Pagina 3 van 3 Eerste 123

iTrader
    0
    Soms moet je ook eens de (economische) kant van de "baas" zien hé. Natuurlijk ben ik niet 100% zeker dat hetgeen ik nu ga schrijven in onze TS zijn geval de waarheid is maar ik zal er niet ver van zitten denk ik.

Zeker in dit soort winkels is de omzet (en bijgevolg de winst) enorm afgezwakt de laatste jaren. De marges zijn marginaal geworden en de online concurrentie is moordend. Je neemt er ook voor een reden Telenet en UPS bij. Telenet zal volgens mij ook niet meer zo lang duren vermits ze alles naar, in eigen beheerde, Telenet shops willen laten evolueren. In mijn regio (Vlaams-Brabant) zijn ze er in alle geval al volop mee bezig. Gewone Telenet verdelers liggen er al uit en de onafhankelijke centers zijn de volgenden die aan de beurt komen.

Als gevolg hiervan komen er natuurlijk ook minder klanten naar de winkel en de zomer maanden zijn in het algemeen (meestal) een stuk kalmer. Als je dan de omzet (maar vooral de winst) ziet zakken ga je kijken op wat je kan besparen. Elektriciteit, verwarming, verbruiksgoederen, auto's of bestelwagens, ... je hebt het allemaal nodig hé. Goede werknemers zijn uiteraard nodig en zijn elke euro waard maar de loonkost die daar tegenover staat is niet normaal hoog. Als je dan ziet dat je hetzelfde werk met een paar man minder kan doen ... Ik ken er die elk uur 5 à 10 minuten tijd hebben om facebook, whatsapp, privé mail, ... te checken en dan ook nog eens gaan roken en k*kken af en toe. Wel tel het op, en ik hou mij in: 1u per dag (op 8u) *5 * 20 = ? Als ge er zo'n 4 hebt lopen lukt dat volgens mij ook wel met 3 ... en nee ik zeg niet dat ge niks privé moogt doen op het werk maar zo begrijp je misschien ook de andere kant. Dan spreek je gemakkelijk over een besparing van 40-50k per persoon per jaar hé. Voor 40k netto winst, waarmee je één werknemer betaalt, moet je (afhankelijk van je marge uiteraard) een omzet draaien heel ruw geschat tussen 130k en 200k. De rekening is snel gemaakt helaas.

Als je het dan langs de andere kant, van de werknemer bekijkt: Ja je zal harder moeten werken en ja je zal polyvalent én redelijk flexibel moeten zijn. Maar wat heb je het liefst? Met 2 de boel rechthouden (en af en toe eens alleen) en werk hebben en er (hopelijk dan toch zéker op termijn) degelijk betaald voor worden of zeggen foert, winkelke toe en op den dop?

Maar vermits de TS hier zelf niet meer komt reageren is zijn probleem waarschijnlijk opgelost en dienen wij hier niet meer over te discuteren ... ;-)

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oxbow1 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Pas zo nog een gesprek gehad met een vriendin die 500€ opslag gekregen omdat ze keihard werkt maar de bijhorende titel kreeg ze (nog)niet. (Intern moeilijk) Euhm alleen de dollars tellen al de rest is zever.

Op quote geduwd ipv bewerken,
    Met "een titel" koop ik geen eten ... dus inderdaad!

GeTa's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibico Bekijk bericht
    ...)
    Ik volg wel nog hoor, maar heb al antwoord gekregen op mijn vragen en verdere discussie lijkt me nutteloos.
    Ik ben eigenlijk al enige tijd opzoek naar ander werk maar met de geboorte van mijn 2de kindje dat toch eventjes op hold gezet.
    Ik werk hier al 8 jaar aan het minimumloon maar omdat de werksfeer heel goed was en de relatie met de collega's top heb ik daar nooit moeilijk over gedaan.
    Maar sinds paar maand geleden ben ik verplicht van 1 zaterdag op 2 naar alle zaterdagen werken moeten gaan en sindsdien zijn er dus ook 2 collega's weggevallen.
    Allesbehalve leuk kan je wel begrijpen, dus veel zin heb ik niet echt om nog dat tikkeltje extra te geven.
    It's not enough that we do our best; sometimes we have to do what's required. -Sir Winston Churchill

iTrader
    1 (100%)
    ...
    Als gij zo klapt, moet de zaakvoerder ook maar komen bijspringen.
    Die kan dan ook gerust wat uurtjes komen kloppen en zaterdagwerk op zijn schouders nemen.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

Als je het dan langs de andere kant, van de werknemer bekijkt: Ja je zal harder moeten werken en ja je zal polyvalent én redelijk flexibel moeten zijn. Maar wat heb je het liefst? Met 2 de boel rechthouden (en af en toe eens alleen) en werk hebben en er (hopelijk dan toch zéker op termijn) degelijk betaald voor worden of zeggen foert, winkelke toe en op den dop?
    Of foert, winkelke toe en een andere job.

Anyway dit is het verschil tussen een goede baas en een slechte. De goede neemt in dat soort situatie zelf de dagen waar men alleen zou zijn voor zich en laat de werknemer niet aan zijn lot over..
    *** Also sprach Zarathustra ***

GeTa's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tailball Bekijk bericht
    Als gij zo klapt, moet de zaakvoerder ook maar komen bijspringen.
    Die kan dan ook gerust wat uurtjes komen kloppen en zaterdagwerk op zijn schouders nemen.
    Zaakvoerder heeft ondertussen 4 verschillende bvba's en het is in elke winkel kommer en kwel.
    Overal minimum bezetting en overal problemen met volk.
    Vorige maand wou hij de winkel nog collectief sluiten zonder dat op voorhand met ons te bespreken.
    Heb dan mijn been stijf gehouden omdat ik mijn verlof nodig heb als mijn vrouw volgende maand bevalt.
    It's not enough that we do our best; sometimes we have to do what's required. -Sir Winston Churchill

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GeTa Bekijk bericht
    Zaakvoerder heeft ondertussen 4 verschillende bvba's en het is in elke winkel kommer en kwel.
    Overal minimum bezetting en overal problemen met volk.
    Vorige maand wou hij de winkel nog collectief sluiten zonder dat op voorhand met ons te bespreken.
    Heb dan mijn been stijf gehouden omdat ik mijn verlof nodig heb als mijn vrouw volgende maand bevalt.
    Nja, dat klinkt als een zaakvoerder des duivels.
    Een veel van alles maar weinig specifiek typke.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oxbow1 Bekijk bericht
    Pas zo nog een gesprek gehad met een vriendin die 500€ opslag gekregen omdat ze keihard werkt maar de bijhorende titel kreeg ze (nog)niet. (Intern moeilijk) Euhm alleen de dollars tellen al de rest is zever.

Op quote geduwd ipv bewerken,
    Niet mee eens. Vanaf een bepaald niveau kan een titel wel degelijk van belang zijn op je CV. Ook kan dit aangevoeld worden als een gebrek van erkenning vanuit het bedrijf. Sowieso mag je niet onderschatten hoe belangrijk dit is voor veel werknemers.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    idd

laat ons zeggen dat ge nu vertegenwoordiger zijt. met de jaren geven ze u de functie van teamlead die doorgroeit in een functie waar alle belgische sales onder vallen. uw loon groeit eveneens mee, maar ze weigeren om u de titel "sales manager belgium" te geven. dat is toch je reinste onzin?
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

Pagina 3 van 3 Eerste 123

Regels voor berichten