Pagina 1 van 3 123 Laatste
    FragDAnvers's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Haag op private eigendom

Klein vraagje:

Wij huren een gelijksvloers appartement met een haag in de tuin.
    De haag staat op "mijn" eigendom.
    Nu komt mijn vriendin vanmiddag thuis en merkt dat er een deel van de bovenkant afgedaan is en gewoon in onze tuin ligt.

Mag mijn buur dit zomaar ?
    Want kan ik doen ?
    i7-8700k @ 5Ghz with NZXT Kraken X52, GTX 1080 Ti Aorus Xtreme, 16Gb DDR4 2400Mhz, 500GB Samsung Evo SSD, Asus ROG PG279Q, AOC U2790PQU
    https://www.twitch.tv/fragdanvers

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Nee dat mag hij niet. Hoe hoog is de Haag en wat is de afstand tot scheiding (van de stam)

iTrader
    29 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Nee dat mag hij niet. Hoe hoog is de Haag en wat is de afstand tot scheiding (van de stam)
    Ik schat dat deze op 2.2 meter hoog stond. Afstand weet ik niet vanbuiten, 30tal centimeter schat ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
    i7-8700k @ 5Ghz with NZXT Kraken X52, GTX 1080 Ti Aorus Xtreme, 16Gb DDR4 2400Mhz, 500GB Samsung Evo SSD, Asus ROG PG279Q, AOC U2790PQU

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Als de haag volledig op jouw eigendom staat mag dit niet, indien die half/half staat en de buur dus medeeigenaaris mag die zijn stuk doen denk ik. Maar misschien toch eerst nagaan of jij niet in gebreke bent met onderhoud, en je buur maar dacht, och ik zal ze gauw snoeien.

Indien niet toch eens klapke doen met de buur, want opruimen doe je normaliter met een doek waar dan alles netjes in valt...

iTrader
    29 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Als de haag volledig op jouw eigendom staat mag dit niet, indien die half/half staat en de buur dus medeeigenaaris mag die zijn stuk doen denk ik. Maar misschien toch eerst nagaan of jij niet in gebreke bent met onderhoud, en je buur maar dacht, och ik zal ze gauw snoeien.

Indien niet toch eens klapke doen met de buur, want opruimen doe je normaliter met een doek waar dan alles netjes in valt...
    Haag staat inderdaad volledig op mijn eigendom.

Enig idee waar ik best informeer alvorens bij de buur te gaan bellen ? De Blauwe lijn ?

iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Heb exact hetzelfde voorgehad, enkel van +-2m hoogte naar 1.5m hoogte. Weg privacy...
    Gaan praten met de buren, die toen zeiden dat ze een seintje zouden geven wanneer zei vonden dat de haag gedaan moest worden. Enkele maanden later weer van dat. Nog eens gaan praten, direct een ander verhaal "Ik woon hier al 40 jaar en al 40 jaar beslis ik hoe hoog die haag is".
    Buurtpolitie is ervoor langsgeweest, maar stellen zelfs geen pv op daarvoor. Enige wat we kunnen doen is een extra scherm zetten...

iTrader
    29 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stynl Bekijk bericht
    Heb exact hetzelfde voorgehad, enkel van +-2m hoogte naar 1.5m hoogte. Weg privacy...
    Gaan praten met de buren, die toen zeiden dat ze een seintje zouden geven wanneer zei vonden dat de haag gedaan moest worden. Enkele maanden later weer van dat. Nog eens gaan praten, direct een ander verhaal "Ik woon hier al 40 jaar en al 40 jaar beslis ik hoe hoog die haag is".
    Buurtpolitie is ervoor langsgeweest, maar stellen zelfs geen pv op daarvoor. Enige wat we kunnen doen is een extra scherm zetten...
    Balen !
    Aangezien ik huur heb ik even bij de huisbaas gepolst.
    Blijkt dat die buur al 2x zijn advocaat heeft gestuurd voor die haag en dat die man voor geen rede vatbaar is.
    Hun huis staat te koop, dus ik zal nu wel gewoon even slikken en opruimen met het vooruitzicht dat deze hopelijk binnenkort weg zijn !

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Steek paar ijzeren palen in de haag en laat hem het nog maar is doen, zijn machine zal snel stoppen.

Met zo een mensen heb ik geen compassie.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dat de man een onnozelaar is staat buiten kijf, wat is er mis met eens te gaan praten met je buren denk ik dan.

Ik geloof wel dat je op de meeste plaatsen niet hoger dan 2m mag gaan met je haag. Tenzij hij verder dan een meter van de scheiding af staat ofzo. Maar dan nog denk ik niet dat die buurman zelf mag snoeien zomaar.

't is wel onbeschoft, sowieso, maar beetje laurier bijeen harken is weinig werk, dat terzijde. Dat geklommel met een zeil kan ik nog begrijpen bij buxus ofzo.
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik heb dit al jaren, maar ik leg er mij gewoon bij neer. Komt toch alleen ruzie van.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FragDAnvers Bekijk bericht
    Balen !
    Aangezien ik huur heb ik even bij de huisbaas gepolst.
    Blijkt dat die buur al 2x zijn advocaat heeft gestuurd voor die haag en dat die man voor geen rede vatbaar is.
    Hun huis staat te koop, dus ik zal nu wel gewoon even slikken en opruimen met het vooruitzicht dat deze hopelijk binnenkort weg zijn !
    Als het klopt wat je zegt heeft die mens een punt: Haag moet op min 50cm van scheiding staan EN mag max maar 2m hoog zijn (tenzij meer dan 2m tussen)

Als die 30j aan een stuk uw haag snoeit is dat wel van hem heb ik eens gehoord (weet niet of dat waar is, schoonzus had gelijkaardig probleem met hun buren die ook hun Haag deden )

iTrader
    29 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als het klopt wat je zegt heeft die mens een punt: Haag moet op min 50cm van scheiding staan EN mag max maar 2m hoog zijn (tenzij meer dan 2m tussen)

Als die 30j aan een stuk uw haag snoeit is dat wel van hem heb ik eens gehoord (weet niet of dat waar is, schoonzus had gelijkaardig probleem met hun buren die ook hun Haag deden )
    Daarnet even nagekeken. Is toch 50cm.
    En dacht gelezen te hebben in Antwerpen 2.4m ?

RubbaN's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    En ik moet betalen om mijn haag te laten snoeien
    fml, i run so bad, flopped a set and turned 2 pair.

Xeo Pablo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Creatieve interpretatie van dertigjarige verjaring, maar klopt volgens mij toch niet

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FragDAnvers Bekijk bericht
    Daarnet even nagekeken. Is toch 50cm.
    En dacht gelezen te hebben in Antwerpen 2.4m ?

Zou me vreemd lijken

Pagina 1 van 3 123 Laatste

Regels voor berichten