Discussie: Vraag garantie bol

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)

Vraag garantie bol

Hallo,

Wij kochten een step bij bol.com voor een verjaardag. Dit was niet bij bol zelf maar bij één van hun partners.

Nu blijkt na uitproberen dat er een probleem is met de step. Deze loopt heel stroef en is daardoor zwaar om te gebruiken.

Bij de partner wimpelen ze ons af en verwijzen ze ons door naar de fabrikant.

Maar in mijn ogen heb ik niks te maken met de fabrikant. Ik heb het bij hen gekocht dus moeten zij het maar oplossen en moeten zij maar contact opnemen met de (buitenlandse) fabrikant.

Klopt dat? Kan ik hier nog iets anders doen?

TitaTovenaartje's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Wat zegt bol zelf?
    Work like a Captain, play like a Pirate

iTrader
    1 (100%)
    Op online aankopen heb je toch 14 dagen herroepingsrecht?

Radiance's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Link eventueel eens naar het exacte product zodat anderen kunnen mee kijken naar de exacte verkoopsvoorwaarden? Dit gaat dan vooral over wie de exacte verkoper is en wie je dus moet contacteren.
    Maar los daarvan:
    • Je hebt online altijd 14 dagen herroepingsrecht, je kan gelijk welk aankoop terugsturen zonder opgave van reden.
    • Laat je inderaad NOOIT afwimpelen in een fysieke winkel of online met smoesjes om direct met de fabrikant te communiceren, zoals je zelf zegt, je koopt het product van hen en het is hun plicht om jou te assisteren bij problemen. Winkels die mij proberen door te sturen naar de fabrikant zal ik persoonlijk nooit meer bezoeken.

Noot: in het geval van complexe elektronica, bv. mobiele telefoons, kan het in je eigen voordeel zijn om de fabrikant direct te contacteren om dat het gewoon sneller en efficienter gaat. Maar in principe moet je altijd bij de verkoper terecht kunnen als je dat wil.

iTrader
    3 (100%)
    Bij Bol heb je 30 dagen ipv 14 en geloof me die doen daar echt niet moeilijk, heb zelfs al geld terug gehad van monitoren voor ze bij hun binnen waren, zelf eentje die in de depo van St-truiden vast zat, na 2/3 berichtjes heen en weer bleek men monitor daar te liggen vanwege verkeerde scan, 2 dagen later stond geld al terug op men rekening want de fout lag niet bij mij.

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Retour is allemaal goed en wel, maar de step is uiteraard wel al gebruikt/getest dus gewoon retouren zal niet gaan, daar staat namelijk duidelijk bij dat gebruikte artikelen niet retour kunnen. Uiteindelijk wil ik ook geen retour maar gewoon een herstelling/vervanging. Ik heb opnieuw contact opgenomen, zowel met de verkoper als met Bol zelf, dus ik wacht nog op antwoord.

Het exacte product is het volgende: step

Edit:

Reactie gekregen van Bol, ze gaan contact opnemen met de verkoper en hen 2 werkdagen de tijd geven om een oplossing aan te bieden, indien niet in orde mag de step gewoon retour.
    Laatst gewijzigd door Bubba; 18 juli 2019 om 08:54

iTrader
    0
    Bol doet inderdaad normaal niet moeilijk met retour/garantie.

Enige ambetante is dat jij zal moeten opdraaien voor de verzendkosten. (6-tal euro valt natuurlijk wel mee voor een aankoop van 140euro)
    Als het product van Bol zelf komt, kan je het gewoon afgeven in een afhaalpunt en gaat het gratis retour.

En je mag online aangekochte producten testen zonder dat je herroepingsrecht in gedrang komt, hoe kan je anders weten dat er een probleem is.
    Natuurlijk niet helemaal afgeschaafd terugsturen, maar normaal gebruik mag geen probleem zijn.

nevs38's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    @ Bubba:

Wat in die verkoopsvoorwaarden staat boeit totaal niet, enkel wat in het Belgisch wetboek van het economisch recht staat..

Ik raad je aan om Art. VI.51 eens goed te lezen.

§ 2. De consument is alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het behandelen van de goederen dat verder gaat dan nodig was om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. De consument is in geen geval aansprakelijk voor waardevermindering van de goederen wanneer de onderneming heeft nagelaten om overeenkomstig artikel VI.45, § 1, 8°, informatie over het herroepingsrecht te verstrekken.

LOI - WET

Anyway, bol.com kennende gaat alles perfect afgehandeld worden.

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bubba Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Retour is allemaal goed en wel, maar de step is uiteraard wel al gebruikt/getest dus gewoon retouren zal niet gaan,.
    Wat nevs38 zegt

Bij een verkoop op afstand mag je volgens de wetgeving het toestel uittesten / gebruiken. Dus jawel, je hebt nog altijd recht op retour!
    Laatst gewijzigd door makila; 20 juli 2019 om 19:17

Regels voor berichten