Pagina 4 van 5 Eerste 12345 Laatste
    Vega's schermafbeelding
    iTrader
    92 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vinceness Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    De reden was dat ze niet wouden dat van hen verwacht werd dat ze even snel werkten ;-)

Ik halveer mijn inzet niet bewust, hoor. Elk werk dat ze mij bijgeven, aanvaard ik met plezier. Ik kan gewoon mijn 38 uur niet vullen met het takenpakket dat ze mij geven op basis van hetgene dat de rest doet.
    Dus het waren je collega's en niet je leidinggevenden die zeiden dat je niet zo snel moest werken? Ik zou dan toch zeggen dat ze maar hun plan moeten trekken en gewoon op 100% werken xD

Mag ik vragen op welke dienst/wat voor bedrijf je werkt? Idd ambtenarijsfeer, is het ook ambtenarij?
    \0/

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vega Bekijk bericht

Mag ik vragen op welke dienst/wat voor bedrijf je werkt? Idd ambtenarijsfeer, is het ook ambtenarij?
    Het is zeer zeker ambtenarij. Om obvious reasons ga ik de rest voor mijzelf houden

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soulreaper Bekijk bericht
    Aan de mensen die hier weer hoog van de toren blazen, omdat ik een doodnormale vraag stel.

Stellen jullie zich eens in die situatie voor? Jullie werken bijvoorbeeld al 10 jaar voor dezelfde werkgever. Plots komt er een nieuweling, die identiek dezelfde functie-omschrijving heeft als jullie, die een beter loon en een wagen + tankkaart krijgt. Is dat geen gegronde reden voor jaloezie? Of het verzieken van de sfeer?
    Soms is daar een logische verklaring voor: Stel dat iemand 10 jaar naar alle tevredenheid voor dezelfde werkgever werkt, dat er geen evaluatiegesprekken zijn en dat noch werkgever, noch werknemer suggesties doen voor een hoger loon of extra voordelen. Na 10 jaar is die werknemer onderbetaald en zal elke nieuweling wellicht een hoger loon krijgen.

Wat betreft het verschil in verloning verkeer ik zelf in een dergelijke situatie: ik deel dezelfde functietitel + inhoud maar ben wel sneller in termen van aantal, omvang en complexiteit - voorzichtig geschat 40-50% meer. Mijn loon is ca 25% hoger dan mijn collega's - in feite ben ik dus onderbetaald .

Het bestaan van dergelijke situaties hoeft geen invloed te hebben op de sfeer, ik probeer van mijn collega's bij te leren en omgekeerd. Hoe beter het bedrijf draait hoe beter voor de werknemers - sterke individuen zijn bepalend voor elk bedrijf maar waardeloos zonder de collega's.

soulreaper's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Even voor de goede orde. Dit is een situatie die helemaal niet op mijn werk voorkomt. Dus de mensen die zeggen dat ik degene ben die jaloers ben, of voor achterklap zorg, gelieve aub mijn berichten FATSOENLIJK te lezen.
    In your life you'll be amazed at all the love you lose
    You can never live that life again
    The one thing you will never lose is the singing in your head
    That will still be with you until the end RIP LEMMY

_ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    106 (100%)
    Even voor de goede orde. Dit is een situatie die helemaal niet op mijn werk voorkomt. Dus de mensen die zeggen dat ik degene ben die jaloers ben, of voor achterklap zorg, gelieve aub mijn berichten FATSOENLIJK te lezen.
    Bij ons op het werk verdienen de arbeiders allemaal evenveel, het enige is dat ze in de 1ste 2 jaar van hun contract 4x kunnen verhogen dmv evaluaties. Naderhand is het uit met de pret.

Mijn collega teamleaders verdienen evenveel als mij, ook al zijn ze langer in dienst. Zelfs de bedienden die exact dezelfde functie uitoefenen verdienen identiek. Dus bij ons is er geen plaats voor jaloezie of achterklap.

Ik weet uit betrouwbare bron dat er zich effectief zo een situatie voordoet op dit moment. Die persoon in kwestie heeft haar loon niet onderhandeld, maar heet dat gekregen voor haar schoon ogen. Ze heeft 250 euro nettomeer per maand dan de rest van de bedienden plus dat extra legaal voordeel. Ik kan me echt niet voorstellen dat jullie daar zomaar mee akkoord zullen gaan. Maar zoals ik al eerder heb aangehaald, ik kom uit een sector waar iedereen gelijk is voor de wet.
    Dus uw betrouwbare bron is ook puur hypothetisch ?
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb er geen probleem dat een collega meer betaald wordt voor hetzelfde werk.

Wat me wel stoort is ne big chief die u afblaft gelijk ne hond als de cijferkes onder druk staan, letterlijk 10x meer salaris heeft, jijzelf serieus hard moet werken maar ...de zeldzame keren dat je naar zijn bureau kijkt .. ligt ie constant games te spelen of te chatten op zijn mobieltje. Of de krant te lezen op de pc.

Dat die mens effectief dan niets doet is voor mij geen issue. Maar een dank u zou dan toch wel eens mogen die mens gaat namelijk wel met alle eer lopen ... plus ne vette bonus voor de targets te halen ...

Bij de huidige werkgever valt het nog mee maar deze mensen kom ik daadwerkelijk zo af en toe wel eens tegen ..
    Laatst gewijzigd door makila; 6 september 2019 om 07:51

soulreaper's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _ns_ Bekijk bericht
    Dus uw betrouwbare bron is ook puur hypothetisch ?
    nee, die bron is mijn vrouw. Zij werkt ergens anders.
    In your life you'll be amazed at all the love you lose
    You can never live that life again
    The one thing you will never lose is the singing in your head
    That will still be with you until the end RIP LEMMY

iTrader
    0
    De situatie die jij beschrijft is gewoon 100% normaal en moet gewoon ook kunnen, dat is het recht van een leidinggevende. En iedereen, in élke situatie, zal altijd mensen mede-beoordelen op basis van de persoonlijke relatie tussen de twee, en dat is ook maar normaal.

Als ik naar mijn situatie kijk: In mijn vorige functie kreeg mijn baas promotie (hij werd VP Europe), en die heeft mij dan gepromoveerd naar de functie die hij verliet. Waarom? We werkten gewoon heel goed samen en hij wou dat op een hoger niveau gewoon verderzetten. Er waren gerust anderen (intern) die ook bekwaam waren voor die job, of externen die hij kon binnenhalen met veel meer ervaring dan een 30-jarige.

Ikzelf heb ook meerdere mensen in productie bijvoorbeeld gepromoveerd: operatoren naar ploegleider, ploegleiders naar productie manager, ... en altijd is dat deels door persoonlijke band geweest. Je hebt altijd meerdere personen die bekwaam zijn voor iets, en je persoonlijke band kan gerust doorslaggevend zijn dan. Ik moest kunnen vertrouwen op die ploegleiders en productie managers, dus kies ik mensen waar ik goed mee kan samenwerken en mee overeen kom.

Is dat eerlijk? Natuurlijk niet voor diegene die ook bekwaam waren voor die functies maar waar ik minder contact mee had of een mindere band mee had, maar de wereld is niet eerlijk en dat hoeft het ook niet te zijn. Je moet als leidinggevende kunnen kiezen wie je ergens promoveert en ook hoe je budgetten verdeelt. En die vrijheid houdt in dat je oneerlijke beslissingen moet kunnen maken. En eerlijk gezegd, er zijn al teveel limieten op die vrijheid in dit land.

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rekt Bekijk bericht
    De situatie die jij beschrijft is gewoon 100% normaal en moet gewoon ook kunnen, dat is het recht van een leidinggevende. En iedereen, in élke situatie, zal altijd mensen mede-beoordelen op basis van de persoonlijke relatie tussen de twee, en dat is ook maar normaal.

Als ik naar mijn situatie kijk: In mijn vorige functie kreeg mijn baas promotie (hij werd VP Europe), en die heeft mij dan gepromoveerd naar de functie die hij verliet. Waarom? We werkten gewoon heel goed samen en hij wou dat op een hoger niveau gewoon verderzetten. Er waren gerust anderen (intern) die ook bekwaam waren voor die job, of externen die hij kon binnenhalen met veel meer ervaring dan een 30-jarige.

Ikzelf heb ook meerdere mensen in productie bijvoorbeeld gepromoveerd: operatoren naar ploegleider, ploegleiders naar productie manager, ... en altijd is dat deels door persoonlijke band geweest. Je hebt altijd meerdere personen die bekwaam zijn voor iets, en je persoonlijke band kan gerust doorslaggevend zijn dan. Ik moest kunnen vertrouwen op die ploegleiders en productie managers, dus kies ik mensen waar ik goed mee kan samenwerken en mee overeen kom.

Is dat eerlijk? Natuurlijk niet voor diegene die ook bekwaam waren voor die functies maar waar ik minder contact mee had of een mindere band mee had, maar de wereld is niet eerlijk en dat hoeft het ook niet te zijn. Je moet als leidinggevende kunnen kiezen wie je ergens promoveert en ook hoe je budgetten verdeelt. En die vrijheid houdt in dat je oneerlijke beslissingen moet kunnen maken. En eerlijk gezegd, er zijn al teveel limieten op die vrijheid in dit land.
    Hahaha! Ik handel niet op een manier die de belangen van het bedrijf vooropstellen, maar de wereld is niet eerlijk dus dat moet kunnen. Niet beursgenoteerd neem ik aan?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Hahaha! Ik handel niet op een manier die de belangen van het bedrijf vooropstellen, maar de wereld is niet eerlijk dus dat moet kunnen. Niet beursgenoteerd neem ik aan?
    Begrijpend lezen nihil, toont mooi de daling van ons niveau in het onderwijs aan.

#1 Wel beursgenoteerd, al maakt dat in deze geen fluit uit.
    #2 Altijd in het belang van het bedrijf gehandeld, aangezien goede samenwerking heel belangrijk is.
    #3 Men moet eens leren accepteren dat de wereld niet eerlijk is, en niet janken wanneer juist die oneerlijkheid hun eens een keertje treft.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rekt Bekijk bericht
    Begrijpend lezen nihil, toont mooi de daling van ons niveau in het onderwijs aan.

#1 Wel beursgenoteerd, al maakt dat in deze geen fluit uit.
    #2 Altijd in het belang van het bedrijf gehandeld, aangezien goede samenwerking heel belangrijk is.
    #3 Men moet eens leren accepteren dat de wereld niet eerlijk is, en niet janken wanneer juist die oneerlijkheid hun eens een keertje treft.
    Je krijgt een hogere positie omdat jouw baas een hogere positie krijgt en omdat je altijd gedaan hebt wat hij van jou verwachtte, jij doet op jouw beurt hetzelfde met de mensen die onder jou staan. Tot daar ben ik akkoord. Er is wel niks dat stelt dat die samenwerking niet beter zou kunnen verlopen met iemand die beter gekwalificeerd is en even veel of meer capaciteiten heeft dan jou en logischerwijze een betere keuze zou zijn voor het bedrijf. Hoe hogerop je geraakt hoe meer het een politiek spelletje wordt en gezien jij toch zo graag afgeeft op de politiek moet je zelf ondertussen wel al de ironie hiervan inzien. Meestal is dat wel goed voor een bedrijf, maar in het beste belang van het bedrijf? Die kans is zeer klein.

iTrader
    0
    Rare redenering...

Wij zijn beursgenoteerd, Amerikaans, 15000 man, 30bln en de boel draait zo vierkant als maar kan, bazepoeperij en voortrekken/vriendjespolitiek aan 300 per uur...

Maar de winst is ok so don t toch it.

Wat denk je nu? Bedrijfswereld gaat enkel om inhoud??

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cege Bekijk bericht
    Rare redenering...

