Pagina 2 van 6 Eerste 123456 Laatste
    FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Depends... Ik werk vandaag en morgen bij 1 van mijn klanten. Grote multinational met veel arbeiders in productiefaciliteiten. Deze productiefaciliteiten hebben geen airco (kan ook niet). Omdat de arbeiders geen airco hebben krijgen bedienden die op kantoor zitten ook geen airco - of dat heb ik mij toch laten vertellen.

Dus niet echt iets met groen zijn te maken maar met "iedereen gelijk" of iets dergelijks... Heb me ook laten vertellen dat de vakbonden hier ook een zeg in hebben.

Neem gerust met een korrel zout. Maar ik weet wel dat hier nog tijdelijke faciliteiten zijn geinstalleerd ("containerlokalen") die aankwamen met airco en waar de leverancier eerst de airco mocht uitstrippen vooraleer de levering goedgekeurd werd en men het in gebruik nam
    Bij een vestiging van ons in een groot magazijn van 40000m² is er ook logischerwijze geen airco, echter wel aantal zaken om het de temp te doen dalen. Er werden vorige week dan ook ijsjes voorzien voor iedereen, dit naast nog tal van andere initiatieven. Nu klaagt de vakbond dat de bedienden ook een ijsje kregen, zij hebben immers airco in de bureau, EN zij krijgen af en toe de restjes van de broodjes van de meetings als het MBR of QBR is geweest...

Echt te gek voor woorden.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Depends... Ik werk vandaag en morgen bij 1 van mijn klanten. Grote multinational met veel arbeiders in productiefaciliteiten. Deze productiefaciliteiten hebben geen airco (kan ook niet). Omdat de arbeiders geen airco hebben krijgen bedienden die op kantoor zitten ook geen airco - of dat heb ik mij toch laten vertellen.

Dus niet echt iets met groen zijn te maken maar met "iedereen gelijk" of iets dergelijks... Heb me ook laten vertellen dat de vakbonden hier ook een zeg in hebben.

Neem gerust met een korrel zout. Maar ik weet wel dat hier nog tijdelijke faciliteiten zijn geinstalleerd ("containerlokalen") die aankwamen met airco en waar de leverancier eerst de airco mocht uitstrippen vooraleer de levering goedgekeurd werd en men het in gebruik nam
    Dat is nog belachelijker!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Ze werkt op een notariaat dat (hoe kan het ook anders) gevestigd zit in een oud herenhuis te midden van de stad, airco is daar onbestaande.
    Haha, ja want notarissen moeten zo al krabben om rond te komen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Bij een vestiging van ons in een groot magazijn van 40000m² is er ook logischerwijze geen airco, echter wel aantal zaken om het de temp te doen dalen. Er werden vorige week dan ook ijsjes voorzien voor iedereen, dit naast nog tal van andere initiatieven. Nu klaagt de vakbond dat de bedienden ook een ijsje kregen, zij hebben immers airco in de bureau, EN zij krijgen af en toe de restjes van de broodjes van de meetings als het MBR of QBR is geweest...

Echt te gek voor woorden.
    Dit dus, soms denk ik dat ik in een van uw vestigingen werk momenteel
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

Shaddix's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Heeft ze hier al een gesprek over gehad met haar baas waarin ze uitlegt dat ze het wel vervelend vindt omdat ze liever die dag vakantie elders zou opnemen? Het is wel een typische Vlaamse reactie om meteen te beginnen steigeren en na te gaan of dat allemaal wel wettelijk is voordat zo iets nog maar besproken wordt. Niet dat ik jullie daar van wil beschuldigen, maar je ziet het hier wel vaker passeren.
    PSN: Shaddix-be

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaddix Bekijk bericht
    Heeft ze hier al een gesprek over gehad met haar baas waarin ze uitlegt dat ze het wel vervelend vindt omdat ze liever die dag vakantie elders zou opnemen? Het is wel een typische Vlaamse reactie om meteen te beginnen steigeren en na te gaan of dat allemaal wel wettelijk is voordat zo iets nog maar besproken wordt. Niet dat ik jullie daar van wil beschuldigen, maar je ziet het hier wel vaker passeren.
    Het is toch beter om te weten wat uw rechten zijn voor dat je een gesprek hebt met uw werkgever die uw rechten schendt?
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) / iMac 24" (Early 2008) // iPad Air 2 / iPhone 6S
    Projecten: frequency trainer

Shaddix's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destel Bekijk bericht
    Het is toch beter om te weten wat uw rechten zijn voor dat je een gesprek hebt met uw werkgever die uw rechten schendt?
    Je gaat uit van kwaadwilligheid van de werkgever. Misschien heeft die net het gevoel dat hij goed doet voor iedereen door zijn personeel thuis te laten.
    Menig KMO uitbater zou zelf een dagje naar zee gaan en zijn mensen gewoon naar kantoor laten komen.

