Discussie: N26

iTrader
    0

N26

Heeft iemand hier ervaring met N26? Lijkt mij heel interessant (ik zit volgend jaar 9 maanden in de USA), maar wil zeker zijn dat het is wat ze beloven.

Bv202's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Revolut > N26, alleen al om de gratis cashafhaling.

N26 gebruikt trouwens debetkaarten, terwijl Revolut creditkaarten gebruikt. In de US wordt credit veel meer gebruikt
    ...

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bv202 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Revolut > N26, alleen al om de gratis cashafhaling.

N26 gebruikt trouwens debetkaarten, terwijl Revolut creditkaarten gebruikt. In de US wordt credit veel meer gebruikt
    Ziet er inderdaad wel nog beter uit!

Ik vermoed dat je dan zelf een positieve ervaring hebt met Revolut?

_ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    105 (100%)
    Zelf hier ook Revolut, heel tevreden van. Via enkele klikken op te laden (apple pay + visa) en gratis cashafhaling is ook mooi meegenomen (gelimiteerd tot 200€ voor de gewone kaart).

Geen ervaring met N26. Deed wel een belletje rinkelen omdat er via Lime reclame over wordt gemaakt (50% op elke rit met betaling via N26 t.e.m. dec '19).

Bv202's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LsV Bekijk bericht
    Ziet er inderdaad wel nog beter uit!

Ik vermoed dat je dan zelf een positieve ervaring hebt met Revolut?
    Ik heb zelf zowel Revolut als N26.

Revolut is in alle opzicht beter, met uitzondering dat je voor de kaart zelf eenmalig €6 dient te betalen (bij N26 is dit gratis).

Tip: bij Beobank kan je voor €5 per jaar een kredietkaart aanvragen met een cashback. Je kan je kredietkaart linken aan Revolut waardoor je instant geld kunt opladen (dat kan bij N26 bijvoorbeeld niet, daar moet je geld overschrijven en een werkdag wachten) en er nog 1% cashback op krijgt ook
    ...

Tibokio's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Ik heb zelf zowel Revolut als N26.

Revolut is in alle opzicht beter, met uitzondering dat je voor de kaart zelf eenmalig €6 dient te betalen (bij N26 is dit gratis).

Tip: bij Beobank kan je voor €5 per jaar een kredietkaart aanvragen met een cashback. Je kan je kredietkaart linken aan Revolut waardoor je instant geld kunt opladen (dat kan bij N26 bijvoorbeeld niet, daar moet je geld overschrijven en een werkdag wachten) en er nog 1% cashback op krijgt ook
    Welke versie van Revolut heb jij? Klinkt wel interessant dat van Beobank, moet je daarvoor een zichtrekening bij Beobank hebben?

Is de Revolut kaart eigenlijk een visa of mastercard?
    Laatst gewijzigd door Tibokio; 2 augustus 2019 om 19:40
    ...

Bv202's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tibokio Bekijk bericht
    Welke versie van Revolut heb jij? Klinkt wel interessant dat van Beobank, moet je daarvoor een zichtrekening bij Beobank hebben?

Is de Revolut kaart eigenlijk een visa of mastercard?
    Gewoon de gratis versie van Revolut. De betalende is imo niet echt z'n geld waard.

Je moet geen zichtrekening bij Beobank hebben. Je kan hun kaarten gewoon online of telefonisch aanvragen. Let heel goed op de kleine lettertjes bij de verschillende kaarten: de hoeveelheid cashback die je per jaar kan krijgen verschilt per kaart. Bij de meest eenvoudige kaart is dat €200 per jaar, bij hun kaarten met meer verzekeringen is dat slechts €100 per jaar. Ik heb die eenvoudige kaart:
    https://www.beobank.be/nl/particulie...n/visa-classic

Revolut is een mastercard.
    ...

iTrader
    3 (100%)
    Gewoon de gratis versie van Revolut. De betalende is imo niet echt z'n geld waard.

