Pagina 1 van 4 1234 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Beleggen met wisselged. Doen of niet?

Laatste tijd is er nogal wat reclame rond "beleggen met wisselgeld". Ik zie dit vooral van de kbc.
    Doet iemand hier aan mee? Is het de moeite?

Dus concreet: "Een voorbeeld: betaal je 3,51 euro voor je zak snoep? Dan gaat er 4 euro van je rekening. En daarvan 49 cent naar je beleggingsplan."
    Vanaf dat dat 10 euro wordt, wordt het gestort op uw beleggingsrekening.

Doen?

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Lijkt me een gemakkelijke manier om wat zakgeld te sparen zonder dat je het merkt.

kobevr's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als je niet weet hoe te beleggen, of wat beleggen voor jou betekent, zou ik het nooit iemand anders laten doen.

Dit zijn truukjes om jezelf een beter gevoel te geven, maar ze brengen weinig zoden aan de dijk. Je zou beter wat leren over de financiële markt.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Arkaine's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dit gaat toch over zulke kleine bedragen dat het geen verschil kan maken? Positief of negatief...

RLX's schermafbeelding
    iTrader
    4 (83%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Indien veel mensen hiermee op de kar springen is de enige die hier vruchten van afwerpt, de bank.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arkaine Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dit gaat toch over zulke kleine bedragen dat het geen verschil kan maken? Positief of negatief...
    Het is meer dan helemaal niks sparen natuurlijk. Als je dan op den duur ziet dat je toch wat centen kan sparen op deze manier ben je misschien meer geneigd om je wat te gaan verdiepen. Het grote nadeel is de administratieve kosten die je eigenlijk zo laag mogelijk wilt houden.

Arkaine's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik weet niet hoeveel keer jij je bankkaart bovenhaalt, maar op een maand zou ik misschien 15 euro bij elkaar sparen, en dat ik volgens mij al ruim gerekend.

Ik denk dat velen meer een 'oh is het dat maar' reactie gaan hebben als ze na enkele maanden kijken wat ze bij elkaar hebben gespaard.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik had deze week nog dezelfde opmerking.

Theoretisch spaar je 50 cent per transactie bij afronding. Hoevel transacties doet een mens op een jaar? 100 zal al veel zijn (en de meeste zijn kleine transacties met maaltijdcheques of betalingen met credit card). 50 euro per jaar sparen, boeien....

Ik snap niet dat KBC daar reclame voor maakt. Zelfs als elke klant (ze hebben ~1M mobiele klanten) dat doet en ze 10% comissie pakken, dan hebben ze op een jaar maar 5 of 10M in de zak. Maar realistischer zal het een pak minder zijn aangezien ze realitisch 1-2% pakken, heel veel klanten heel weinig transacties doen en niet iedereen zal mee doen. Hoeveel zal dat lolletje opbrengen? 1M per jaar. Voor al het werk dat ze doen en al de reclame die ze maken - weinig rendabel.

Dus er zal wel een andere reden achter zitten dat ze dat doen (lees: wie meedoet beleggingsreclame door de strot rammen)

Gray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Beleggen met wisselgeld.... vooral een (geniale) manier van KBC om het geld uit uw zakken te kloppen.

KBC is geen goedkope bank, en voor beleggingen al helemaal niet.

kobevr's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cege Bekijk bericht
    Theoretisch spaar je 50 cent per transactie bij afronding. Hoevel transacties doet een mens op een jaar?
    Toch een tegenopmerking: ik woon in de stad en doe quasi alles met mijn bankkaart. Zo'n 1000 transacties per jaar lijkt me nog conservatief. Als ik vandaag nadenk, kom ik al op vier. En dan vergeet ik er waarschijnlijk nog.

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kobe, tegenvoorbeeld. Ik woon in de stad en heb er vandaag 1 gedaan. Op een week doe ik er hoop en al 4. Naft voor de moto, grote boodschappen, kleine boodschappen, en reserve voor het geval dat. Dus op jaarbasis is dat 208 transacties of 104€.
    Dat is minder als mijn pensioensparen, en daar weten we toch allemaal al van dat dat een drup is op een kokende plaat.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het systeem rond ook af bij overschrijvingen dus niet enkel transacties met de bankkaart.

Ik heb mij ingeschreven en ondertussen op een half jaar +-50 euro gespaard. Het is niet veel maar een leuk extraatje om ooit iets met te doen.

Gray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Geld dat van uw eigen rekening gaat noem ik geen "leuk extraatje"

Een leuk extraatje is geld dat je naar de beurs brengt, in een stabiel aandeel steekt met hoog dividend, en waarvan je de eerste 640euro aan dividenden geen roerende voorheffing moet betalen.
    Dat is een leuk extraatje van 192euro op de belastingsbrief.

(Maar dan moet je ook rekening houden dat uw kapitaal naar beneden kan gaan, zelf naar 0)

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gray Bekijk bericht
    Geld dat van uw eigen rekening gaat noem ik geen "leuk extraatje"
    Het gaat er om dat je het niet voelt als dat geld van je rekening gaat. Dat is de kracht van dit systeem.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Het gaat er om dat je het niet voelt als dat geld van je rekening gaat. Dat is de kracht van dit systeem.

De enige reden dat je het niet voelt is omdat het niks waard is.

Ja, je kunt 50 of 100 euro per jaar sparen zonder het te voelen. Voor dergelijke habbekratsen kun je ook een dag Uber-en, Deliveroo-en, 1 dag wat bijles geven, of, godbetert, 1 januari 50 euro overschrijven.

Of gaan we weer de 'armoede als baseline' kant op gaan en pretenderen dat 50 euro de moeite is? Dit jaar is de spaarquote 13% van het beschikbaar inkomen voor particulieren (zie plan.be). Dat is dus sparen met duizendtallen, 50 euro meer of minder is een "piss in the ocean"

Pagina 1 van 4 1234 Laatste

Regels voor berichten