Pagina 2 van 2 Eerste 12

Discussie: N26

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StafkevdDaf Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    ik ben niet zo tevreden van N26 .

Vorig jaar duurde het eeuwig voordat ze een dubbele afboeking corrigeerden.

En nu zit ik met een transactie die niet lukte (error bij de kaartlezer)... maar die helaas toch afgeboekt werd.

Hun chatservice maakte mij wantrouwig, die N26 chat wou absurd veel informatie over mij en mijn rekening weten - phishing tot en met.
    Terwijl ik ingelogd was - wat de chat-mens ontkende ...

Alle documenten en scans per e-mail opgestuurd, meteen een antwoord dat ze het heel erg druk hebben en dat het langer zou kunnen duren dan men doorgaans verwacht.
    Dit stoort mij ook een beetje. Een paar maanden terug met een Argenta kredietkaart 3 vliegtickets geboekt met een luchtvaartmaatschappij die dan failliet was gegaan. Gelukkig dankzij veel assistentie het bedrag volledig teruggekregen. Met zo'n Revolut chatdienst zie ik mij er nog niet aan beginnen.

Tibokio's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Vorige week mijn revolut kaart ontvangen en er dan 20€ opgezet. Gisteren mee proberen te betalen aan een tankstation, werkte niet.
    Dan gezien op de app dat de transactie gefaald is omdat ik geen 125€ erop had staan (blijkbaar is dat een minimum dat nodig is voor de transactie). Geen idee of hij dat nu standaard gaat toepassen als ik ergens ga betalen.
    Dat komt omdat elk tankstation een bedrag reserveert he. Heeft niets met Revolut te maken. Vandaar zou ik ook Revolut niet aanbevelen trouwens om te tanken of om zaken mee te doen die bedragen reserveren. Aangezien het soms een tijd kan duren eer een handelaar het gereserveerde bedrag vrijgeeft.
    ...

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tibokio Bekijk bericht
    Dat komt omdat elk tankstation een bedrag reserveert he. Heeft niets met Revolut te maken. Vandaar zou ik ook Revolut niet aanbevelen trouwens om te tanken of om zaken mee te doen die bedragen reserveren. Aangezien het soms een tijd kan duren eer een handelaar het gereserveerde bedrag vrijgeeft.
    Ik heb in het verleden al keivaak getankt met credit card en nog nooit een melding gehad dat er iets gereserveerd zou zijn, ik wist niet eens dat hett zo werkte.

Artemis's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Ik heb in het verleden al keivaak getankt met credit card en nog nooit een melding gehad dat er iets gereserveerd zou zijn, ik wist niet eens dat hett zo werkte.
    Werkt altijd zo, volgens mij.
    Je steekt eerst je kaart erin, op dat moment weten ze nog niet hoeveel euro je gaat tanken.
    Ze reserveren dus automatisch een bepaald bedrag. Dan kan je tanken. Daarna stuurt de machine door voor hoeveel euro je hebt getankt en dat wordt aangerekend, de rest van het gereserveerde bedrag wordt weer vrijgegeven.
    Enkele jaren geleden kon het volgens mij enkele dagen duren eer het gereserveerde bedrag weer was vrijgegeven. Nu heb ik de indruk dat het binnen het uur, of zelfs enkele minuten, in orde is. Maar als je eerst je kaart insteekt, moeten ze toch eerst een hoger bedrag reserveren, zelfs al is het maar voor enkele minuten.

Werkt gelijkaardig bij hotels die een bepaald bedrag reserveren om eventuele kosten die bij je waarborg horen te kunnen aanrekenen. I.p.v. dat je 200 euro waarborg betaalt, reserveren ze 200 euro op je kredietkaart.

iTrader
    3 (100%)
    Ja idd, de meeste tankstations geven dat vrijwel onmiddellijk terug vrij. Dus het kan zijn dat je na de tankbeurt al geen gereserveerd bedrag meer hebt staan. Ik heb onlangs nog het omgekeerde gehad. Getankt in een mini dorp in Frankrijk en die reservatie is bijna 2 weken blijven staan.
    ...

iTrader
    8 (100%)
    Ja idd, de meeste tankstations geven dat vrijwel onmiddellijk terug vrij. Dus het kan zijn dat je na de tankbeurt al geen gereserveerd bedrag meer hebt staan. Ik heb onlangs nog het omgekeerde gehad. Getankt in een mini dorp in Frankrijk en die reservatie is bijna 2 weken blijven staan.
    Kan je dat ergens raadplegen, welke reservaties er nog open staan? Ik heb dat nog nooit kunnen zien denk ik.

