Pagina 2 van 11 Eerste 123456 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    De seconde dat ge uw eigen kind in uw armen hebt vastgehouden dan weet ge waarom ge kinderen wilt...

Extreem cliche maar gewoon de waarheid, de moment dat er kinderen zijn zet ge uw IK persoonlijkheid gewoon opzij, en dat heeft op alle gebied inderdaad gevolgen. Maar dat hoort nu eenmaal bij volwassen worden.

Wij hebben er ook lang over getwijfeld, maar damn wat een meerwaarde in mijn leven.
    Don't be a worrier, be a warrior!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik vraag mij wel af hoe de generatie van nu zal worden later. Ik ken een paar 10 jarigen die iedere avond facetimen (uren aan een stuk) en zelfs hun huiswerk kan je ‘s avonds meevolgen via Instagram life. Niet dat daar iets verkeerd mee is, maar in onzen tijd zaten we op café :-))

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Die "willen" dat helemaal niet, die doen dat gewoon omdat het "moet", of omdat ze denken dat dat hen gelukkig zal maken, of of... Maar nooit omdat ze het "willen". Want wie wilt er nu in godsnaam een krijsende naar kak stinkende baby die vervolgens een blok aan uw been zal zijn de volgende 20 jaar
    "omdat dat mij gelukkig maakt" HURRR DURRRR????

Ik vind het trouwens eigenaardig dat mensenbaby's compleet afhankelijk zijn van anderen de eerste ~10 jaar. In het dierenrijk zijn dieren meestal al zelfstandig na een korte periode. En moesten dierenjongen zo fking irritant zijn als mensenbaby's zouden er waarschijnlijk geen dieren meer zijn omdat ze dan stante pede doodgemept zouden worden door hun ouders

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oxbow1 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    De seconde dat ge uw eigen kind in uw armen hebt vastgehouden dan weet ge waarom ge kinderen wilt...
    Dikke zever.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oxbow1 Bekijk bericht

Extreem cliche maar gewoon de waarheid, de moment dat er kinderen zijn zet ge uw IK persoonlijkheid gewoon opzij, en dat heeft op alle gebied inderdaad gevolgen. Maar dat hoort nu eenmaal bij volwassen worden.

Wij hebben er ook lang over getwijfeld, maar damn wat een meerwaarde in mijn leven.
    Gewoon lol.

"het hoort bij volwassen worden". Dus jij bepaalt zomaar eventjes wat "volwassen worden" voor anderen hoeft te betekenen? Voor jou is dat misschien luiers verversen en naar gekrijs luisteren, maar voor een andere is dat misschien elke dag thuiskomen zonder enig gezaag en gewoon doen wat hij/zij wilt. Er is helemaal geen strikte definitie van "volwassen zijn". De maatschappij probeert dat misschien wel op te leggen, maar uiteindelijk zijt ge nog altijd een vrij persoon die kan doen en laten wat ge wilt.

Ge zegt trouwens dat ge uw IK persoonlijkheid opzij zet, maar wat gij vergeet is dat gij iemand op de wereld gezet hebt die dat helemaal niet gevraagd heeft. Waarom heb je dat gedaan? Juist ja, voor uw eigen plezier. Niet voor dat kind, maar omdat ge dat zelf wou. Uwen IK persoonlijkheid wou dat, dus ge hebt dat ook gedaan. Voor hetzelfde geld heeft dat kind een serieuze beperking of moet die later leven met een serieuze depressie/slepende ziekte. Allemaal omdat uw IK persoonlijkheid iemand anders in deze wereld wou forceren.

PS: Al die belastingsfoefkes zoals kindergeld enzo mogen ze ook van mij stante pede afschaffen. Fuck you dat ik een beetje mag opdraaien voor uw shitty levenskeuzes? Maarja Belgique.

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kunnen we het aub ontopic houden? Puberale reacties over baby's zijn niet echt OT
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)

Welke financiële stabiliteit voor kinderwens

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door whirlpool123 Bekijk bericht
    Gewoon lol.

"het hoort bij volwassen worden". Dus jij bepaalt zomaar eventjes wat "volwassen worden" voor anderen hoeft te betekenen? Voor jou is dat misschien luiers verversen en naar gekrijs luisteren, maar voor een andere is dat misschien elke dag thuiskomen zonder enig gezaag en gewoon doen wat hij/zij wilt. Er is helemaal geen strikte definitie van "volwassen zijn". De maatschappij probeert dat misschien wel op te leggen, maar uiteindelijk zijt ge nog altijd een vrij persoon die kan doen en laten wat ge wilt.

