Pagina 1 van 6 12345 ... Laatste

iTrader
    0

Verplicht verlof opnemen wegens te warm op kantoor

Mijn vrouw haar werkgever verplicht de werknemers aanstaande donderdagmiddag om verlof op te nemen aangezien er geen airco in de kantoren is.
    Mag dit?

LouGarou's schermafbeelding
    iTrader
    280 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Mijn vrouw haar werkgever verplicht de werknemers aanstaande donderdagmiddag om verlof op te nemen aangezien er geen airco in de kantoren is.
    Mag dit?
    Wees blij.
    Bij twijfels, eet een snoepje.

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Hangt af van het arbeidsreglement normaal gezien.
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) / iMac 24" (Early 2008) // iPad Air 2 / iPhone 6S
    Projecten: frequency trainer

iTrader
    32 (94%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LouGarou Bekijk bericht
    Wees blij.
    Wat voor een antwoord is dat nu weeral? Wat als zij verlof gespaard had voor een vakantie? En haar werkgever verplicht haar om die op andere dagen op te nemen want er is geen airco?

IMHO not done, maar ken de wetgeving niet, zal afhangen van PC. Vraag of ze mag thuiswerken?
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Thuiswerk is geen optie, ik heb haar gezegd om te kijken wat er in het reglement staat. Mij lijkt toch ook niet dat dit correct is.

RubbaN's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ah, bij mij ist omgekeerd, ik ga werken omdat er thuis geen airco is.
    fml, i run so bad, flopped a set and turned 2 pair.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    Hij mag ze altijd thuis houden, maar volgens mij is dat dan betaald. Verplichten verlof te nemen is iets anders

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    kan natuurlijk niet. Behalve collectief verlof (maar dat moet dan het jaar ervoor al vastgelegd zijn én meestal onderhandeld met vakbond/personeel), kan een werkgever géén verlof eenzijdig vastleggen.

Je vrouw kan dus perfect gaan werken en als de werkgever dit verbiedt (wat hij eigenlijk inpliciet nu al doet), heeft ze recht op loon voor die dag.
    “Denk niet wit, denk niet zwart,
    Denk niet zwart-wit
    Maar in de kleur van je hart ”
    Frank Boeijen
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

marcel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RubbaN Bekijk bericht
    Ah, bij mij ist omgekeerd, ik ga werken omdat er thuis geen airco is.
    true dat.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht

Je vrouw kan dus perfect gaan werken en als de werkgever dit verbiedt (wat hij eigenlijk inpliciet nu al doet), heeft ze recht op loon voor die dag.
    Hij ging dit sowieso betalen. Alleen verliest ze een vakantiedag. En daar wringt het schoentje.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

RuZ's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Indien het niet menselijk is om te gaan werken omwille van de hitte (zoals de arbeiders bij een containerpark bv, die moeten constant op zwarte asfalt lopen), moet de werkgever volgens mij 'technisch werkloos' aanvragen, zodat uw vrouw die dag een uitkering krijgt en geen vakantiedag zal verliezen.

Ik twijfel alleen of warmte binnen een kantoor kan beschouwd worden als onvoorziene omstandigheid.
    De werkgever weet dat het er (te) warm gaat worden en kan dus voorzorgsmaatregelen nemen (zonwerende folie op de ramen, extra koelkastjes met water voor de werknemers, plaatsen van airco,...). Bij het voorbeeld van het containerpark kan dat niet, die asfalt is daar nu eenmaal en geeft nog een grotere hitte.

https://www.rva.be/nl/documentatie/infoblad/e24
    Laatst gewijzigd door RuZ; 24 juli 2019 om 08:46

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Als werkgever zijt ge toch maar een groene pin als ge kantoren hebt en er geen airco plaatst.
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Als werkgever zijt ge toch maar een groene pin als ge kantoren hebt en er geen airco plaatst.
    Aantal bedrijven die kantoren in bezit hebben is volgens mij ook niet zo zeer groot.

iTrader
    22 (100%)
    Depends... Ik werk vandaag en morgen bij 1 van mijn klanten. Grote multinational met veel arbeiders in productiefaciliteiten. Deze productiefaciliteiten hebben geen airco (kan ook niet). Omdat de arbeiders geen airco hebben krijgen bedienden die op kantoor zitten ook geen airco - of dat heb ik mij toch laten vertellen.

Dus niet echt iets met groen zijn te maken maar met "iedereen gelijk" of iets dergelijks... Heb me ook laten vertellen dat de vakbonden hier ook een zeg in hebben.

Neem gerust met een korrel zout. Maar ik weet wel dat hier nog tijdelijke faciliteiten zijn geinstalleerd ("containerlokalen") die aankwamen met airco en waar de leverancier eerst de airco mocht uitstrippen vooraleer de levering goedgekeurd werd en men het in gebruik nam

iTrader
    0
    Ze werkt op een notariaat dat (hoe kan het ook anders) gevestigd zit in een oud herenhuis te midden van de stad, airco is daar onbestaande.

Pagina 1 van 6 12345 ... Laatste

Regels voor berichten