Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste

Discussie: maaltijd vergoeding

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat zegt u werkgever?

Of hij u moet eten geven weet ik niet, maar het zou in bepaalde gevallen toch wel moeten toegestaan worden.

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik denk niet dat een werkgever verplicht is om je gratis avondeten te geven als je lange overuren doet op kantoor. (Situatie 3)

De regel is 1 maaltijdchecque op een dag
    https://www2.deloitte.com/be/en/page...goedingen.html

Het zou wel "fair" zijn dat een werkgever iets voorziet als dat voortdurend gebeurt.
    o/

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik denk niet dat een werkgever verplicht is om je gratis avondeten te geven als je lange overuren doet op kantoor. (Situatie 3)

De regel is 1 maaltijdchecque op een dag
    https://www2.deloitte.com/be/en/page...goedingen.html

Het zou wel "fair" zijn dat een werkgever iets voorziet als dat voortdurend gebeurt.
    Als ge in u link kijkt kunnen ze hun functie wel half reizend maken en de dagen op bureau maaltijdcheque en de dagen dat ze buitenshuis werken geeft ge vergoeding van 16€ ...

Shaddix's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Uw probleem is dus vooral dat ge te veel moet werken eigenlijk. Je doet systematisch meer uren dan zou moeten.

Wat is de reden dat je dat momenteel tollereert? Begrip voor de situatie? Finanicieële voldoening? Gewoon graag uw job doen?

Ik zou toch eens met uw baas gaan babbelen en niet te veel op die maaltijden focussen maar op het grotere plaatje. Het is te hopen dat er voor u genoeg tegen over staat om dat allemaal vol te houden.
    PSN: Shaddix-be

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    In het bedrijf waar ik vroeger werkte was de regel dat de werkgever vanaf 3u onaangekondigde overuren eten moest voorzien. Ik weet wel niet of dat wetgeving of gewoon interne afspraken waren.

Drez's schermafbeelding
    iTrader
    59 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaddix Bekijk bericht
    Uw probleem is dus vooral dat ge te veel moet werken eigenlijk. Je doet systematisch meer uren dan zou moeten.

Wat is de reden dat je dat momenteel tollereert? Begrip voor de situatie? Finanicieële voldoening? Gewoon graag uw job doen?

Ik zou toch eens met uw baas gaan babbelen en niet te veel op die maaltijden focussen maar op het grotere plaatje. Het is te hopen dat er voor u genoeg tegen over staat om dat allemaal vol te houden.
    De overuren zijn het probleem niet echt, dat is altijd redelijk duidelijk geweest. Maar sinds kort moet ook het bureau personeel regelmatig gaan plaatste/bouwen. Iets dat in principe niet in mijn job omschrijving staat. Hier heb ik opzich ook geen probleem mee, want het is leuk als afwisseling. Echter is mijn werkgever sinds kort gestopt med die vergoeding voor een warme maaltijd op een dag dat er geen overnachting is.
    Ik ben een lekker wijf.
    www.dexyd.nl / www.dexyd.be

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Drez Bekijk bericht
    We hebben hier op kantoor een kleine discussie in verband met de vergoeding van maaltijden.

Regelmatig komt het voor dat we door omstandigheden buiten de deur moeten eten omdat we op verplaatsing zitten. We kunnen dan (bijna) niet anders dan op restaurant of iets dergelijks te gaan.
    Is het aan de werkgever om een vergoeding voor deze maaltijden te geven of moeten werknemers die kost zelf dragen. Ik heb het hier dan over een 2de maaltijd tijdens werkuren, bij werkdagen langer dan 10u.

PC200/126
    Werkdagen langer dan 10 uur zijn in principe niet toegelaten. Je mag dus gewoon naar huis gaan.

(er zijn uitzonderingen, maar die zijn zo zeldzaam).
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wij krijgen voor 12u continue werken een premie van 15euro die je mag opgebruiken in een resto.

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat JPV zegt. De werkgever is NIET verplicht uw avondeten te betalen. MAAR jij bent ook NIET verplicht langer dan 10u door te werken. (Exclusief uitzonderingen). Dus leg het de werkgever voor. En als hij/zij weigert, dan doe je voortaan 10u max en ga je doodleuk naar huis.

Het is een beetje geven en nemen hé. Dus bespreek het gewoon eens met je werkgever?

RealRoot's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    en ivm boterhammen in de auto, moest er nu zoiets bestaan als een draagbare frigo, o wait, een frigobox heet dat.

Ik snap niet waarover er geklaagd wordt, als je tot 20u moet werken? dan kan je toch nog perfect thuis warm eten? akkoord, tot middernacht ofzo, dan zou je wel iets mogen krijgen, ofwel ga je dan gewoon een uurtje weg om te gaan eten. dien dan gewoon het bonnetje binnen?
    If it ain't broke, don't fix it
    "I'd like to die on Mars, just not on impact" - Elon Musk
    "I think the surest sign that there is intelligent life out there in the universe is that none of it has tried to contact us." - Calvin

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Drez Bekijk bericht
    De overuren zijn het probleem niet echt, dat is altijd redelijk duidelijk geweest. Maar sinds kort moet ook het bureau personeel regelmatig gaan plaatste/bouwen. Iets dat in principe niet in mijn job omschrijving staat. Hier heb ik opzich ook geen probleem mee, want het is leuk als afwisseling. Echter is mijn werkgever sinds kort gestopt med die vergoeding voor een warme maaltijd op een dag dat er geen overnachting is.
    Met andere woorden het gaat niet goed leg uw werkgever. En hij probeert op talloze manieren meer omzet te draaien en minder uitgaven te hebben.

Geen gezonde sfeer lijkt mij zo. Uw werkgever is niks verplicht trouwens. Maar als hij zijn mensen tevreden wilt houden dan is het evident dat uw maaltijd vergoed wordt.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

beemer036's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Wat JPV zegt. De werkgever is NIET verplicht uw avondeten te betalen. MAAR jij bent ook NIET verplicht langer dan 10u door te werken. (Exclusief uitzonderingen). Dus leg het de werkgever voor. En als hij/zij weigert, dan doe je voortaan 10u max en ga je doodleuk naar huis.

Het is een beetje geven en nemen hé. Dus bespreek het gewoon eens met je werkgever?
    Geldt ook voor JPV...

Bij mijn vorige werkgever gebeurde het vrij regelmatig dat er meer dan 10u per dag moest gepresteerd worden, als jij dan "doodleuk" naar huis gaat;
    -Kloot je daar "doodleuk" je andere collega's mee.
    -Vrachtwagenchauffeurs staan te wachten tot ze kunnen vertrekken, die kloot je dus ook "doodleuk".
    -(Mocht je het toch met zen allen doen) s'Morgens kan je het werk van de dag van te voren nog doen en kunnen de chauffeurs van die ochtend niet lossen, "doodleuke" dag.
    -Zoekt de werkgever wel andere mensen en mag je "doodleuk" naar huis zonder dat je hoeft terug te komen.

Ik hoor de commentaren al komen dat de werkgever dan maar meer mensen moet voorzien en dergelijke maar we spreken hier over plotselinge drukke periode's die onvoorspelbaar zijn (internationale oliemarkt).

Zelfde verhaal met de stocktelling, die gebeurde steeds nadat het dagelijkse werk klaar was, 2x per jaar, dat zijn minstens 4 a 6 dagen van 6u smorgens tot 23/24u (soms later).Maar dan werd er wel eten voorzien.
    Nee, ik weet ook niet alles.

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zoals reeds gezegd: Wettelijk met de werkgever juist niks doen hé. En als de werkgever voldoende volk vindt die iets wel wil doen dat jijzelf niet of nooit wil doen, dan mag je opkrassen. Als je het als werknemer het er niet mee eens bent, kan je nog altijd bij een andere werkgever gaan solliciteren hé.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beemer036 Bekijk bericht
    Ik hoor de commentaren al komen dat de werkgever dan maar meer mensen moet voorzien en dergelijke maar we spreken hier over plotselinge drukke periode's die onvoorspelbaar zijn (internationale oliemarkt).
    Dat zijn uitzonderlijke situaties en dan mag je weldegelijk je werkvolk 10+u per dag laten werken hé.

