Pagina 7 van 11 Eerste ... 34567891011 Laatste
    JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als ze allemaal eten meenemen om op te warmen dan wel ja, maar dat zie ik zo snel nog niet gebeuren afgaande op jouw reactie. Stuur me eens een PM als je een microgolfoven in werking wilt zien, dan mag je eens komen kijken en er wat water in opwarmen. Zo zal je zien dat er niks raar is aan een microgolfoven.
    Je zal een kleuter niet toevertrouwen om iets op te warmen in een microgolfoven. Mensen eten nog altijd geen warm water. Maar eens je dat zal aanbieden voor alle kinderen (en dus niet enkel voor kinderen die glutenvrij moeten eten etc), zullen ouders verwachten dat je dat ook begeleidt en zullen ze er effectief ook steeds meer gebruik van maken (want die 2 euro-macaroni met hesp-eet-mijn-kind-liever-en-is-goedkoper)
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glashelder Bekijk bericht
    Zo raar is dat toch niet? Hier krijgt de stiefdochter ook vanalles mee. Soms gewoon boterhammetjes met een appel en een koekje, maar even goed rijst met maïs en worteltjes en daar nog blauwe besjes en een yoghurtje bij. Of een slaatje met pasta. Ze heeft speciaal zo'n geïsoleerd tasje om haar brooddoos in te steken. Van de mama krijgt ze zelfs af en toe plastic bakje met appelmoes mee

't Is iets anders als er elke dag koude friet met frikandel in de brooddoos ligt, maar hier is het zeker niet elke dag standaard boterhammen hoor.
    Ik denk dat het wel duidelijk mag zijn dat het ging over gewoon ongezond voedsel aan uw kind meegeven. Of gewoon voedsel dat warm hoort te zijn, en afschuwelijk is als het koud is.

Jij begint hier over afwisseling en gezond voedsel meegeven. Laat ons duidelijk zijn, dat kan je enkel maar toejuichen
    Is ook zever dat ze daar door gepest gaat worden. Als je als kind daar koude frieten met een koude curryworst zit te eten lijkt mij dat plausibel. Maar een yoghurt? Dat lijkt mij nu niet zo lachwekkend. Precies of boterhammen eten zo cool is, allesbehalve.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Ik denk dat het wel duidelijk mag zijn dat het ging over gewoon ongezond voedsel aan uw kind meegeven. Of gewoon voedsel dat warm hoort te zijn, en afschuwelijk is als het koud is.

Jij begint hier over afwisseling en gezond voedsel meegeven. Laat ons duidelijk zijn, dat kan je enkel maar toejuichen
    Is ook zever dat ze daar door gepest gaat worden. Als je als kind daar koude frieten met een koude curryworst zit te eten lijkt mij dat plausibel. Maar een yoghurt? Dat lijkt mij nu niet zo lachwekkend. Precies of boterhammen eten zo cool is, allesbehalve.
    Ja, was ook reactie op dat zoiets absurd zou zijn en dat het kind gepest zou worden.
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glashelder Bekijk bericht
    Ja, was ook reactie op dat zoiets absurd zou zijn en dat het kind gepest zou worden.
    Om eerlijk te zijn, ik had het over pasta met ketchup in een boterhammendoos... We hadden het initieel over restjes van de avond ervoor mee te geven. Als ik de afgelopen terugdenk aan wat we 's avonds hebben gegeten is er geen 1 maaltijd dat zoals jouw eten netjes kan meegegeven worden.
    \0/

glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vega Bekijk bericht
    Om eerlijk te zijn, ik had het over pasta met ketchup in een boterhammendoos... We hadden het initieel over restjes van de avond ervoor mee te geven. Als ik de afgelopen terugdenk aan wat we 's avonds hebben gegeten is er geen 1 maaltijd dat zoals jouw eten netjes kan meegegeven worden.
    Ah, hier is dat dus wel zo We gaan natuurlijk ook geen koud stuk pizza meegeven Maar die dingen waar ik het over heb zijn altijd restjes.
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Dat is dan ook geen restje van de dag ervoor. Maar gewoon eten klaargemaakt om in de middag op te eten.
    Zo maken wij wel vaker, lees 80% van de tijd, middageten bestaande uit rijst of pasta of couscous en consoorten met groenten. Is vele malen beter dan boterhammen en je hebt veel meer voor gelijke voedingswaarden.