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Artemis Bekijk bericht
    Kan je dat ergens raadplegen, welke reservaties er nog open staan? Ik heb dat nog nooit kunnen zien denk ik.
    Ik weet niet of dat bij elke bank kan. Maar via de Argenta app kan je dat zien bij je kredietkaart. Ik denk bij de uitgavenlimiet? Heel handige toevoeging vind ik, want als ik dat niet had gezien en als het tankstation het gereserveerde bedrag niet op tijd had vrijgegeven, was dat uitbetaald geweest bij de volgende afrekening blijkbaar?
    ...

iTrader
    0
    Ik weet niet of dat bij elke bank kan. Maar via de Argenta app kan je dat zien bij je kredietkaart. Ik denk bij de uitgavenlimiet? Heel handige toevoeging vind ik, want als ik dat niet had gezien en als het tankstation het gereserveerde bedrag niet op tijd had vrijgegeven, was dat uitbetaald geweest bij de volgende afrekening blijkbaar?
    Bij mijn argenta kaart heeft het nog nooit in de App erbij gestaan. En dat ook niet na talrijke tankbeurten in Ijsland, Australia, ... En ik checkte die app 20x per dag.
    Wat niet wilt zeggen dat er geen reservatie kan zijn, maar volgens mij tonen ze het niet.

iTrader
    3 (100%)
    Bij mijn argenta kaart heeft het nog nooit in de App erbij gestaan. En dat ook niet na talrijke tankbeurten in Ijsland, Australia, ... En ik checkte die app 20x per dag.
    Wat niet wilt zeggen dat er geen reservatie kan zijn, maar volgens mij tonen ze het niet.
    Vreemd. Je ziet toch het apart stukje "Gereserveerd" he? Als je in de app op je kredietkaart klikt en dan naar "Bekijk uitgavenlimiet"? Awel, het is daar dat het bij mij stond. En zoals ik zeg, de meeste tankstations geven onmiddellijk de reservatie vrij. Maar omdat er opeens al bijna 2 weken een reservatie stond van iets van een 150 euro, had ik naar Argenta gebeld. En die wisten mij te zeggen dat het dus van een Esso was.
    ...

iTrader
    8 (100%)
    Vreemd. Je ziet toch het apart stukje "Gereserveerd" he? Als je in de app op je kredietkaart klikt en dan naar "Bekijk uitgavenlimiet"? Awel, het is daar dat het bij mij stond. En zoals ik zeg, de meeste tankstations geven onmiddellijk de reservatie vrij. Maar omdat er opeens al bijna 2 weken een reservatie stond van iets van een 150 euro, had ik naar Argenta gebeld. En die wisten mij te zeggen dat het dus van een Esso was.
    Ah nee, ik heb ook geen apart onderdeel 'gereserveerd'. Ik kan dat dus nergens zien.
    Mijn kredietkaart is van ING.

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk

Thaiko's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Heb Revolut Metal hier Betaalt zijn eigen terug als je 9 maanden in USA bent door de cashback dat je krijgt als je buiten EU betalingen doet. Stel maar gerust vragen indien je die zou hebben!
    What if money didn't matter? - Alan Watts.

iTrader
    0
    N26 zou nu binnen de 12 dagen werk gaan maken van het terugbetalen van mijn centen.

Ongelooflijk hoeveel e-mails - die niet ter zake doen - ik ondertussen al heb moeten beantwoorden. De fout "kaske werkt niet maar boekt geld af" past niet in hun vakjes voor "disputed transactions".

Totnogtoe lijkt het erop dat IK vanalles moet bewijzen, terwijl zij (Mastercard) wel geld van mijn rekening haalden, hoewel ze daar geen authorisatie voor hadden want het kaske zei "payment error".
    En printte dat ook op het bonneke.

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten