Pagina 3 van 3 Eerste 123
    JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Voor mij, ja. Voor mij, de vriendin en de kinderen ter voorbeeld neen.
    Dan neem je een huurwagen... of Cambio. Genoeg mogelijkheden in Brussel om daar gebruik van te maken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx
    Daarnaast wat heb je aan mobiliteit binnen Brussel als uw familie en vrienden niet in Brussel wonen. Waar een enorm hoge kans voor is wanneer je niet opgegroeid bent in Brussel.
    je kan vrienden in Brussel maken, da's ook een mogelijkheid. Een redelijke zekerheid als je daar vriendin en kinderen zal hebben trouwens . Bovendien lijkt het me dat het leven niet enkel draait rond familie/vrienden, er zijn ook andere kanten dat je moet bekijken.
    Maar leuk dat je langs de kwestie reageert.
    wat is "de" kwestie dan? In zijn post stonden er verschillende zaken, die door anderen ook al deels gecounterd werden, ik hoef toch niet zomaar te herhalen wat ze zeggen?
    Uiteindelijk weeg je de voordelen af aan de nadelen. En de nadelen zijn te groot wanneer het voordeel alleen het tijdverlies van 2 uur extra is per dag. En zelfs dat is met een korrel zout te nemen aangezien de collega's die in Brussel wonen ook vlot enkel 45miniten onderweg zijn. Dus ja, wat maakt 1h enkel of 1h20 dan zoooo veel erger? Uiteindelijk, als je dat op de trein kunt passeren dan is dat nog een redelijke vorm van me time. Wat toch ook aangenaam kan zijn.
    Tuurlijk is treintime ook aangenaam, ik kan er zeker van meespreken. Maar als het enkel aan mij lag waren we al lang verhuisd, minstens naar Gent, maar mss Brussel ook. Dat dit nu niet kan neem ik in de evaluatie van m'n job mee, natuurlijk.

Maar de argumenten waarmee KoC afkomt zijn nogal vreemd:
    - groene delen die nog niet verloederd zijn door de diversiteit. Wie Brussel wat kent, weet dat er idd héél wat gebieden zijn die niet zo mooi zijn, maar het klinkt minstens alsof de rest allemaal niet leefbaar is en dat enkel komt door die diversiteit. Er zijn héél mooie stukken Brussel. Niet voor iemand die héél natuurminded is, dan is dat idd onbetaalbaar, maar bvb het gebied rond het centrum van Sint-Gillis, is zeker nog betaalbaar en (volgens een collega die van Beveren naar Brussel verhuisd is) zeker aangenaam. Dat "je" dus niet wil wonen in "andere gebieden die nog betaalbaar zijn", is nonsens.
    - het argument van de trein met redelijke uren: daar heeft hij zélf al ferm over geklaagd dat de bereikbaarheid en kwaliteit voor hem met de NMBS een groot probleem is.

Dingen die, zoals gezegd, door anderen (weliswaar met andere woorden) ook al gezegd zijn. Maar als je wil dat ik dat herhaal...
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    0
    Nu, ik kan je zeggen dat die 1 maand huur boete doorgaans een leegstandsmaand is die de verhuurder nodig heeft om in het appartement te klussen en gebreken te verhelpen vooraleer het geschikt genoeg is om te tonen aan kandidaat huurders want face it, vastgoed dat je huurt , ga je niet met dezelfde liefde behandelen of achterlaten als wanneer het je eigen woonst was.
    Mijn huurster is er juist uit.
    Roodbruine spatten tot op het plafond, een douchebak die 5 jaar niet gekuist is dus dat wordt javel schrobben, overal nageltjes in de muur geklopt die geplamuurd moeten worden, salpeter uitslag waarvoor de verzekeraar schade moet komen opstellen, ...
    Dat staat allemaal toch in een ondertekende, uittredende plaatsbeschrijving, neem ik aan?
    Wel dan zou je dat verlies aan huur kunnen compenseren via dezelfde rechtbank als degene waar je de andere schade mee laat verhalen.