Wat haalt die mens er uit om zijn personeel te verplichten om verlof te nemen? Dat is enkel maar lastig uit te leggen aan de klanten van het notariaat.
    PSN: Shaddix-be

iTrader
    22 (100%)
    Wat haalt die mens er uit om zijn personeel te verplichten om verlof te nemen? Dat is enkel maar lastig uit te leggen aan de klanten van het notariaat.
    Eventjes advocaat van de duivel spelen:
    - Met een verplichte verlofdag (die van de verlofteller van de werknemers afgaat) wordt een minder productieve dag ingeruild voor een productievere dag
    - Een verplichte verlofdag nu kan zelfs een dag onbetaald verlof noodzaken later op het jaar (vb. reeds een reis geboekt later op het jaar en voor de rest geen verlofdagen over)
    - Werkgever moet zich op die manier ook niet bezighouden met de maatregelen die hij anders zou moeten nemen en die toch enigszins tijd en geld kunnen kosten

Eerlijke mening: lijkt me vooral een gemakkelijkheidsoplossing van een werkgever die niet zo goed is op de hoogte van het wettelijke aspect, en ook niet echt rekening houdt met of die extra dag verplicht verlof überhaupt nog deftig in de verlofplanning past. Kan moedwillig zijn of ook gewoon naïef
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    9 (100%)
    Je gaat uit van kwaadwilligheid van de werkgever. Misschien heeft die net het gevoel dat hij goed doet voor iedereen door zijn personeel thuis te laten.
    Menig KMO uitbater zou zelf een dagje naar zee gaan en zijn mensen gewoon naar kantoor laten komen.

Ik ga niet persé uit van kwaadwilligheid, het is gewoon ongelooflijk stom om een gesprek aan te gaan over uw rechten met iemand die uw rechten schendt terwijl ge zelf niet weet wat uw rechten zijn en het niet zoveel moeite kost om te weten te komen wat uw rechten zijn.
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) / iMac 24" (Early 2008) // iPad Air 2 / iPhone 6S

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Eventjes advocaat van de duivel spelen:
    - Met een verplichte verlofdag (die van de verlofteller van de werknemers afgaat) wordt een minder productieve dag ingeruild voor een productievere dag
    - Een verplichte verlofdag nu kan zelfs een dag onbetaald verlof noodzaken later op het jaar (vb. reeds een reis geboekt later op het jaar en voor de rest geen verlofdagen over)
    - Werkgever moet zich op die manier ook niet bezighouden met de maatregelen die hij anders zou moeten nemen en die toch enigszins tijd en geld kunnen kosten

Eerlijke mening: lijkt me vooral een gemakkelijkheidsoplossing van een werkgever die niet zo goed is op de hoogte van het wettelijke aspect, en ook niet echt rekening houdt met of die extra dag verplicht verlof überhaupt nog deftig in de verlofplanning past. Kan moedwillig zijn of ook gewoon naïef
    Je zou denken dat een notaris wel op de hoogte is van het wettelijke aspect, niet?
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik ga niet persé uit van kwaadwilligheid, het is gewoon ongelooflijk stom om een gesprek aan te gaan over uw rechten met iemand die uw rechten schendt terwijl ge zelf niet weet wat uw rechten zijn en het niet zoveel moeite kost om te weten te komen wat uw rechten zijn.
    Laat staan dat je eigenlijk feitelijk bewijs hebt dat uw rechten geschonden zijn. Het zou de eerste niet zijn die gaat klagen over iets dat perfect mag.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Je zou denken dat een notaris wel op de hoogte is van het wettelijke aspect, niet?
    Toch niet per se over arbeidsrecht...?
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    Maar je zorgt toch dat je je informeert vooraleer advies proberen in te winnen?
    Je kan toch vragen: gaat die dag af van mijn verlofsaldo of sluit je gewoon het bureau en zijn we zogezegd technisch werkloos en krijgen we die dag uitbetaald?
    Niet elke werkgever is toch een duivels mens waar je schrik van moet hebben om iets te vragen?
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    Maar je zorgt toch dat je je informeert vooraleer advies proberen in te winnen?
    Je kan toch vragen: gaat die dag af van mijn verlofsaldo of sluit je gewoon het bureau en zijn we zogezegd technisch werkloos en krijgen we die dag uitbetaald?
    Niet elke werkgever is toch een duivels mens waar je schrik van moet hebben om iets te vragen?
    Dat is hier toch niet het geval? OP is redelijk duidelijk, de werkgever verplicht de werknemer verlof op te nemen. En die komt zich hier ook gewoon informeren hé, de vraag is of het mag of niet - niet op welke manier ze de de werkgever kunnen aanpakken.