Je moet geen zichtrekening bij Beobank hebben. Je kan hun kaarten gewoon online of telefonisch aanvragen. Let heel goed op de kleine lettertjes bij de verschillende kaarten: de hoeveelheid cashback die je per jaar kan krijgen verschilt per kaart. Bij de meest eenvoudige kaart is dat €200 per jaar, bij hun kaarten met meer verzekeringen is dat slechts €100 per jaar. Ik heb die eenvoudige kaart:
    https://www.beobank.be/nl/particulie...n/visa-classic

Revolut is een mastercard.
    200 per jaar is toch al iets! En aan de Beobank kaart zijn ook geen kosten verbonden of dergelijke buiten de 5 euro per jaar?

Ik lees ook op de Revolut site dat er wel mogelijks kosten zijn bij Revolut als je met een kredietkaart geld oplaadt?

Sorry voor de vele vragen en het semi hijacken van de thread, maar ik was net zelf het internet aan het uitpluizen over N26 vs Revolut toen ik deze thread zag.
    ...

Bv202's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    200 per jaar is toch al iets! En aan de Beobank kaart zijn ook geen kosten verbonden of dergelijke buiten de 5 euro per jaar?

Ik lees ook op de Revolut site dat er wel mogelijks kosten zijn bij Revolut als je met een kredietkaart geld oplaadt?

Sorry voor de vele vragen en het semi hijacken van de thread, maar ik was net zelf het internet aan het uitpluizen over N26 vs Revolut toen ik deze thread zag.
    Nope, je betaalt slechts €5 per jaar. Vroeger waren er inderdaad kosten bij Revolut met het opladen van geld via een kredietkaart, inmiddels niet meer
    ...

iTrader
    3 (100%)
    Nope, je betaalt slechts €5 per jaar. Vroeger waren er inderdaad kosten bij Revolut met het opladen van geld via een kredietkaart, inmiddels niet meer
    Alright! Heb intussen een beobank kaart aangevraagd en reeds een Revolut standaard account gemaakt. Aangezien dit een niet-BE rekeningnr is, best aangeven bij de belastingen zeker?
    ...

iTrader
    0
    Alright! Heb intussen een beobank kaart aangevraagd en reeds een Revolut standaard account gemaakt. Aangezien dit een niet-BE rekeningnr is, best aangeven bij de belastingen zeker?
    Jep, aan te geven bij het CAP: https://www.nbb.be/nl/kredietcentral...dse-rekeningen

iTrader
    0
    Revolut heeft wel al vaak technische problemen gehad (zorg dus voor back-up) en buiten de openingsuren van de wisselmarkten nemen ze 0,5% marge op de wisselkoers (N26 doet dat niet). Als je weet dat je grote uitgaven hebt tijdens het weekend in een andere munt, kan je daar dus het best op anticiperen. Grote plus is inderdaad dat je ze gratis kan opladen met een kaart van Beobank. Hou er ook rekening mee dat Revolut zich echt gewoon beperkt tot de app is; N26 profileert zich meer als een volwaardige alternatieve bank met een volledig webplatform.

Ik ben momenteel een bunq travelcard aan het uitproberen, ook zeker een waardige concurrent als kaart voor op reis.

iTrader
    45 (100%)
    Ik heb zowel revolut als N26.

N26 is een bank, waardoor je centjes beschermd zijn. Ik gebruik n26 voor alle internationale betalingen en ben er zeer content van.
    Het enige voordeel van revolut is dat je de eerste 200 EUR gratis kan afhalen, daarna is het duurder dan N26.

In Amerika ga je waarschijnlijk zeer weinig geld moeten afhalen.
    Al bei al denk ik dat beiden aan te raden zijn. Trouwens overschrijvingen van N26 zowel ontvangen als verzenden gaan zeer snel. Vaak de dag zelf (alvast sneller dan Belgische banken)
    PSN: ZjaZjoe

Regels voor berichten