Pagina 2 van 2 Eerste 12

iTrader
    32 (94%)
    Wij hebben 2 jaar geleden laten herzien en toen serieus stuk gezakt, mede omdat we 3 jaar van de termijn gedaan hebben waardoor ze nog lager konden gaan. Vorige maand terug aangevraagd, kon ietsje lager maar niet veel, na berekening van de kosten zou ons dat 450€ besparen na 17 jaar Je zou denken, goh, 't is toch iets, maar vroeger konden we die kosten bij de lening steken, nu mag dat volgens onze bank niet meer en moesten we die kosten meteen betalen, en dan maar zo gelaten.

Dus TS, ik zou nu laten herzien maar i.p.v. minder per maand te gaan betalen, misschien kijken of je die lening op 20jaar kan aangaan i.p.v. de resterende 22,5 jaar, dan kunnen ze nog lager gaan omdat het een kortere termijn is. Wij hadden nog 23 jaar te gaan, hebben dat op 20 jaar laten zetten en moesten maar een 40€ per maand bijbetalen dacht ik, wat op het einde van de rit een voordeel van 35.000€ zal zijn.. Kan al tellen!

S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    258 (100%)
    ik zit met een vreemde situatie...

ik heb 5 jaar geleden een lening aangegaan op 18 jaar,
    bedrag: 60.000 € , aan vast 2.40 % .

ik vroeg vorig jaar een herziening aan bij mijn bank, axa, (heb dus nog een 13 jaar te gaan),
    maar ze zeiden me:

omdat ik slechts 60.000 € geleend heb, en een 11.000 € intrest dus, kunnen ze niet lager gaan?
    wellicht lees: "willen" ....

en naar een andere bank gaan , zal wellicht nutteloos zijn?
    gezien ik dank met akte & krediet kosten zit, ik zal dit er nooit meer uit kunnen halen wellicht?
    (rekening houdende dat ik al een 3.000 intrest van die 11.000 heb afbetaald, of los je eerst je geleend bedrag af, en dan pas intrest? )
    make america great again

iTrader
    0
    Het is natuurlijk zo dat hoe korter looptijd en hoe minder interesten je betaalt, hoe minder interessant het wordt.

Als de bank een vaste dossierkost neemt van 300 of 500 euro en je een wederbeleggingsvergoeding moet betalen, kan het inderdaad zijn dat het sop de kolen niet waard is.

Maar lijkt met dat je met een deftig dossier bij dezelfde bank toch al op 1.5% moet kunnen uitkomen op 15 jaar.

Je moet het eens in de refinance simulator steken op spaargids. Kan me inbeelden dat de bank de middelvinger opsteekt als het 500 euro scheelt (na kosten) op 15 jaar... Die weten ook wel dat je niet naar een andere bank loopt en naar een notaris voor een nieuwe akte etc om 500 euro te winnen op 15 j

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S.conceiçao7 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    ik zit met een vreemde situatie...

ik heb 5 jaar geleden een lening aangegaan op 18 jaar,
    bedrag: 60.000 € , aan vast 2.40 % .

ik vroeg vorig jaar een herziening aan bij mijn bank, axa, (heb dus nog een 13 jaar te gaan),
    maar ze zeiden me:

omdat ik slechts 60.000 € geleend heb, en een 11.000 € intrest dus, kunnen ze niet lager gaan?
    wellicht lees: "willen" ....

en naar een andere bank gaan , zal wellicht nutteloos zijn?
    gezien ik dank met akte & krediet kosten zit, ik zal dit er nooit meer uit kunnen halen wellicht?
    (rekening houdende dat ik al een 3.000 intrest van die 11.000 heb afbetaald, of los je eerst je geleend bedrag af, en dan pas intrest? )
    Ik val steeds achterover als mensen tienduizenden euro's aan geld lenen, maar niet eens weten hoe ze dat afbetalen.
    Heb nog eens zo'n vriend gehad "na 5 jaar bleek dat we nauwelijks kapitaal afgelost hadden! we waren in het zak gezet door de bank!".
    Tjah ongelooflijk eigenlijk.

60.000 euro op 18 jaar aan 2.4%.
    Dat is na 3 jaar nog 52.500 euro aan 2.4%.
    Dat is nog 10.000 euro interest te betalen.
    Aflossingstabel lening berekenen online: Bereken de maandelijkse aflossing van je lening: online leensimulatie

Uw bank weet als je gaat wederbeleggen bij een andere bank, dat u dat minstens 3.500 euro extra kosten.
    Zij weten dus dat een andere bank onder de 6.500€ interest zal moeten zakken.
    Om onder de 6.500 euro interest te gaan op 52.500€ op 15j, moet een andere bank onder de 1.35% gaan.
    Zie deze site waar ik de cijfers al op ingevuld heb:
    https://www.spaargids.be/sparen/herz...rtgagerevision

Dus uw opdracht: vraag bij andere banken na hoe ver ze onder de 1.35% kunnen gaan.
    Als die bijvoorbeeld kunnen gaan tot 0,8%, dan heb je op de volledige termijn 2.000 euro winst.
    Of het u waard is voor 2.000€ om nu direct 3.500€ op tafel te leggen, afspraak bij notaris, van bank wisselen enz... meeste mensen zeggen dat is het niet waard.

En je moet oppassen want die 3.500€ ben je wel nu direct kwijt, terwijl je die anders betaalt over 15 jaar.
    Een indicatie: 3.500€ op de beurs zetten aan een zeer laag rendement van 3%, levert u 5.500€ winst op na 15 jaar.

Al die factoreren bepalen dat uw bank geen enkele reden heeft om het goedkoper voor u te maken.
    Laatst gewijzigd door Dieter85; Vandaag om 09:01
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    258 (100%)
    Ok bedankt.

dus zal maar gewoon niets doen dus
    make america great again

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten