godf@ther's schermafbeelding
    iTrader
    0

Fiscaliteit opladen hybride wagen

Hallo,

Recent heb ik een hybride wagen aangekocht op een bv bedrijf en ik vroeg me nu af wat fiscaal het meest voordelig is om deze op te laden.
    Als ik deze thuis oplaad, ik zit met een vaste % dat ik kan inbrengen van de energiefactuur, laadpalen is een mogelijkheid maar niet op wandelafstand en thuis eentje laten installeren ben ik voorlopig niet van plan.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

mrc's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Ik mis de vraag ? Laadpalen wil je niet gebruiken, thuis ene installeren ook niet dus de enige optie is om hem thuis op te laden en een bepaald % in te brengen.
    Control your life through insanity

iTrader
    0
    Misschien bestaan er andere oplossingen zoals een teller thuis op het stopcontact hangen? Misschien is constant benzine tanken voordeliger, ik vraag vooral om ervaringen over hoe andere mensen het doen.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Een teller thuis zal sowieso niet objectief te verifieren zijn, bij wijze van spreken hang je er de ganse dag al je toestellen voor privé-gebruik aan.
    “Denk niet wit, denk niet zwart,
    Denk niet zwart-wit
    Maar in de kleur van je hart ”
    Frank Boeijen

iTrader
    0
    Idd, dat is wel wat de boekhouder aanraadde. De auto heeft geen info over hoeveel kwh hij verbruikt heeft.
    Er zijn weinig referentiepunten qua fiscaliteit. Weer zo'n punt waar de wetgeving in mist... enigste manier om momenteel 100% correct te doen is gewoon op benzine rijden.... bye bye ecologisch rijden.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Kan je niet werken met een bepaalde forfait ofzo?
    Er zal wel een systeem zijn, jij bent er gewoon nog niet van op de hoogte.
    Normaal zou uw boekhouder daar wel raad mee moeten weten.
    Mij lijkt het gewoon zo te zijn dat je het aantal professionele kilometers kan vermenigvuldigen met een verbruik. Dit verbruik zal je dan fiscaal kunnen inbrengen.

Je kan een aparte meter laten installeren. Maar dat kost wel iets natuurlijk. En ik betwijfel of dat echt noodzakelijk gaat zijn. Ik vermoed dat men zoals ik eerst zei dat ze een bepaalde rekensleutel wel goedkeuren.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    1 (100%)
    https://ondernemingsdatabank.indicat...160201/search?

Dit lijkt me uw vragen te beantwoorden.
    gelieve niet te struikelen over mijn dt-fouten

scriptkiddie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik dacht eerst dat je dat elektrisch verbruik gemakkelijk zou kunnen schatten aan de hand van een rekensleutel of forfait, maar uiteindelijk hangt dat bij een plug-in hybride volledig af van je laadgedrag en je afstanden. Je kan perfect 20.000 kilometer per jaar volledig elektrisch rijden door 2-3-4 keer per dag op te laden en steeds korte afstanden te rijden. In dat geval neem je bijvoorbeeld een verbruik van 20 kWh / 100 km, ofwel een totaalverbruik van 4000 kWh elektriciteit voor je wagen, en dat zal wel aanvaard worden door de fiscus. Maar als je ook tankt, ligt het aandeel elektrische kilometers ergens tussen 0% en 100%, en dat valt niet te bewijzen, tenzij het totale elektrische verbruik ergens in je boordcomputer weer te geven valt. Lastig!

Regels voor berichten