Dus dat heeft niks te maken met die boete die je betaalt bij vroegtijdige verbreking.
    En dat is zo ook niet, een deftige huurder moet niet boetes betalen omdat sommige andere huurders er een boeltje van maken.
    Plus waarom zou die na 35 maanden wel "leegstandsmaand" boete moeten betalen en na 36 maand geen "leegstandsboete" moeten betalen.

Trouwens je gaat toch niet wachten tot de andere persoon eruit is vooraleer je een nieuwe huurder begint te zoeken en laat rondleiden enz?
    Als je tijdens die rondleiding al gebreken merkt: direct aangetekend schrijven en dat de kosten van schoonmaak en bijkomend huurverlies zullen verhaald worden.

Nee, het is geen leegstandsboete.
    Laatst gewijzigd door Dieter85; 18 september 2019 om 11:44
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you’re still retarded.

Balsaus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Dan moet je een contract van vaste duur aangaan van 1 jaar.
    Dan kan heb je elk jaar een kosteloos uitstapmoment.
    Zulk een contract kan wel maar 1x verlengd worden, daarna wordt het een 3-6-9.

Dat je zulk een kort contract ook mag uitstappen met een boete van 1.5 maand, is inderdaad zelfs nieuw sinds 2019.
    Dus dat vind ik al flexibel genoeg.

Om de 6 maand kosteloos van woning willen kunnen veranderen, of nog sneller, met korte opzegtermijnen, vind ik overdreven.
    Weer uw domicilie verzetten, weer uw verhuurder dat een nieuwe huurder moet zoeken, weer elektriciteit en gas / internet dat verzet moet worden.
    Weer een uittredende plaatsbeschrijving, intredende plaatsbeschrijving, discussies over het onderhoud van de gasketel...

De huurder wordt al genoeg beschermd in de huurwet. Dit is een bescherming van de verhuurder.
    Als de overheid dat zou verplicht toestaan dan zal je zien dat de huurprijzen sterk omhoog gaan.
    En dan kan men daar weer over komen klagen.

Misschien kan je het op een dealtje gooien met de verhuurder: jij betaalt 30% meer huur, en laat in het contract zetten dat je elke maand vrij mag uitstappen.
    Misschien ga je nog meer dan 30% moeten opleggen om dat voor mekaar te krijgen.
    De huurprijzen zijn al vrij hoog de laatste tijd vind ik. In Antwerpen of Leuven bijvoorbeeld ben je serieus wat geld kwijt als je voor 1 persoon huurt. Vandaar dat er tegenwoordig zovelen moeten gaan cohousen.
    Laatst gewijzigd door Balsaus; 18 september 2019 om 09:06
    The road to success is always under construction.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    wacht even. Je ouders, da's toch de plaats waar je minstens 18 jaar een bed hebt gehad? Is het dan zo'n enorm probleem om daar nog eens te blijven slapen?

Ik denk dat familiefeestjes nu niet echt het grootste probleem is qua mobiliteit als Belg, ongeacht waar je woont. En natuurlijk bestaat er nog dingen zoals Cambio. bovendien is helemaal niet onmogelijk om zelf een auto in Brussel te hebben, als je dat echt zou willen. Maar in Brussel zijn er voldoende alternatieven.
    Ja, want mijn ouders hebben mijn bed weggedaan? Er is bij mijn ouders thuis ook nooit een logeerkamer geweest hoor.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Ja, want mijn ouders hebben mijn bed weggedaan? Er is bij mijn ouders thuis ook nooit een logeerkamer geweest hoor.
    Ik veronderstel dat je kamer nog altijd bestaat. Een bed kost niet echt zoveel als die familiefeesten zo rijk in aantal zijn.

