Pagina 6 van 11 Eerste ... 2345678910 ... Laatste
    Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dan ook voor het afschaffen van betaalbare hogere studies, gezondheidszorg, snelwegen, openbaar vervoer, etc etc ? Allemaal gevolgen van " shitty levenskeuzes"
    Het is simpel:

Nu goed, zijn laatste wapenfeit was een ellenlange discussie over barbecuen dus ik zou niet teveel verwachten.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    92 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Ik denk dat het gros van de 9livers het er mee eens is dat het kindergeld volledig afgeschaft mag worden, als de kinderopvang gratis of zo goed als gratis (pak nu 5 euro per dag bvb) zou worden, school 3 kwalitatieve maaltijden biedt en huisartsen en tandartsen gratis zijn voor schoolgaande kinderen.

Dan zou elk kind toch overdag een veilige en gezonde omgeving kennen én zouden de "marginale geldwolven" hun kinderen ook een goede start op vlak van ontwikkeling, voeding en gezondheid kunnen geven. Kortom: een betere generatie grootbrengen die later voor ons welzijn (pensioen, verzorgers, bouwvakkers voor onze serviceflats, chauffeurs,...) kan instaan.
    Vrees dat er dan nog een serieus kapitaal gezocht moet worden. Huidig gemiddeld kindergeld bedraagt ongeveer 130 EUR per kind (puur afgaand van mijn eigen situatie, geen idee wat het echt is) per maand. Moest kinderopvang zoals crèche gratis worden, maaltijden gratis, dan zit ik al aan een goeie 600 EUR a 700 EUR per maand. Doe crèche weg (vanaf kleuterschool) en dan zie ik maaltijden 3x per dag en gratis kinderopvang ook nog duurder uitkomen dan het kindergeld.

Maar inderdaad, kindergeld is leuk meegenomen maar denk ik voor weinigen iets dat ze niet afgeschaft zouden willen zien. Voor mijn part mogen ze het geven maar dan voor 1 kind, dat het meer een "kindbonus" wordt als je kinderen hebt (ongeacht 1 of 4), 100 EUR per maand. Al vrees ik dat er op die manier sommige bestaande gezinnen serieus in de problemen zullen geraken (gezinnen met lage inkomens en 4+ kinderen), zou dus sowieso met een overgangsfase moeten. Vanaf 01/01/2020 een kindbonus, mensen met de "oude" regeling blijven in die regeling.
    Laatst gewijzigd door Vega; 18 november 2019 om 16:00
    \0/

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Vega: kinderopvang en schoolse opvang kan je ook nog eens indienen via de belastingen, het zou zeker duurder uitkomen maar met een groot rendement op 2 generaties. Minder achterstand op vlak van taal en vaardigheden doordat ze ook sneller naar de crèche gaan dus minder zittenblijvers, minder kosten aan de gezondheidszorg want gezonde maaltijden en de school kan zelf een dokter laten komen kijken naar zieke kinderen ipv te hopen dat de ouders dat zullen doen, minder obesitas hopelijk,....

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    92 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Vega: kinderopvang en schoolse opvang kan je ook nog eens indienen via de belastingen, het zou zeker duurder uitkomen maar met een groot rendement op 2 generaties. Minder achterstand op vlak van taal en vaardigheden doordat ze ook sneller naar de crèche gaan dus minder zittenblijvers, minder kosten aan de gezondheidszorg want gezonde maaltijden en de school kan zelf een dokter laten komen kijken naar zieke kinderen ipv te hopen dat de ouders dat zullen doen, minder obesitas hopelijk,....
    Klopt, maar 30% van max. 11 EUR per dag (3,30 EUR per dag) op een dagbedrag van ongeveer 30 EUR is natuurlijk "maar" 11% dat wordt terugbetaald, blijft er nog bijna 27 EUR per dag over.