Edit: wel restjes dus. Nu goed ook goed
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je zegt zelf dat je in situaties terecht kwam met je vader waarin er werd gevochten, je op straat gezet werd, continu ruzie en (uiteraard door je vader zijn acties en niet je eigen schuld) domme dingen deed waarbij je vader nog agressiever werd.

Nu ik weet niet wat voor definitie jij hebt van marginaal maar voor mij is dat iets dat buiten de norm valt inzake beleefdheid/gedrag met anderen, etc. Als ik de situatie waarin jij zat lees vind ik dat behoorlijk goed in dat plaatje passen hoor...

Misschien als je minder je eigen mening zodanig zou forceren naar anderen toe, je deze discussies die "uit de hand lopen" ook niet hebt? Heb begrip dat anderen ook anders zijn en niet iedereen jouw wensen heeft of jouw verwachtingen. Jouw doel is duidelijk om zoveel mogelijk geld en status te vergaren en zo min mogelijk naar anderen te kijken. Prima voor jou. Maar vanaf dat je zegt dat je andere mensen die kinderen krijgen niet begrijpt of dat je dat nooit zou willen doen omdat je leven anders om zeep is... Op dat punt zeg je "waarom zijt ge ni zoals e kik?" En ja, dat is best marginaal.
    Dat je niet akkoord gaat met wat Fransz zegt, daar kan ik inkomen. En het tweede deel van uw argument ook.

Maar om hem obv zijn thuissituatie aan te vallen? Sorry, maar uw ouders kiest ge niet. Ik had zelf zo'n vader, mijn stiefvader had zo'n vader, zo'n situaties zijn écht niet plezant en NIET de schuld van het kind. Marginaal? Alstublieft zeg. Da's allemaal goed en wel tot ge er zelf in zit. Ik vind daar niks marginaal aan, dat is schrijnend.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LsV Bekijk bericht
    Dat je niet akkoord gaat met wat Fransz zegt, daar kan ik inkomen. En het tweede deel van uw argument ook.

Maar om hem obv zijn thuissituatie aan te vallen? Sorry, maar uw ouders kiest ge niet. Ik had zelf zo'n vader, mijn stiefvader had zo'n vader, zo'n situaties zijn écht niet plezant en NIET de schuld van het kind. Marginaal? Alstublieft zeg. Da's allemaal goed en wel tot ge er zelf in zit. Ik vind daar niks marginaal aan, dat is schrijnend.
    ik denk dat de aanval als "marginaal" niet enkel gebaseerd is op de posts van Fransz over zijn vader in deze topic, maar ook over andere vreemde uitspraken van hem in deze topic die nogal marginaal overkomen.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Wij hebben niet speciaal een target gezet van "dit moeten we zeker hebben voor we eraan beginnen", gewoon op het moment dat het voor ons goed voelde zijn we eraan begonnen.

De 2de is nu onderweg en daar hebben we helaas hetzelfde gedaan. Vriendin werkt nog met contract van bepaalde duur en heeft de fout gemaakt om haar zwangerschap al te melden vooraleer de verlenging getekend was. Resultaat: waar men enkele weken geleden nog een moment wou afspreken om de verlenging te tekenen hebben ze nu laten weten dat ze het contract niet gaan verlengen. Het is nog vroeg in de zwangerschap dus gewoon thuisblijven tot na de bevalling is moeilijk, maar werk zoeken als zwangere vrouw is ook niet echt ideaal.

Ik denk dat je met een vast contract toch wel beter beschermt bent.

Reverz's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Je zal een kleuter niet toevertrouwen om iets op te warmen in een microgolfoven. Mensen eten nog altijd geen warm water. Maar eens je dat zal aanbieden voor alle kinderen (en dus niet enkel voor kinderen die glutenvrij moeten eten etc), zullen ouders verwachten dat je dat ook begeleidt en zullen ze er effectief ook steeds meer gebruik van maken (want die 2 euro-macaroni met hesp-eet-mijn-kind-liever-en-is-goedkoper)
    Dat zal inderdaad vaak het gevolg zijn.

