Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibico Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Nu waarschijnlijk shit load aan reacties maar been there, done that ... van zo'n zaken word je hard en ervaren en wordt het later enkel maar gemakkelijker hoor.
    Als alle zaakvoerders zoals jij dachten, konden de vakbonden overuren draaien.
    Ge moet u nie laten uitbuiten om in de gunst van uwe baas te vallen e. Ge moet uw werk goed en correct doen en that’s it.

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    x
    Dus als ik alleen sta in de winkel en ik krijg plots de schijterij of de nood is erg hoog, dan moet ik in mijn broek pissen en kakken en de klanten al stinkend en met een natte broek met bruine plekken, aanspreken?

Dat je even een maaltijd overslaat, dat moet nog wel (uitzonderlijk) kunnen vind ik. Even een middag niets eten, daar ga je niet dood van, je kan nog altijd bijvoorbeeld snel een banaan eten, terwijl je een klant aan het helpen bent.

Maar ivm de stoelgang inhouden? Ik heb ooit 1x de urine ingehouden voor 4u (!) lang terwijl de nood héél erg hoog was, en dat was verschrikkelijk pijnlijk! Dat was na een tijdje precies of ik had nierstenen. Zo pijnlijk was dat! En ik was in geen toestand meer om dan nog klanten te ontvangen.

(Dat was toen in een meeting die 4u duurde en ik moest dringend en toen ik rechtstond om naar de toiletten te gaan werd mij dit verboden, ik was toen nog ne sul die dan gewoon terug ging zitten)

En dat klanten 2 minuten moeten wachten omdat je dringend moet, daar gaat niemand dood van. Als de nood echt hoog is, dan duurt dat echt niet langer.
    Laatst gewijzigd door makila; 15 juli 2019 om 16:48

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht

(Dat was toen in een meeting die 4u duurde en ik moest dringend en toen ik rechtstond om naar de toiletten te gaan werd mij dit verboden ik was toen nog ne sul die dan gewoon terug ging zitten)
    Wtf dude, is dat een kleuterklas of zo?

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    wtf :')

Dat je als volwassen mens tijdens bepaalde momenten jezelf even inhoudt is begrijpelijk en normaal. Maar als het écht nodig is ga je toch niet door iemand anders laten zeggen "héla, jij mag van mij niet naar 't toilet".
    Hell must be empty, all the devils are here.

iTrader
    0
    Maar Dutskes toch ...

Geen idee hoe lang plassen bij jullie duurt maar bij mij gaat dat redelijk snel. Dat als je echt dringend naar het (groot) toilet moet de winkel 5 minuten dicht doet daar zal niemand iets over zeggen hoor als je alleen bent. Maar het leven is geven en nemen. Als het alleen maar geven is dan is het tijd om eens naar iets anders uit te kijken. Maar zo een gejank om eens een paar dagen alleen een winkel open te houden en eens verantwoordelijkheid te nemen ... olalala

En als ge elke dag de schijterij hebt zou ik toch eens letten op wat ge eet en misschien eens naar den dokter gaan.

iTrader
    22 (100%)
    eens een paar dagen alleen een winkel open te houden en eens verantwoordelijkheid te nemen ... olalala
    Structureel, dutske.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KerberosX Bekijk bericht
    Wtf dude, is dat een kleuterklas of zo?
    Neen was gewoon bij een werkgever.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    wtf :')

Dat je als volwassen mens tijdens bepaalde momenten jezelf even inhoudt is begrijpelijk en normaal. Maar als het écht nodig is ga je toch niet door iemand anders laten zeggen "héla, jij mag van mij niet naar 't toilet".
    Dat was effectief het geval bij mijn eerste werkgever tijdens een introductiemeeting. (die 4 uur duurde)
    En er werd toen gedreigd met mijn C4 als ik toch zou gaan, voordat de vergadering was afgelopen.

