Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Onze Belgische staat is een liberale staat waarbij één van de fundamenten het eigendomsrecht is.
    Tja, De Verenigde Staten ook, en toch werd privaat aanhouden van fysiek goud en zilver verboden in 1933. Pas in 1974 werd het terug toegelaten.

zie https://en.wikipedia.org/wiki/Executive_Order_6102

Als het financiële systeem ineenstort, dan is het eerder waarschijnlijk dat dergelijk verbod er komt.

interessante video: https://goldsilver.com/blog/gold-con...eal-solutions/
    Laatst gewijzigd door RadicalAtheist; 23 oktober 2019 om 01:07 Reden: bijkomende link

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Een sektarisch gedachtengoed die oproept tot het kopen van fysiek goud.
    De sekte van financiele experten?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RadicalAtheist Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Tja, De Verenigde Staten ook, en toch werd privaat aanhouden van fysiek goud en zilver verboden in 1933. Pas in 1974 werd het terug toegelaten.

Als het financiële systeem ineenstort, dan is het eerder waarschijnlijk dat dergelijk verbod er komt.
    Ik had ook al zoiets gelezen. Vandaar dat ik de vraag hier eerder stelde of de overheid het kan controleren of je goud hebt, maar dit gaat natuurlijk via de factuur inderdaad .. Wel jammer. Had graag goud in de tuin begraven.

Hit Hard's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brainsick01 Bekijk bericht
    Had graag goud in de tuin begraven.
    En waar ergens in Antwerpen woont ge?

Volgende maand 9lives graaffestijn!

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Waarom moet je nu weer alles tot in het extreme trekken? Ja, ik ga vanaf nu al mijn spaargeld in goud steken .. zodat er niets meer overblijft en ik enkel op mijn klompjes goud kan gaan zitten. Altijd wel van die smartasses hier op het forum .. Ik denk er gewoon aan om bv 10% van mijn net worth in goud & zilver te steken als hedge tegen slechte tijden. Of is dit dom en laat jij alles op je spaarrekening staan? Wat is jouw beleggingsadvies dan? Duizend blikken sardientjes aanschaffen?

Ik zal zeker zorgen dat ik ook eten in blik aankoop en voldoende water volgende keer ik in de Spar sta!
    Ja, want goud in de tuin begraven is niet extreem uiteraard. Ik vind dat dom ja, dat wil niet zeggen dat ik alles op mijn spaarrekening laat staan, er zijn namelijk nog opties. Altijd wel van die dumbasses hier op het forum...ze komen wat rare zaken verkondigen en zijn dan meteen in hun gat gebeten als daar reacties op komen. Of het zijn gewoon trolls.

Ik ga 10% van mijn "net worth" in goud beleggen, en wat in de grond steken, kan zo van een doomsday prepper komen, Engels incluis.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)

interessante video: https://goldsilver.com/blog/gold-con...eal-solutions/
    Ja, en in hetzelfde scenario geeft onze overheid ook het depositogarantiestelsel op en confisceert al het geld op de spaarrekeningen omdat teveel geld oppotten (waar Belgen goed in zijn) boven de ideale spaarquota ook nefast is voor de economische groei. Wat er in de VS gebeurde is totaal niet van belang hier.

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Koop wat goud- en zilvermuntjes via beurzen ofzo? Of bij de juwelier contant geld betalen. Mogelijkheden genoeg als het over kleine bedragen gaat.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loalwa Bekijk bericht
    Ja, en in hetzelfde scenario geeft onze overheid ook het depositogarantiestelsel op en confisceert al het geld op de spaarrekeningen omdat teveel geld oppotten (waar Belgen goed in zijn) boven de ideale spaarquota ook nefast is voor de economische groei. Wat er in de VS gebeurde is totaal niet van belang hier.
    Waarom zou wat er in de VS gebeurde niet van belang zijn?
    Laatst gewijzigd door paradijsappel; 23 oktober 2019 om 13:43

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Vergelijk de Belgische overheidsfinanciën eens met die van NL,
    en vertel me eens dan wat er zou gebeuren indien België niet meer zou kunnen lenen op de internationale markt.
    Kijk maar naar Griekenland en Cyprus.

depositogarantiestelsel
    Ken je het Zilverfonds van de pensioenen?
    Welnu dat stelsel is van dezelfde orde: een lege theoretische constructie, een gewetens-sussertje voor financieel analfabeten.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Vergelijk de Belgische overheidsfinanciën eens met die van NL,
    en vertel me eens dan wat er zou gebeuren indien België niet meer zou kunnen lenen op de internationale markt.
    wereldoorlog 3? Want de kans dat België niet meer zou kunnen lenen is quasi onbestaande gezien we een spilfiguur binnen de EU en eurozone zijn (vooral ivm ligging). Dus lijkt het mee logisch dat er eerst een wo3 zal moeten plaatsvinden vooraleer dat zou gebeuren.

De sekte van financiele experten?
    Toon me eens de experten die voorstander zijn van aankoop in fysiek goud?
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Ja, want goud in de tuin begraven is niet extreem uiteraard. Ik vind dat dom ja, dat wil niet zeggen dat ik alles op mijn spaarrekening laat staan, er zijn namelijk nog opties. Altijd wel van die dumbasses hier op het forum...ze komen wat rare zaken verkondigen en zijn dan meteen in hun gat gebeten als daar reacties op komen. Of het zijn gewoon trolls.

Ik ga 10% van mijn "net worth" in goud beleggen, en wat in de grond steken, kan zo van een doomsday prepper komen, Engels incluis.
    Hahaha triggered much?

Rare zaken verkondigen omdat ik in goud & zilver wil beleggen? Wat al 5000j als store of value wordt gebruikt? + Sorry dat ik net worth gebruik. Ik had beter spaargeld gezegd.

Ik hoor gewoon meer en meer dat fiat geld zal verdwijnen omdat het blijven bijprinten van geld gewoon niet meer houdbaar is, dus dan zie ik goud & zilver als een interessante belegging als hedge tegen dit systeem. Ik weet dat aandelen bijvoorbeeld gemiddeld 8% jaarlijks geven sinds 200j, maar alles in aandelen steken vind ik niet slim.

Momenteel zijn er ook een hoop centrale banken die goud aan het opkopen zijn (China, Rusland, Turkije, Nederland, etc.).

En als de gehele economie implodeert dan denk ik wel dat goud nog altijd een waarde zal hebben. Ik denk niet dat we terug gaan naar de tijd 1 kip ruilen voor 10 appelen etc.

@Sylverscythe: altijd leuk om als volwassen mensen te discussiëren. Kan je ook wat advies geven in deze thread (andere opties waar je over sprak) of ga je je gewoon elitair voelen ten opzichte van deze dumbass?

Bedankt
    Doomsday prepper

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Hey, da's nieuw. Een sektarisch gedachtengoed die oproept tot het kopen van fysiek goud.
    Wat denk jij dan JPV? Ik wil graag uw mening horen.
    Laatst gewijzigd door Brainsick01; 24 oktober 2019 om 12:38

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Dat ik eerder een cursusboek naaien dan een klompje goud zal kopen. Dat zal me meer opbrengen, zowel nu als later.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat ik eerder een cursusboek naaien dan een klompje goud zal kopen. Dat zal me meer opbrengen, zowel nu als later.
    En waarom heb je deze mening?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Omdat goud enkel een waarde heeft doordat mensen het willen bezitten. Mensen willen goud bezitten omdat het relatief schaars is en mensen het mooi vinden. Mooi is en schaars zijn dingen die op zich niet veel waard zijn als de prioriteiten door een wereldcrisis eerder in basisgoederen zal liggen, dan zie ik eerder een echte ruilhandel ontstaan.

En dan is het hebben van een kunde interessanter dan het hebben van een schaars goed die plots niet zo belangrijk meer is omdat mensen minder belang hechten aan mooie zaken. Bovendien, zelfs als zou goud nog altijd waardevol zijn als schaars ruilmiddel: dat kan vlug gestolen worden in onzekere tijden. Een kennis/vaardigheid stelen is veel moeilijker en zal je dus veel meer zekerheid bieden, zeker in die tijden.
    Rosa Parks

Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste

Regels voor berichten