Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tha_nOn Bekijk bericht
Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
Jammer dat hij dit niet op papier wil zetten. Hij moet als arts toch kunnen argumenteren waarom het beter zou zijn.

Ik zou dan wel eens vragen of hij zelf geen vergelijkende cijfers heeft in Nederland, of waar die opgevraagd kunnen worden.
Al vrees ik dat enige gegevens ook beperkt zullen zijn. In kader van een studie worden vaak meer variabelen opgevolgd en gecontroleerd. Bij gewone operaties uiteraard niet.

Nu kan het bv. zo zijn dat de mortaliteit lager ligt bij zijn ingreep omdat pati├źnten na 1 dag ontslagen worden en bij een sterfte op dag 3 na de operatie is dit dan niet meer gelinkt. Terwijl dit bij een langere hospitalisatie (meer dan 3 dagen) wel zo is natuurlijk. (Of minder luguber: complicatie op dag 3 leidt bij zijn ingreep tot nieuwe ziekenhuisopname, maar wordt dus ook niet per se gelinkt aant de ingreep).

Nu, los van dat hoop ik dat alles vlot is gegaan voor uw vriendin en dat het helpt.
Voor de operatie kon mijn vriendin niet plat op haar rug slapen.
Nu wel, met als gevolg dat ze veel beter slaapt, veel dieper en beter uitgerust is.
Bij warm weer kan ze veel beter ademen.
Ze kan praten en stappen tegelijk, iets dat vroeger onmogelijk is.
Ze mag terug zwanger worden.
Ze mag terug zwemmen.

Het heeft haar leven zoveel doen veranderen.

Of de operatie nu uit eigen zak moet betaald worden of de CM komt toch tussenbeide, maakt ni uit, het was de moeite.