Ik was helaas toen nog zo gek om dan te luisteren. Als een werkgever dit nu tegen mij zou zeggen, dan zou ik gewoon zeggen: OK doe maar (en dan ga ik naar de vakbond)
    Maar toen was ik ne schoolverlater en ne dikke sul.

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Ik was helaas toen nog zo gek om dan te luisteren. Als een werkgever dit nu tegen mij zou zeggen, dan zou ik gewoon zeggen: OK doe maar (en dan ga ik naar de vakbond)
    Maar toen was ik ne schoolverlater en ne dikke sul.
    Hehe, na wat jaren werken leer je het idd wel. Vroeger was ik ook zo hoor. Werken en als ik geen tijd had om te eten at ik niet. Nu doe ik dat enkel nog als ik echt zin heb om eens door te doen, en dan eet ik mijn eten op in overuren, simpel. Anders stop ik gewoon met werken en eet ik. Als er werk blijft liggen dan is dat voor morgen/de volgende.
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Maar Dutskes toch ...

Geen idee hoe lang plassen bij jullie duurt maar bij mij gaat dat redelijk snel. Dat als je echt dringend naar het (groot) toilet moet de winkel 5 minuten dicht doet daar zal niemand iets over zeggen hoor als je alleen bent. Maar het leven is geven en nemen. Als het alleen maar geven is dan is het tijd om eens naar iets anders uit te kijken. Maar zo een gejank om eens een paar dagen alleen een winkel open te houden en eens verantwoordelijkheid te nemen ... olalala

En als ge elke dag de schijterij hebt zou ik toch eens letten op wat ge eet en misschien eens naar den dokter gaan.
    Tuurlijk is het geven en nemen. Jij geeft tijd en inzet zoals beschreven in uw contract en de werkgever geeft u daar geld voor terug in verschillende vormen. Weerom zoals beschreven in uw contract. Ik moet de eerste werkgever nog tegenkomen die structureel meer geld geeft dan beschreven in het contract, omgedraaid echter..
    *** Also sprach Zarathustra ***

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Soms moet ge eens "over uw grenzen" gaan om te laten zien wat ge in uw mars hebt hé. Ja den baas zal wel gaan eten en kakken wanneer hij goesting heeft maar waarschijnlijk zal die toen hij jong was er ook voor moeten fakken hebben om te hebben wat hij nu heeft. Als hij dan ziet dat jij hard kan werken en loyaal bent zal hij je daar in de toekomst wel voor belonen (shopmanager?). Indien niet pech en iets anders zoeken maar dood zal je er niet van gaan hoor. Ik krijg het van die mentaliteit "van ja dat zit niet in mijn taken pakket" of "oei, ik ben hier al vijf minuten overUREN aan het doen".

En ja in theorie heb je gelijk, zou niet mogen! Maar in praktijk gebeuren zo'n zaken bij verlof of ziekte en moest ik uw baas zijn en je komt daarmee af ... We willen allemaal dit en we willen allemaal dat maar zelf eens uit ons pijp komen? Ho maar dat mag niet volgens het boekske.

Nu waarschijnlijk shit load aan reacties maar been there, done that ... van zo'n zaken word je hard en ervaren en wordt het later enkel maar gemakkelijker hoor.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Soms moet ge eens "over uw grenzen" gaan om te laten zien wat ge in uw mars hebt hé. Ja den baas zal wel gaan eten en kakken wanneer hij goesting heeft maar waarschijnlijk zal die toen hij jong was er ook voor moeten fakken hebben om te hebben wat hij nu heeft. Als hij dan ziet dat jij hard kan werken en loyaal bent zal hij je daar in de toekomst wel voor belonen (shopmanager?). Indien niet pech en iets anders zoeken maar dood zal je er niet van gaan hoor. Ik krijg het van die mentaliteit "van ja dat zit niet in mijn taken pakket" of "oei, ik ben hier al vijf minuten overUREN aan het doen".