Ge zegt trouwens dat ge uw IK persoonlijkheid opzij zet, maar wat gij vergeet is dat gij iemand op de wereld gezet hebt die dat helemaal niet gevraagd heeft. Waarom heb je dat gedaan? Juist ja, voor uw eigen plezier. Niet voor dat kind, maar omdat ge dat zelf wou. Uwen IK persoonlijkheid wou dat, dus ge hebt dat ook gedaan. Voor hetzelfde geld heeft dat kind een serieuze beperking of moet die later leven met een serieuze depressie/slepende ziekte. Allemaal omdat uw IK persoonlijkheid iemand anders in deze wereld wou forceren.

PS: Al die belastingsfoefkes zoals kindergeld enzo mogen ze ook van mij stante pede afschaffen. Fuck you dat ik een beetje mag opdraaien voor uw shitty levenskeuzes? Maarja Belgique.
    Danku!!

Het leven en zelfontplooiing is godzijdank veel meer dan een kind op deze wereld zetten. Een kind gaat u enorm beperken in al wat je wil bereiken en doen in uw leven.

De wereld zien, een hobby ettelijke uren per week omdat je daar gelukkig van wordt, uw carrière maximaal uitbouwen, en god wat weet ik nog allemaal... vergeet het met een kind. Laat staan met 2 of 3 kinderen.

Als ge natuurlijk aan den band staat of van een uitkering leeft, dan kan het wel een meerwaarde zijn. Maar dat is gewoon omdat ge een stom leven hebt. En zoals gezegd is dat een egoïstische beslissing.

Iedere dag dat ik naar het nieuws kijk, denk ik: de wereld is om zeep. Hoe moeten onze kinderen in zo’n wereld overleven? Het is nu niet dat ge dat kind een cadeau geeft hoor met hem op deze wereld te plaatsen. Integendeel.

En denkt ge nu echt dat uw kind u graag gaat zien? Misschien. Misschien ook niet. Ik ken genoeg verhalen van kinderen die met hun ouders overhoop liggen. Waarbij het soms ruzie is en zo blijft tot ze het bijleggen aan het sterfbed.

Tof he?!?!

Maar neen. Zo ver had je waarschijnlijk nooit nagedacht. Ik ben een vriend verloren toen hij 16 was. Mijn vrouw is haar neef kwijt toen hij 13 was. Ooit al eens bij stilgestaan dat dat u ook kan overkomen?
    Laatst gewijzigd door Fransz; 17 november 2019 om 01:18

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Kunnen we het aub ontopic houden? Puberale reacties over baby's zijn niet echt OT
    Voila, als ge ietwat de stroming inzwemt in onze maatschappij wordt dat meteen als puberaal bestempeld. Niet alleen over kinderen nu, maar elk protest door andersdenkenden wordt als politiek incorrect bestempeld door de gevestigde garde en meteen de kop ingedrukt.

Volgens mij gaat onze generatie toch wel serieuze ogen trekken binnen een paar decennia dat de nieuwe generatie gewoon geen kinderen meer wilt. Ik vermoed ook dat dat stigma tgo mensen die geen kinderen willen ook langzaamaan zal wegtrekken, nu we meer naar een maatschappij evolueren die gefocused staat op zelfontplooing ipv kuddegedrag (individualisering vd maatschappij).

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Welke financiële stabiliteit voor kinderwens

Zelfontplooing
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Voila, als ge ietwat de stroming inzwemt in onze maatschappij wordt dat meteen als puberaal bestempeld.
    Het is niet "tegen de stroming inzwemmen" wat je reacties oplevert, het is eerder het maken van zwaar generaliserende statements waar je gewoon niet kan generaliseren.

Zowel jij als Fransz overigens. De ervaringsdeskundigen (lmao) gaan het alletwee eens komen verkondigen, elkaar nog wat versterken en dan denken dat ze het licht gezien hebben en de waarheid in pacht hebben.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Als ge natuurlijk aan den band staat of van een uitkering leeft, dan kan het wel een meerwaarde zijn. Maar dat is gewoon omdat ge een stom leven hebt.
    Zoveel domheid gebald in 1 alinea. Je zou bijna denken dat je aan het trollen bent.

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Die "willen" dat helemaal niet, die doen dat gewoon omdat het "moet", of omdat ze denken dat dat hen gelukkig zal maken, of of... Maar nooit omdat ze het "willen". Want wie wilt er nu in godsnaam een krijsende naar kak stinkende baby die vervolgens een blok aan uw been zal zijn de volgende 20 jaar
    "omdat dat mij gelukkig maakt" HURRR DURRRR????
    Denk je dat ze het daarom doen of veronderstel je dat? Het is toch niet omdat jij daar niet gelukkig van wordt dat andere dat niet kunnen? Bovendien is het geen geheim dat kinderen lastig zijn, we zijn allemaal zelf kind geweest, jij bent dus heus niet de enige die dat doorheeft. Niet alles wat mensen doen is trouwens meteen ingegeven vanuit het optimaliseren van geluk.