(m'n zus slaapt nog regelmatig bij mijn ouders als er familiefeesten zijn, zélfs met haar gezin (Kasterlee -> Kortrijk). Vandaar dat ik aan die optie dacht)
    Dat staat allemaal toch in een ondertekende, uittredende plaatsbeschrijving, neem ik aan?
    ...Nee, het is geen leegstandsboete.
    geen idee hoe je plots die tekst als mijn tekst quote
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Maar de argumenten waarmee KoC afkomt zijn nogal vreemd:
    - groene delen die nog niet verloederd zijn door de diversiteit. Wie Brussel wat kent, weet dat er idd héél wat gebieden zijn die niet zo mooi zijn, maar het klinkt minstens alsof de rest allemaal niet leefbaar is en dat enkel komt door die diversiteit. Er zijn héél mooie stukken Brussel. Niet voor iemand die héél natuurminded is, dan is dat idd onbetaalbaar, maar bvb het gebied rond het centrum van Sint-Gillis, is zeker nog betaalbaar en (volgens een collega die van Beveren naar Brussel verhuisd is) zeker aangenaam. Dat "je" dus niet wil wonen in "andere gebieden die nog betaalbaar zijn", is nonsens.
    - het argument van de trein met redelijke uren: daar heeft hij zélf al ferm over geklaagd dat de bereikbaarheid en kwaliteit voor hem met de NMBS een groot probleem is.

Dingen die, zoals gezegd, door anderen (weliswaar met andere woorden) ook al gezegd zijn. Maar als je wil dat ik dat herhaal...
    Ik ken Brussel want ik heb vroeger al jaren in Brussel gewerkt, zowel in de private sector als in het onderwijs. Ik heb verschillende delen van Brussel gezien: zowel mooie als véél minder mooie.
    Maar ja, "no true Schotsman" zeker?

Ik ben inderdaad vrij natuur-minded. Hoewel ik nu relatief op de rand van het stadscentrum woon, op 5 minuten van het station met de fiets (met de auto iets langer want je moet nog kunnen parkeren), woon ik in de andere richting op 5 à 10 minuten van een groot bos. Ik heb ook een mooi stuk tuin (rond de 25 m², exclusief terras) bij mijn (gelijkvloers) appartement, veel geluk om dat in Brussel te vinden aan een betaalbare prijs.

Ik heb toegeven wél al véél geklaagd over de trein, vooral omdat ik op mijn laatste job een aansluiting moest hebben waarvoor ik slechts 7 minuten de tijd had, ik heb die zéér vaak gemist wegens de gruwelijke incompetentie van de NMBS op dat vlak. Resultaat: 110 km (heen en terug) zelf doen met de auto die dag... Ik zou een vroegere trein kunnen nemen om die aansluiting te halen, maar dan veranderde mijn dagelijkse pendeltijd van 50 minuten in 1h30 (enkele rit), ook niet zo tof...
    Ik heb ook al herhaaldelijk geklaagd over het feit dat ze inderdaad de rechtstreekse treinverbinding tussen Limburg en Antwerpen vervangen hebben door een boemeltrein langs Leuven, Zaventem en Mechelen. Ik heb vroeger ook al meermaals in Antwerpen gewerkt, zowel voor, tijdens als na het moment waarop ze die rechtstreekse treinverbinding afschaften, dus ja ik heb dat verschil effectief sterk gevoeld.
    Mijn volgende job (moet nog even wachten voor ik kan starten) is gelukkig bereikbaar met een rechtstreekse treinverbinding. Mocht ik de job qua locatie kunnen ruilen met Antwerpen, inclusief een rechtstreekse treinverbinding, ik zou het meteen doen. Véél aangenamere stad dan Brussel.
    Misschien dat ik ook nog al wel eens geklaagd heb over de hopeloos verouderde treinstellen die de NMBS vaak inzet in Limburg - zonder airco in de zomer - maar ik heb daar afgelopen zomer een mouw aan gepast: ik neem wanneer dat probleem zich stelde gewoon een iets tragere trein (over Sint-Truiden i.p.v. over Diest) waardoor ik langer onderweg was, maar tenminste niet moest bakken.

Kort samengevat: hoewel er bij de NMBS héél wat voor verbetering vatbaar zijn, is pendelen met de trein nog altijd het minste kwaad als de keuze is daartussen of in Brussel gaan wonen.

