Pagina 1 van 3 123 Laatste

Discussie: maaltijd vergoeding

Drez's schermafbeelding
    iTrader
    59 (100%)

maaltijd vergoeding

We hebben hier op kantoor een kleine discussie in verband met de vergoeding van maaltijden.

Regelmatig komt het voor dat we door omstandigheden buiten de deur moeten eten omdat we op verplaatsing zitten. We kunnen dan (bijna) niet anders dan op restaurant of iets dergelijks te gaan.
    Is het aan de werkgever om een vergoeding voor deze maaltijden te geven of moeten werknemers die kost zelf dragen. Ik heb het hier dan over een 2de maaltijd tijdens werkuren, bij werkdagen langer dan 10u.

PC200/126
    Ik ben een lekker wijf.
    www.dexyd.nl / www.dexyd.be

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    92 (99%)
    Is boterhammetjes geen optie?
    \0/

Drez's schermafbeelding
    iTrader
    59 (100%)
    Als ik 'smorgens om 7u vertrek en mijn ontbijt gehad heb. Vervolgens meer dan 8u werk op verplaatsing en dan nog 2u terug moet rijden? Ik zou ook graag minstens 1 warme maaltijd hebben.
    Probleem is gewoon dat het regelmatig gebeurd.
    Ik ben een lekker wijf.

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    92 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Drez Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als ik 'smorgens om 7u vertrek en mijn ontbijt gehad heb. Vervolgens meer dan 8u werk op verplaatsing en dan nog 2u terug moet rijden? Ik zou ook graag minstens 1 warme maaltijd hebben.
    Wist je dit dan niet toen je de job begon? Heb je dit proberen te bespreken met je baas? Kan je geen "overschotten" van de avond ervoor meenemen in een Tupperware en vervolgens opwarmen?

Ik ken de arbeidswet helemaal niet, maar erop staan dat je een warme maaltijd krijgt van je werkgever omdat je 8u moet werken, zij het op verplaatsing.... Vrees er een beetje voor. Met 2u rijden vanaf 7u, vervolgens 8u werken en nog 2u terugrijden zou je om 19u thuis zijn, is dit niet voldoende tijd om zelf je warm eten nog te voorzien? Dit zijn crazy uren hé, versta me niet verkeerd. Maar mijn eerste reactie zou zijn om dit te bespreken met de werkgever zodat dit niet te vaak voorvalt en niet gaan vragen om op restaurant te gaan "omdat het niet anders kan"...
    \0/

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Heb je dan effectief werkdagen van 12 uur of werk je 8 uur en heb je 2*2uur woon-werk?

Van wat ik hier snel kan opzoeken maak ik op dat een werkgever een plaats (refter) moet voorzien en drinken. Eten is echter geen verplichting en al zeker geen warme maaltijd.
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    1 (100%)
    Ik dacht misschien dat je "wegens op verplaatsing zijn" geen toegang had tot een frigo om eten in te zetten en een microgolf om eventueel eten op te warmen. Dan zou ik het kunnen begrijpen, niemand eet graag een boterham met kaas die al urenlang in een auto in de zon heeft gelegen.

Maar neem dan wat overschotten van thuis mee als je niet zonder een warme maaltijd na 19u kan.

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    niemand eet graag een boterham met kaas die al urenlang in een auto in de zon heeft gelegen
    Half gesmolten kaas is net heerlijk
    Trouwens, wat deden jullie allemaal op school? Wij hadden geen frigo's beschikbaar voor boterhammen, dus die zaten ook gewoon een halve dag in mijn rugzak of schooltas...

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Trouwens, wat deden jullie allemaal op school? Wij hadden geen frigo's beschikbaar voor boterhammen, dus die zaten ook gewoon een halve dag in mijn rugzak of schooltas...
    Er is een verschil tussen zweet kaas en gesmolten kaas Ik heb liever gesmolten kaas door een microgolf, dan door nen warme otto

iTrader
    3 (100%)
    En een GLAS melk erbij

Hoe zijn we daar levend uitgekomen dat weet ik nog altijd niet.

@OP : ben je dan de hele dag op locatie of is het een paar uur toevallig over de middag?

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    En een GLAS melk erbij

Hoe zijn we daar levend uitgekomen dat weet ik nog altijd niet.

