €550 leefgeld, moeder had een inkomen van €1350/maand.

Als zo een dwaas die dan nog thuis woont leefgeld kan krijgen van het ocmw moet dat voor een student die zijn best doet toch ook lukken
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Regels voor berichten