En ja in theorie heb je gelijk, zou niet mogen! Maar in praktijk gebeuren zo'n zaken bij verlof of ziekte en moest ik uw baas zijn en je komt daarmee af ... We willen allemaal dit en we willen allemaal dat maar zelf eens uit ons pijp komen? Ho maar dat mag niet volgens het boekske.

Ik geef u akkoord als dat uitzonderlijk is, niet als dat structureel is. Een baas die het personeel laat halveren en dan zegt "trekt er uw plan mee", die is het niet waard dat de zaken blijven draaien.
    Het beste dat ge nu kunt doen is ander werk zoeken. Niet de boel saboteren of eender wat, gewoon uw werk doen en niet meer als dat. Van de moment dat ge iets beter vindt, stapt ge het af.
    Niet druk maken in dit soort zaken, die gasten persen u gewoon nog verder uit als ge het laat gebeuren. Baas geeft geen zak om u? Gij geen zak om de continuiteit.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    0
    Ik begrijp Ibico ergens wel. Hij is vermoedelijk onderaan de ladder ergens begonnen, hij heeft onbetaald overuurtjes geklokt, ook af en toe niet kunnen eten en/of kakken en plassen tussendoor en blah blah blah. En is dan zo helemaal vanuit de shit, opgeklommen tot bovenaan de ladder en is nu een big chief van één of andere business ..

Maar Ibico moet ook begrijpen dat hij bij die 0.01% hoort die het geluk heeft om helemaal naar boven op de klimmen. Sterker nog: 90% die onderaan de ladder start, geraakt NOOIT bovenaan. Sterker nog: Ruim de helft heeft pech en geraakt niet eens verder dan de eerste trede van de ladder en wordt dan levenslang uitgescheten door ne bekakte baas boven hem/haar.

iTrader
    0
    En vooral, er moet ook een mogelijkheid/optie zijn om hoger te klimmen.
    Vorige job ook vertrokken omdat ik wist dat er geen (realistisch) groeipotentieel was. Niet door gebrek aan kunde,kennis, wil van lijn kant* of zelfs wil vd baas maar eer er een hogere positie (voor mij) zou vrijkomen moest het bedrijf gewoon onrealistisch veel groeien op "korte" termijn.

Nu heb ik ook nauwelijks groeipotentieel maar dat was vanaf het begin duidelijk en dus klop ik ook maar gewoon mijn uren en de rest kan mijn kloten kussen (sidenote: zowel WG als ik weten en begrijpen deze situatie, niet geheel onbelangrijk)

iTrader
    0
    Je kan op het werk rondlopen met de mentaliteit, hier gelden geen regels we proberen iets gedaan te krijgen! Gas erop!
    Aan de andere kan van het spectrum hebde dan de kerels "het koffiemachien is al 2 dagen stuk we leggen de boel hier stil"

In dit geval is dit simpel, baas ik hou met een glimlach de keet hier alleen open, maar dan wil ik loon naargelang ( wat pakken goedkoper uitkomt als een extra werknemer)
    Don't be a worrier, be a warrior!

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oxbow1 Bekijk bericht
    Je kan op het werk rondlopen met de mentaliteit, hier gelden geen regels we proberen iets gedaan te krijgen! Gas erop!
    Aan de andere kan van het spectrum hebde dan de kerels "het koffiemachien is al 2 dagen stuk we leggen de boel hier stil"

In dit geval is dit simpel, baas ik hou met een glimlach de keet hier alleen open, maar dan wil ik loon naargelang ( wat pakken goedkoper uitkomt als een extra werknemer)
    Pas zo nog een gesprek gehad met een vriendin die 500€ opslag gekregen omdat ze keihard werkt maar de bijhorende titel kreeg ze (nog)niet. (Intern moeilijk) Euhm alleen de dollars tellen al de rest is zever.

Op quote geduwd ipv bewerken,
    Don't be a worrier, be a warrior!

Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste

Regels voor berichten