Wij zijn beursgenoteerd, Amerikaans, 15000 man, 30bln en de boel draait zo vierkant als maar kan, bazepoeperij en voortrekken/vriendjespolitiek aan 300 per uur...

Maar de winst is ok so don t toch it.

Wat denk je nu? Bedrijfswereld gaat enkel om inhoud??
    Je hebt gelijk hoor, ik heb mij verkeerd uitgedrukt. Bij beursgenoteerde bedrijven is dat net zo zeer een probleem maar niet in diezelfde mate.

iTrader
    0
    Je krijgt een hogere positie omdat jouw baas een hogere positie krijgt en omdat je altijd gedaan hebt wat hij van jou verwachtte, jij doet op jouw beurt hetzelfde met de mensen die onder jou staan. Tot daar ben ik akkoord. Er is wel niks dat stelt dat die samenwerking niet beter zou kunnen verlopen met iemand die beter gekwalificeerd is en even veel of meer capaciteiten heeft dan jou en logischerwijze een betere keuze zou zijn voor het bedrijf.
    Ik heb helemaal niet altijd gedaan wat hij van mij verwachtte, wel heb ik hem altijd goede resultaten bezorgd. Op hoger niveau kan het de meesten bitter weinig schelen wat en hoe je iets doet, als de uitkomst maar goed is. Wanneer die uitkomst tegenvalt, gaat men pas kijken naar wat en hoe en dan ga je mensen afstraffen als die wat en hoe niet in de visie past. Maar als je goed kan samenwerken weet je welke wat & hoe er van je verwacht wordt te volgen en waar je ruimte krijgt om het zelf in te vullen. En dat is veel belangrijker dan puur de capaciteiten.

Ik bepaal bij ons een groot deel van de visie binnen operations in de EU, en daarvoor wil ik leidinggevenden onder mij die mijn visie volgen. Ik heb in't verleden nog een productiemanager aan de deur gezet die heel capabel was in zijn afdeling goed te doen draaien en op papier beter gekwalificeerd was dan al de rest. Resultaat was echter dat hij enkel aan zijn afdeling dacht en de totale flow binnen productie hem geen hol kon schelen als zijn afdeling maar goede resultaten had, en dat past niet in mijn visie. Daarom is samenwerking gewoon belangrijker dan puur capaciteiten.

Ik word namelijk afgerekend op de resultaten van de gehele productie en elke afdeling afzonderlijk kan mij uiteindelijk geen barst schelen. Het belangrijke is de gehele P&L van productie.

En er zijn altijd mensen beter gekwalificeerd, doet er in de praktijk weinig toe.

Hoe hogerop je geraakt hoe meer het een politiek spelletje wordt en gezien jij toch zo graag afgeeft op de politiek moet je zelf ondertussen wel al de ironie hiervan inzien. Meestal is dat wel goed voor een bedrijf, maar in het beste belang van het bedrijf? Die kans is zeer klein.
    Ik zie jouw link hier niet, de politiek bij ons buist op alle eindresultaten dus ja, dan mag je afgeven op wat en hoe ze het doen.
    En de algemene politiek in dit land zit gewoon structureel fout, dus natuurlijk mag je daarop afgeven. Geen enkel bedrijf zou met deze structuur blijven werken hoor.

iTrader
    0
    Meer ontopic: Bij mijn vorige werkgever was een 35-jarig ambitieus sales vrouwtje na enkele jaren werken daar samen met de VP van sales (55+'er). Een maand later werd ze gepromoveerd tot regional sales director, en iedereen wist waarom. Maar dat moet gewoon kunnen, dat hoort bij de vrijheid van die VP om die beslissingen te nemen. Als de sales resultaten daar dan tegenvallen moet hij daar maar op afgerekend worden daarna, maar als alle resultaten goed zijn is het geen slechte beslissing geweest.

De wereld is gewoon niet eerlijk, leer ermee leven.

Pagina 4 van 5 Eerste 12345 Laatste

Regels voor berichten