Maar ik zou je systeem zeker zien zitten zelfs al wordt crèche hier buiten beschouwing gelaten, andere punten houden perfect steek als de kinderen 3 gezonde maaltijden per dag op school krijgen kan dat de jeugd alleen maar ten goede komen. Niet dat elk kind alleen maar vettigen brol krijgt thuis, maar de regelmaat en gezondheid worden zo wel gegarandeerd.
    \0/

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160913_02466508

Ik moest hier aan denken en als leerkracht ook maar al te vaak brooddozen gezien 's middags met frietjes en frikandel erin, overschot van de avond ervoor en tevens ook de enige echte "maaltijd" die dag. Of kinderen die om 9u toekomen met een chocoladekoek van de bakker nog in de hand, "brunch" zullen we het maar noemen....

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vega Bekijk bericht
    Klopt, maar 30% van max. 11 EUR per dag (3,30 EUR per dag) op een dagbedrag van ongeveer 30 EUR is natuurlijk "maar" 11% dat wordt terugbetaald, blijft er nog bijna 27 EUR per dag over.

Maar ik zou je systeem zeker zien zitten zelfs al wordt crèche hier buiten beschouwing gelaten, andere punten houden perfect steek als de kinderen 3 gezonde maaltijden per dag op school krijgen kan dat de jeugd alleen maar ten goede komen. Niet dat elk kind alleen maar vettigen brol krijgt thuis, maar de regelmaat en gezondheid worden zo wel gegarandeerd.
    probleem is dat er gewoon geen plaats is om gezonde maaltijden voor te schotelen aan alle kinderen. Teveel plaatstekort en eten in de klassen gaat op praktische zaken (opkuis, kostprijs toezicht, ...) ook al niet in vele scholen.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160913_02466508

Ik moest hier aan denken en als leerkracht ook maar al te vaak brooddozen gezien 's middags met frietjes en frikandel erin, overschot van de avond ervoor en tevens ook de enige echte "maaltijd" die dag. Of kinderen die om 9u toekomen met een chocoladekoek van de bakker nog in de hand, "brunch" zullen we het maar noemen....
    Hoeveel volwassen zijn er niet die niet ontbijten. Dan schrik je toch niet dat hun kinderen ook niet ontbijten?
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Hoeveel volwassen zijn er niet die niet ontbijten. Dan schrik je toch niet dat hun kinderen ook niet ontbijten?
    Ik ontbijt nooit. Ik krijg niets binnen het eerste uur dat ik wakker ben.

Kindjes daarentegen ontbijten dagelijks. Eerst een bruine boterham met een vleesje, erna logen ze choco of confituur.

Ik eet dan meestal nadat ik ze op school afgesmeten heb.
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waelvis Bekijk bericht
    Ik ontbijt nooit. Ik krijg niets binnen het eerste uur dat ik wakker ben.

Kindjes daarentegen ontbijten dagelijks. Eerst een bruine boterham met een vleesje, erna logen ze choco of confituur.

Ik eet dan meestal nadat ik ze op school afgesmeten heb.
    Ontbijten is niet onmiddelijk als je wakker bent iets eten natuurlijk. Dat kan ook zoals jij pas na een uur zijn.

Niet ontbijten is eerder om 7u opstaan en pas om 10u een snack eten of pas om 12u middageten.

De kwestie is meer dat het moeilijk is om uw eigen slechte gewoontes niet door te geven aan uw kinderen. Jij bent uiteindelijk een voorbeeld voor uw kinderen. En veel ouders hebben ook niet door dat ze slechte gewoontes hebben en dit hun kinderen aanleren.

Die restjes avondeten die de kinderen de volgende dag als middagmaal meekrijgen klinkt wel van de pot gerukt. Maar dat gebeurt echt jammer genoeg zeer vaak. Daar sta je dan als kleuterjuf tijdens de middag, te kijken naar een peuter die koude bami pangang zit te eten.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Ontbijten is niet onmiddelijk als je wakker bent iets eten natuurlijk. Dat kan ook zoals jij pas na een uur zijn.

