Pagina 4 van 11 Eerste 12345678 ... Laatste

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Idd. Geld kan geen probleem zijn eigenlijk. Er zijn mogelijkheden genoeg.
    Ja, negeer mijn antwoord maar. Even de hand in de lucht steken en zeggen dat je insteek misschien toch niet helemaal fair was is waarschijnlijk te volwassen.

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    92 (99%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Als ge ziet hoeveel marginalen die nauwelijks rondkomen toch nog kinderen maken, dan weet ge dat geld geen hinderpaal kan zijn.

Een kind komt trouwens nooit op tijd.

€600 per maand aan creche is dikke zever. Bijna niemand betaalt dat. Familie en vrienden worden ingeschakeld meestal.

Vooral een goede relatie is belangrijk. Ik ken er helaas die uit elkaar gingen nadat het kind amper 6 maanden oud was. Triestig en grootste failure van hun leven vind ik.

Verder ben ik het 100% eens met MrKend53l. Ik moet geen kinderen hebben. Integendeel. Het zou mijn leven denk ik verwoesten. Ik doe al 38 jaar wat ik wil en wanneer ik het wil. En dat vind ik zeer belangrijk.

Tussen 0-6 jaar vind ik kinderen een last. Maar eigenlijk tussen 6-12 jaar ook. En hun pubertijd wil ik absoluut niet meemaken. En dan nog de hogere studies met een bisjaar... neen danku!

Er kan ook zoveel fout gaan: ziekte, drank, drugs, uitgaan, depressie, psychische ziektes, kanker, ... pfff

Ik snap écht niet waarom mensen kinderen willen hebben. Echt niet.
    Alé, onze situatie is dus dikke zever... Beetje een trollige post. Je begint met zeggen dat je kinderen tussen 0 - 6 een last vindt... Ahja, en tussen 6 en 12 ook. En vanaf 12 ook want dan puberen ze. Ahja, en de hoge studies ook nog.

Maw, ge zijt radicaal tegen kinderen. Geen probleem, maar oordelen over kinderen alsof het monstertjes zijn is pure onwetendheid. Ieder recht op zijn of haar mening natuurlijk, maar jezelf letterlijk de vraag stellen waarom iemand anders iets wilt wat jij niet wilt... Nogmaals, serieuze onwetendheid in uw bolleke.

Persoonlijk betalen we dus een dikke 600 EUR per maand aan crèche en dat sedert bijna 4 jaar, al valt dat volgende maand weg. De kinderen bij familie en/of vrienden dumpen om financieel een paar honderd euro te sparen zouden we zelfs niet over nadenken gezien we dat die mensen niet willen aandoen. Ik heb twee schatten van dochters, daar gaat het niet om, maar ik vind niet dat ik andere mensen hun agenda mag dicteren.

Het financiële is belangrijk maar ik vind (dit artikel bevestigt dit nogal) dat heel veel mensen een absoluut nachtmerrie scenario hebben aangaande kinderen krijgen, niet alleen financieel maar ook sociologisch... Lol, een leven dat naar de vaantjes gaat door kinderen Indien je in een situatie zit dat je moeite hebt om de eindjes aan elkaar te knopen aan het einde van de maand, kijk of je maandelijks niet teveel uitgeeft. Indien je niet echt naar geld moet omkijken om rond te komen en je stelt je nu de vraag of je financieel kinderen aan kan, geen probleem, dat zal lukken.

Kinderen hebben kan je zo duur maken als je wilt, als het financiële beperkt is kan je het ook zo goedkoop mogelijk maken. Niets mis om een park, eerste bedje of wat speelgoed tweedehands te kopen. Kledij zal je de eerste maanden zelfs amper moeten kopen gezien iedereen wel kledij geeft bij een geboorte en je enkele maanden verder kan. Vanaf dat ze enkele maanden oud zijn kan je ook perfect kledij in de Zeeman kopen. Kwaliteit is prima voor baby's/peuters, meer dan enkele weken kan je kledij toch niet gebruiken of je zit al aan de grotere maat. Bovendien kost het allemaal twee keer niets in de Zeeman.