@OP : ben je dan de hele dag op locatie of is het een paar uur toevallig over de middag?
    Van die lauwe chocomelk in kartonnekes krijg ik 30j later nog steeds kotsneigingen.

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    We hebben hier op kantoor een kleine discussie in verband met de vergoeding van maaltijden.

Regelmatig komt het voor dat we door omstandigheden buiten de deur moeten eten omdat we op verplaatsing zitten. We kunnen dan (bijna) niet anders dan op restaurant of iets dergelijks te gaan.
    Is het aan de werkgever om een vergoeding voor deze maaltijden te geven of moeten werknemers die kost zelf dragen. Ik heb het hier dan over een 2de maaltijd tijdens werkuren, bij werkdagen langer dan 10u.

PC200/126
    Krijg je een dagvergoeding of een maaltijdcheque?

Bij ons is het afhankelijk van welk team je zit.

Team 1 : Krijgt 2 maaltijdvergoedingen (maximaal 17€/dag denk ik)
    Team 2 : 1 maaltijdvergoeding, 1 restaurant briefje van max 25€ (zijn wel enkele regels aan verbonden zodat er zeker ter plaatse gegeten wordt ipv thuis)

Drez's schermafbeelding
    iTrader
    59 (100%)
    Wij krijgen 7€ maaltijd cheques per gewerkte dag.
    Ik ben in principe kantoor personeel en wij doen (letterlijk gezegd door werkgever) in principe geen overuren.
    Een dag op locatie houd in dat ik bezig ben met opbouwen van dingen, dus geen vergaderingen oid., maar fysieke arbeid (wat niet in mijn job omschrijving staat)

Korte voorbeelden van een typische situaties,

situatie 1:

maandag morgen 7u vertrekken van bij bedrijf, 2u rijden naar locatie 8u werken, dan op hotel.
    volgende dag 8u werken en 2 u terug rijden naar bedrijf.
    -> extra vergoeding die we krijgen = 1x avond eten van wege overnachting.

situatie 2:
    's morgens 5u vertrekken van bij bedrijf, 1,5u rijden 10u werken, 1,5u terug.
    -> extra vergoedingen 0,0

situatie 3:
    's morgens 8u beginnen op kantoor en door werken tot 20u (of soms zelfs na middernacht)
    -> extra vergoedingen 0,0

situatie 3 komt zeer regelmatig voor ik en ik zit aan zo'n 250 overuren per jaar die ik in 'de rustige' periodes moet opmaken.
    (huidige stand is +100u maar de 2de drukke periode komt er nog aan en heb deze zomer 6 weken verlof/recuup op genomen.
    Laatst gewijzigd door Drez; 4 september 2019 om 15:02
    Ik ben een lekker wijf.

Shaddix's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Stukje van jobat.be:
    Eigenlijk is de maaltijdcheque een bijdrage van je werkgever in de kosten van je middageten. De maaltijdcheque was oorspronkelijk bedoeld als financiële compensatie voor een middagmaal in bedrijven zonder bedrijfsrestaurant.
    https://www.jobat.be/nl/art/wat-zijn-maaltijdcheques

Ge krijgt dus al uw vergoeding voor uw middageten. Als uw baas daar bovenop uw restaurant bezoeken 's middags moet betalen heeft hij volgens mij geen reden meer om u ook nog maaltijdcheques te kunnen uitbetalen.
    PSN: Shaddix-be

iTrader
    1 (100%)
    Ik denk dat niemand zijn boterhammen voor school in een frigo kon leggen. Maar ten eerste liggen ze dan in je boekentas, en niet in een auto waar de temperatuur na enkele minuten al sterk begint te stijgen (indien in de zon), en ten tweede zit je in de warmste maanden gewoon thuis (juli + aug vakantie en in juni grotendeels examens dus tegen de middag ook al thuis).

Drez's schermafbeelding
    iTrader
    59 (100%)
    gaat om 's avonds hè! naast het middag eten.
    zoals je ziet gaat het om werkdagen van meer dan 10u (of meer) terwijl het contractueel op 8 staat
    Ik ben een lekker wijf.

Pagina 1 van 3 123 Laatste

Regels voor berichten