iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

DHL pakket met douanekosten weigeren

Ik heb een pakket ontvangen waarop ik 50+ euro douanekosten moet betalen. Ik heb in het verleden al eens wat pakketen geweigerd van andere couriers en dan werden deze gwn retour gezonden en kreeg ik mijn geld terug. Echter DHL beweert al de douanekosten te hebben betaald. Kan ik gwn wachten tot ze het pakket terugsturen of gaan ze dit niet zo gemakkelijk laten passeren?

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    heb je het pakket ontvangen of niet?

je zegt dat je het ontvangen hebt, maar begint dan over de mogelijkheid om te weigeren. Beide samen kan niet.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

vanrumst's schermafbeelding
    iTrader
    235 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bij DHL werken ze idd meestal met direct al uitleveren, zij regelen de douanekosten en ze laten je deze achteraf betalen.
    Daar ga je niet meer vanonder kunnen. Je gaat het pakket al ontvangen hebben, zij hebben de douanekosten al voorgeschoten, dus die factuur zal je moeten betalen.

Als je ze na 2 weken nog niet betaald hebt zal je al aanmaning krijgen etc. Die volgen dat zeer kort op.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    heb je het pakket ontvangen of niet?

je zegt dat je het ontvangen hebt, maar begint dan over de mogelijkheid om te weigeren. Beide samen kan niet.
    Ik heb het een beetje verwarrend geschreven idd, pakket is ontvangen bij DHL maar ik ben er nog niet omgegaan, daarvoor moet ik eerst de douanekosten betalen.

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vanrumst Bekijk bericht
    Daar ga je niet meer vanonder kunnen. Je gaat het pakket al ontvangen hebben, zij hebben de douanekosten al voorgeschoten, dus die factuur zal je moeten betalen.

Als je ze na 2 weken nog niet betaald hebt zal je al aanmaning krijgen etc. Die volgen dat zeer kort op.
    Waarom? Als een aanbidder die mij stalkt, mij continue bloemen stuurt via DHL en ik weiger telkens dat pakket dan ga ik volgens u de douanekosten continue moeten betalen en daar niet onderuit kunnen?

Dan negeer ik toch echt al die aanmaningen inclusief hun incassobureau.

Good luck aan DHL dan om te procederen tegen mij wegens ne stalker. Das dan pech voor DHL vrees ik. Dan moeten ze die stalker maar op hun blacklist plaatsen ..
    Laatst gewijzigd door makila; 14 november 2019 om 18:55

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Waarom? Als een aanbidder die mij stalkt, mij continue bloemen stuurt via DHL en ik weiger telkens dat pakket dan ga ik volgens u de douanekosten continue moeten betalen en daar niet onderuit kunnen?
    Hij ging er wss vanuit dat het pakket al ontvangen is. In dit geval kan de ontvanger het pakket imho nog weigeren. Geld terugkrijgen zit er dan in principe natuurlijk niet in.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Als gij het pakket expliciet weigert kunnen ze u die kosten niet aanrekenen
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Als gij het pakket expliciet weigert kunnen ze u die kosten niet aanrekenen
    Dat is wat ik hoop idd, maar heb je een bron om deze statement te bevestigen? En wat gebeurt dan met het pakket zelfs, sturen ze die dan ook retour?

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door crazyheinz Bekijk bericht
    Dat is wat ik hoop idd, maar heb je een bron om deze statement te bevestigen? En wat gebeurt dan met het pakket zelfs, sturen ze die dan ook retour?
    bron kan je op internet via google vinden. Pakket wordt geretourneerd of, indien de afzender dit niet wil, vernietigd. Je zal het natuurlijk niet krijgen.
    Rosa Parks

nite's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zou het wel raar vinden dat DHL u kan aansprakelijk stellen voor de duoanekosten als ge het pakket weigert.

Als ge het pakket aanneemt dan is de voorwaarde erbij dat ge de douanekosten betaalt.
    Als ge het pakket weigert, dan hebt ge helemaal geen overeenkomst met DHL. Welke basis hebben zij dan om u te dwingen de kosten te betalen?
    Paul Krugman: "To fight this recession the Fed needs more than a snapback; it needs soaring household spending to offset moribund business investment. And to do that, as Paul McCulley of Pimco put it, Alan Greenspan needs to create a housing bubble to replace the Nasdaq bubble." http://www.nytimes.com/2002/08/02/op...ouble-dip.html

Gray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nite Bekijk bericht
    Zou het wel raar vinden dat DHL u kan aansprakelijk stellen voor de duoanekosten als ge het pakket weigert.

Als ge het pakket aanneemt dan is de voorwaarde erbij dat ge de douanekosten betaalt.
    Als ge het pakket weigert, dan hebt ge helemaal geen overeenkomst met DHL. Welke basis hebben zij dan om u te dwingen de kosten te betalen?
    Inderdaad, ik vermoed dat de kosten dan naar de afzender gaan, wat dan weer een probleem is als je je geld wilt terugkrijgen.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Normaal niet, zolang ge met CC hebt betaald of Paypal krijgt ge uw geld terug als het pakket niet aankomt. Kan wel zijn dat ze enkel de productwaarde terugstorten en niet de verzendkosten.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Normaal niet, zolang ge met CC hebt betaald of Paypal krijgt ge uw geld terug als het pakket niet aankomt. Kan wel zijn dat ze enkel de productwaarde terugstorten en niet de verzendkosten.
    men ziet heus wel of een pakket geweigerd is of gewoon niet aangekomen is, hé.
    Rosa Parks

Regels voor berichten