Toen ik in het begin samen was met mijn vriendin en zij vertelde dat haar kleuters om 10u alleen een stuk fruit mochten eten (geen koeken etc) vond ik dat super bizar (en een beetje fascistisch), ik eet vaak ook een koek tussendoor. Maar hoe meer ik daar over nadenk hoe meer begrip ik voor zulke maatregelen heb.

Ik werkte tot voor kort samen met een collega die ELKE middag ne pizza (enfin, als ge dat pizza wilt noemen) van de Lidl opwarmde in de microgolf. Enfin dat was zijn meest recente periode, daarvoor heeft maanden aan een stuk hamburgers gegeten, zo die uit de plastic... enen om 9 uur en enen om 12 uur. Dat heeft dan ook een dochter van een jaar of 2-3, eigenlijk is zoiets pure horror... dat zijn kinderen die bij voorbaat gedoemd zijn om in de marginaliteit van hun ouders te blijven hangen. Eigenlijk is het erg maar in veel gevallen kan je dat uit eetgewoontes van mensen (of hun kinderen) afleiden.

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    4 Post(s)

Ik noem eerder de houding van Fransz naar anderen toe marginaal. Nergens zeg ik dat Fransz zelf marginaal is of dat zijn ouders marginaal zijn. De situatie die hij schetst over het opgroeien in zijn gezin heb ik marginaal genoemd. JA dat is schrijnend, JA ik noem die situatie marginaal. Marginaal, zijnde "buiten de norm van het normale" zoals ik eerder reeds aanhaalde. Nogmaals, de situatie, niet de personen. Ik vermoed dat jij het eerder aanvoelt als dat ik zou hebben gezegd "Jullie zijn een bende mongolen", nergens heb ik dat gezegd en dat is ook alles behalve wat ik bedoel hé...
    \0/

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverz Bekijk bericht

Toen ik in het begin samen was met mijn vriendin en zij vertelde dat haar kleuters om 10u alleen een stuk fruit mochten eten (geen koeken etc) vond ik dat super bizar (en een beetje fascistisch), ik eet vaak ook een koek tussendoor. Maar hoe meer ik daar over nadenk hoe meer begrip ik voor zulke maatregelen heb.

Ik werkte tot voor kort samen met een collega die ELKE middag ne pizza (enfin, als ge dat pizza wilt noemen) van de Lidl opwarmde in de microgolf. Enfin dat was zijn meest recente periode, daarvoor heeft maanden aan een stuk hamburgers gegeten, zo die uit de plastic... enen om 9 uur en enen om 12 uur. Dat heeft dan ook een dochter van een jaar of 2-3, eigenlijk is zoiets pure horror... dat zijn kinderen die bij voorbaat gedoemd zijn om in de marginaliteit van hun ouders te blijven hangen. Eigenlijk is het erg maar in veel gevallen kan je dat uit eetgewoontes van mensen (of hun kinderen) afleiden.
    Héla, das schrijnend, niet marginaal! (grapje)

Denk dat de meeste scholen een fruitpolitiek hebben tijdens de schooluren, tenzij een kind in de nabewaking moet blijven, dan mogen ze een droge koek (zonder chocolade weliswaar om kleverige situaties tegen te gaan) meenemen om als vier uurtje op te eten. Niets mis mee, op zich zijn koeken, zelfs koeken voor kinderen niet echt een goede bijdrage aan de voeding. Niet dat we daar zodanig hard op letten, wij aten als kind ook denk ik dagelijks een koek en met ons is het toch nog (iets of wat) goed gekomen.
    \0/

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)

Je gaat er vanuit dat de vader het probleem was en niet Fransz zelf
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverz Bekijk bericht

Ja want omdat hij dat doet eten zijn kinderen dat dan ook.. Ook dikke zever he.
    Mss heeft hij wel een vrouw die supergezond eet en wil dat de kinderen gezond eten.

En om dat direct als marginaal te bestempelen.. Die situatie van franzs is marginaal. Maar iemand die ongezond eet is daarom geen marginaal.

Ik eet ook veel te weinig groenten en fruit, maar zie er wel op toe dat mijn kinderen het wel doen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Hypocriet!
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

Pagina 7 van 11 Eerste ... 34567891011 Laatste

Regels voor berichten