iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)

Opleiding betaald door werkgever, gebruiken voor bijberoep

Beste,

Is er wettelijk (of op eender welke andere 'overkoepelende' wijze) iets vastgelegd om opleidingen, die betaald worden door de werkgever, ook in bijberoep te gebruiken? Of worden dergelijke beperkingen enkel vastgelegd in het arbeidscontract of individuele contracten?

Dank bij voorbaat

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik denk dat zo lang je die opleiding niet gebruikt om te gaan concurreren met jouw huidige werkgever, er juridisch geen probleem is.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vinceness Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik denk dat zo lang je die opleiding niet gebruikt om te gaan concurreren met jouw huidige werkgever, er juridisch geen probleem is.
    Dat is inderdaad bij ons zo, maar denk niet standaard hoor?

Het kan wel lastig worden een training of opleiding te verkopen aan je werkgever als die niet relevant is voor je werkgever uiteraard.

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Dat is inderdaad bij ons zo, maar denk niet standaard hoor?

Het kan wel lastig worden een training of opleiding te verkopen aan je werkgever als die niet relevant is voor je werkgever uiteraard.
    Sommige werkgevers geven ook opleidingen aan het personeel die weinig tot niks met hun job te maken hebben, tegenwoordig wordt dat meer en meer gezien als een manier om het personeel van andere dingen te laten proeven en de job satisfaction te verhogen. Het hoeft dus zeker niet altijd een probleem te zijn om een werkgever daarvan te overtuigen.

Hangt natuurlijk sterk af van werkgever tot werkgever

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vinceness Bekijk bericht
    Sommige werkgevers geven ook opleidingen aan het personeel die weinig tot niks met hun job te maken hebben, tegenwoordig wordt dat meer en meer gezien als een manier om het personeel van andere dingen te laten proeven en de job satisfaction te verhogen. Het hoeft dus zeker niet altijd een probleem te zijn om een werkgever daarvan te overtuigen.

Hangt natuurlijk sterk af van werkgever tot werkgever
    Oké, maar niet als die in een andere sector ligt bijvoorbeeld eh. In de logistiek moet ik niet vragen om een opleiding kapper, wel bijvoorbeeld in douane ook al heeft mijn functie misschien rechtstreeks niets met douane te maken.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Oké, maar niet als die in een andere sector ligt bijvoorbeeld eh. In de logistiek moet ik niet vragen om een opleiding kapper, wel bijvoorbeeld in douane ook al heeft mijn functie misschien rechtstreeks niets met douane te maken.
    Kweet ni, volgens mij mag educatief verlof voor eender welke opleiding dienen? Of is dat enkel voor laaggeschoolden ofzo?
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Kweet ni, volgens mij mag educatief verlof voor eender welke opleiding dienen? Of is dat enkel voor laaggeschoolden ofzo?
    maar educatief verlof betekent niet dat de opleiding betaald wordt door de werkgever. Jij hebt het dus over iets anders.

Educatief verlof mag voor een ganse reeks opleidingen dienen (is nu trouwens vervangen door Vlaams OpleidingsVerlof)
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    maar educatief verlof betekent niet dat de opleiding betaald wordt door de werkgever. Jij hebt het dus over iets anders.

Educatief verlof mag voor een ganse reeks opleidingen dienen (is nu trouwens vervangen door Vlaams OpleidingsVerlof)
    Juist, mea culpa!
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    Beste,

Is er wettelijk (of op eender welke andere 'overkoepelende' wijze) iets vastgelegd om opleidingen, die betaald worden door de werkgever, ook in bijberoep te gebruiken? Of worden dergelijke beperkingen enkel vastgelegd in het arbeidscontract of individuele contracten?

Dank bij voorbaat
    Hangt ervan af. Rij je met je salariswagen naar de opleiding of met de fiets?
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Bedankt voor de antwoorden.

Maar het is dus niet omdat mijn werkgever de opleiding betaald heeft, dat zijn "stempel" op dat diploma/certificaat/... blijft staan? Uiteindelijk komt het diploma/certificaat/... toch op mijn persoonlijke titel waardoor ik daar perfect ook buiten de werkuren gebruik van kan maken zonder zijn tussenkomt (los van al mijn contractuele verplichtingen natuurlijk)?

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    Bedankt voor de antwoorden.

Maar het is dus niet omdat mijn werkgever de opleiding betaald heeft, dat zijn "stempel" op dat diploma/certificaat/... blijft staan? Uiteindelijk komt het diploma/certificaat/... toch op mijn persoonlijke titel waardoor ik daar perfect ook buiten de werkuren gebruik van kan maken zonder zijn tussenkomt (los van al mijn contractuele verplichtingen natuurlijk)?
    Een opleiding die geen officieel diploma/getuigschrift uitreikt kiest volledig zelf hoe hij zijn diploma/certificaat/... ontwerpt. Dat de naam van de werkgever daar opstaat kunnen we dus onmogelijk bevestigen/ontkennen.

Niet dat het mij ooit veel zou uitmaken als ik de naam van een werkgever op iemand een getuigschrift zie staan, gewoon al omdat ik nog nooit geëist heb dat ik iemand zijn getuigschrift mag zien.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Regels voor berichten