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik moet het bad wel volgen ivm dat kinderen krijgen het meest egoïstische is dat je kan doen.

Enja de kinderen halen soms het bloed onder uw nagels vandaan, soms slaap je eens (een paar) nachten amper of niet.
    De verre reizen zijn moeilijker te plannen maar meestal zeker nog doenbaar.
    Soms. Soms denk ik ook van, waarom ben ik eraan begonnen alles was makkelijk en ik was vrij ervoor.

Maar dan, zoals hier al aangehaald en super cliché , kijkt uw kind eens lief naar u, kom ze/hij u een kusje geven na een lastige werkdag en dan vergeet je even alle zorgen van de wereld.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Van een kind wordt ge niet gelukkig, feit. Genoeg studies die dit aantonen.

https://readthewoolf.files.wordpress...bert-graph.png
    Los van de andere onzin die je vertelt, even hierover:

Die grafiek zegt NIET dat je van een kind niet gelukkig wordt, dus géén feit. het zegt wel dat het huwelijksgeluk (pak nu nog relatiegeluk) daalt met kinderen krijgen. 100% mee eens daarmee en toch zou ik nooit zeggen: hadden we maar geen kinderen gekregen.

2 zaken immers:
    - het gaat enkel over huwelijksgeluk, het geluk dat de kinderen brengen wordt niet meegerekend. Dat kinderen stress en dus een lager gemoedsrust/geluk in het huwelijk brengen, zal voor iedere ouder en ook niet-ouders volledig logisch zijn. Om het kort te zeggen: mijn band met mijn vriendin is hechter, maar we zien elkaar minder graag dan voor we aan kinderen begonnen. Maar we zien elkaar nog graag genoeg . Je hebt nu eenmaal veel minder mé-times, je hebt stress omdat de partner op dag X/Y niet voor de kinderen kan zorgen als je dat even nodig acht voor je werk, ...
    - het gaat over het gemiddeld geluk. Ik kan perfect verstaan dat een kind met een zwaar probleem (mentaal, fysiek, ...) het gemiddeld geluk enorm doet dalen, terwijl iedere ouder wel piekmomenten heeft waarop kinderen hen heel gelukkig maken, net zoals soms heel ongelukkig. En ongelukkige momenten wegen nu eenmaal zwaarder door dan gelukkige momenten.

Los daarvan kan je studies vinden die aangeven dat in andere landen dan de USA het resultaat anders (zelfs volledig tegengesteld is), wat kan te maken hebben met de afwezigheid van zaken zoals ouderschapsverlof en dergelijke in de USA.

https://www.theguardian.com/society/...ouples-happier
    (vrouwen mét kinderen blijken daar gelukkiger te zijn dan vrouwen zonder kinderen)

https://ifstudies.org/blog/does-havi...n-the-long-run
    (in Noorwegen en Hongarije zijn ouders mét kinderen gelukkiger in hun relatie dan mensen zonder kinderen)
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Is dat niet een beetje overdreven? Je werkt halftijds en je bent altijd doodop en je vriend is zijn partner 'kwijt'? Is het een kind met speciale zorgen dan? Of heb je er meerdere?

Begrijp me niet verkeerd, het is zeker niet niks om een kleine op te voeden. Maar om te zeggen dat je altijd doodop bent op het einde van de dag en nergens anders meer tijd voor hebt?

Wij hebben een dochtertje dat altijd serieus slecht geslapen heeft (onderandere door huidproblemen) en hebben ook wel zware tijden gekend, maar ik werk voltijds en m'n vriendin 4/5de en ik ben mijn partner precies toch nog niet 'kwijt'?
    Ik ben er HEEL zeker van dat mijn leeftijd hier de grootste factor in is. Ik ben eind de dertig en recupereer veel slechter dan 5, laat staan 10 jaar geleden.

En we leggen onszelf wel veel druk op om het goed te doen. Onze dochter krijgen was niet evident dus maken we van haar wel het centrum van ons bestaan, wat een keuze is. Een keuze die we met heel veel plezier maken als we zien wat een geweldig slim en lief kind we hierdoor groot brengen
    We zouden met 2 voltijds kunnen gaan werken en dat zal ze probleemloos overleven. Maar dat voelt voor geen van ons 2 "juist" aan.

En ja, ze heeft extra medische zorgen. 1 van de bijwerkingen van de medicatie die ze neemt is slaapstoornissen, nachtmerries,... Helaas is dat bij ons duidelijk het geval. Ik denk niet dat ze op die 2j al meer dan 20 nachten heeft doorgeslapen.... Papa neemt de shift voor middernacht (hij is een avondmens) en de rest is voor mij.

Pagina 2 van 11 Eerste 123456 ... Laatste

Regels voor berichten