Pagina 2 van 2 Eerste 12
    LaCucaracha's schermafbeelding
    iTrader
    41 (92%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Heel veel eerder interessant lijkt me nu niet van toepassing als het geld toch onmiddellijk de vennootschap uit zou gaan om je privewoning te renoveren. Oprichtingskosten + vennootschapsbelasting + personenbelasting op wat je jezelf uitkeert. Nu de oprichting eenvoudiger is en de vennootschapsbelasting ferm verlaagd is wordt het interessanter, maar toch. In se richt je geen vennootschap op om je alles ineens uit te keren.
    Vergeet de ipt met mogelijkheid van vastgoedfinanciering niet! Zo kan je wel heel snel vennootschapsgelden prive maken op fiscaal interessante manier( mits genoeg winst en cash voorhanden natuurlikk)

iTrader
    0
    Erg veel kan er toch nog niet zitten in zo’n IPT als beginnende vennootschap en rekening houdende met 80% grens?
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

iTrader
    22 (100%)
    Erg veel kan er toch nog niet zitten in zo’n IPT als beginnende vennootschap en rekening houdende met 80% grens?
    Hangt van "beginnend" en van omzet af - backservice kan een serieuze hoop geld zijn.

iTrader
    0
    @LaCucaracha thx.
    Het is niet dat er geen antwoord kwam, maar dat het antwoord was dat het niet interessanter was wanneer ik het geld meteen wilde aanwenden voor privé verbouwingen.
    Een contract, of document dat kan doorgaan als samenwerkingdvereenkomst is er niet. Lijkt me ook een zeldzaamheid eerlijk gezegd.
    En merci voor de tip van IPT, ik bekijk het.

@all :
    Ondertussen werd een aanpassing gedaan dat er met terugwerkende kracht gewerkt wordt toch 6 maanden i.p.v. de 3, dus beperktere 'schade'.

iTrader
    41 (92%)
    Ik ken de exacte situatie niet, maar je kan normaal gezien al zeker 10 jaar backservicejaren valoriseren, in functie van het loon kan je misschien wel direct een paar 10 000 € onttrekken (wederom: indien cash en winst hoog genoeg).

iTrader
    41 (92%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door syngi Bekijk bericht
    @LaCucaracha thx.
    Het is niet dat er geen antwoord kwam, maar dat het antwoord was dat het niet interessanter was wanneer ik het geld meteen wilde aanwenden voor privé verbouwingen.
    Een contract, of document dat kan doorgaan als samenwerkingdvereenkomst is er niet. Lijkt me ook een zeldzaamheid eerlijk gezegd.
    En merci voor de tip van IPT, ik bekijk het.

@all :
    Ondertussen werd een aanpassing gedaan dat er met terugwerkende kracht gewerkt wordt toch 6 maanden i.p.v. de 3, dus beperktere 'schade'.

Even voor de duidelijkheid: wat heb je exact gevraagd aan je boekhouder? En wat heeft hij exact geantwoord? En hoe lang ben je al zelfstandige?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaCucaracha Bekijk bericht
    Ik ken de exacte situatie niet, maar je kan normaal gezien al zeker 10 jaar backservicejaren valoriseren, in functie van het loon kan je misschien wel direct een paar 10 000 € onttrekken (wederom: indien cash en winst hoog genoeg).
    Ik werk wat teveel met andere bedragen vrees ik .

Je suggestie klopt maar zal toch nog relatief beperkt zijn of hij moet zichzelf ook nog een redelijk loon uitkeren en de rest van de opbrengst dan in ipt steken.
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

iTrader
    10 (92%)
    Waarom zou je boekhouder dat gedaan hebben met slechte bedoelingen denk je? Aan een bvba zal hij meer verdiend hebben dus hij sprak tégen zijn eigen winkel. Iets wat weinig zelfstandigen nog doen vandaag de dag.

iTrader
    0
    @Fransz: da's wel een goeie invalshoek. Maar ik bedoel niet met slechte bedoeling, maar door een steek te laten vallen, waardoor ik een hogere winst misgelopen heb.

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten