iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Parkeerboete aanmaning

Ik kreeg vandaag een 1e aanmaning voor een parkeerboete met de hierbij horende administratieve kost. De boete zelf betwist ik niet, ik was daar op dat moment en was mijn schijf waarschijnlijk vergeten leggen.
    Ik heb echter nooit een biljet onder mijn ruit gezien, en loop dan ook wat geambeteerd dat men hiervoor zomaar een aanmaning kan sturen terwijl elke pipo die erlangs loopt die boete vanonder mijn ruitenwissers kan trekken en wegsmijten.

Vraag is dus, kan dit zomaar? Het gaat niet over een gigantisch bedrag, maar ik vind het wat lullig dat het zomaar kan.

Thx!

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Contact opnemen, van uwe tak maken dat dat wel heel makkelijk is als zij niet kunnen bewijzen dat je de eerste wél hebt ontvangen en gewoon het bedrag van de boete betalen, niet de aanmaningskosten.

mrc's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Om aanmaningskosten te mogen rekenen moet dat ook duidelijk in de algemene voorwaarden van de firma vermeld staan en moet jij als klant daarvan duidelijk op de hoogte zijn. Vaak wordt dit gedaan door dit op de factuur zelf te vermelden dat er bij aanmaning kosten bijkomen.
    Dat zijn ook mogelijk nog wel 2 stokken om onder die aanmaningskosten te komen. Bewijs dat die boete er was zullen ze wel hebben, die mannen nemen toch een fotoke oid zou ik denken.
    Oh en protesteer ook zeker schriftelijk. Je kan gerust eens bellen om te horen hoe en wat, maar laat ook weten dat je dat schriftelijk aan hen gaat doorspelen, anders komt er alleen maar meer miserie van .
    Control your life through insanity

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Gewoon het oorspronkelijk bedrag zonder administratieve kost betalen. Wellicht hoor je er niets meer van, zo heb ik het alvast al eens gedaan.

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Is het een gasboete? Dan moet je wel wat opletten. Voor gasboetes mogen ze een deurwaarder inschakelen zonder eerst bij de rechtbank te passeren, als ze niet akkoord gaan met het feit dat je enkel je boete betaalt en niet de kosten, zorg er dan voor dat je de beroepsprocedure correct volgt, anders komt er plots pakweg 150 extra bij voor als de deurwaarder betrokken raakt.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    zal geen gasboete zijn aangezien er sprake is van het leggen van een blauwe schijf.

parkeerretributie , contact opnemen met parkeerbedrijf. NIET zomaar de kosten niet betalen want als je niet protesteert ben je in een latere fase wel geacht die te gaan betalen. Eerst telefonisch contact en bij onderling akkoord bevestigen via mail. Indien geen onderling akkoord formeel protesteren van schrijven met die verstande dat uw aangetekende al hoger kan zijn dan de herinneringskost :-/
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Frado2005's schermafbeelding
    iTrader
    281 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hier ook parkeerboete gehad, en de 1e aanmaning was zonder kosten mits ik binnen de 5 werkdagen betaalde.
    Trakt.tv |USA 08-09-10-11: New York | USA 2011:San Francisco + Los Angeles | USA 2012:Florida + East Coast
    USA 2013:
    Hawaii | 2014:Australia | 2015: Denver-Las Vegas| 2016: Auckland-Christchurch | 2017: Hawaii
    2018: New York | 2019: Denver - San Francisco | Florida

Regels voor berichten