Pagina 1 van 8 12345 ... Laatste

iTrader
    0

Internet verkoop: slecht voor de winkels?

Ik lees steeds maar dezelfde verhalen: door het internet verkoop gaat het slecht met de winkels.

Volgens mij is dat maar een drogreden omdat men totaal niet mee is met de nieuwe trends.
    Waarom zijn de meeste winkels maar een half uur per dag open? De winkels die langer open zijn doen het bijzonder goed.
    Waarom doen de meeste gemeentebesturen er alles aan om de winkels te bannen, waarom niet stimuleren?

Dat zijn zo van die vragen die ik me stel.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

rscaboy's schermafbeelding
    iTrader
    111 (98%)
    Waarom zijn de mensen niet meer in staat om deftige topics te starten?
    Waarom denkt men dat ieder gedacht een post waard is?
    Waarom sluiten ze het internet niet af na 22.00 uur in bepaalde instellingen?

Dat zijn zo van die vragen die ik me stel.
    PSN: rscaboy_belgium
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    4 (100%)
    Klopt, de winkels nu zijn precies enkel open voor de werklozen. Ma-vr tot 18u, in het weekend dan nog beperktere uren, ‘s zondags meestal gesloten. Hetzelfde met bv Dehlaize, open tot 20u en de vrijdag begot tot 21u, joepie party.

Sent from my iPhone using Tapatalk

iTrader
    0
    Als je ziet dat een Colruyt, een Brico of een Delhaize zijn meeste omzet draait tussen 18u en 20u, dan vraag ik me inderdaad ook af waarom de andere winkels ook niet open zijn op deze tijdstippen.
    Zeg nu niet dat de winkels overdag open zijn voor de gepensioneerden, deze komen pas op straat na 5u30 of op zaterdag.
    Het gras groeit niet sneller door er aan te trekken

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Openingsuren zijn wettelijk geregeld.
    https://economie.fgov.be/nl/themas/v...-en-wekelijkse

Idem de lonen en bijhorende premies van hun personeel.

Supermarkten die open zouden zijn tot 22uur gaan voor andere overlast zorgen. (Cara-pils bendekes op je parking )
    o/

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Prophet Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Klopt, de winkels nu zijn precies enkel open voor de werklozen. Ma-vr tot 18u, in het weekend dan nog beperktere uren, ‘s zondags meestal gesloten. Hetzelfde met bv Dehlaize, open tot 20u en de vrijdag begot tot 21u, joepie party.

Want die mensen hebben geen recht op een gezinsleven? Je kan moeilijk verwachten dat de gemiddelde kleinhandel open is van 9 tot 21u incl zaterdag én zondag.

En iedereen raakt tussen 8 uur ‘s ochtends en 8 uur ‘s avonds wel in de winkel. Diegene die dat niet halen zijn toch echt wel in de extreme minderheid. En anders is er nog altijd zaterdag en veel supermarkten zijn op zondag voormiddag ook open. Veel winkels beginnen zelfs zondag tot pakweg 18u open te blijven.

Ik zou trouwens wel eens willen weten waar die unieke winkel van TS zich bevindt die slechts een half uur per dag open is.
    Piss off the easily pissed off.

iTrader
    0
    Bij de Carrefour in mijn dorp zijn de zondagochtend en de ochtend van een feestdag (uitgezonderd Kerst en Nieuwjaar) de drukstbezochte momenten.
    Allemaal goed en wel, maar het personeel moet daar toch ook maar mee akkoord gaan om steevast die dagen op te offeren.

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Want die mensen hebben geen recht op een gezinsleven? Je kan moeilijk verwachten dat de gemiddelde kleinhandel open is van 9 tot 21u incl zaterdag én zondag.

En iedereen raakt tussen 8 uur ‘s ochtends en 8 uur ‘s avonds wel in de winkel. Diegene die dat niet halen zijn toch echt wel in de extreme minderheid. En anders is er nog altijd zaterdag en veel supermarkten aijn op zondag voormiddag ook open. Veel winkels beginnen zelfs zondag tot pakweg 18u open te blijven.
    Ploegarbeiders hebben dan ook geen recht op een gezinsleven, want o nee iedereen om 18u naar huis om in de zetel te gaan liggen?
    Klopt, iedereen raakt tussen 18u en 20u in de winkel, meestal met de nodige haast en stress. Als fitnesscentra wel 24/7 open zijn, waarom kunnen supermarkten (met een veel grotere doelgroep) dan geen flexibere uren hanteren zoals in het buitenland? Daar zijn ze vaak open tot middernacht. Nuja, het antwoord op mijn vraag is reeds gegeven, namelijk de belachelijke wetgeving in België (who would’ve guessed?).

Hoe chill zou het niet zijn om thuis te komen en eerst op uw gemak te eten, dan zonder haast inkopen gaan doen en dan nog wat tijd over voor hobby/ontspanning . Helaas is het in mijn geval toch wel meestal een rush.

1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

En iedereen raakt tussen 8 uur ‘s ochtends en 8 uur ‘s avonds wel in de winkel. Diegene die dat niet halen zijn toch echt wel in de extreme minderheid. En anders is er nog altijd zaterdag en veel supermarkten zijn op zondag voormiddag ook open. Veel winkels beginnen zelfs zondag tot pakweg 18u open te blijven.

