Pagina 1 van 2 12 Laatste

iTrader
    0

Schade aan wagen door levering PostNL

Lang verhaal kort:

18/04 neem ik het bezit van een splinternieuwe auto. Vandaag stel ik vast dat PostNL een pak met een klein tuinmeubel op de motorkap van mijn auto heeft geleverd. Na het voorzichtig opheffen van het pak stel ik een aantal (diepe) krassen vast. Aangezien ik vorig weekend nog vogelkak van de motorkap heb geveegd - en toen geen krassen heb gezien - kan ik met enige zekerheid zeggen dat het pakje die krassen heeft toegebracht.

Zoals jullie je wel kunnen voorstellen ben ik razend en droef tegelijk:
    • Ik was gewoon thuis op moment van levering
    • Ik ben zelf übervoorzichtig met de auto omgegaan
    • waarom zetten ze dat pakje niet gewoon op de grond zoals altijd !!?!!????

Het spreekt voor zich dat ik al een klacht heb lopen bij PostNL. Ik vraag me gewoon af wat ik kan verwachten. Ik vrees namelijk dat ze hier hun verantwoordelijkheid niet gaan willen nemen.
    Welke stappen moet ik zetten? Neem ik ook contact op met mijn verzekeraar of wacht ik eerst PostNL af?

Alvast bedankt

PS: foto's of links mag ik op deze account nog niet posten

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Geen dubbelaccounts..

En je hebt nul bewijs, wat denk je zelf?
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    0
    1. Jij kan niet bewijzen dat een kartonnen doos krassen heeft gemaakt (karton leent zich daar namelijk niet toe)

2. Jij kan niet bewijzen dat het de koerier was die het pak op jouw auto heeft gezet. Kan evengoed een buur, passant,.. Geweest zijn die het pak zag staan, benieuwd was en het op jouw auto zette om het wat beter te bekijken.

Voor aansprakelijkheid van post.nl moet er een fout gebeurd zijn, er moet schade zijn én een oorzakelijk verband. Enige wat jij nu hebt is schade. Je kan niet bewijzen dat de koerier daarin een fout heeft gemaak.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Geen dubbelaccounts..

En je hebt nul bewijs, wat denk je zelf?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    1. Jij kan niet bewijzen dat een kartonnen doos krassen heeft gemaakt (karton leent zich daar namelijk niet toe)

2. Jij kan niet bewijzen dat het de koerier was die het pak op jouw auto heeft gezet. Kan evengoed een buur, passant,.. Geweest zijn die het pak zag staan, benieuwd was en het op jouw auto zette om het wat beter te bekijken.

Voor aansprakelijkheid van post.nl moet er een fout gebeurd zijn, er moet schade zijn én een oorzakelijk verband. Enige wat jij nu hebt is schade. Je kan niet bewijzen dat de koerier daarin een fout heeft gemaak.
    Ik bedank jullie voor de reacties.

Ik vrees dat je je daarin toch vergist Mulan. Karton maakt geen krassen, maar het zand dat reeds aanwezig is op het koetswerk, dat er door het schuiven met de doos wordt ingedrukt, wel.
    Ik snap jullie scepticisme maar heb geen reden om te liegen over mijn voorval, en als je denkt dat ik echt gek ben:
    • e90post DOT com/forums/showthread.php?t=787576
    • renaultforums DOT co DOT uk/archive/index.php/t-153482.html
    • etc...

Via andere kanalen ben ik er ondertussen achtergekomen de weg van "burgerlijk verhaal" moet bewandelen.

iTrader
    10 (100%)
    Kom, dat zand gaat nooit diepe krassen maken. Hoogstens een oppervlakkig waskrasje dat je er zelf uit kan polijsten..

Ik zou eerder het verkeerd afkuisen van die vogelstront verdenken van die krassen dan een kartonnen doos.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    0
    Zo kattig allemaal. De vogelkak was niet op die exacte plaats... Ik lieg hier niet over, wat win ik hierbij?

Men krijgt hier het idee dat als iemand hier 20 jaar geleden gepost zou hebben dat hij door Michael Jackson betast werd, dat jullie nog eerder zouden geloven dat Michael per ongeluk over een teddybeer gestruikeld was en met zijn piemel in die persoon gevallen was, dan dat dingen die "onwaarschijnlijk zijn" echt gebeuren.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mods, dit is een weg-werp-account. Graag doen wat hij in zijn nickname vraagt . Recycleren!
    “Denk niet wit, denk niet zwart,
    Denk niet zwart-wit
    Maar in de kleur van je hart ”
    Frank Boeijen
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Skoebiedoe's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Als het een nieuwe wagen is ben je een dommerik dat hem niet omium is verzekert.....

iTrader
    0
    Ook bij een omnium heb je een vrijstelling én stijgt je bonus malus als er geen andere partij kan aangewezen worden als verantwoordelijke

Tefal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom mensen problemen hebben met wat krassen op hun wagen. Het is een machine die u vervoert, als je erin rijdt zie je die krassen niet en 99% van de mensen zal die krassen nooit opmerken.
    Koop dan zo'n auto met plastieken bescherming..

iTrader
    0
    Mijn wagen is ook al beschadigd door vandalisme, het is inderdaad niet enkel het esthetische maar het gevoel van verontwaardiging dat een ander JOUW bezit beschadigt en er geen verantwoordelijkheid voor opneemt. Er wordt jou onrecht aangedaan en het is veeleer dat dat je zo boos maakt dan de krassen op zich.
    Laatst gewijzigd door Mulan; 20 juni 2019 om 08:41 Reden: Dt-fout

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tefal Bekijk bericht
    Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom mensen problemen hebben met wat krassen op hun wagen. Het is een machine die u vervoert, als je erin rijdt zie je die krassen niet en 99% van de mensen zal die krassen nooit opmerken.

Satkan's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Mods, dit is een weg-werp-account. Graag doen wat hij in zijn nickname vraagt . Recycleren!
    Ghoh, als je troll dubbelaccounts toelaat voor forumleden die zich soms vervelen, zoals Studentt, dan vind ik dat iedereen een dubbelaccount mag hebben.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tefal Bekijk bericht
    Vervang het woord auto door iets dat jij bezit en trots op bent, en het is einde van jouw punt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Kom, dat zand gaat nooit diepe krassen maken. Hoogstens een oppervlakkig waskrasje dat je er zelf uit kan polijsten..

Ik zou eerder het verkeerd afkuisen van die vogelstront verdenken van die krassen dan een kartonnen doos.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Dit klopt, dozen kunnen veel kleine krassen maken over een groot oppervlakte, heb ik ook voor gehad met een zwarte bedrijfswagen waarin ik dozen moest vervoeren. Maar die zijn zo goed als altijd weg te polijsten, inderdaad. @OP, mss kan je een foto posten, met je echt account dan want ik kan me niet voorstellen dat postNL zich gaat bezighouden met al jouw posthistoriek te lezen, dan kunnen de autofanaten hier eventueel advies geven over hoe te werk te gaan? Stuur het desnoods in pm, en dan post ik het wel in deze thread.

Een klacht indienen kan altijd, maar als je geen beelden hebt, dan gaan ze dat waarschijnlijk snel kunnen afweren. Laatst nog gemerkt hoe snel postbedrijven zijn met verantwoordelijkheid van zich af te schuiven.

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wegwerpaccount Bekijk bericht
    Ik lieg hier niet over, wat win ik hierbij?
    Dat is nu toch niet moeilijk te beantwoorden: aangebrachte schade door onbekende derden laten fixen.

Los van het feit of het nu zo is of niet. Natuurlijk win je er iets bij

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    karton leent zich daar namelijk niet toe
    Hier toch even op inpikken. Karton leent zich hier zeker toe. Je mag je bril bv al niet kuisen met keukenpapier omdat dat ook krassen maakt in brilglazen. Karton is dan nog veel abrasiever. Zeker mocht er bv nog strapex rond gezeten hebben.

OT: je kan altijd bij de politie klacht neerleggen tegen onbekende.
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

Pagina 1 van 2 12 Laatste

Regels voor berichten