Akkoord, niet elke werkgever is de duivel, maar als je denkt dat je werkgever iets doet wat niet mag, lijkt het me logisch dat je eerst effe checkt of het al dan niet mag. Daarna kan je het gesprek aangaan of effe polsen wat de bedoeling precies is. Dat betekent niet dat je je werkgever meteen demoniseert of er de vakbond op afstuurt
    Laatst gewijzigd door Destel; 24 juli 2019 om 13:12

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Hij ging dit sowieso betalen. Alleen verliest ze een vakantiedag. En daar wringt het schoentje.
    Als je gaat werken heb je recht op loon, als je betaalde vakantie neemt is dat het enkel vakantiegeld dat wordt uitbetaald. Toch wel een wezenlijk verschil.
    JPV spreekt letterlijk over loon, voor een gewerkte dag dus.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Didymus Bekijk bericht
    Als je gaat werken heb je recht op loon, als je betaalde vakantie neemt is dat het enkel vakantiegeld dat wordt uitbetaald. Toch wel een wezenlijk verschil.
    JPV spreekt letterlijk over loon, voor een gewerkte dag dus.
    Uiteindelijk zijn we maar aan het speculeren eh. Vraag gewoon aan die notaris hoe het zit.

Het zou mij sterk lijken dat die mens de basis niet zou weten op vlak van arbeidsrecht.

Mijn 2 cents na wat meer info, die mens zegt gewoon dat niemand moet komen werken omdat de productiviteit toch niet hoog zal liggen. Er zal geen enkele verlofdag van de teller gaan, en het loon zal gewoon uitbetaald worden. Het is nu ook niet alsof die mens daar zelfs maar iets van zal voelen. Het type onderneming leent zich ook perfect voor dergelijke zaken.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Het zou mij sterk lijken dat die mens de basis niet zou weten op vlak van arbeidsrecht.
    ofwel ben ik te naief, maar ik ben er redelijk zeker van dat van de helft van de zaken waarvoor ik tussenkwam de werkgever niet weet dat hij de wet overtreedt (en dus soms ook daarom niet wil toegeven). Koppigheid tegenover vakbond speelt natuurlijk ook een rol .
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    ofwel ben ik te naief, maar ik ben er redelijk zeker van dat van de helft van de zaken waarvoor ik tussenkwam de werkgever niet weet dat hij de wet overtreedt (en dus soms ook daarom niet wil toegeven). Koppigheid tegenover vakbond speelt natuurlijk ook een rol .
    Daar kan ik u perfect in volgen.
    Maar een notaris zal toch wel de basis kennen denk ik zo. En als hij het niet weet zal hij het wel opzoeken lijkt mij.
    Natuurlijk als hij fout is en hij heeft het niet door, dan kan je hem er ook vriendelijk op wijzen. Dat lijkt mij al het begin. Dan kan hij het alsnog opzoeken.

Ik denk in deze kwestie dat hij wel zal weten wat kan en niet kan, en dat hij dus gewoon de mensen betaald een dagje laat thuisblijven. Als je in zo een klein team werkt dan lijkt op goede voet met uw werknemers staan wel de basis.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Pagina 2 van 6 Eerste 123456 Laatste

Regels voor berichten