Ik zou trouwens wel eens willen weten waar die unieke winkel van TS zich bevindt die slechts een half uur per dag open is.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Bij de Carrefour in mijn dorp zijn de zondagochtend en de ochtend van een feestdag (uitgezonderd Kerst en Nieuwjaar) de drukstbezochte momenten.
    Allemaal goed en wel, maar het personeel moet daar toch ook maar mee akkoord gaan om steevast die dagen op te offeren.
    Personeel kan daar over ingelicht worden VOOR het tekenen van een contract en daar voor gecompenseerd worden.

Ik werk ook weekends, nachten en was op de baan op kerstavond. Is dat leuk? Nee, maar wel geweten dat het kan gebeuren.
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    67 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Prophet Bekijk bericht
    Ploegarbeiders hebben dan ook geen recht op een gezinsleven, want o nee iedereen om 18u naar huis om in de zetel te gaan liggen?
    Klopt, iedereen raakt tussen 18u en 20u in de winkel, meestal met de nodige haast en stress. Als fitnesscentra wel 24/7 open zijn, waarom kunnen supermarkten (met een veel grotere doelgroep) dan geen flexibere uren hanteren zoals in het buitenland? Daar zijn ze vaak open tot middernacht. Nuja, het antwoord op mijn vraag is reeds gegeven, namelijk de belachelijke wetgeving in België (who would’ve guessed?).

Hoe chill zou het niet zijn om thuis te komen en eerst op uw gemak te eten, dan zonder haast inkopen gaan doen en dan nog wat tijd over voor hobby/ontspanning . Helaas is het in mijn geval toch wel meestal een rush.

Je zegt het zelf al, ploegarbeiders. Die werken dus in verschillende shiften. Je gaat amper tot geen gekken vinden die bijvoorbeeld een vaste late zouden willen draaien.

Een fitness is ‘s avonds laat en ‘s nachts niet bemand, zoiets kan je met een winkel waar betalingen moeten gebeuren niet doen.

Als je met stress naar een winkel gaat om 20u dan behoor je toch wel tot een absolute minderheid die 10-12 uur per dag werkt hoor.

iTrader
    3 (100%)
    Je zegt het zelf al, ploegarbeiders. Die werken dus in verschillende shiften. Je gaat amper tot geen gekken vinden die bijvoorbeeld een vaste late zouden willen draaien.

Een fitness is ‘s avonds laat en ‘s nachts niet bemand, zoiets kan je met een winkel waar betalingen moeten gebeuren niet doen.

Als je met stress naar een winkel gaat om 20u dan behoor je toch wel tot een absolute minderheid die 10-12 uur per dag werkt hoor.
    Je bent te veel je eigen gedachten aan het projecteren op andere mensen.

Ploegdiensten geraken gevuld
    Horeca heeft ook genoeg werknemers die laat werken

Jij denkt trouwens dat 1 persoon van 8u smorgens tot 23u savonds zou moeten werken.
    Terwijl iedereen hier aan het spreken is over een colruyt, carrefour etc.

iTrader
    67 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    Je bent te veel je eigen gedachten aan het projecteren op andere mensen.

Ploegdiensten geraken gevuld
    Horeca heeft ook genoeg werknemers die laat werken

Jij denkt trouwens dat 1 persoon van 8u smorgens tot 23u savonds zou moeten werken.
    Terwijl iedereen hier aan het spreken is over een colruyt, carrefour etc.
    Dat zeg ik toch? Ploegdiensten raken inderdaad gevuld omdat je dus rouleert (bv een week vroege en week late) maar je kan niet ontkennen dat er minder mensen geneigd gaan zijn om dagelijks van 14u tot 22u te werken.

Het ging trouwens over winkels in het algemeen en niet enkel supermarkten. Want er werd geklaagd dat winkels maar tot 18u open zijn terwijl elke grote keten minstens tot 19u of 20u open is. En die werken uiteraard al in shiften.

Over de openingsuren van supermarkten kan je anno 2019 toch echt niet meer klagen? Vaak van maandag tem zaterdag open van 8:30u tot 19u-20u en op zondag in de voormiddag. Alsof winkels 24 uur per dag open moeten zijn.

iTrader
    0
    Daarvoor hoef je geen 12u per dag te werken he.
    Een gewone 9-5 job waar je naartoe gaat met het openbaar vervoer.
    Ken er genoeg die in Brussel werken en om 7u al naar het station wandelen om dan om 18:30 terug van de trein stappen.
    Dan is het krap..

iTrader
    67 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mr.purple Bekijk bericht
    Daarvoor hoef je geen 12u per dag te werken he.
    Een gewone 9-5 job waar je naartoe gaat met het openbaar vervoer.
    Ken er genoeg die in Brussel werken en om 7u al naar het station wandelen om dan om 18:30 terug van de trein stappen.
    Dan is het krap..
    Tuurlijk, er zullen altijd wel mensen zijn die er voor of na een werkdag niet kunnen raken. Maar daar bestaan weekends voor eh.

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Bij ons waren er toch 3-4 die de vaste laten hadden in een team van 13-15 mensen
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!

Pagina 1 van 8 12345 ... Laatste

Regels voor berichten