iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Deurwaarders Aanmaning voor betaalde parkeerboets

Beste 9Livers,

Ik zit een beetje verveeld met een dossier. Eind vorig jaar heb ik een boete voor mijn vriendin betaald zonder gestructureerde communicatie aan de firma Parkingshop Rauwers (subcontractor voor parkeerboetes in Schaerbeek).

De structurele communicatie is per mail rechtgezet met Rauwers Parkingshop. Rauwers Parkingshop bevestigd trouwens dat alles langs hun kant gesloten is maar het dossier al naar de deurwaarder is vertrokken. Ik heb dus de deurwaarder per mail aangeschreven om te vragen of er nog een dossier open stond voor deze nummerplaat (tweemaal, 20 & 26 maart 2019).

Nu krijg ik flink 7 maanden later een aanmaing tot betaling van wel 3 boetes + administratiekosten. Boetes van 2016, 2017 en die ene van 2018. Allemaal via Rauwers Parkingshop.
    Ik ben er vrij zeker van dat ik die heb betaald maar gezien ze de structurele communicatie veranderen bij elke aanmaning wordt dit hel om na te kijken. Ik ga er van uit dat die betaald zijn gezien de dame van Rauwers Parkingshop per mail heeft bevestigd dat alle dossiers bij heb zijn gesloten.

Mijn vraag:
    - Verjaren dergelijke dossiers?
    - Heb ik het recht (en zij dus de plicht) mij alle info over mijn dossier door te sturen om dit na te kijken?
    - Mogen zij zomaar kosten bijrekenen? Moet ik die dan ook betalen zonder dat daar een officiele instantie bij te pas komt zoals gemeente, politie, of rechter?
    - Indien zij mij kosten aanvragen die ik hen niet moet, kan ik klacht indienen voor laster of poging tot afpersing ofzo? Zo ja, hoe en wat zijn de te verwachte gevolgen?

En ten slotte: pay or no pay? Het totaal is 130€ dus ik kan dat wel betalen maar heb zo de indruk dat die mensen mij willen bestelen, wat ik niet aangenaam vind.

Thanks!!

Edit voor spelling
    Laatst gewijzigd door PlasticDaw; 6 november 2019 om 12:45

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als ge zeker zijt dat ge alles betaald hebt, niet betalen want uw geld terugkrijgen is geen sinecure in zo'n gevallen (ironisch genoeg). Aangetekend protesteren dat ge alles betaald hebt, idealiter met bewijs van elke betaling.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

_ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    107 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    en het is niet omdat het een deurwaarder is dat ze meer zijn dan een gewone incassobureau.

Zolang ze niet met een vonnis komen van de rechter hebben ze niet meer rechten dan incassobureau.
    Dat zou moeten staan op de aanmaning. Mocht dit niet zo zijn kan je hen erop wijzen en klacht indienen bij bevoegde instanties.

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Pro-tip: op elke factuur of boete die je betaald de datum schrijven waarop je deze hebt betaald. Kan op bepaalde momenten (zoals deze) van pas komen.
    As we all know, christmas is that mystical time of year when the ghost of Jesus rises from the grave to feed on the flesh of the living. So we all sing christmas carols to lull him back to sleep.

marcel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PlasticDaw Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Mijn vraag:
    - Verjaren dergelijke dossiers?
    je hebt een boete ontvangen, dus de strafmaat is bepaald. van verjaring is geen sprake meer.
    je hebt een openstaande schuld, die moet betaald worden.

vergelijk het met een veel zwaarder feit. als je daarvoor veroordeeld wordt binnen de verjaringstermijn, maar je duikt onder om je straf te ontwijken, dan ga je na de verjaringstermijn niet ineens vrijgesproken worden.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    je hebt een boete ontvangen, dus de strafmaat is bepaald. van verjaring is geen sprake meer.
    je hebt een openstaande schuld, die moet betaald worden.

vergelijk het met een veel zwaarder feit. als je daarvoor veroordeeld wordt binnen de verjaringstermijn, maar je duikt onder om je straf te ontwijken, dan ga je na de verjaringstermijn niet ineens vrijgesproken worden.
    oppassen, hé, het gaat hier niet noodzakelijk (en zelfs waarschijnlijk niet) over een boete, maar over een retributie (als het al niet geprivatiseerd is).

In dit geval, voor de minste miserie stuur je een brief/mail (liefst het laatste) naar de deurwaarder met referentie van de brief en steek je in bijlage de mails waarin stond dat je alles al betaald hebt. Je legt ook duidelijk uit dat je wel degelijk al betaald hebt én je doet even de moeite om zelf de datums van de overschrijvingen op te zoeken (met je e-banking software is dit normaal gezien héél gemakkelijk als je de oorspronkelijke bedragen van de retributies kent).

Niet betaald? Dan betaal je de oorspronkelijke bedragen, omdat je kan claimen dat je nooit een herinnering gekregen hebt en dus niet wist dat je dit moet betalen (eigenlijk ben je zelfs niet verplicht om te betalen gezien ze zeggen dat je alles al betaald had, maar uit eerlijkheid doe je dat wel). Je betaalt aan de betrokken firma, NIET aan de deurwaarder. Daar heb jij immers geen contract mee.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Regels voor berichten