Enige "zware" kosten die je hebt de eerste 2 jaren bij kinderen zijn zaken die je op voorhand perfect kan uitrekenen. Bij Dreamland kan je reeds beginnen met het samen stellen van een (desnoods fictieve) geboortelijst. Dan weet je perfect welke investering je zal moeten doen bij opstart en kan je vanaf dan verder gaan met de maandelijkse kosten zoals de kinderopvang, pampers, melkpoeder, etc... Deze laatste twee kan je trouwens perfect in het oog houden wanneer Albert Heijn/Colruyt/... deze zaken in promotie hebben. Pampers heeft Colruyt behoorlijk vaak in reclame waardoor je deze aan de helft van de prijs kan kopen.
    \0/

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Ik ben er HEEL zeker van dat mijn leeftijd hier de grootste factor in is. Ik ben eind de dertig en recupereer veel slechter dan 5, laat staan 10 jaar geleden.

En we leggen onszelf wel veel druk op om het goed te doen. Onze dochter krijgen was niet evident dus maken we van haar wel het centrum van ons bestaan, wat een keuze is. Een keuze die we met heel veel plezier maken als we zien wat een geweldig slim en lief kind we hierdoor groot brengen
    We zouden met 2 voltijds kunnen gaan werken en dat zal ze probleemloos overleven. Maar dat voelt voor geen van ons 2 "juist" aan.

En ja, ze heeft extra medische zorgen. 1 van de bijwerkingen van de medicatie die ze neemt is slaapstoornissen, nachtmerries,... Helaas is dat bij ons duidelijk het geval. Ik denk niet dat ze op die 2j al meer dan 20 nachten heeft doorgeslapen.... Papa neemt de shift voor middernacht (hij is een avondmens) en de rest is voor mij.
    En is ook niets verkeerd mee hé! Dat de leeftijd een rol speelt kan ik zeker begrijpen, bijna 10j jonger hier
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Voor iedereen is het inderdaad persoonlijk. Mijn vader zal mij ook wel graag gezien hebben als ik geboren was. En dat was allemaal fantastisch zoals jullie hier verkondigen, tot ik 15 jaar werd. Toen ik zaken begon te doen die hem niet aanstonden, is het 180° gekeerd met slaande ruzies, vechten, op straat gezet worden, dagelijks ambras, waardoor ik nog meer domme zaken heb uitgestoken waardoor hij nog agressiever is geworden.

Waar zit het verhaal dan van kindergeluk? Tot op de dag van vandaag moet ik van hem niet veel weten en probeer ik hem zoveel mogelijk te vermijden.
    Ik ga WO3 niet nog eens meemaken hoor
    Had dan gewoon van het begin gezegd dat ge een marginaal zijt hé, dan hadden we je posts al wat beter kunnen plaatsen!
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik ben er zeker van dat je op gebied van geld, carrière, sport, huis, ... nog niet aan mijn enkels komt ;-)

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik ben er zeker van dat je op gebied van geld, carrière, sport, huis, ... nog niet aan mijn enkels komt ;-)
    Rijke mensen kunnen ook margi zijn. Wat je met deze post des te meer bewijst.

Voor de rest, blijven negeren hoor.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    *** Also sprach Zarathustra ***
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Ja dat vind ik een heel vreemde

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Allemaal zaken met status dus. Gelukkig heeft iemand het toch gemaakt op dit forum.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    92 (99%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik heb een vermoeden dat al is die persoon zijn of haar bankrekening minder gespijsd, al werkt die persoon als kassierster in een supermarkt, heeft die de fysiek van een vet zwijn en woont deze in een krot van een appartement, die persoon gelukkiger zal zijn dan jij.

