Pagina 1 van 8 12345 ... Laatste
    SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0

Roaming vergeten afzetten

Hey,

Vandaag met auto op vakantie vertrokken en had roaming aanstaan. Dacht geen ramp gaan naar Italië en dus is dat nergens betalend, maar blijkbaar in Zwitserland telt dat tarief niet.

Toen ik stopte voor pauze en op GSM keek had ik al 60 euro opgebruikt aan data (waze stond aan wegens stukje file en nog niet afgezet, chance dat ze dan zelf ingrijpen) en vriendin had het ook al vlaggen (wss mail die binnenkwam en whatsapp)

Zitten beide bij proximus, iemand idee of we dit op 1 of andere manier kunnen laten schrappen want dit is echt afzetterij (60 euro is 4mb )

Bompaization's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Je krijgt toch een bericht met de tarieven als je de grens over gaat?

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk
    __________________________________________________ _
    In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

iTrader
    1 (100%)
    En je hebt ook effectief verbruikt wat er staat, want je hebt de diensten van Waze gebruikt.

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hey,

Vandaag met auto op vakantie vertrokken en had roaming aanstaan. Dacht geen ramp gaan naar Italië en dus is dat nergens betalend, maar blijkbaar in Zwitserland telt dat tarief niet.

Toen ik stopte voor pauze en op GSM keek had ik al 60 euro opgebruikt aan data (waze stond aan wegens stukje file en nog niet afgezet, chance dat ze dan zelf ingrijpen) en vriendin had het ook al vlaggen (wss mail die binnenkwam en whatsapp)

Zitten beide bij proximus, iemand idee of we dit op 1 of andere manier kunnen laten schrappen want dit is echt afzetterij (60 euro is 4mb )
    Vanop de proximus website:

Opgelet
    Zwitserland, Monaco en Andorra maken geen deel uit van de EU. Roamingtarieven gelden voor je oproepen en sms’en. Sms’en ontvangen blijft wel gratis.
    Dus tenzij je wat goodwill krijgt van de klantendienst ga je gewoon moeten betalen want je hebt geen poot om op te staan.
    I know that there's a part of me, doomed to face eternity.

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Het zou me verbazen, uiteindelijk heb je het zelf gedaan/verbruikt en de dag van vandaag hoor je zo'n dingen imo toch echt wel te weten. Hoe vaak is dat nu al niet in het nieuws geweest enzo? Je krijgt zelfs een sms elke keer je de grens overgaat...

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    60€ verbruik van enkel maar waze? Dat kan toch haast niet?
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    67 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    60€ verbruik van enkel maar waze? Dat kan toch haast niet?
    4 MB verbruik aan 14,52 € / MB, en dan mogen ze nog "blij" zijn dat vanaf je 60€ roaming kosten bereikt roaming wordt uitgeschakeld.

Lt. ZweedVoet's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Eens uw beklag doen tegen de Facebook chat/Twitter or whatever, en int slechtste geval zeggen da het afzetterij is en ge gaat overstappen. (Van den domme houden en eventueel wat ragen. )
    Dan durven ze wel eens (een deel van) de schuld kwijtschelden. Ken er wel een paar die het zo hebben kunnen regelen, ging ook over zo'n bedrag.

Kunt ge via de officiële app uw Travel Data Control ni op 0€ zetten? Bij Orange gaat da in ieder geval, dan zijt ge gerust de volgende keer.
    Neemt niet weg dat het idd gangstertarieven zijn.
    Czech here dé mascotte van Off-Topic, De Palettenkop!

iTrader
    5 (100%)
    1x meegemaakt in zuiden van Spanje. Zaten in Tarifa en daar is roaming nog geldig, maar ergens was er een plek waar er niet genoeg signaal was waardoor mijn gsm de ontvangst van een Marokkaanse provider heeft opgepikt. Er was 5MB ofzo gebruikt en we kregen een maand later een factuur van 50€ van Base. Gebeld naar base en de uitleg gedaan en ze hebben die factuur kwijtgescholden omdat ze zagen dat dit maar 5MB is en ook niet expres was gedaan. Je kan dus altijd eens proberen bellen.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    4 MB verbruik aan 14,52 € / MB, en dan mogen ze nog "blij" zijn dat vanaf je 60€ roaming kosten bereikt roaming wordt uitgeschakeld.
    14,52€/MB? Hoe kom je daarop?

Dat is toch extreem veel.

Edit: net even voor orange opgezocht omdat ik voor Proximus niks kan vinden. 6€/MB... Echt hoe geschift kan je zijn.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    67 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    14,52€/MB? Hoe kom je daarop?

Dat is toch extreem veel.

Edit: net even voor orange opgezocht omdat ik voor Proximus niks kan vinden. 6€/MB... Echt hoe geschift kan je zijn.
    In een forumpost op het proximus forum tegengekomen:

https://nl.forum.proximus.be/factura...itenland-44589

Op hun website zelf kan ik niet direct iets vinden. En ik heb natuurlijk ook weinig zin om daar nu een half uur tijd in te gaan steken

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Hey,

En schakel als dit is opgelost over op scarlet. Daar zit zwitserland er wel bij in.
    En ook het proximus netwerk.

iTrader
    10 (92%)
    Ik heb enkele maanden geleden €180 moeten opleggen bij Mobile Vikings. Hun zogenaamd onbeperkt internet is ook enkel in België geldig. In het buitenland is het maar 11GB en dan beginnen ze opnieuw te rekenen voor mobiele data. Op reis alweer €50 extra aan mijn been. Qua oplichting praktijken kan dat wel tellen.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gines Bekijk bericht
    1x meegemaakt in zuiden van Spanje. Zaten in Tarifa en daar is roaming nog geldig, maar ergens was er een plek waar er niet genoeg signaal was waardoor mijn gsm de ontvangst van een Marokkaanse provider heeft opgepikt. Er was 5MB ofzo gebruikt en we kregen een maand later een factuur van 50€ van Base. Gebeld naar base en de uitleg gedaan en ze hebben die factuur kwijtgescholden omdat ze zagen dat dit maar 5MB is en ook niet expres was gedaan. Je kan dus altijd eens proberen bellen.
    Het is het proberen waard natuurlijk, maar in dit geval hebben we weldegelijk gebruik gemaakt van Waze.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Ik heb enkele maanden geleden €180 moeten opleggen bij Mobile Vikings. Hun zogenaamd onbeperkt internet is ook enkel in België geldig. In het buitenland is het maar 11GB en dan beginnen ze opnieuw te rekenen voor mobiele data. Op reis alweer €50 extra aan mijn been. Qua oplichting praktijken kan dat wel tellen.
    Hoe geraakt gij aan 11GB met uwe gsm?
    Zit gij dan op data te netflixen ofzo?

StevieZonder's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Over 't laatste voor gehad in de VS: SMS ontvangen met roamingkosten in, direct internet uitgezet, en toch 50EUR aan mijn been doordat iPhone op paar seconden paar megabyte binnentrekt. Beklag gedaan dat ik niet echt een realistische timeframe had gekregen om die kosten te voorkomen, en factuur is kwijtgescholden.

Ook al heb je hier gebruik gemaakt van Waze, je wist duidelijk niet dat je aan het roamen was, voor mij (en ik wed voor de ombudsdienst) volstaat dat.

Pagina 1 van 8 12345 ... Laatste

Regels voor berichten