Maar dit alles terzijde, ik wil deze discussie gerust voortzetten in een andere thread (Mobiliteit of NMBS) maar dit staat eigenlijk los van de flexibiliteit van huurcontracten.
    Ik heb zelf nooit gehuurd, dus ik kan daar eigenlijk niet over meespreken. Eén van de zaken die mij wel afschrok toen ik ooit overwogen heb te huren was het feit dat ik destijds een tijdelijke job had en dus geen garantie dat mijn volgende job goed bereikbaar zou zijn vanaf dat appartement. Vandaar ook mijn "compromis" toen ik mijn huidige appartement kocht: wegens nog steeds geen werkzekerheid, bewust een appartement gekocht vlakbij 2 "uitvalspunten": zowel op 5 à 10 minuten van het treinstation als de E313.

Ik snap ergens ook wel dat verhuurders de nodige garanties moeten krijgen, want anders stort je aanbod op de huurmarkt in. Als ik echter de vergelijking maak tussen huren en kopen, ben ik toch zéér blij dat ik heb kunnen kopen, want voor hetzelfde geld dat ik nu afbetaal aan mijn hypotheek, kan ik niet veel beters huren, maar dat geld ben je kwijt. (Toegegeven ik ben nu ook meerdere tienduizenden euro's spaargeld aan eigen inbreng kwijt om die lening aan te gaan).

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Voor mij, ja. Voor mij, de vriendin en de kinderen ter voorbeeld neen.

Daarnaast wat heb je aan mobiliteit binnen Brussel als uw familie en vrienden niet in Brussel wonen. Waar een enorm hoge kans voor is wanneer je niet opgegroeid bent in Brussel.

Maar leuk dat je langs de kwestie reageert.
    Uiteindelijk weeg je de voordelen af aan de nadelen. En de nadelen zijn te groot wanneer het voordeel alleen het tijdverlies van 2 uur extra is per dag. En zelfs dat is met een korrel zout te nemen aangezien de collega's die in Brussel wonen ook vlot enkel 45miniten onderweg zijn. Dus ja, wat maakt 1h enkel of 1h20 dan zoooo veel erger? Uiteindelijk, als je dat op de trein kunt passeren dan is dat nog een redelijke vorm van me time. Wat toch ook aangenaam kan zijn.
    Kleine tip: 2,5u extra op en af is 10% van uw dag die ge gewoon wegsmijt, vijf dagen per week. Ik weet niet hoe het bij u zit, maar mijn tijd is kostbaar. Dus ja, voor veel mensen is dat wel degelijk een groter nadeel dan ge denkt.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Uiteindelijk, als je dat op de trein kunt passeren dan is dat nog een redelijke vorm van me time. Wat toch ook aangenaam kan zijn.
    Kleine tip: 2,5u extra op en af is 10% van uw dag die ge gewoon wegsmijt, vijf dagen per week. Ik weet niet hoe het bij u zit, maar mijn tijd is kostbaar. Dus ja, voor veel mensen is dat wel degelijk een groter nadeel dan ge denkt.

Als je met het openbaar vervoer gaat dan kan je op 9lives zitten terwijl je reist. Misschien kan je zo tijd besparen en toch nog aan 29740 berichten komen.
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you’re still retarded.

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als je met het openbaar vervoer gaat dan kan je op 9lives zitten terwijl je reist. Misschien kan je zo tijd besparen en toch nog aan 29740 berichten komen.
    Bedankt om mij er attent op te maken dat ik hier al een goeie zestien jaar zit en dus het gros van mijn late tienerjaren heb versjast. Hebt ge verder inhoudelijk nog iets bij te brengen?
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dus omdat mensen iets doen in hun vrije tijd, dat jij niet hoog inschat (alhoewel je ook genoeg zever neerpent op dit forum), is de uitspraak dat 2.5u pendelen op een dag voornamelijk weggegooide tijd is verkeerd...?
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

iTrader
    0
    Het is een ludieke manier om te zeggen: tijd op de trein is niet 100% weggegooide tijd, want je kan dingen lezen en regelen terwijl je op de trein zit. Haha haha.

Pagina 3 van 3 Eerste 123

Regels voor berichten