---------

Ivm Zoekt de werkgever wel andere mensen en mag je "doodleuk" naar huis zonder dat je hoeft terug te komen.

--> Dat hangt van uw staat van dienst en uw contract af hé. Als je ergens 30 jaar werkt als bediende dan mag de werkgever jou naar huis sturen (permanent) en iemand anders aanwerven, dan zal die werkgever toch gewoon je ontslagvergoeding moeten dokken. Ben je arbeider met dagcontracten. Yip. Dan ben ik hiermee akkoord.

Ivm Kloot je daar "doodleuk" je andere collega's mee. --> Als het afgesproken is dat er 10u+ moet gewerkt worden waarom zou ik het dan aftrappen? Soms mag het wettelijk ook gewoon dat je 10+u moet werken door hoogdringendheid. En dan doe ik dit ook hoor. Maar ik heb er wel een probleem mee, moest ik chronisch 10+u per dag werken en als ik verlof wil nemen dat dit ook chronisch geweigerd zou worden wegens ALTIJD te druk.
    Laatst gewijzigd door makila; 8 september 2019 om 16:53

beemer036's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht

Ivm Kloot je daar "doodleuk" je andere collega's mee. --> Als het afgesproken is dat er 10u+ moet gewerkt worden waarom zou ik het dan aftrappen? Soms mag het wettelijk ook gewoon dat je 10+u moet werken door hoogdringendheid. En dan doe ik dit ook hoor. Maar ik heb er wel een probleem mee, moest ik chronisch 10+u per dag werken en als ik verlof wil nemen dat dit ook chronisch geweigerd zou worden wegens ALTIJD te druk.
    Nee echt chronisch was het niet, verlof werd normaal behandeld.
    Daarmee bedoel ik 1 à 2weken op voorhand aanvragen dan was het 99%kans op oké.
    Maar het waren wel heel erg vaak dezelfde mensen die vrolijk op tijd stopten en dan ook die mensen dat zeggen ik MOET morgen verlof hebben en dan nog boos zijn als dat geweigerd werd ook...

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
    Nee, ik weet ook niet alles.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beemer036 Bekijk bericht
    Geldt ook voor JPV...

Bij mijn vorige werkgever gebeurde het vrij regelmatig dat er meer dan 10u per dag moest gepresteerd worden, als jij dan "doodleuk" naar huis gaat;
    -Kloot je daar "doodleuk" je andere collega's mee.
    -Vrachtwagenchauffeurs staan te wachten tot ze kunnen vertrekken, die kloot je dus ook "doodleuk".
    -(Mocht je het toch met zen allen doen) s'Morgens kan je het werk van de dag van te voren nog doen en kunnen de chauffeurs van die ochtend niet lossen, "doodleuke" dag.
    -Zoekt de werkgever wel andere mensen en mag je "doodleuk" naar huis zonder dat je hoeft terug te komen.

Zelfde verhaal met de stocktelling, die gebeurde steeds nadat het dagelijkse werk klaar was, 2x per jaar, dat zijn minstens 4 a 6 dagen van 6u smorgens tot 23/24u (soms later).Maar dan werd er wel eten voorzien.
    Als dat vrij regelmatig is, dan is er iets mis met de planning van je werkgever of met het voorraadbeheer. Zeker als het over een bedrijf gaat waar met vrachtwagenchauffeurs gewerkt wordt (en het dus over laden/lossen gaat). Dan moet je ofwel naar shiftwerk gaan (desnoods gewoon een regeling 7-15 en 10-18). Ook dat is tijdelijk te regelen.

Het is gemakkelijk om het voorraad/werkprobleem af te schuiven op werknemers, terwijl het aanleggen van een extra depot/grotere voorraad ook een mogelijkheid is. Maar da's dan gewoon een kostenafweging en dan zijn werknemers momenteel vaak flexibeler/goedkoper.

En zeker voor iets relatief simpels als een stocktelling, dat kan je perfect op voorhand plannen en de nodige maatregelen nemen. Het is niet enkel dom om zo'n lange uren te doen, maar ook (in de omgeving waar je werkt) ronduit gevaarlijk. Laat staan dat je nog efficient kan stocktellen als je al bezig bent van 6 uur 's ochtends met werken.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste

Regels voor berichten