Niet ontbijten is eerder om 7u opstaan en pas om 10u een snack eten of pas om 12u middageten.

De kwestie is meer dat het moeilijk is om uw eigen slechte gewoontes niet door te geven aan uw kinderen. Jij bent uiteindelijk een voorbeeld voor uw kinderen. En veel ouders hebben ook niet door dat ze slechte gewoontes hebben en dit hun kinderen aanleren.

Die restjes avondeten die de kinderen de volgende dag als middagmaal meekrijgen klinkt wel van de pot gerukt. Maar dat gebeurt echt jammer genoeg zeer vaak. Daar sta je dan als kleuterjuf tijdens de middag, te kijken naar een peuter die koude bami pangang zit te eten.
    Een microgolfoven. Fantastische uitvinding om eten op te warmen!

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    92 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Een microgolfoven. Fantastische uitvinding om eten op te warmen!
    Ik zie het al gebeuren, 25 kinderen die staan aan te schuiven om de microgolfoven te mogen gebruiken...

Nee, past niet in het school. Niet alleen vanwege gezondheid/onpraktisch, maar ook vanwege dat het gewoon "raar" is en dat kind mogelijk gepest zal worden. Zo herinner ik me in het derde leerjaar een kind van Chinese komaf (recent gemigreerden, hij sprak zelf quasi geen woord Nederlands) en elke middag had hij pasta/noedels met ketchup in zijn boterhammendoos zitten. Hij heeft serieus wat leedvermaak moeten ondergaan vanwege dit feit. Hierom alleen al zou ik nooit restjes meegeven (naast de andere meer evidente zaken).
    \0/

glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zo raar is dat toch niet? Hier krijgt de stiefdochter ook vanalles mee. Soms gewoon boterhammetjes met een appel en een koekje, maar even goed rijst met maïs en worteltjes en daar nog blauwe besjes en een yoghurtje bij. Of een slaatje met pasta. Ze heeft speciaal zo'n geïsoleerd tasje om haar brooddoos in te steken. Van de mama krijgt ze zelfs af en toe plastic bakje met appelmoes mee

't Is iets anders als er elke dag koude friet met frikandel in de brooddoos ligt, maar hier is het zeker niet elke dag standaard boterhammen hoor.
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik zie het al gebeuren, 25 kinderen die staan aan te schuiven om de microgolfoven te mogen gebruiken...

Nee, past niet in het school. Niet alleen vanwege gezondheid/onpraktisch, maar ook vanwege dat het gewoon "raar" is en dat kind mogelijk gepest zal worden. Zo herinner ik me in het derde leerjaar een kind van Chinese komaf (recent gemigreerden, hij sprak zelf quasi geen woord Nederlands) en elke middag had hij pasta/noedels met ketchup in zijn boterhammendoos zitten. Hij heeft serieus wat leedvermaak moeten ondergaan vanwege dit feit. Hierom alleen al zou ik nooit restjes meegeven (naast de andere meer evidente zaken).
    Koop er dan 5, probleem opgelost.

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    92 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Koop er dan 5, probleem opgelost.
    En als het een school is waar 200 kinderen tegelijkertijd eten misschien ineens een stuk of 20-30 :-)
    \0/

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    En als het een school is waar 200 kinderen tegelijkertijd eten misschien ineens een stuk of 20-30 :-)
    Als ze allemaal eten meenemen om op te warmen dan wel ja, maar dat zie ik zo snel nog niet gebeuren afgaande op jouw reactie. Stuur me eens een PM als je een microgolfoven in werking wilt zien, dan mag je eens komen kijken en er wat water in opwarmen. Zo zal je zien dat er niks raar is aan een microgolfoven.

Pagina 6 van 11 Eerste ... 2345678910 ... Laatste

Regels voor berichten