Wat voor een miserabel iemand moet je zijn om online te verkondigen dat je (een bepaalde vorm van) waarde hebt en beter bent dan een ander... Erg eigenlijk, misschien toch met een professional praten over die moeilijke jeugd, vrees dat je er niet goed bent uit gekomen.
    \0/
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik denk dat niemand jaloers is op een zelfstandige met een vriendin die 40u werkt, twee flexi-jobs heeft en naar avondschool gaat.

Lijkt mij nu niet het zorgenloos leventje waar mensen op jaloers zijn.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Wij doen onze job zeer graag. In de zetel thuis zitten babysitten is idd niet aan ons besteed.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vega Bekijk bericht
    Wat voor een miserabel iemand moet je zijn om online te verkondigen dat je (een bepaalde vorm van) waarde hebt en beter bent dan een ander.
    Ben je nu over Musk bezig die mij een marginaal noemt hierboven? Of is dat wel acceptabel? Iedereen heeft hier zijn zegje wel gedaan denk ik. Nu is het gewoon uit de hand aan het lopen.
    Laatst gewijzigd door Fransz; 17 november 2019 om 23:49

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    92 (99%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Wij doen onze job zeer graag. In de zetel thuis zitten babysitten is idd niet aan ons besteed.

Ben je nu over Musk bezig die mij een marginaal noemt hierboven? Of is dat wel acceptabel? Iedereen heeft hier zijn zegje wel gedaan denk ik. Nu is het gewoon uit de hand aan het lopen.
    Je zegt zelf dat je in situaties terecht kwam met je vader waarin er werd gevochten, je op straat gezet werd, continu ruzie en (uiteraard door je vader zijn acties en niet je eigen schuld) domme dingen deed waarbij je vader nog agressiever werd.

Nu ik weet niet wat voor definitie jij hebt van marginaal maar voor mij is dat iets dat buiten de norm valt inzake beleefdheid/gedrag met anderen, etc. Als ik de situatie waarin jij zat lees vind ik dat behoorlijk goed in dat plaatje passen hoor...

Misschien als je minder je eigen mening zodanig zou forceren naar anderen toe, je deze discussies die "uit de hand lopen" ook niet hebt? Heb begrip dat anderen ook anders zijn en niet iedereen jouw wensen heeft of jouw verwachtingen. Jouw doel is duidelijk om zoveel mogelijk geld en status te vergaren en zo min mogelijk naar anderen te kijken. Prima voor jou. Maar vanaf dat je zegt dat je andere mensen die kinderen krijgen niet begrijpt of dat je dat nooit zou willen doen omdat je leven anders om zeep is... Op dat punt zeg je "waarom zijt ge ni zoals e kik?" En ja, dat is best marginaal.
    \0/

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vega Bekijk bericht
    Ik heb een vermoeden dat al is die persoon zijn of haar bankrekening minder gespijsd, al werkt die persoon als kassierster in een supermarkt, heeft die de fysiek van een vet zwijn en woont deze in een krot van een appartement, die persoon gelukkiger zal zijn dan jij.
    Gij kent mij precies?

1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Chilliewillie88's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Voor iedereen is het inderdaad persoonlijk. Mijn vader zal mij ook wel graag gezien hebben als ik geboren was. En dat was allemaal fantastisch zoals jullie hier verkondigen, tot ik 15 jaar werd. Toen ik zaken begon te doen die hem niet aanstonden, is het 180° gekeerd met slaande ruzies, vechten, op straat gezet worden, dagelijks ambras, waardoor ik nog meer domme zaken heb uitgestoken waardoor hij nog agressiever is geworden.

Waar zit het verhaal dan van kindergeluk? Tot op de dag van vandaag moet ik van hem niet veel weten en probeer ik hem zoveel mogelijk te vermijden.
    Ik ga WO3 niet nog eens meemaken hoor
    Aan uw posts te lezen in uw topic had uw vader er idd beter aan gedaan om in de gordijnen te schieten.

Pagina 4 van 11 Eerste 12345678 ... Laatste

Regels voor berichten